Matthew Carter, bivši izvršni direktor Lotusa koji je 2015. godine odradio svoju posljednju sezonu u Formuli 1, otkrio je neke pikantne detalje vezane uz tu ekipu. Izjavio je kako je Mercedes u jednom navratu dozvolio da koriste postavke motora kako bi pritisnuli Ferrari Sebastiana Vettela u borbi za treće mjesto tijekom VN Belgije 2015. godine.
Mercedesovi vozači Lewis Hamilton i Nico Rosberg poveli su utrku ispred Vettela koji je pokušavao odraditi strategiju s jednim zaustavljanjem u boksu. U posljednjem stadiju utrke uhvatio ga je Romain Grosjean.
“Mercedes nije htio da Sebastian Vettel osvoji podij u Spa,” izjavio je Carter. “Vidjeli su da je Romain na svježim gumama i da se približava.”
“Dali su mu da uđe u drukčiji režim motora.”
Bolid je odjednom dobio značajno poboljšane performanse što se vidi po vremenima krugova. Od 25 do 30 kruga prosječno vrijeme mu je bilo 1:55.6, a kroz idućih osam krugova ubrzao se u prosjeku gotovo za sekundu, vozio je ~1:54.8.
U 39. krugu mogao se čuti team radio prema Grosjeanu:
“Strat 7, napadni Vettela.”
Krug kasnije bio je unutar sekunde zaostatka za njim.
Vettel je bio na istim gumama kao Grosjean, ali su bile 7 krugova starije. U 42. krugu stražnja desna je eksplodirala što je omogućilo Grosjeanu da osvoji Lotusov jedini podij te sezone.
Grosjean je nakon utrke bio oduševljen povećanjem brzine bolida:
“Romain je na kraju utrke došao i rekao da nikad nije vozio na taj način u posljednjim krugovima utrke,” kaže Carter.
“Ima smisla. Čim bolid ide brže aerodinamika vam bolje funkcionira, gume se bolje ponašaju, ne morate tako kasno kočiti. Svaki dio bolida bolje funkcionira zbog tog režima motora.”
“Mercedes nam nikad nije rekao što je to bilo. Rekli su nam da nije bilo nikakve razlike. Romain je komentirao da za to nema šanse jer se bolid ponašao drukčije.”
Iako je Lotus povremeno dobio dozvolu za korištenje tajnih Mercedesovih režima za kvalifikacije – Carter kaže da u utrci više nikad nisu smjeli upotrijebiti te misteriozne postavke.
“U utrkama nakon Belgije sam pitao Mercedes kakav je to režim motora bio i možemo li ga opet aktivirati, a oni su odgovorili da ne možemo i da je to bilo specifično za Spa.”
“Više ga nikad nismo koristili.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ono kad navijači merca pljuju po ferariju da su cigani :D
60
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Mercedes nam nikad nije rekao što je to bilo. Rekli su nam da nije bilo nikakve razlike. Romain je komentirao da za to nema šanse jer se bolid ponašao drugačije.”
Iako je Lotus povremeno dobio dozvolu za korištenje tajnih Mercedesovih režima za kvalifikacije – Carter kaže da u utrci više nikad nisu smjeli upotrijebiti te misteriozne postavke.
Mercedes=Illuminati
Oke, a sad za stvarno… gnjusno od Merca.
26
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa to je poznato još od Malezije prošle godine :rofl:
16
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nekad se zapitam ko se uvuko dublje u sistem Ferrari ili Merc, a ovakva namještanja uništavaju sport i dokazuju da je čovjek nastao od majmuna.
29
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svabo je to . VW je takve stvari radio na komercijalnim vozilima , i nista . Tresla se gora….
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači robovlasnički ugovori, a nama su prodavali m… pod bubrege da imaju sve slobode sa pogonskom jedinicom. Fuj gadi mi se.
Mislio sam da je do timova da iskoriste PJ kako njima odgovara uz budno oko mercedesovog tehničara koji štite Mercedes od bilo kakvih malverzacija od strane timova.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To je softwer. Ako koriste Mercedesov dobiju to što dobiju. Ali teško je napraviti svoj, ako ne znaš mnoge mogućnosti tog motora…
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pa sve je to lova,vjerojatno da je trebalo ove godine i force indija bi dobila to da pomogne,takve bi stvari trebalo ukinut pod hitno,jer to nije dobro za sport,imaš pravila,staviš motor i pičiš a ne da te proizvođač motora usporava
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa se neki čude zašto je Ham kralj pp-a i kako je to Botasu odjednom pala forma….hm…
29
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odlična opservacija.
Mora da Mercedesu više paše Ham na PP i Botas 3.,4. ili 5.
Umjesto da daju obojci isti režim motora, uzmu prvi startni red i onda ako Bot bude ispred kroz bokseve Hama puste naprijed.
Ovo tvoje ima puno više smisla ;)
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne. Ali ovo objašnjava zašto customer ne može ugroziti proizvođača motora. Jednostavno nema isti “manual” motora.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To je ono što ja pričam da ne možeš biti svjetski prvak ako nemaš svoj motor.
18
0