F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Momčadi članice Strateške grupe pokušavaju zaustaviti prelazak Budkowskog u Renault

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Prije šest dana je došla vijest da je Marcin Budkowski, voditelj FIA-inog tehničkog odjeljenja Formule 1, dao otkaz te da će se Poljak najvjerojatnije pridružiti Renaultu za 2018.

Problem je u tome što je 40-godišnjak sada na otkaznom roku do kraja godine, nakon čega se slobodno može pridružiti novom poslodavcu. Odnosno, Renaultu će moći prenijeti sve informacije koje su FIA-i povjerile ostale ekipe, uključujući upite oko legalnosti ideja za naredne sezone koje su obično predane Međunarodnoj automobilističkoj federacije na odobrenje. Budkowski tako dobro poznaje aktualne bolide, ali i što koja momčad priprema za sljedeću sezonu.

Konkurenti su odmah digli paniku, a neslužbeno okupljanje šest momčadi članica Strateške grupe je održano u Maleziji. Prisutni su bili Toto Wolff (Mercedes), Christian Horner (Red Bull), Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Paddy Lowe (Williams) i Bob Fernley (Force India). Da stvar bude još zanimljivija, Renault (zasad) nije član Strateške grupe.

Zaključak je da momčadi žele znati koje će posljedice imati vjerojatni odlazak Budkowskog u Renault, te su predložile veći vremenski period nakon kojega članovi FIA-e i Libertyja mogu prijeći u jednu od momčadi Formule 1.

“Marcinu želim sve najbolje, on je dobar dečko”, rekao je Toto Wolff. “Ako se može vratiti momčadi i napraviti karijeru, ne bih mu želio stajati na putu. Ali kao FIA-in čovjek, ako pravite pravila i izdajete tehničke direktive, ne možete pregovarati o prelasku u momčad te im se nakon tri mjeseca pridružiti.”

“Može postojati potencijalni sukob interesa, za koje ne kažem da ih je bilo kako zloupotrijebio, ali trebala bi postojati neka vrsta etičke norme koje se svi mi pridržavamo.”

“Treba postojati određeni vremenski period, pretpostavljam.”

Iako se vjeruje da je cilj FIA-e i momčadi stvaranje novih protokola koji bi ubuduće spriječili ovakve scenarije, a ne pokušaji odugovlačenja prelaska Budkowskog u Renault, Force Indijin Bob Fernley je rekao da se i o potonjem još uvijek raspravlja.

“Ne znam može li se nešto sada učiniti.”

“Vjerojatno je prerano za donošenje bilo kakvih odluka. Trebali bismo se riješiti Japana i onda uhvatiti zraka kako bismo bolje raspravili o tome.”

“Potpuno je jasno da on odlazi u Renault pa tamo sada postoji prijetnja. To ne utječe toliko na Force Indiju kao što očigledno utječe na ekipe poput Mercedesa, Ferrarija i Red Bulla. Ali to nas i dalje pogađa te još uvijek postoje stvari koje radimo.”

“Procesi su bili takvi da bismo u prošlosti išli do FIA-e i rekli da razmišljamo o ovome, te ih pitali kako to izgleda s njihove strane. Zatim bismo dobili nepristran i jasan smjer po tom pitanju. Problem je da ćete morati više riskirati ako se ne možete osloniti na prethodne ideje.”

Budkowski je inače inženjer aeronautike koji je svoju karijeru u Formuli 1 započeo 2001. u Prost GP-u, da bi se sljedeće sezone zaposlio u Ferrariju kao CFD aerodinamičar, a kasnije je postao voditelj aerodinamičkih projekata. Maranello je napustio 2007. te se pridružio McLarenu, gdje je napredovao do voditelja projekta aerodinamičkog odjela, te zamjenika šefa aerodinamike. Voditelj aerodinamike u Wokingu je postao u studenome 2012., a momčad je napustio u svibnju 2014.

U listopadu te godine se pridružio FIA-i te je napredovao kroz razne uloge dok nije postao voditelj tehničkog odjeljenja u veljači ove godine, te kao takav posjeduje informacije o naprednim konceptima odjela za istraživanje i razvoj svih F1 momčadi.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

9 komentara

  1. Pastor Maldonado pero Prikaži

    Zašto velika četvorka ne bi postala velika petorka, šestorka…
    Nama samo bolje.



    2

    0
  2. Sebastian Vettel 5 Schumi Prikaži

    Da prelazi u Mercedes, Ferrari ili Red Bull nebi bilo u redu. Ali u Renault samo naprijed što se mene tiče. Bilo bi odlično da se i Renault uključi u borbu odmah sljedeće godine.

    Ili neka se zaposli u Sauberu. Iako ga oni nebi mogli dobro iskoristiti, jer nemaju baš para za razvoja.



    1

    0
  3. Moze postati velika destorka ova grupa ali bez otkrivanja tajni nego postenim nacinom. Neslazem da itko tko zna plan razvoja i ideje drugih ekipa moze preci u neku ekipu. Moze ali ne u tako kratko periodu. Poanta toga je da je taj covjek moga prenjeti sve tajne najboljih ekipa Renaultu i to nije nikako fer.


    0

    0
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Neće on odavati nikakve tajne.
      Samo će im pomoći da neke stvari sagledaju iz drugog ugla. Ferrarijevog ili Mercedesovog
      Ne znam da li je fer ili nije, ali znam da bi istu stvar uradili i u Mercedesu i u Ferrariju da su mogli.
      Imaju pravo da se bune, ali pravila su jasna.
      Nek se pobune i nek izmjene pravilnik za ubuduće.
      Što se mene tiče neka izmjene i za transfer osoblja između ekipa.
      Samo onda ne bi najveće ekipe mogle “krasti” najbolje igrače.



      1

      0