F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Na današnji dan: Zbogom Renaultovom V8

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Na današnji dan prije četiri godine održana je posljednja utrka 2013., VN Brazila. To ujedno bila i posljednja utrka ere V8 motora pa su u Red Bullu odlučili na lijep načini ispratiti Renaultov RS27 u zasluženu mirovinu. Mark Webber je osobno pokrenuo motor, kojem je navodno skinuta blokada i koji se zavrtio do 22 000 okretaja u minuti.

Lotus i Caterham su te nedjelje na isti način ispratili Renaultov stroj, najuspješniji motor otkako je 2.4 litarski V8 format uveden 2006.

“Ograničenje od osam motora po sezoni znači da se neki motori moraju koristiti na tri utrke. Zato smo mnogo naučili o produljivanju života motora i komponenti, bez ikakve veće tehnološke promjene ili kažnjavanja performansi. Motori se sada zato mogu voziti do 2 500 km bez ikakvog značajnog gubitka snage. U prošlosti je životni vijek motora bio tik iznad 350 km, tako da sada prelaze više nego sedam puta veću udaljenost nego prije 10 godina”, rekao je zamjenik direktora Renault Sporta F1 Bob White uoči VN Australije 2013. i zatim nastavio.

“Bez ograničenja okretaja u minuti bismo nastavili tražiti veće okretaje dok ne bismo postali ograničeni fizikom procesa izgaranja i smanjenjem dobitaka zbog povećanog trenja i brzine vrtnje. Bez bilo kakvog drugog novog ograničenja u pravilniku, pretpostavljam da bismo dosad dostigli više od 22 000 o/min te da bismo pronašli dodatnih 75 konjskih snaga (10%), što je ekvivalent dobitku od oko 1.5 sekundi po krugu na Monzi.”

“Svi sustavi i dijelovi zahtijevaju veliku pažnju, brigu i održavanje. Međutim, najteži za održavanje su klipovi, klipnjače i ležajevi, koji prenose snagu. Naprimjer, klipovi su izloženi pritisku većem od 8000 sila teža. Masa klipa je samo 250 grama, ali kada se motor vrti do maksimalno dopuštenih 18 000 o/min (300 okretaja u sekundi!), akceleracija vrši silu od 2 tone na klip i klipnjaču.”

“Motor može proizvesti više od 750 konja, a maksimalna brzina je veća od 330 km/h, što nije daleko od brzine krstarenja laganog privatnog zrakoplova. Ubrzanje od 0 do 60 km/h može trajati 1.6 sekundi, otprilike isto kao kod F16 borbenog zrakoplova. Od 0 do 100 km/h u 2.5 sekundi, 0-200 km/h u 5.1 sekundu i od 0 do 300 km/h za 12 sekundi, ovisno o aerodinamičkim postavkama i omjerima u mjenjaču. Sve to bez obzira na težinu od samo 95 kg, što je manje od mase malo težeg čovjeka. Toplina koju motor stvara je tolika da ispuh RS27 dostiže 1000 °C. Da vam dočaram ovu nezamislivu temperaturu, vulkanska lava je između 700 °C and 1,200 °C!”

Statistika Renaultovog RS27

Renaultov V8 je do svoje posljednje utrke (8 sezona) osvojio 59 pobjeda (40% pobjeda u V8 eri), 65 pole positiona, 55 najbržih krugova, te 5 konstruktorskih i 5 vozačkih naslova. 6 različitih vozača je slavilo s Renaultovim motorom, dok su četiri različite momčadi s njim došle do pobjede. Ukupno je izrađen 1271 motor, 683 za stazu i 588 za dinamometre. Motor se sastoji od više od 5000 komponenata, zajedno su odradili više od 2 milijuna kilometara, korišteno je više od 7,6 milijuna dijelova, 21 800 klipova, 43 200 usisnih ventila, 45 900 ispušnih ventila, 22 000 svjećica i 10 600 filtera ulja.

• Pri punoj snazi motor usisava više od 500 litara zraka u sekundi

• Rezervoar može primiti 165 kg (220 litara) goriva

• Bregaste osovine se okreću dvostruko sporije od brzine vrtnje motora, što znači da se ventili otvaraju 150 puta u sekundi pri 18 000 o/min

• 60 litara ulja u prosjeku procirkulira motorom u jednoj minuti, što znači da svo ulje u sustavu odradi 12 ciklusa u minuti.

• 5 litara rashladne tekućine se nalazi u motoru, a pri 18 000 o/min voda će cirkulirati stopom od 240 litara u minuti, što je više od vatrogasnog šmrka. Kao rezultat toga, predana toplina može ugrijati zgradu od 2 500 kvadratnih metara u kojoj je temperatura zraka bila 0 °C.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    Wow! Ovi podaci su mi fascinantni. ?



    9

    0
  2. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Bilo pa prošlo,no moram priznati kako je s ovim motorima otpelano puno jako dobrih trka i u krajnoj liniji,dio su povjesti F1 koju su odradili u okvirima svojih mogučnosti koje nisu bile male i zato od mene imaju :thumbs: a sad idemo dalje u 2021. kad i današnji PU odlazi u prošlost i tak redom.



    1

    0