F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

F1 će u Abu Dhabiju isprobati posljednju soluciju mikrofona za poboljšanje zvuka

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Šefovi Formule 1 približavaju se konačnoj verziji mikrofona za poboljšanje zvuka koji se odašilje u TV prijenos, a posljednja testiranja će se održati na slobodnim treninzima za VN Abu Dhabija.

Momčadi su već ranije testirale razne solucije budući da se zvuk hibridnih pogonskih jedinica uvelike razlikuje od onoga na što su navikli navijači Formule 1, pa su ekipe ranije isprobavale ‘vuvuzela’ ispuh koji nije donio bitan napredak.

Nakon niza testova koji se odvili ove sezone, u tijeku je dovršavanje koncepta za kojeg se vjeruje da može biti upotrebljiv u skoroj budućnosti. U tom im pomaže danska kompanija DPA Microphones kako bi mikrofon mogao izdržati temperature od 120 °C, a u tijeku je i pomicanje mikrofona kako bi se ustanovilo na kojoj lokaciji on daje najbolji zvuk u prijenosu uživo.

Prva verzija je testirana u Austinu te se ispostavilo da daje zvuk previsoke frekvencije i da ne može izdržati toplinu svog okruženja. Druga verzija iz Brazila je bila pomaknuta 15 cm dalje od ispušne cijevi, ali se tada ispostavilo da je pretih.

Steve Smith, rukovoditelj poslova onboard kamera u Formuli 1, na tu temu kaže:

“Kada su nove pogonske jedinice uvedene, bilo je puno diskusija jer zvuk ne budi dovoljno emocija, da mu nedostaje vrištavi urlik motora. FIA i momčadi su pokušale napraviti neke stvari kako bi ga poboljšali, ali bilo je teško dobiti bolji zvuk. Od Australije smo počeli gledati alternative, staviti mikrofon blizu ispuha, ali što je on bliže, postaje sve topliji, a što je okruženje oštrije, to više otkazuju.”

“Zato smo kontaktirali našeg proizvođača mikrofona i oni su nam napravili jedan koji je robusniji.”

“Bilo je govora o keramičkom mikrofonu, ali konstrukcija zapravo nije kritična kao što je membrana koja stvara zvuk. Mogli smo imati veću, ali što je membrana veća, veća je distorzija. Zato je proizvođač došao s novim mikrofonom.”

Posljednju verziju će još jednom testirati Force India, i to na bolidu Sergija Pereza tijekom današnjih slobodnih treninga na Yas Marini, u nadi da će biti dovoljno dobar kako bi se projekt mogao nastaviti.

Trenutni plan uključuje mini mikrofon, mase manje od 100 grama, koji će biti pozicioniran 15 cm od ispušne cijevi i koji će zabilježiti najoštriji zvuk motora. Ako se test pokaže uspješnim, F1 će se okrenuti timovima kako bi napravili dodatne pokuse u 2018.

Osim toga, momčadi su ovog vikenda zatražene da postave senzore temperature na svoje bolide, i to na ona mjesta gdje se očekuje da će uskoro biti instaliran mikrofon, kako bi se provjerilo da temperature nisu previsoke.

Usporedba s V8 motorima

Podsjetimo, novi motori i dalje razvijaju buku sličnu svojim V8 prethodnicima. Neki testovi su pokazali da je najglasniji motor V8 ere imao intenzitet zvuka od 129.5 dB, dok je posljednja generacija pogonskih jedinica dosegla 128 dB. S druge strane, FIA-in dokument iz 2014. kaže da su V8 motori razvijali 145 dB, a trenutne pogonske jedinice 134 dB, što je i dalje iznad praga boli (130 dB).

Ako se u obzir uzme potonja razlika od 11 dB, to bi pojednostavljeno značilo da je razina buke umanjena kao kada bi bolide na stazi slušali s 40 metara udaljenosti, umjesto da ste 15 metara udaljeni od staze.

Problem trenutnih pogonskih jedinica nije sam intenzitet zvuka, već brojne druge karakteristike na koje direktno utječe manjak cilindara, obujma, te dakako turbopunjač.

U nastavku poslušajte Force Indijin Mercedesov motor iz Bahreina (bez mikrofona), i onaj iz Brazila (s mikrofonom).

 

 

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Mclaren KERS Prikaži

    Zvuči dobro ali ovo je grehota..ovo je prevara..umjetne mogu biti sise i tomu slično ali zvuk F1 ne.



    7

    0
  2. Kimi Raikkonen bobo Prikaži

    Bolji je s mikrofonom ali live je i daleko od V8, V10…mada sam ove godine bio u Monzi i čak imaju neku svoju čar…dok ne čuješ F2 motor pa to vrati neka stara sjećanja…



    2

    0
  3. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Kad smo već kod glupiranja,mogli bi ubacit malo zvuka ovog Gatlinga.
    https://youtu.be/33teK7L4DM4


    0

    0