F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

FIA potvrdila: Mercedes može zadržati novi motor, iako od VN Italije ne bi bio u skladu s pravilima

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nakon što se gotovo cijele ove sezone pričalo o prednosti koju pojedine momčadi dobivaju sagrorijevanjem ulja, FIA je odlučila da svi novi motori od VN Italije moraju ispoštovati pravilo o maksimalnoj količini sagorijevanja od 0,9 litara na 100 kilometara. Mercedes je zatim preduhitrio konkurenciju i unatoč navodnom internom dogovoru među ekipama svoj novi motor uveo na VN Belgije.

Naime, FIA je u srpnju izdala tehničku direktivu po kojoj se ovo ograničenje odnosi na motore koji su uvedeni od VN Italije pa do kraja sezone i talijanski izvori tvrde da je među ekipama, prvenstveno između Mercedesa i Ferrarija, postojao dogovor da se nove jedinice uvedu upravo nakon VN Belgije kako bi svi ravnopravno ispoštovali novouvedeno pravilo.

Stoga su mnogi bili iznenađeni kad je izišla vijest kako Mercedes donosi novi motor u Belgiju, a pretpostavka komentatora i analitičara je bila da će Mercedes svejedno morati prilagoditi motor novim pravilima u Italiji. No, FIA je sada poslala pojašnjenje, te će ga po tome do kraja sezone koristiti bez da moraju ispoštovati to novo pravilo.

“Ako je motor uveden na VN Belgije ili prije – potrošnja ulja mora biti ispod 1,2L na 100 kilometara. Svi motori uvedeni nakon tog razdoblja moraju biti ispod 0,9L na 100 kilometara,” potvrdili su iz FIA-e.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3340 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

50 komentara

  1. Narain Karthikeyan F1 Karthikeyan Prikaži

    Za Mercedes vrijede neka posebna pravila.



    24

    0
    • F1puls Portal Sarma Donator Prikaži

      Zašto? Ako je po pravilima, ko je Ferrariju kriv ako su vjerovali u te neke djetinjaste dogovore. LOL. Umjesto da Ferrari radi takve fore i šeme, da ih probaju uhvatit itd… oni njih još izlevate…



      10

      0
  2. F1puls Portal Sarma Donator Prikaži

    Znači sada mogu koristiti više ulja do kraja sezone, heeh, možda ne velika, ali sigurno lijepa prednost…



    10

    0
  3. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Ocekivano..Ocito je ekipa iz Maranella dobro zaprijetila cim Mercedes povlaci sve sta mora da ostane u prednosti pa makar i ovako, uz pomoc FiAe..



    15

    0
  4. Marlboro MrDoomroom Prikaži

    Znači nakon VN Italije Mercedes do kraja sezone na nelegalnom PU.



    14

    0
  5. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    To definitivno nije fer…. nakon Monze je bez obzira na sve trebalo biti to pravilo za sve jednako, a timovi neka taj problem rješavaju sa mapiranjem. Uostalom to pravilo se i donijelo radi mjere predostrožnosti jer se sumnja da se ilegalno iskorištava ulje… što je sa ovim činom Mercedes to i potvrdio. FIA je na taj način cijelu tu priču blagoslovila, a nakon toga Mercedesovi kupci i oponenti su zakinuti. Jedni mogu koristiti nelegalnu količinu, dok se svi drugi moraju prilagodit novim pravilima. Mislim da je FIA trebala biti i prije čvrsta u odluci čim su se odlučili na taj potez, te sa zaključivanjem da će se to desiti, trebala je obavjestiti da će se svako dlajnje prestavljanje ICE-a morati donositi po novim pravilima potrošnje ulja, tada se nebi deilo ovo što se desilo u Belgiji. Ovim činom Mercedes je navukao Ferrari sa “internim dogovorom” da Ferrari ne donosi novu mašinu u Belgiji, dok je Mercedes upravo to učinio.



    16

    0
  6. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Ferrari je imao priliku staviti novi motor na Spa , tko im je kriv sta nisu. Nema se sta sad kukati ( iako se Ferrari nije sluzbena nista zalio ) .



    7

    0
  7. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Pametni Nijemci. To sto talijani tvrde su price za malu djecu.



    8

    0
  8. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Poetic justice bi bila da masina rikne na Monzi …



    20

    0
  9. Mika Hakkinen stoka Prikaži

    Koliko honda trosi ulja? Jedno 5 litara :)



    12

    0
  10. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Zbog zanimljivosti prvenstva do zadnje utrke FIA pomaže Mercedesu jer ako Ferrari stigne Mercedes pa da imaju podjednake bolide Vettel bi osvoijo naslov 2 utrke prije kraja.



    11

    0
  11. Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

    Zasto neki komentiraju da je i Ferrari moga napravit istu stvar, zasto nisu?
    Pa takav sustav u Ferrariju nikad nije bio na razini Mecke, i stoga im se ne isplati riskirat 10 utrka na jednom motoru( naravno uz rotiranje al nije ni to lako) kad je gubitak Ferrariju nakon te promjene minimalan ako ikakav.


    0

    0
    • Poanta priče nije jel je Ferrari to mogao ili nije (eto ti znaš) nego je poanta ta da su napravili dogovor da ce napraviti svi motore koji udovoljavaju tom pravilu nakon Belgije a ljudi iz Mercedesa su se pokazali poštenjačinama (nije prvi put)…. Eto ovi iz Ferrarija su budale jer rade po dogovoru a ovi iz Merca su pametni jer zaje.. dogovre sa drugima. A gle jednom mogu ovako “uterat drugima” , idući put ih neće nitko doživljavati za ozbiljno i htjeti ce prevariti njih.



      14

      0
  12. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Prvo,kad bi motor trošio 1,2litre ulja na 100km nebi bio za drugo nego za baciti na otpad.Dakle,taj termin,potrošnja ulja ne koristiti jer nema smisla.Ovdje se radi o 3+%mješavini,gdje ulje djeluje kao nosač aditiva koji služe za bolje izgaranje,veće iskorištenje goriva i u konačnici za dobivanje veće specifične snage.I to bi otprilike bila današnja strahovito napredna tehnologija.Bravo,svaka čast.
    Maknut ove prevare i ostali smo na razini Honde iz 1988-me.I tako,još samo 3 godine uživanja u ovom dubokoumlju i sve pet. :facepalm:



    4

    0
    • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

      Nisan baš siguran u to, da ne potroši toliko ulja. Ovo drugo si u pravu da to sagoreno ulje zapravo koriste s ciljem da skupa s njim ubace aditive u cilindre mimo onih 1% što im je dozvoljeno imati u gorivu.



      1

      0
      • Pirelli Hard Monty Prikaži

        Ne postoji motor koji ne troši neku količinu ulja ali tu se ne radi o potrošnji već o zloupotrebi ulja koje se u cilindere ušpricava zajedno s gorivom i ta se količina može kontrolirati.Zato su navedene ove veličine,0,9-1,2litara na 100km a ovo s aditivima je bjelodano jasno.


        0

        0
  13. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Pa Honda trosi 0.9 litara po metru ti likovi nemaju goriva vec nakon prvog ulaska u boks….Ja se ne razumijem u motore u f1 pa stvarno ne znam hoce li sada Mercedes imati neku prednost ili ne, ali ocito su znali sta rade i pametno odigrana igra….Jednostavno nista ne treba prepustat slucaju.Sad ide Monza, pa cemo i vidit sta se dogada…Kad sam vec zapoceo pricu o Hondi, donose li oni novu specifikaciju kojom bi trebali kao preci Renault po pitanju performansi ili sta su vec pricali?



    4

    0
  14. Formula1 f1zd Prikaži

    Ferrari ispali naivci, jebiga. A da su oni napravili ovo, cijeli svijet bi ih osudio, ali eto, to su Englezi pa mogu sve.



    14

    0
  15. Mislim malo je glupo da ako se mijenja pravilo da se to samo odnosi nakon određene utrke, dok ti isti motori koji troše više ulja a napravljeni su prije monze mogu se koristiti. Logike nema jer prije kada bi se praviom nešto mjenjalo , mjenjalo se za sve od tog trenutka i ako nešto nije bilo po pravilma nije se moglo takvo registrirati prije promjene pravila i koristiti to isto do kraja godine. Ono što je bilo promjenjeno u pravilima odnosilo se na sve i to odmah. MErcedes je iskoristio priliku, ali tu je FIA najviše kriva koja je to tako glupo napravila s obrazloženjem da motori koji su napravljeni prije mogu se kao takvi korisititi. Jednostavno se to napravi, od danas motori smiju potrošiti 0,9L ulja na 100km i kraj priče. Pitam se zašto je to pravilo o toj izmjeni donešeno na takav način.



    7

    0
  16. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Ante mozemo li znati koji su to mediji objavili da je postojao interni dogovor?
    Ja nisam mogao naći ni jednu izjavu iz Ferrarija ili Mercedesa koja potvrđuje ovu tvrdnju.
    Mijenjanje pravila u sred sezone po meni je veoma glupo. Gluplje čak i od tokena.
    Trebalo je ovo pravilo ili uvesti na početku ove ili na početku slijedeće sezone.
    I samo da se osvrnem na ove “znalce” koji pišu da FIA daje prednost Mercedesu, razlika od 1,2 na 0,9 na 100 km nije stavka koja donosi veliku prednost jer se radi o trenutnoj a ne kumulativnoj potrošnji.
    Moja pretpostavka je da je Mercedes ovo uradio da zadrži svoj famozni Q mode, tako da će sva prednost biti u kvalifikacijama. U utrci je ovo beznačajno.
    Samo pravilo je doneseno jer se smatra da najveću korist imaju Mercedes i Ferrari, više Mercedes.
    Možda Ferrari namjerno nije mijenjao motor prije jer ima manje benefita od Mercedesa.
    Možda će veću prednost imati Ferrari jer ima nekoliko sedmica više za razvoj motora.
    Mercedes je svoj razvoj za ovu sezonu ispucao. Svako slijedeće uvođenje donosi kaznu.



    10

    0
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      autobild. ovaj link sam stavio u subotu na spa temu, niko nije ništa komentiro.
      http://www.paddocktalk.com/news/html/story-316125.html



      1

      0
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Gdje si tražio? I Motorsport je jučer o tome pisao, i britanska i talijanska verzija ako se ne varam.



      1

      0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Zeko hvala na ovom linku. Nisam nikad čitao ovaj forum. Mislim da je interesantan i da ću ga čitati u budućnosti.
        Britanski motosport kao i skysport sam čitao ali nisam naletio na ovaj članak. Mora da sam promašio članak. Italijanski ne čitam jer ne znam jezik :)



        1

        0
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      I da su same kvale u pitanju prednost nije mala posto vidis kolika je vaznost kvala na nekim stazama..



      3

      0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Namjerno sam naglasio na možda.
        Činjenica je da niko osim Mercedesa ne zna šta je Q-mode.
        pretpostavlja se da ima veze sa potrošnjom ulja i ja dijelim to mišljenje ali to je sve na razini špekulacije.
        Ali smanjenje potrošnje sa 1,2 litra na 0,9 ne može donijeti prednost veću od desetinke. (opet moja kalkulacija) jer se ne radi o kumulativnoj već o trenutnoj potrošnji.
        Nekoliko kapi ulja po jednom pravcu.
        Ali ako ovo pravilo najviše šteti Mercedesu zašto ga je FIA uvela, ako ona favorizuje Mercedes?



        2

        0
      • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

        Ovdje se radi o tome da mercedes moze zadrzati motor koji ce trositi 1.2 litre dok svi ostali imaju na raspolaganju 0.9 l.. I desetinka je popricno vazna u kvalifikacijama u Formuli 1..



        6

        0
      • Pastor Maldonado pero Prikaži

        Ne mora značiti da ta količina ulja morala biti jednoliko raspoređena tijekom cijele utrke.
        Možda je Ham u utrci ispucao svu količinu ulja dio u par potrebitih krugova. npr: u prvom, i nakon safety cara.
        Stisne q gumbić, dođe “Q” i dostavi mu 2,3 km/h prednosti
        u max. brzini pri kraju najduže ravnice.
        Mala prednost ali dovoljna da nema pretjecanja.
        Naravno pod uvjetima da su gume i sve ostalo…………….



        4

        0
    • Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

      Suggestions that there had been some form of gentleman’s agreement between Mercedes and Ferrari not to introduce an engine in Belgium are understood to have been wide of the mark, however, with sources at both outfits confirming that there had been no discussion between the teams about the matter.



      3

      0
  17. Pastor Maldonado pero Prikaži

    Nekako mi taj Mercedesov manevar miriši na Hamiltona.
    Možda su imali opcije na stolu, sjedili zajedno, raspravljali
    o moralu, filantropiji, ljubavi prema bližnjem, a Ham je inzistirao…….
    On u borbi za naslov voli koristiti i koristi baš sve moguće,
    pa i malko zaprljanije poteze rastezanjem pravila unutar pravila.
    I to je način. I to je dopušteno i nije jedini…..
    A što ako Ham osvoji prvenstvo baš za taj po meni možebitni Hamov miris?
    Tada će to mediji zvati “šesto čulo”.



    9

    0
  18. Sebastian Vettel ferarista Prikaži

    jebem mater lopovsku…al nece im uspjeti ni to….forza ferari forza seeeb



    5

    0
  19. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    nadam se da će karma odradit svoje :D



    7

    0
  20. Ross Brawn Tuzlaensis Prikaži

    Standardno.. sve im dozvoljeno



    6

    0
  21. Pastor Maldonado pero Prikaži

    Posljedica odluke – Start Mercedesa u Monzi:
    https://youtu.be/xqpD7KnwWg4?t=135



    5

    0