Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Ljetna stanka, 9. dan: Zašto je Ferrari bio u plavoj boji 1964. godine

Piše: Marko Rakić

Prije 5 godina, 1 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Gnjev Enza Ferrarija Talijani su dobrano osjetili krajem sezone 1964., kada su bolidi iz Maranella bili obojani u plavo bijelu kombinaciju, odbacivši time crvenu nakon 14 uzastopnih godina. Kao i za mnoge stvari u povijesti ovog sporta, krivac za plavo bijeli Ferrari bila je politika. Problem je ustvari započeo još 1962. godine kada je Ferrari htio svoj cestovni 250GTO ubaciti u kategoriju GT Racing. No, prema tadašnjim talijanskim pravilima, moralo je biti prodano barem 100 komada nekog automobila kako bi se mogao natjecati u gore navedenoj motorsport seriji. Ferrari je tu bio kratak, no priča kaže da su u Maranellu imali asa u rukavu.

Prema toj priči, Enzo Ferrari odlučio je FIA-i staviti povez preko očiju. Napravio je odličnu foru – modele 250GTO premještali su diljem zemlje te ih davali određenim grupama ljudi na korištenje, naravno, na kratko vrijeme, samo kako bi se čelnici automobilske federacije uvjerili da se model stvarno vozi te da ga ima na cestama. A ustvari su isti primjerci bili premještani. Da li je ova priča istinita ili ne mogla bi objasniti sljedeća situacija iz 1964. Kada je Ferrari htio homologirati novi automobil, 250 LM, FIA im je odbila to pravo. Upravno tijelo nije moglo vidjeti da je Ferrari izradio 100 komada, a bili su minimalno otvoreni za uvjeravanje od strane Enza Ferrarija. Tako dolazimo do spornog Ferrarija, onog plavo bijelog, koji pak nije donio neku štetu ekipi, već upravo suprotno.

Enzo je tada rekao da se Ferrari više nikada neće utrkivati u crvenoj boji. Čak nisu ni bili pod imenom Ferrari, već je iznad garaže pisalo North American Racing Team, koji je bio Ferrarijev partner na području Sjeverne Amerike. U tadašnje vrijeme John Surtees bio je u utrci za naslov prvaka, a na rasporedu je bila VN SAD-a koja se održala na stazi Watkins Glen. Britanac je osvojio drugo mjesto, čime je osigurao naslov prvaka te time postao prvi čovjek u motorposrtu koji je osvojio titulu na dva i četiri kotača u najsnažnijim kategorijama. Taj rekord ostao je neoboren do dana današnjeg, i vjerojatno će ga biti nemoguće skinuti s obzirom na spremu i fokusiranost koju sportaši danas ulažu u jedan sport. Na sljedećoj utrci Ferrari je osigurao i konstruktorski naslov, čime je sezona 1964. zaokružena kao vrlo uspješna, unatoč hladnom Ferrariju.

Komentiraj

1 komentar

  1. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Da budem iskren nisam znao da je Ferrari bio plavi unatoč tome što F1 pratim skoro 40 godina.

    Enzova fora da premješta jedne te iste aute je neprocjenjiva :)



    9

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni