F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Korištenost elemenata pogonskih jedinica uoči VN Abu Dhabija

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Pred nama je posljednji trkaći vikend sezone pa pogled na tablicu korištenosti elemenata pogonskih jedinica otkriva sliku koju smo gledali i prethodnih godina u eri V6 hibridnih motora.

Budući da je Lewis Hamilton na VN Brazila trebao startati posljednji, njegova momčad mu je za tu prigodu podarila novi motor, turbopunjač i MGU-H, ali Mercedesova pogonska jedinica će vrlo vjerojatno po završetku ove sezone ostati najpouzdaniji i najsnažniji pogonski paket na gridu. Ekipe koje nastupaju s M08 EQ Power+ su u prosjeku po jednom bolidu dosad koristile samo 3.61 pogonskih jedinica, što je dobrano unutar prosjeka od 4 po sezoni kojeg nameće ovogodišnji sportski pravilnik.

Sljedeća na redu je Ferrarijeva ovogodišnja specifikacija, a momčadi koje s njom nastupaju su u prosjeku do Abu Dhabija koristile 4.13 jedinica po jednom bolidu.

Renault je na posljednjim utrkama dosta narušio svoj ugled među ekipama, a pogled na tablicu otkriva da su ekipe s pogonom francuskog proizvođača do ovog trenutka prosječno po jednom bolidu koristile 5.06 jedinica.

Samo dno po pitanju pouzdanosti drži Hondina pogonska jedinica jer je McLaren u prosjeku po jednom bolidu za 19 utrka sezone morao koristiti čak 9.08 komada.

Sauber koristi prošlogodišnju Ferrarijevu specifikaciju te su njihovi vozači dosad nastupali s točno 4 pogonske jedinice.

Sljedeće godine će momčadima biti dopušteno koristiti po tri motora, turbopunjača i MGU-H, te samo po dva MGU-K, dvije baterije i dvije kontrolne elektronike. Pogled na tablicu otkriva da se nijedna momčad s ovogodišnjom statistikom ne bi izvukla bez kazni za nove elemente pogonske jedinice uz pravilnik za 2018. Odnosno, u okvirima dopuštenog bi ostali samo Sergio Perez u Force Indiji s Mercedesovom pogonskom jedinicom, i to zahvaljujući samo dvije korištene baterije i kontrolne elektronike, te Williamsovi Massa i Stroll također s Mercedesovim paketom; Brazilac s dvije kontrolne elektronike, a Kanađanin s dvije baterije i kontrolne elektronike.

Upravo je kontrolna elektronika bila najpouzdaniji dio ovogodišnjih pogonskih jedinica, pa su ekipe u prosjeku koristile samo 3.9 komada po bolidu, dok je najgori bio, pogađate, MGU-H, jer su momčadi u prosjeku po jednom bolidu ove sezone koristile čak 5.8 komada.

Usporedba s ranijim sezonama (do VN Abu Dhabija)

Zanimljivo je pogledati kako su se momčadi nosile s ovim problemom tijekom ranijih godina.

2014. je razvoj praktički bio potpuno zamrznut i momčadi su za 19 utrka sezone na raspolaganju imale pet pogonskih jedinica. Te su godine do Abu Dhabija ekipe u prosjeku po jednom bolidu koristile 4.92 jedinice, s tim da je Caterham propustio dvije, a Marussia tri utrke te sezone. Što se tiče najpouzdanijeg dobavljača, uglavnom su sva tri proizvođača (Mercedes, Ferrari, Renault) bili tu negdje što se tiče korištenih elemenata.

2015. su momčadima na raspolaganju bile četiri pogonske jedinice (jedna manje nego 2014., osim za McLaren budući da je Hondi kao novom dobavljaču sredinom sezone dana još jedna pogonska jedinica), a momčadi su te godine u prosjeku po jednom bolidu koristile 4.81 komada za također 19 utrka sezone, s tim da je Marussia propustila prvu utrku sezone. Mercedes je tada bio najpouzdaniji, dok je Honda koristila praktički isto jedinica koliko i ove sezone.

2016. je kalendar proširen na 21 utrku, dvije više nego prethodne godine. Budući da sportski pravilnik daje pravo korištenja dodatne pogonske jedinice ako je u kalendaru više od 20 utrka, momčadi su na raspolaganju ponovno imale 5 pogonskih jedinica po sezoni, a u prosjeku su koristile 4.70 jedinica. Najpouzdaniji je opet bio Mercedes, dok je najgora bila Honda sa 6.92 jedinice, ipak puno manje nego sadašnjih 9.08.

Za ovu sezonu je ukinut sustav razvoja pogonskih jedinica po tokenima, broj utrka je smanjen na 20, a ekipe su ponovno imale četiri jedinice po sezoni. Momčadi su do ovog trenutka prosječno po bolidu koristile 4.73 jedinice, što je minimalno povećanje u odnosu na prošlu sezonu. Najpouzdaniji je bio Mercedes, dok je najlošija opet bila Honda, i to uvjerljivo s 9.08 korištenih jedinica, pa će Japanci imati težak zadatak za sljedeću sezonu kada budu trebali pripremiti tri motora, turbopunjača i MGU-H, te samo dva MGU-K, dvije baterije i dvije kontrolne elektronike za cijelu sezonu.

 

Momčad Vozač ICE TC MGU-H MGU-K ES CE
Mercedes Hamilton 5 5 5 4 3 3
Mercedes Bottas 4 4 4 4 3 3
Red Bull TAG Heuer* Ricciardo 6 6 8 3 4 4
Red Bull TAG Heuer* Verstappen 6 5 6 3 4 4
Ferrari Vettel 5 5 5 4 4 4
Ferrari Raikkonen 4 4 4 4 4 4
Force India Mercedes Perez 4 4 4 4 2 2
Force India Mercedes Ocon 4 4 4 4 3 3
Williams Mercedes Massa 4 4 4 4 3 2
Williams Mercedes Stroll 4 4 4 4 2 2
McLaren Honda Alonso 9 11 11 8 7 6
McLaren Honda Vandoorne 10 12 12 9 7 7
Toro Rosso Renault Hartley 7 6 8 3 5 5
Toro Rosso Renault Gasly 5 7 9 3 4 5
Haas Ferrari Grosjean 4 4 4 4 4 4
Haas Ferrari Magnussen 4 4 4 4 4 4
Renault Hulkenberg 5 5 6 4 4 4
Renault Sainz 5 6 6 3 4 4
Sauber Ferrari** Ericsson 4 4 4 4 4 4
Sauber Ferrari** Wehrlein 4 4 4 4 4 4

* Ovogodišnja specifikacija Renaultove pogonske jedinice
** Prošlogodišnja specifikacija Ferrarijeve pogonske jedinice

ICE Motor s unutarnjim izgaranjem
TC Turbopunjač
MGU-H Motor Generator Unit-Heat
MGU-K Motor Generator Unit-Kinetic
ES Baterija
CE Kontrolna elektronika

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

1 komentar

  1. Sebastian Vettel 5 Schumi Prikaži

    Kod Ferrarija samo Vettel prešao granicu, računajući i stare motore u Sauberu, dok su ostali bili na granici. Kod Mercedesa samo Hamilton prešao granicu. A obojica su uzeli viška motor zbog starta sa začelja. Znači mogli su i oni ostati u granici. Tako da ta dva proizvođača nisu imali problema. Očekujem da ih neće imati ni slijedeće godine.
    Koliko se pričalo kako će Ferrari morati obavezno imati kazne zbog ranog korištenja više turbo komponenti. Ali kao što vidimo sve te komponente su bile i dalje upotrebljive.



    1

    0