Izdvojeno

Renault napušta Formulu E i posvećuje se “agresivnim ciljevima” u F1 [anketa]

Piše: Ante Vetma

Prije 5 godina, 16 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Nissan je danas potvrdio da će se natjecati u Formuli E u sezoni 2018./2019., a Japanski proizvođač objavio je da će zamijeniti jednog postojećeg proizvođača. Sad je postalo jasno kako se radi o Renaultu. Iako su dio iste motorsport grupe, ipak je znakovito kojim će brendom odsad nastupati u Formuli E.

Nakon izuzetno uspješnih nastupa u toj seriji, Renault će se fokusirati na agresivne ciljeve u Formuli 1.

“Imali smo nevjerojatan pobjednički niz u svoje prve tri godine u Formuli E i radujemo se četvrtoj sezoni u vrlo stabilnom okruženju Renault e.dams ekipe,” izjavio je Thierry Koskas, izvršni dopredsjednik prodaje i marketinga u Renault grupaciji.

“Nakon četvrte sezone (2017./2018.) ćemo se usredotočiti na agresivne ciljeve u Formuli 1, a radujemo se daljnjim uspjesima u motorsportu kroz suradnju s Nissanom.”

Sad je jasno kako Renault baca sve karte na Formulu 1 gdje definitivno napreduju, a dolaskom Carlosa Sainza moglo bi se dogoditi i da ove sezone ugrabe značajne bodove u gustoj borbi u sredini poretka. Kao cilj postavljaju borbu za naslov do 2020. godine.

Osim toga, aktivni su u zapošljavanju novih stručnjaka i iduće godine će osim svoje tvorničke ekipe imati Red Bull i McLaren koji će koristiti njihove motore.

Iz Renaulta poručuju kako će usko surađivati s Nissanom kako bi se nastavili uspjesi u vrlo kompetitivnom okruženju u Formuli E. Ta serija će u sezoni 18./19. doživjeti najveći tehnološki iskorak od svojoj kratkoj povijesti – izbacit će se mijenjanje bolida na sredini utrke. To znači da će pogonske jedinice morati trajati čitavu distancu utrke i Renault je uložio značajna sredstva u novi pogonski paket kako bi uspješno odradili takvu promjenu pravilnika.

Nissan će sad naslijediti tu tehnologiju, a očekuje se da će vozački par i dalje biti Sebastien Buemi i Nico Prost.

Očekujete li da će se Renault boriti za naslov u F1?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Komentiraj

16 komentara

  1. konačno jedna dobra vijest iz formule e. :D



    4

    0
  2. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Po ankeni sam malo začuđen toliko velikom sumnjom u Renaultovu sposobnost.
    Osvajali su s R.B. naslove prvaka, a i s promjenom pravila nisu jako daleko.
    Ako je ove godine Ferrari mogao zaprijetiti Mercedesu,
    ne vidim zašto ne bi Renault puno veći koncern od Ferrarija,
    mogao već dogodine sa 3 momčadi zaprijetiti Mercedesu.

    A nakon 2021. i promjene pravila
    E ljudi moji, “kom opanci kom obojci”
    Nemojte zaboraviti.
    Kod promjena pravila najbolji proizvođač ostaje najbolji.
    Naravno osim u 1 rijetkom slučaju kada je novi proizvođač došao u F1 3 sezone prije promjena pravila,
    s namjerom da bude najbolji nakon promjene pravila – Mercedes
    Više šanse u promjenu vodstva ima u dužim periodima – godina sezona kada pravila
    ostaju nepromijenjena i kada konkurencija ima vremena ugroziti najboljeg.



    7

    0
    • Honda/brawn kod promjene pravila je postala najbolja, a godinu- dvije prije su bili ocajni.
      Benetton ’93 na ’94….itd… Pokusaj ponovo.



      3

      0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        Govoriš o vremenu kada kompletna dominacija još nije bila u rukama velikih
        koncerna pretežno automobilističkih i zadnjeg desetljeća pravih neovisnih momčadi.
        Honda/brawn – su i nakon toga bili očajni, zapravo već nakon polovine sezone,
        ali su do polovine uhvatili dovoljan broj bodova da se održe na 1. mjestu.

        Benneton je te godine uzeo Michaela Schumachera koji je dobio prvenstvo sa 92 boda,
        1 bod više od Hilla.
        Nije na odmet napomenuti da je tada 1. vozač u Bennetonu bio tata Vertapen
        koji je u istom bolidu nakupio “fantastičnih” 10 u odnosu na “mizernih” Schumijevih 92 boda
        To je bila Schumacherova a ne Bennetonova pobjeda.
        Tek su slijedeće sezode bili i momčadski prvaci. Opet Schumi 102 boda ,
        a ovaj puta 2. vozač Herbert, 45 bodova.
        A onda su pomalo i ružno nestali u povijest.
        Pokušaj ponovo.



        5

        0
      • @zeko, mislim da ima i boljh primjera.
        Brawn je opalio na foru rupe u pravilima sa famoznim DD difuzorom.
        Inače, bez toga, bolid je bio mrtvi prosjek.
        A ni Benetton postao najbolji.
        Niti je godinu prije bio očajan.
        Više bih rekao da se Williams u tolikoj mjeri oslonio na elektroniku 1993. (i najviše usavršio te elektroničke gadgete, te ih daleko najbolje “uskladio” sa ostatkom bolida), tako da kada su ih ukinuli pred sezonu 1994., ostali su kao riba na suhom, uprkos i boljoj aerodinamici od Benettona i jedno 60-80ks snaga jačem Renaultovom motoru u odnosu na Fordov.
        Ali daleko od toga da je Benetton bio bolji. Naprotiv. Zatim je došla i tragedija za Williams (i za F1). Kad je uveden FW16B razlika je postala baš uočljiva. Plus MS je popušio 16 bodova i 2 trke bana gratis. Ruku na srce, i sam MS je pravio razliku, prvo svojim vožnjama, a oduvijek bio poznat kao vozač koji je dobar za razvoj i koji je znao postaviti set-up.
        Bolji primjer bi bio kako je Mclaren 1998. izletio u prvi plan, u odnosu na 1997., sa sužavanjem bolida sa 2m na 1,8m, te uvođenjem guma sa utorima. Dobro, došao im je godinu ranije Newey, koji je čitavu 1997. radio na bolidu za 1998. A Renault (fabrički) je napustio Williams i F1.



        6

        0
      • 1. Brawn nije bio jedini bolid sa dd
        2. Nisam izjavio da je benetton bio ocajan sezonu prije

        @ pero
        Ms je vec bio u benettonu

        @frantic
        Daj jos primjera, ja ovo samo izbacujem iz glave. Sigurno ih ima jos



        2

        0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        Da, ima vozača koji u petak sjednu 2 * 1,5 sat u bolid, isto tako subotu i nedjelju,
        a ima vozača koji znaju dobro inženjerima opisati što se događa s bolidom,
        ostaju uz mehaničare…… MS je bio ovaj drugi tip.



        3

        0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        OK, tko ima od trenutnog grida šansu nakon 2021. i promjene pravila postati prvakom?
        Možete ih i redoslijedom unaprijed napisati.
        1. Mercedes
        2. Renault sam ili s nekom od momčadi RB McL
        3. Ferrari.
        4. nitko drugi.
        Nemojmo se zavaravati sa prošlošću kada su duhanske kompanije trošile milijarde na reklame za skrivanje raka pluća, davale ih šakom i kapom i malim momčadima ako treba.
        To je bio zadnji ptičiji pjev neovisnih momčadi.
        Nakon toga su na moju velku žalost jdana po jedna nestajale.
        Nije bilo više sponzora takve vrste.



        4

        0
      • @zeko
        1. znam :mrgreen:
        Ali on ga je “izmislio” a neko drugi mu je dao ime (za razliku od Ramba Amadeusa “koji nije izmislio turbo-folk, ali mu je dao ime :rofl:
        I vjerovatno je kod njeg DD difuzor “najbolje” radio
        2. naravno, ali neko neupućen bi pomislio (s obzirom na konstrukciju rečenica) da si tako mislio ;)

        Brabham 1966., kad su 1,5 lit motori zamijenjeni sa 3,0 lit
        Renault (i Mclaren) 2005., ponajviše zbog guma
        Benz 2014. :rofl:

        Ali neki su i zadržali prednost i/ili dominaciju
        Mclaren-Honda sa 1988. na 1989. (ukidanje turbo motora)
        Renault (motori), sa 1994. na 1995. (sa 3,5lit na 3,0lit), te godinu poslije (ukidanje V12, što i nije značajna promjena, bila je samo za Ferrari)
        Renault (ekipa) je zadržao i prednost sa 2005. na 2006. (sa 3,0 V10 na 2,4 V8)…..



        2

        0
      • @pero
        ja govorim o vremenu kada….
        pa ti si napisao: ”Nemojte zaboraviti.
        Kod promjena pravila najbolji proizvođač ostaje najbolji.”. bez ikakvog vremenskog ograničenja. skoncentriraj se, previše faktički griješiš.

        @frantic
        fala!


        0

        0
      • Nigel Mansell
        pero Prikaži

        Da, ljudi bi mogli zaključiti da mislim na promjenu pravila 1960 i neke, a ne 2021.
        Bilo je raznih era. Ova zadnja koja se otprilike poklapa s novim milenijem (nema baš oštru granicu početka, ali gašenju zadne je definitivno pomogao i novi pogled na duhan i pušenje, najviše zakonski naravno) je era multinacionalnih kompanija, automobilističkih
        i jedne s puno prevelikom maržom na svoj sokić koju održavaju na način da 90%
        zarade ulože u reklamu, a zarada je tolika da bez problema financijski servisiraju dvije momčadi.
        Baš si nešto mislim. Da se ove računalne, pogotovo internet kompanije, ala google, facebook, amazon…. ne skrivaju toliko iza zelenila, neovisnim F1 momčadima bi mogle ponovo cvasti ruže.



        3

        0
      • zekohonda…brawn nije bio koristio hondine motore nego mercedesove…koje je tada koristio i mcl..tak da..


        0

        0
      • @kreso
        Da je brawn koristio hondine motore napisao bi brawn honda, ili brawn-honda, a ne honda/brawn tako da…


        0

        0
      • cemu uopce honda u toj recenici..ne vidim smisao..dovoljno je brawn gp..svima ce bit jasno..al ok..ti vald znas..


        0

        0
      • zato jer spominjem lošu (ili osrednju) sezonu-dvije prije promjene pravila i onda tu šampionsku, kako bi pokazao peru da je u krivu.
        a sa brawn gp je situacija malo specifična. ;)


        0

        0
  3. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    jako dobra vijest za f1 i za gledatelje
    renault uz top tvorničku momčad i duo, ima redbull i mclaren koji hitno trebaju sviježu krv
    biće gusto na vrhu slj godineeeee njam njam



    8

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni