F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Koliki je stvarni napredak McLaren-Honde?

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
McLaren Honda

McLaren Honda

Sada je već svima jasno da će se McLaren-Honda mučiti ove sezone. Velika reinkarnacija slavnog dvojca za sada nudi samo razočaranja. Čelni ljudi ekipe pokušavaju izjavama smiriti situaciju i nude razna objašnjenja zašto ih treba još (malo) pričekati. Neki navijači su već digli ruke, neki se još nadaju da će se u Španjolskoj dogoditi čudo. Da će Fernando Alonso biti u stanju sa ovim bolidom razveseliti domaće navijače. Pročitajte analizu o stvarnom napredovanju McLaren-Honde u dosadašnje 4 utrke.

Mnogi ne razumiju kako je Hondi uspjelo napraviti tako nekonkurentan motor kad su ranije i na vrijeme znali da će surađivati s McLarenom. Imali su Mercedesov savršeni motor na stolu. Mogli su ga detaljno proučiti i prekopirati neke stvari. Da li je moguće da je slavna Japanska momčad samo tako, neozbiljno shvatila cijeli projekt? Možda tu ima više faktora i nije sve jednostavno kako izgleda na prvu.

Kao prvo, McLaren sigurno nije imao istu specifikaciju Mercedesovog motora kao i sam Mercedes. Potvrdu ove teze možemo naći u ovosezonskim optužbama iz Williamsa da im Mercedes isporučuje “sporiji” motor. Jedno je razvijati motor u tehnološkom centru za razvoj, drugo je razvijati motor na stazi. Sami smo svjedoci muke i patnje Honde na predsezonskim testiranjima. Kronično su im nedostajali kilometri na stazi koji bi dali mnoštvo informacija o tome kako dalje razvijati i unaprijediti cjelokupni paket. Ove četiri utrke njima su samo nastavak testiranja. Sami vozači su naglašavali kako im je primarni cilj dovesti bolid do kraja kako bi skupili što više informacija.

Bolna je činjenica da su jedini uz Manor (koji koristi modificiranu šasiju i motor iz 2014.) koji nisu uspijeli osvojiti niti boda. Ključno pitanje je: koliko brzo mogu napredovati? Uspoređujući vremena po krugovima u prve 4 utrke, možda ćemo biti u stanju kvantificirati taj napredak.

McLaren dva puta nije bio u mogućnosti poslati oba vozača na start. Kevin Magnussen koji je zamijenio Fernanda Alonsa u Australiji i Jenson Button prošog tjedna u Bahreinu. Prošli puta kada se McLarenu dogodilo da mu u sezoni 2 bolida nisu sposobna za start je daleka 1969., njihova četvrta sezona u F1.

Ironično, McLarenovi najbolji rezultati ove sezone također su postignuti u Australiji i Bahrainu – utrkama u kojima jedan od automobila nije mogao startati. Button i Alonso osvojili su 11 mjesto i bili nadomak prvom bodu u sezoni. McLaren već dugo spominje i zaziva utrku u Španjolskoj, kao onu koja će im donijeti preokret i borbu sa momčadima sa sredine poretka. Ove izjave su opravdane i bit će shvaćene ako se takvo što i dogodi. Ukoliko McLaren-Honda ponovno zakaže, razočaranje i ogorčenost šire javnosti bit će velika.

Prošlog tjedna, novinaru BBC-a Andrewu Bensonu, Alonso je rekao:

“U Barceloni bi morali vidjeti veliki iskorak, počet ćemo uživati u utrkama i krenuti u normalnu razvojnu fazu. Ovu sezonu počeli smo veoma nisko, ali se nadamo završiti je jako visoko.”

Kvalifikacije u Bahreinu bile su najbolje za momčad od početka sezone. Alonso je uspio plasirati svoj McLaren u drugu kvalifikacijsku rundu po prvi puta. Prve četiri utrke nude neumoran tempo letenja i utrkivanja po različitim dijelovima istočnog svijeta. Takav tempo nije idealan za razvijanje bolida i neka drastična poboljšanja. Stanka od tri tjedna i europsko tlo idealni su za rad i razvoj MP4-30. Gledajući unatrag na prve četiri utrke, što možemo zaključiti o napretku McLaren-Honde?

Razlike u kvalifikacijskim vremenima najboljeg McLarenovog vozača i najgoreg od ostalih ekipa (u izračun nije uzet u obzir Manor F1)

Australija     Malezija     Kina           Bahrein
+0.046 s       +0.328s      +0.060 s       -0.595 s

U Australiji Jenson Button je osvojio 17 startno vrijeme. Ispao je u Q1 sa vremenom 1:31.422, lošiji od njega su bili samo njegov momčadski kolega Magnussen i Manor F1 koje ne uzimamo u izračun. Najlošiji od svih ostalih vozača je bio Marcus Ericsson iz Saubera sa vremenom 1:31.376 što je ipak brže za 0.046 sekudni od Buttona.

U Maleziji je Button ponovno bolji od momčadskog kolege (Alonsa) sa vremenom 1:41.636. Najlošiji vozač koji nije iz Manora ili McLarena je bio Nasr iz Saubera sa vremenom 1:41.308.

U Kini je Buttonovo vrijeme iznosilo 1:39.276 sekundi. Najlošiji od ostalih vozača je bio Hulkenberg sa vremenom 1:39.216 sekundi.

U Bahreainu Alonso ulazi u Q2 po prvi puta sa vremenom 1:35 205 sekundi, što je čak 0.595 sekundi brže od vremena Danilla Kvyata iz Red Bulla. McLaren-Honda iza sebe je ostavila jedan RB, Lotus i Torro Rosso.

Vidimo da ova tablica ne prikazuje linerani napredak i poboljšanje iz utrku u utrku. Zostatak u Maleziji je znatno veći od zaostatka u Kini i Australiji. Napredak u Bahreinu je očit i zadovoljavajuć. Nije rezultat iz Bahreina poseban po tome što su uspjeli ući u Q2, nego po tome što su po prvi puta bili brži od nekog vozača iz druge ekipe osim Manora. Sami ljudi iz McLarena bili su sretni ovim postignućem, ali i razočarani što su Jensonov automobil morali ostaviti u garaži.

Može li u Španjolskoj McLaren dohvatiti Q3? Alonso bi za Q3 u Bahreinu morao popraviti svoje vrijeme za punu sekundu. U F1, to je mnogo vremena za nadoknaditi.

Razlika u vremenima najbržeg McLarenovog kruga u utrci i ukupnog najbržeg kruga u utrci

Australija     Malezija     Kina        Bahrein
+2.393         +3.994       +1.520      +2.681

Iz ovog ne možemo izvući neki suvisli zaključak. Evidentno je da utrka u Maleziji nije nikako legla ovoj momčadi. Najbrži krug utrke i zaostatak za istim nije presudan i ključan pokazatelj forme. Važnije za formu ekipe je sposobnost i mogućnost nizanja brzih krugova tokom cijele utrke. U tom segmentu, McLaren se značajno poboljšao, barem toliko da se može boriti sa automobilima sredine poretka. Na prvoj utrci u Australiji, Button je završio zaobiđen za krug od desetoplasiranog Pereza. Alonso je završio samo 4 sekunde iza desetoplasiranog Masse u Bahreinu. (Alosnov zaostatak za desetoplasiranim u Kini je bio isto oko 4 sekunde, ali je završio 12.)

Možemo zaključiti da McLaren Honda ipak napreduje iz utrke u utrku i to ohrabruje.

Još jedan skok u formi mogao bi rezultirati osvajanjem bodova u Španjolskoj ili u utrci poslije u Monaku. Prošle godine samo je 14 automobila završilo utrku na uskim ulicama kneževine. Neki bi rekli da u Monaku Alonso i Button samo moraju izbjeći sudare i bodovi će doći.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

1 komentar

  1. Mclaren raca Prikaži

    šta je tu vrlo dobro, a nije odlično, kako je neko ocijenio?


    0

    0