Ljetna stanka, 3. dan: Japanci u Formuli 1 (drugi dio)

Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Marko Rakić

Prije 7 godina 4 min 5 komentara

Dok je Aguri Suzuki stjecao svoju popularnost u Formuli 1, 1992. doletio je Ukyo Katayama u momčad Venturi. Iako je već tada imao 29 godina, Ukyo je opstao u Formuli 1 punih šest sezona te time postao Japanac s najviše utrka, čak 95. Njegovi rezultati nažalost nisu bili posebno dobri, pa je u toliko nastupa bodove osvojio samo tri puta, i to 1994. kada je Tyrell još ličio na nešto.

U karijeri je vozio za tri momčadi, Venturi Lamborghini 1992., onda četiri sezone za Tyrell te zadnju za Minardi. Dvije trećine utrka nije završio, od čega je bilo 61 odustajanje te jedna diskvalifikacija, dok 1992. dva puta nije uspio kvalificirati svoj bolid za utrku.

Do 2002. godine čekalo se na nekog konkretnijeg Japanca, budući da su svi sljedeći pokušaji bili prilično bljedunjavi s vrlo malim uspjehom. Bili su to redom Toshio Suzuki, Hideki Noda, Taki Inoue, Shinji Nakano i Tora Takagi, od kojih je jedino Nakano uspio osvojiti bodove. Nakon njih dolazi najomiljeniji, ali i najuspješniji japanski vozač, Takuma Sato, koji je na ovogodišnjem Indy 500 odnio pobjedu.

Svoju prvu sezonu odvozio je 2002. u bolidu Jordana, koji nije bio posebno konkurentan, pa je Takuma osvojio bodove tek na zadnjoj utrci prvenstva nadahnut domaćom publikom. Već sljedeće godine prelazi u BAR Hondu, da bi 2004. odvozio svoju najbolju sezonu, čiji je vrhunac bilo treće mjesto na VN SAD-a. Također je i pošteno reći da je ta BAR Honda iz 2004. godine uglavnom bila drugi najbolji bolid iza Ferrarija, čemu svjedoči drugo mjesto u poretku konstruktora. Slijedi 2005., veoma loša sezona Takume Sata u kojoj je osvojio samo jedan bod, a na kraju godine i izgubio trkaće mjesto. No, srećom po njega, u Formulu 1 dolazi Super Aguri, u kojem je Japanac vozio sve dok se ekipa nije povukla 2008. godine. Kao najsvjetliji trenutak Sata i Super Agurija treba istaknuti šesto mjesto u Kanadi te prestiranje Fernanda Alonsa u McLarenu, ponajboljeg bolida te sezone. Takuma Sato odvozio je 90 utrka u Formuli 1.

Nakon Takume je ponovno nastupila suša dobrih japanskih vozača. 2006. je sa Super Agurijem stigao Yuji Ide, vjerojatno najgori vozač novije povijesti Formule 1. O tome koliko su njegovi nastupi bili loši pisali smo u 55. danu zimske stanke. Sakon Yamamoto i Kazuki Nakajima (sin Satorua) bili su nešto bolji, no to je i dalje bilo daleko od nečega dobrog. A onda na velika vrata stiže Kamui Kobayashi, koji je 2008. i 2009. bio Toyotin rezervni vozač. Nastupio je na zadnje dvije utrke sezone, VN Brazila i VN Abu Dhabija, gdje je pokazao veliku borbenost i brzinu, pa je tako u Abu Dhabiju osvojio šesto mjesto.

S obzirom da je Toyota napustila sport krajem sezone, Kobayashi se morao snaći za trkaće mjesto. Njegovom srećom Peter Sauber pozvao ga je da vozi za njegovu momčad, pa je Japanac pune tri sezone odvozio za Sauber. Najbolja godina bila je 2012., u kojoj je osvojio postolje na svojoj domaćoj utrci. Iako je iza momčadskog kolege Pereza završio s tek par bodova manje, izgubio je trkaće mjesto od Estebana Gutierreza, koji je donio mnogo sponzorskog novca.

Kobayashi na postolju VN Japana 2012.

Kamui je sljedeću godinu proveo kao Ferrarijev test vozač, da bi 2014. dobio mjesto u Caterhamu, za kojeg će se uspostaviti da je najgori bolid na gridu. Sjajno se borio u vidno slabijem bolidu, Ericssona često pravio smješnim, no bodova se nije uspio dokopati. Karijeru je tako završio na VN Abu Dhabija, utrci na kojoj je, za sada, posljednji put nastupio vozač iz zemlje izlazećeg sunca.


Odgovor

5 komentara

  1. Ferrari
    Gilles Prikaži

    Tako mi je žao što Kamui nije dobio priliku u nekom boljem timu. Možda nije vrhunskog kalibra ali definitivno je jedan od boljih koji su vozili zadnjih 10 godina. Ona njegova trka u Suzuki je za veliki respekt.



    10
    10

    0
  2. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    ovaj drugi dio mi se puno više sviđa…
    kad smo kod katayame, ova priča me uvijek nasmije. :D

    The one press conference moment that still makes me chuckle was at the French Grand Prix in 1993, where the assembled F1 drivers were asked to explain the worst practical joke that they had ever played.
    There were the usual tales of knocking on hotel room doors and running away. Gerhard Berger recounted throwing Ayrton Senna’s briefcase out of a helicopter, with the Brazilian laughing alongside him.
    And then it was Ukyo Katayama’s turn.
    The then Tyrrell driver’s quite limited English meant he had failed to fully understand what the question was, as he thought he had been asked to recount the worst joke.
    “There is a snake and an elephant, and they bump into each other in the jungle,” he began, with the eyes of his fellow panelists all lighting up as they realised where this was heading.
    “They both stop and the elephant goes, ‘Do you know who I am?’ The snake replies – ‘Yes. You have big ears and a big trunk, you are an elephant! But Mr. Elephant, do you know who I am?’
    “‘Yes,’ replied the elephant. ‘You have funny skin, you have no hair and you have no ears. You are Niki Lauda…'”
    Cue lots and lots of laughter.



    20
    20

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.