F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Jenson Button – gospodin u Formuli 1

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Jenson Button, McLaren

Jenson Button, McLaren

Ljudska snaga. Ne mislim tu na fizičku, sirovu snagu sume pojedinca koji mogu pomaknuti automobil, dići kameni blok ili srušiti zid. Mislim na ljude kao otpor. Ljude koji svojom međusobnom interakcijom pokrenu lavinu u medijima koja može promijeniti tijek događanja. Englezi to nazivaju “people power”. Nije to pojam koji je uobičajeno povezivati sa Formulom 1, sportom koji se muči sa zadovoljavanjem zahtjeva fanova.

Formula 1 krenula je u svojevrsnu revoluciju kada su u pitanju društvene mreže. Službeni YouTube kanal pokrenut je u prosincu 2005. i nije uploadao nikakav video sadržaj punih 9 godina. Stoga ne možemo baš reći da su slijedili društvene trendove i da žele biti koraku s tehnologijom. Teško je navijačima shvatiti i oduzimanje kultnih utrka Francuskoj i Njemačkoj i forsiranje nekih slabo posjećenih utrka poput Južne Koreje. Jaz između običnih ljudi i F1 glamura je ponekad stvarno velik.

Moderna era F1 od svojih fanova očekuje da prate utrke na svojim TV prijemnicima po modelu “pay-per-view”. Moraju se predati pred napuhanim cijenama ulaznica i shvatiti da nisu najvažniji u ovom sportu. Ovaj sport se održava zbog publike, naravno, kao i svaki drugi. Publika do koje je Formuli 1 stalo je publika dubokih džepova, barem prema gledištu Šefa.

Zbog toga je nevjerojatno vidjeti kako su prosječni entuzijasti odigrali ključnu ulogu u jednoj od najdramatičnijih transfer saga u posljednje vrijeme. Ova transfer saga rezultirala je ostankom Jensona Buttona kao vozačkog partnera Fernandu Alonsu u McLarenu. Ovo je priča o jednom o najvećih gospodina u sportu i njegovom opstanku na gridu. Bez Jensona Buttona Formula 1 bi bila siromašnija u svakom pogledu. Karizma, stav, osobnost i jednostavnost krase ovog Britanca koji se uvukao pod kožu gotovo svima. Nije bitno navijate li za Ferrari, McLaren, Red Bull ili nekog drugog, njega jednostavno morate simpatizirati.

Prije prošlogodišnje VN Japana u listopadu, Button, prema svim izgledima i prognozama je vozio svoje posljednje utrke u McLarenu. Iza volana još jednog nekonkuretnog McLarena, MP4-29, svjetski prvak iz 2009. potvrdio se kao konstantan sakupljač bodova za ekipu. Nažalost, nije uspio nametnuti autoritet nad debitantom i momčadskim kolegom Kevinom Magnussenom, koji je pobijedio Buttona jedini dan kada je automobil bio sposoban dosegnuti podij. Magnussen je tako u prvoj utrci sezone 2014. godine osvojio drugo mjesto.

Doista, uoči VN Japana, Button je rekao kako uvijek ima opcija u životu i da nitko neće vjerojatno previše žaliti za njim kada ga zamijene Alonsom. Poslije toga, utrka u Suzuki je pokrenula nešto. Pokrenula je masu i snagu ljudi. People power je počeo djelovati.

Peta pozicija na kraju, u mokrim i kišovitim uvjetima u kojima se oduvijek sjajno snalazio, pokrenula je Buttonove nastupe i formu. U završne četiri utrke osigurao je tri plasmana u top 5 na gridu. Četvrta pozicija u Rusiji i Brazilu, peta u dvostruko bodovanom Abu Dhabiju koja je trebala biti Buttonova posljednja borba pokrenule su lavinu. To je bila prava križarska vojna, kampanja spašavanja Jensona od mirovine.

Prava bujica podrške za Buttona, koji je i dalje jedan od najpopularnijh vozača na gridu, gotovo je bila nevjerojatna. Mogućnost da Britanac napusti sport nakon 15 sezona postala je nezamisliva. Kada su, stoga, u hladno prosinačko jutro Buttona potvrdili kao jednog od vozača novog McLarena pogonjenog Hondinim motorom zajedno s Alonsom – on nije bio usamljen u slavlju.

Je li se isplatilo?

Četiri utrke su prošle, bodova na Jensonovom kontu još nema kao i na kontu McLaren-Honde. Grčevito se borio za ostanak u sezoni koja mu je možda i najteža u karijeri. Ironično je to, da je izgubio toliko godina karijere grčevito se mučeći u Hondi koja ga je jednom već zamalo koštala mirovine. Nakon osvojenog naslova s Brawnom i dolaska u McLaren ponovno ga je spopala muka po Hondi. Utrku u Bahreinu nije ni startao zbog problema sa pogonskom jedinicom. Posljednji put nije startao u utrci 2005. na onoj famoznoj farsi u Indianapolisu. Buttona su spopala problematična testiranja i borba s nepouzdanošću bolida i borba na začelju poretka u prvim utrkama.

Slabe performanse i rezultati McLaren-Honde, za sada, srušili su sve nade da će Alonso i Button biti moderne reinkarnacije Senne i Prosta. Napredak u prve 4 utrke ipak daje kakvu takvu nade da ekipa iz Wokinga može spasiti nešto ove sezone. Alonsovo 11. mjesto dočekano je kao znak nade, ali i razočaranja jer bez i jednog boda odlazi se u Europu. Možemo se i upitati kakva su to vremena došla, McLaren se nada 1 bodu?

https://youtu.be/8H0G1oNOTco

Zaista je nejasno što može McLaren-Honda na kraju postići ove sezone. Šef ekipe, Eric Boullier, prema Crash portalu, tvrdi da u predsezonskim testiranjima da njegova momčad planira napraviti iskorak u konkurentnosti kada počne europska turneja u Španjolskoj. Do toga je ostalo 3 tjedna, vjerujete i zaista da je takvo nešto moguće?
Biste li se jako iznenadili ako bi vidjeli McLaren-Honde u borbi za podij?

Sva najavljena poboljšanja bolida trebala bi donijeti bodove i regularne završetke utrka u top 10 vozača. To možda nije ono što bi sam Button i njegovi navijači željeli, ali je bolje nego nesudjelovanje u 2015. sezoni.

Prošlog vikenda trebao se dogoditi Buttonov stoti start za McLaren. Kakav tmuran način za jednu lijepu obljetnicu.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

9 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Dosta teksta, svaka čast.
    Uvijek sam govorio ono što piše u naslovu. Jenson nije gospodin, on je gospodinčina (iako ta riječ ne postoji XD).


    0

    0
  2. Honda zekohonda Donator Prikaži

    bio je gospodin do veleizdajničkog čina u kolovozu 2004.


    0

    0
  3. Mora se nešto napisati i o njemu, ne samo o Vettelu, Alonsu i Hamiltonu ( medijski najzanimljivijim vozačima trenutačno)


    0

    0