F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Može li itko zaustaviti Lewisa Hamiltona?

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Lewis Hamilton

Nakon šokantnog poraza od Sebastiana Vettela u Maleziji prije 3 tjedna, Lewis Hamilton srušio je sve snove Ferrarija da se mogu natjecati za naslov sa dominantnim vikendom u Shanghaiju i reprizom u Bahreinu. Totalna dominacija bez ikakve mrlje i greške u posljednje 2 utrke vraćaju stvari na svoje mjesto. Nico Rosberg osjeća prave frustracije gledajući kako čovjek u istom automobilu radi toliku osjetnu razliku. Pravo je pitanje može li itko zaustaviti Lewisa ove sezone nakon ovakvih predstava na početku?

Nakon utrke u Shanghaiju, Rosberg se požalio na konferenciji za novinare da ga je Hamilton zadržavao, ponovivši poruku sa timskog radija koja se čula tijekom utrke. Zanimljivo je za dodati da je Rosberg tijekom te utrke samo jednom u krug ušao sa zaostatkom ispod jedne sekunde za Lewisom. Hamilton je znakovito i jednostavno dogovorio na Rosbergove žalbe. “Nije moj posao brinuti za Rosbregovu utrku.” Dodavši da, ako je Nico imao priliku i mogućnost probiti se naprijed, trebao je to i iskoristiti.

Rezultati iz Kine nagovijestili su ne samo da je Vettelova pobjeda u Maleziji bila lažna nada uzbudljivijeg prvenstva, nego da Nico nema pravog odgovora na Lewisovu formu. Rezultati iz Bahreina samo su potvrdili pretpostavke.
Brojke ne lažu nikada. Od VN Belgije 2014. Hamilton je završio ispred Rosberga u 9 od 10 utrka. Izgleda da Niki Lauda ima pravo kada govori da se Rosberg mora trgnuti. Trgnuo se Nico u Bahreinu što se tiče agresivnosti i pretjecanja, no daleko je on još od Lewisa u mnogim pogledima.

“Dao sam sve od sebe na kraju na mekšim gumama da smanjim zaostatak za Lewisom i preuzeo rizik. Nije se isplatilo na kraju jer su moje gume dale svoje.” Izjavio je Nico na podiju u Kini.

Ovu utrku u Bahreinu zasmetali su mu Ferrariji koje je tako jako zazivao da mu pomognu u borbi protiv Lewisa. No, da bi mu stvarno pomogli mora biti ispred njih, ali on to ne uspijeva postići. U kvalifikacijama je Ferrari Sebastiana Vettela razdvojio 2 Mercedesa, u utrci onaj Kimija Raikkonena.

Hamilton ima prednost od 27 bodova ispred svog momčadskog kolege. Nakon uvodne tri utrke u 2014 godini, Nico je vodio u prvenstvu sa 11 bodova ispred Hamiltona. Podsjetimo samo da je tijekom cijele 2014. vodstvo Hamiltona u prvenstvu ispred Nice bilo maksimalno 24 bodova (ne računajući Abu Dhabi). Dakle u čemu je bit ove radikalne promjene? Lewis koji je bolji no ikada ili Nico koji se potpuno izgubio? Mislim da ćemo istinu pronaći negdje na sredini.

Utrka u Bahrainu je dokazala da je Ferrari blizu, dovoljno blizu da ugrozi barem jedan Mercedes. Lewis je za sada nedostižan i vozi daleko ispred svih. Sebastian Vettel, najveća prijetnja na startu imao je loš dan i utrku za zaborav. Hamilton je osoba koja je u karijeri griješila, radila nepromišljene poteze i bravure po stazi. Sebastian je slovio kao precizan, staložen i miran vozač. Na nedjeljnoj utrci dogodilo se nešto neočekivano i čudno. Sebastian je griješio, letio po rubnicima i ugrožavao bolid dok je Lewis krstario do pobjede. Ugroziti su ga mogle jedino kočnice koje su ipak izdržale taman koliko je trebalo. Zaključak je jasan, Ferrari je blizu – bliže nego što je Red Bull bio u bilo kojem trenutku prošle godine – ali ne mogu još voziti paralelno s Mercedesom.

“Njihov tempo razvoja kroz zimu i ovih nekoliko utrka je impresivan. To predstavlja pravi izazov za nas,” izjavio je sam Toto Wolff koji zna da ne smije spavati na lovorikama. Ima za volanom čovjeka koji je ozbiljno naumio okititi se drugim uzastopnim naslovom i Mercedes ne smije uprskati. Pogotovo jer im vozač nema ugovor i koketira sa Ferrarijem. Stanje je to koje budi tjeskobu i nervozu iako se s tim ne slaže Paddy Lowe: “Nervoza nije prava riječ za to. To je natjecanje. Ovo je normalno prvenstvo, gdje se momčadi trude pobijediti u svakoj utrci i nije jednostavno.”

Početak sezone iz snova za Lewisa je iza njega. U četiri utrke ostvario je 3 pobjede i jedno drugo mjesto i upozorio sve ostale da najozbiljnije računa na još jedan naslov prvaka. Ispred njega su 3 tjedna odmora do Španjolske u kojima može odmarati u plodovima svojega rada. To ne vrijedi za konkurenciju, oni moraju naporno raditi da bi ga dostigli, još više da bi ga prestigli.
U intervju za BBC, Hamilton je rekao da nema tajne njegovog uspjeha, da sve radi kao što je radio i prošle godine. Svi ipak znamo da tome nije tako. Ove godine nema ni traga nervoznom, greškama sklonom Hamiltonu iz 2014.

Na njegovo mjesto došao je čovjek pun vedrine i samokontrole. Netko tko je otporan na pritisak i vozi na razini koja je daleko iznad svih ostalih. Izgleda da gledamo i pratimo njegov vozački zenit. Talent i nadarenost nikad nisu dovedeni u pitanje, sada je tome dodao neophodnu mirnoću i čini se nesavladiv. Jedna od ključnih promjena je ona u Lewisovim vožnjama u kvalifikacijama. Ostvario je četiri uzastopna pole-positiona. Prosječna prednost u četiri kvalifikacijska nastupa ispred Nice Rosberga iznosi 0.279 sekundi. Prosječna prednost ispred Sebastiana Vettela je čak 0.414 sekundi. Sljedeća promjena je njegovo umijeće diktiranja tempa. Inteligentno vozi na prvoj startnoj poziciji ne opterećujući automobil do krajnjih granica. Sjajno je gledati kako digne tempo i vremena po krugu samo kada je to uistinu potrebno ne dozvoljavajući pratnji da ga ozbiljnije ugrozi.

Prije dolaska u Bahrein naglašavao je novinarima kako je prošle godine osvojio pobjedu u Bahreinu, ali ne uvjerljivo. Nico mu je stalno bio za petama kao i u Španjolskoj i Monaku nakon toga. Rekao je da mu je želja ove sezone biti bolji i uvjerljiviji. Utrka u Bahreinu prošla je u tom tonu, mogu li i sljedeće dvije?

“Držim glavu na zemlji, ne želim poletjeti. Pokušavam ostati fokusiran, što sam stariji to više cijenim što imam mogućnost biti F1 vozač i pobjeđivati. Nema mnogo ljudi takvu priliku,” napisao je Lewis u svojoj kolumni za BBC.

Na podiju u Bahreinu, Hamilton je rekao Sir Jackieju Stewartu da cilja na treći naslov – koji će ga izjednačiti sa legendarnim Škotom. Hamiltonov pristup ove sezone je jednostavan, planira činiti male korake koji vode većem cilju. Jedino mora ostati tako miran, staložen i precizan cijele sezone. Onda ga nitko ne može sustići. Ili se varamo?

Povijest je također na njegovoj strani. 19 puta je vozač koji je pobijedio tri puta u prvih 4 utrka osvojio naslov prvaka. Alberto Ascari (’52, ’53); Juan Manuel Fangio (’54, ’55, ’57); Jim Clark (’63, ’65); Stewart (’69); Senna (’91); Nigel Mansell (’92); Michael Schumacher (’94, ’00, ’02, ’04); Damon Hill (’96); Fernando Alonso (’05); Jenson Button (’09); i Sebastian Vettel (’11). Naravno, i Lewis Hamilton prošle godine.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Kvalitetna analiza Luka. Bojim se da će ova godina proći u znaku Lewisa Hamiltona, a za 2016. bi mogli biti pakleno, do tada ćemo vidjet što nas čeka.


    0

    0