F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Poznati detalji formule motora za 2021.: Okretaji rastu, MGU-H odlazi u povijest!

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Momčadi Formule 1 su se danas u Parizu sastale s predstavnicima Međunarodne automobilističke federacije, nositeljem komercijalnih prava i potencijalnim novim dobavljačima pogonskih jedinica kako bi dogovorili glavne značajke novih pravila za motore koja će biti uvedena 2021.

Na detaljima nove specifikacije motora će se raditi sljedećih godinu dana, a FIA je potvrdila da dizajn i razvoj novih pogonskih jedinica neće biti moguć dok se taj proces ne završi, osiguravajući tako da trenutni proizvođači nastavljaju rad na aktualnim motorima do kraja 2018.

Prijedlog za 2021. uključuje zadržavanje trenutnog 1.6-litrenog V6 turbo hibridnog motora, ali na 3 000 okretaja u minuti više kako bi se poboljšao zvuk. Podsjetimo, motori s unutarnjim izgaranjem po trenutnom pravilniku smiju postići 15 000 okretaja, ali u realnosti je to 12 000, dok je protok goriva ograničen na 100 kg po satu iznad 10 500 okretaja u minuti.

Kako bi se pojednostavnila pogonska jedinica, MGU-H će biti uklonjen, ali će biti uvedeno nekoliko parametara vezanih za dizajn motora koji će ograničiti troškove razvoja i odgovoriti proizvođače od ekstremnih koncepata. To će uključivati unutarnje i vanjske parametre, a potonji će omogućiti tzv. plug-and-play mogućnost promjene motora/šasije/prijenosnog sustava.

Prednabijanje će se vršiti jednim turbopunjačem ograničenih dimenzija i mase, dok će svoje mjesto zadržati baterija i kontrolna elektronika.

MGU-K će biti snažniji (trenutni isporučuje 120 kW u trajanju od 33 sekunde po krugu), ali će ovoga puta u fokusu biti vozač koji će tu dodatnu snagu sam aktivirati iz bolida, slično poput KERS-a koji je uveden 2009. Novost će biti i čuvanje energije tijekom nekoliko krugova kako bi se povećao faktor taktičkog nadmudrivanja prilikom direktnih okršaja na stazi.

Posljednja stavka na popisu, za koju se na prvu čini da ne ide ruku pod ruku s prethodnim prijedlozima, namjera je da se istraže mogućnosti vezane za striktnija pravila oko goriva.

Predstavnici FIA-e će do kraja ove i kroz cijelu iduću godinu s kolegama iz Formule 1 raditi na postavljanju ograničenja vezanih za testiranje i razvoj pogonskih jedinica, kao i druge mjere koje za cilj imaju troškove održati unutar određenih limita.

Šef Formule 1 Ross Brawn je komentirao ishod današnjeg sastanka:

“Pogonska jedinica za 2021. je primjer budućeg smjera kojim će FIA kao regulator, F1 kao nositelj komercijalnih prava, momčadi, proizvođači kao i dioničari, zajedno pratiti za opće dobro sporta.”

“Prijedlog koji je prezentiran danas je rezultat niza sastanaka koji su se održali 2017. s trenutnim momčadima i proizvođačima koji su pokazali svoj interes da budu dio vrha motorsporta.”

“Također, pažljivo smo slušali što navijači misle o trenutnoj pogonskoj jedinici i što bi željeli vidjeti u bližoj budućnosti, s ciljem definiranja seta pravila koji će pružiti pogonski sklop koji je jednostavniji, jeftiniji i bučniji, te koji će stvoriti uvjete za ulazak novih proizvođača u Formuli 1 kao dobavljača pogonskih sklopova, te kako bismo postigli izjednačeniji uvjete u sportu.”

Podrži nas

Naši zadnji donatori su: 27Ferrari28 i Grah0.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

16 komentara

  1. Pastor Maldonado pero Prikaži

    Pred kraj “zvučne” ere, motori su se vrtili oko 18.000 gotovo su dogurali do 20.000 rpm
    Baš su im mogli zaokružiti na 20.000
    Ovako izgleda, bar rpm, kao dva koraka natrag, jedan naprijed.

    Ovo plug n play mi se dopada kada bi koncept razvijali u više smjerova, a jedan smijer išao
    prema povcećanom opsegu mogućeg djelovanja mehaničara u samoj utrci.
    Da u 10 – 30 ili 60 sekundi, osim guma, prednjeg/stražnjeg krila, pomalo mogu
    zamijeniti sve više toga.
    Moglo bi po potrebi ako sezone postanu dosadne, dopustiti taktičke promjene
    nekih elemenata koji bi kroz utrku slabili, a mogli se relativno brzo mijenjati.

    Neka oni samo pravila mijenjaju – šteta što broj cilindara i zapremina motora ostaju isti
    Samo da se prerano ne izlete. slučajno direktoru Mečke, Ferrarija, Renault .. ili svima
    pa dobijemo 2 sezone bez napetosti i razvoja.
    Svaka sezona repriza one prije.



    6

    0
  2. Lewis Hamilton smr201 Prikaži

    Očekivano da ostaje V6 hibrid, sve ostalo bi koštalo previše.
    Osim ovoga sa potrošnjom gorivom, sve ideje se čine više-manje dobre.
    Nadam se samo da stvari ne postanu prestandarizirane, pa da imamo novu F2.
    Još kad bi uveli neka pravila za aero pakete tj. kad bi se napravili aero paketi koji bi omogućavali da auti mogu pratiti jedni druge bilo bi super.
    @pero dobra ideja ovo sa promjenom dijelova osim prednjeg krila, to bi bilo jako zanimljivo.



    3

    0
  3. Mercedes hrcfaca Prikaži

    Stvarno ne razumijem se baš u motore, ali jedna stvar me bode u oči. Na koji način će se povećavaju okretaji kad u članku piše da će bit ograničeni na 3 000 , a sad su na 15 000.


    0

    0
  4. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    jako mi se sviđa ovo s kersom i skupljanjem. znači da će netko sa slabijim bolidom moći strpljivo skupljati da mazne nekog ispred. to bi bilo kul



    6

    0
    • Daniel Ricciardo MALAK Prikaži

      Al dok on skuplja ovaj drugi mu utekne ,al da slažem se da bi moglo biti zanimljivoi prijašnji KERS mi je bio puno interesantniji nego ovo danas.vozač je imao Boost koji je mogao pritiskom iskoristiti na određenom dijelu staze kada je htio a ovo sada niti ne znam kako funkcionira.



      5

      0
  5. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Pozdravljam ovu inicijativu,osobito micanje MGU-H koji komplicira stvar do neba.
    To više nije PU i ne vidim razloga da se ovako zamišljeni motor naziva hibridnim turbo motorom.
    Hibridni je pogon,ICE+MGU-K.
    A što se tiće zvuka,važno je maknuti gore navedenu jedinicu koja ionako nije integralni dio motora,i bez obzira na okretaje zvuk postaje onakav ,kakvog ga jedan rasni 1,6 litreni turbo motor može proizvesti.



    4

    0
  6. Daniel Ricciardo MALAK Prikaži

    Ja bi volio da to uvedu što prije več 2019 bi mogli



    2

    0
  7. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Prijedlozi za svaku pohvalu, napokon


    0

    0
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Kad su im dali argumente za otpor.
      Kaže Liberty da treba štediti lovu i ne raditi “arms race” sa novim motorima.
      Imaju pravo Mercdes i Renault utoliko što će to opet biti novi motor, neovisno što podloga ostaje V6 hibrid.
      A to znači em veliku potrošnju, em veliku vjerojatnost da će jedna ili dvije ekipe iskočiti daleko ispred svih i da će biti opet enormne razlike između timova.
      Taman bi se do 2021.istopila prednost koju Mercedes ima na ovim motorima i svi bi bili tu negdje.



      2

      0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Prvi jadikuju zbog toga što možda više neće biti dominantni (i što nisu počeli raditi na razvoju motora godinu i po dana prije ostalih), dok drugi jadikuju zbog toga što možda opet zayebu kao i ipri predstavljanju prvih hibrida (a bili su najglasniji za uvođenje istih).



      2

      0
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Naravno da je očekivano.
      Ovaj nacrt pravila više liče na tendersku dokumentaciju za izbor najboljeg ponuđača motora, nego pravilnik F1 koji smo do sada navikli da vidimo.
      Ovo može samo odgovarati Red Bull-u. Oni su jedini kojima bi odgovaralo da su motori standardizovani.
      Nisam siguran da će i Ferrari podržati ovo. Možda im odgovara da se izbaci MGU-H, ali standardizacija npr. turbo punjača nikako. Jača regulacija smjese goriva pogotovo.
      A tek što nedostaje pravih promjena koji moraju pratiti ovo, kao što su povećanje težine, povećanje protoka, ukupne potrošnje goriva, definicija novog MGU-K šta on znači i kako će izdržati da skuplja energiju tri kruga …
      Glavni razlozi za promjenom pravila su bili povećanje buke i redukcija troškova.
      Ne vidim nešto bitno u ovim pravilima ni po jednom elementu.



      8

      0
HrvatskiEnglish