Nakon što se gotovo cijele ove sezone pričalo o prednosti koju pojedine momčadi dobivaju sagrorijevanjem ulja, FIA je odlučila da svi novi motori od VN Italije moraju ispoštovati pravilo o maksimalnoj količini sagorijevanja od 0,9 litara na 100 kilometara. Mercedes je zatim preduhitrio konkurenciju i unatoč navodnom internom dogovoru među ekipama svoj novi motor uveo na VN Belgije.
Naime, FIA je u srpnju izdala tehničku direktivu po kojoj se ovo ograničenje odnosi na motore koji su uvedeni od VN Italije pa do kraja sezone i talijanski izvori tvrde da je među ekipama, prvenstveno između Mercedesa i Ferrarija, postojao dogovor da se nove jedinice uvedu upravo nakon VN Belgije kako bi svi ravnopravno ispoštovali novouvedeno pravilo.
Stoga su mnogi bili iznenađeni kad je izišla vijest kako Mercedes donosi novi motor u Belgiju, a pretpostavka komentatora i analitičara je bila da će Mercedes svejedno morati prilagoditi motor novim pravilima u Italiji. No, FIA je sada poslala pojašnjenje, te će ga po tome do kraja sezone koristiti bez da moraju ispoštovati to novo pravilo.
“Ako je motor uveden na VN Belgije ili prije – potrošnja ulja mora biti ispod 1,2L na 100 kilometara. Svi motori uvedeni nakon tog razdoblja moraju biti ispod 0,9L na 100 kilometara,” potvrdili su iz FIA-e.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Za Mercedes vrijede neka posebna pravila.
24
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zašto? Ako je po pravilima, ko je Ferrariju kriv ako su vjerovali u te neke djetinjaste dogovore. LOL. Umjesto da Ferrari radi takve fore i šeme, da ih probaju uhvatit itd… oni njih još izlevate…
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači sada mogu koristiti više ulja do kraja sezone, heeh, možda ne velika, ali sigurno lijepa prednost…
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ocekivano..Ocito je ekipa iz Maranella dobro zaprijetila cim Mercedes povlaci sve sta mora da ostane u prednosti pa makar i ovako, uz pomoc FiAe..
15
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mudro.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači nakon VN Italije Mercedes do kraja sezone na nelegalnom PU.
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ne znači.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne vidim razlog zašto se nekima izlazi u susret. Ovo je čisto pravilo crno/bijelo toliko i toliko smiješ potrošiti ulja i to je to. Sve drugo su muljanja timova sa PU. Dakle ako bolid troši više po meni je to nelegalan PU koji nije sa propisima FIA-e.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tko god do Belgije nije koristio 4 motora mogao ga je staviti pa bi i oni trosili 1,2 ulja. Mercedes im je kriv sta nisu ?
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To definitivno nije fer…. nakon Monze je bez obzira na sve trebalo biti to pravilo za sve jednako, a timovi neka taj problem rješavaju sa mapiranjem. Uostalom to pravilo se i donijelo radi mjere predostrožnosti jer se sumnja da se ilegalno iskorištava ulje… što je sa ovim činom Mercedes to i potvrdio. FIA je na taj način cijelu tu priču blagoslovila, a nakon toga Mercedesovi kupci i oponenti su zakinuti. Jedni mogu koristiti nelegalnu količinu, dok se svi drugi moraju prilagodit novim pravilima. Mislim da je FIA trebala biti i prije čvrsta u odluci čim su se odlučili na taj potez, te sa zaključivanjem da će se to desiti, trebala je obavjestiti da će se svako dlajnje prestavljanje ICE-a morati donositi po novim pravilima potrošnje ulja, tada se nebi deilo ovo što se desilo u Belgiji. Ovim činom Mercedes je navukao Ferrari sa “internim dogovorom” da Ferrari ne donosi novu mašinu u Belgiji, dok je Mercedes upravo to učinio.
16
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari je imao priliku staviti novi motor na Spa , tko im je kriv sta nisu. Nema se sta sad kukati ( iako se Ferrari nije sluzbena nista zalio ) .
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pa ima taj neki interni dogovor.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ima ,ali poznato je da svatko gleda svoju gu**cu. Isto tako je mogao i Ferrari napraviti a Mercedes ne , takoder im se nista nebi moglo prigovoriti. Nista nema na papiru i sa potpisom , a ovo usmeno je totalno nebitno.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pametni Nijemci. To sto talijani tvrde su price za malu djecu.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
uopće me ne čudi da je dananšnji mentalitet svima na balkanu da podržavamo prijevare i nepoštivanje dogovora. Zanimljivo je to da je to pametno a dogovoreno je drugačije. pitam se el bi to isto pričali da je Ferrari napravio ovo što je Mercedes.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U formuli posteni ne prolaze dobro. To si vec trebao nauciti.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
istina, no to ne znači da takvo što treba podržavati. Mercedes je firma koja bi trebala imati riječ koja znači nešto a ne igrati ovake igre oko nekakvih dogovra koje sami nepoštivaju. Po meni je to za jedan Mercedes nisko… kao i onaj test sa gumama isl. Jedno je naći rupu u pravilima što je radio RB a ovo je prijevara ostalih dobavljača motora kako ćeuskladiti potrošnju ulja. Ponavljam , za brend kao Mercedes je to “ispod njihovog imena”….
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jeb.iga Spejsi…ni Alonso nije pošten pa svejedno ne prolazi. A njima nek krepa bar jedan motor (naravno 44)
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poetic justice bi bila da masina rikne na Monzi …
20
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bas to hahahhah
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Koliko honda trosi ulja? Jedno 5 litara :)
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo za mercedes.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kad bi ima bar krepali ti motori.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zbog zanimljivosti prvenstva do zadnje utrke FIA pomaže Mercedesu jer ako Ferrari stigne Mercedes pa da imaju podjednake bolide Vettel bi osvoijo naslov 2 utrke prije kraja.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
hahah to to to forza f!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zasto neki komentiraju da je i Ferrari moga napravit istu stvar, zasto nisu?
Pa takav sustav u Ferrariju nikad nije bio na razini Mecke, i stoga im se ne isplati riskirat 10 utrka na jednom motoru( naravno uz rotiranje al nije ni to lako) kad je gubitak Ferrariju nakon te promjene minimalan ako ikakav.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poanta priče nije jel je Ferrari to mogao ili nije (eto ti znaš) nego je poanta ta da su napravili dogovor da ce napraviti svi motore koji udovoljavaju tom pravilu nakon Belgije a ljudi iz Mercedesa su se pokazali poštenjačinama (nije prvi put)…. Eto ovi iz Ferrarija su budale jer rade po dogovoru a ovi iz Merca su pametni jer zaje.. dogovre sa drugima. A gle jednom mogu ovako “uterat drugima” , idući put ih neće nitko doživljavati za ozbiljno i htjeti ce prevariti njih.
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prvo,kad bi motor trošio 1,2litre ulja na 100km nebi bio za drugo nego za baciti na otpad.Dakle,taj termin,potrošnja ulja ne koristiti jer nema smisla.Ovdje se radi o 3+%mješavini,gdje ulje djeluje kao nosač aditiva koji služe za bolje izgaranje,veće iskorištenje goriva i u konačnici za dobivanje veće specifične snage.I to bi otprilike bila današnja strahovito napredna tehnologija.Bravo,svaka čast.
Maknut ove prevare i ostali smo na razini Honde iz 1988-me.I tako,još samo 3 godine uživanja u ovom dubokoumlju i sve pet. :facepalm:
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisan baš siguran u to, da ne potroši toliko ulja. Ovo drugo si u pravu da to sagoreno ulje zapravo koriste s ciljem da skupa s njim ubace aditive u cilindre mimo onih 1% što im je dozvoljeno imati u gorivu.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne postoji motor koji ne troši neku količinu ulja ali tu se ne radi o potrošnji već o zloupotrebi ulja koje se u cilindere ušpricava zajedno s gorivom i ta se količina može kontrolirati.Zato su navedene ove veličine,0,9-1,2litara na 100km a ovo s aditivima je bjelodano jasno.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa Honda trosi 0.9 litara po metru ti likovi nemaju goriva vec nakon prvog ulaska u boks….Ja se ne razumijem u motore u f1 pa stvarno ne znam hoce li sada Mercedes imati neku prednost ili ne, ali ocito su znali sta rade i pametno odigrana igra….Jednostavno nista ne treba prepustat slucaju.Sad ide Monza, pa cemo i vidit sta se dogada…Kad sam vec zapoceo pricu o Hondi, donose li oni novu specifikaciju kojom bi trebali kao preci Renault po pitanju performansi ili sta su vec pricali?
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prednoat je 4 dcl puta 300km to je 1.2litre vise “goriva”. Mislim da to nije od nekog znacaja
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari ispali naivci, jebiga. A da su oni napravili ovo, cijeli svijet bi ih osudio, ali eto, to su Englezi pa mogu sve.
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
u sridu
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim malo je glupo da ako se mijenja pravilo da se to samo odnosi nakon određene utrke, dok ti isti motori koji troše više ulja a napravljeni su prije monze mogu se koristiti. Logike nema jer prije kada bi se praviom nešto mjenjalo , mjenjalo se za sve od tog trenutka i ako nešto nije bilo po pravilma nije se moglo takvo registrirati prije promjene pravila i koristiti to isto do kraja godine. Ono što je bilo promjenjeno u pravilima odnosilo se na sve i to odmah. MErcedes je iskoristio priliku, ali tu je FIA najviše kriva koja je to tako glupo napravila s obrazloženjem da motori koji su napravljeni prije mogu se kao takvi korisititi. Jednostavno se to napravi, od danas motori smiju potrošiti 0,9L ulja na 100km i kraj priče. Pitam se zašto je to pravilo o toj izmjeni donešeno na takav način.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ante mozemo li znati koji su to mediji objavili da je postojao interni dogovor?
Ja nisam mogao naći ni jednu izjavu iz Ferrarija ili Mercedesa koja potvrđuje ovu tvrdnju.
Mijenjanje pravila u sred sezone po meni je veoma glupo. Gluplje čak i od tokena.
Trebalo je ovo pravilo ili uvesti na početku ove ili na početku slijedeće sezone.
I samo da se osvrnem na ove “znalce” koji pišu da FIA daje prednost Mercedesu, razlika od 1,2 na 0,9 na 100 km nije stavka koja donosi veliku prednost jer se radi o trenutnoj a ne kumulativnoj potrošnji.
Moja pretpostavka je da je Mercedes ovo uradio da zadrži svoj famozni Q mode, tako da će sva prednost biti u kvalifikacijama. U utrci je ovo beznačajno.
Samo pravilo je doneseno jer se smatra da najveću korist imaju Mercedes i Ferrari, više Mercedes.
Možda Ferrari namjerno nije mijenjao motor prije jer ima manje benefita od Mercedesa.
Možda će veću prednost imati Ferrari jer ima nekoliko sedmica više za razvoj motora.
Mercedes je svoj razvoj za ovu sezonu ispucao. Svako slijedeće uvođenje donosi kaznu.
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
autobild. ovaj link sam stavio u subotu na spa temu, niko nije ništa komentiro.
http://www.paddocktalk.com/news/html/story-316125.html
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Gdje si tražio? I Motorsport je jučer o tome pisao, i britanska i talijanska verzija ako se ne varam.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zeko hvala na ovom linku. Nisam nikad čitao ovaj forum. Mislim da je interesantan i da ću ga čitati u budućnosti.
Britanski motosport kao i skysport sam čitao ali nisam naletio na ovaj članak. Mora da sam promašio članak. Italijanski ne čitam jer ne znam jezik :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I da su same kvale u pitanju prednost nije mala posto vidis kolika je vaznost kvala na nekim stazama..
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Namjerno sam naglasio na možda.
Činjenica je da niko osim Mercedesa ne zna šta je Q-mode.
pretpostavlja se da ima veze sa potrošnjom ulja i ja dijelim to mišljenje ali to je sve na razini špekulacije.
Ali smanjenje potrošnje sa 1,2 litra na 0,9 ne može donijeti prednost veću od desetinke. (opet moja kalkulacija) jer se ne radi o kumulativnoj već o trenutnoj potrošnji.
Nekoliko kapi ulja po jednom pravcu.
Ali ako ovo pravilo najviše šteti Mercedesu zašto ga je FIA uvela, ako ona favorizuje Mercedes?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovdje se radi o tome da mercedes moze zadrzati motor koji ce trositi 1.2 litre dok svi ostali imaju na raspolaganju 0.9 l.. I desetinka je popricno vazna u kvalifikacijama u Formuli 1..
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne mora značiti da ta količina ulja morala biti jednoliko raspoređena tijekom cijele utrke.
Možda je Ham u utrci ispucao svu količinu ulja dio u par potrebitih krugova. npr: u prvom, i nakon safety cara.
Stisne q gumbić, dođe “Q” i dostavi mu 2,3 km/h prednosti
u max. brzini pri kraju najduže ravnice.
Mala prednost ali dovoljna da nema pretjecanja.
Naravno pod uvjetima da su gume i sve ostalo…………….
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Suggestions that there had been some form of gentleman’s agreement between Mercedes and Ferrari not to introduce an engine in Belgium are understood to have been wide of the mark, however, with sources at both outfits confirming that there had been no discussion between the teams about the matter.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nekako mi taj Mercedesov manevar miriši na Hamiltona.
Možda su imali opcije na stolu, sjedili zajedno, raspravljali
o moralu, filantropiji, ljubavi prema bližnjem, a Ham je inzistirao…….
On u borbi za naslov voli koristiti i koristi baš sve moguće,
pa i malko zaprljanije poteze rastezanjem pravila unutar pravila.
I to je način. I to je dopušteno i nije jedini…..
A što ako Ham osvoji prvenstvo baš za taj po meni možebitni Hamov miris?
Tada će to mediji zvati “šesto čulo”.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
jebem mater lopovsku…al nece im uspjeti ni to….forza ferari forza seeeb
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
nadam se da će karma odradit svoje :D
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Standardno.. sve im dozvoljeno
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Posljedica odluke – Start Mercedesa u Monzi:
https://youtu.be/xqpD7KnwWg4?t=135
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo je dušu dalo kao temelj za F1,samo ga do vrha natrpaš kojekakvim softverima,u rezervar naliješ 2-3 hampera štroma i nemoguće odredit količinu ks ili giga,kak već kome paše. :D
2
0