F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Sve što trebate znati o 4. utrci sezone

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Impressionen-Formel-1-GP-Bahrain-15-April-2015-fotoshowImage-94b578ed-857028

Četvrta utrka sezone polako kuca na vrata. Najveći, najskuplji i najuzbudljiviji putujući cirkus ovaj vikend nas vodi u Bahrein. Pročitajte sve detalje i zanimljivosti o Bahrain International Circuitu. Prošle sezone, utrka u Bahreinu je prvi put održana u “dan-noć” formatu. Ove godine bit će isto, utrka starta u sumrak pod sunčevim svjetlom i završava pod svjetlima ultra jakih reflektora.

ZANIMLJIVOSTI O BAHREINU

Kraljevina Bahrein je otočna država u jugozapadnoj Aziji. Obuhvaća istoimeni otok i nekoliko manjih u Perzijskom zaljevu. Gospodarstvo Bahreina temelji se na proizvodnji i rafiniranju nafte, ali zemlja se zbog ograničenih zaliha sve više okreće uslužnom, osobito financijskom sektoru. Trenutni broj stanovnika kreće se oko 1,4 milijuna. Bahrein je biser bliskog istoka i krasi ga mnogo spektakularnih arhitektonskih čuda. Primjerice, Bahrain World Trade Centar koji je visok 240 metara, prvi je neboder u svijetu koji je u svojoj konstrukciji imao zračne turbine promjera 29 metara. Bahrein je islamska država, ali je izuzetno otvorena zapadnjacima i zapadnjačkom načinu života. Nije neobično u Bahrainu pronaći alkohol i svinjetinu u slobodnoj prodaji. Poznata Adliya district u Bahreinu nudi uživanje u restoranima koji nude pivo i sve vrste jela. Specijalitet u Bahreinu je hamburger od deve poslužen sa krumpirićima i salatom. Bahrein je od Saudijske Arabije udaljen samo 15 milja, ali predstavlja sasvim drugačiji svijet. Strogi vjerski način života otjera ponekad bogate Saudijce u Bahrein koji ima pregršt dico-clubova i noćnih barova. Engleski mediji prozvali su Bahrein Las Vegasom bliskog istoka. Bahrein jest otočna država, ali samo 5% obale je javno dostupno za kupanje i ostale sadržaje. Većina obalnog područja je u privatnom vlasništvu. Spomenimo još da strani mediji utrku u Bahreinu često nazivaju “Borehain”.

SPECIFIKACIJA STAZE

Staza Bahrain International Circuit otvorila je svoja vrata 2004. godine. Dizajn potpisuje Hermann Tilke. Zanimljivo je da su izletne zone u Bahreinu najveće u kalendaru. Ponosno je objavljeno na njihovoj web stranici da one iznose 140 000 četvornih metara. Nešto više od 10 nogometnih igrališta.
Mogućnosti za pretjecanje su brojne, ali duel Nice i Lewisa prošle godine je dokazao, da vozač koji napada mora biti stvarno uporan i vješt da pretjecanje zapravo i uspije. Gubitak u jednom zavoju često nudi priliku za napad i osvetu u drugom zavoju.

Zavoji 1,2 i 3

Krug počinje na dugoj startno – ciljnoj ravnini. Nakon starta duga je ravnina do prvog oštrog desnog zavoja. To je glavna i krucijalna točka za pretjecanje u utrci. Možemo očekivati mnoge okršaje u prvom zavoju. Zavoj dva predstavlja svojevrstan “lijevak” i vozač mora uhvatiti što bolju trkaću putanju da prođe kroz zavoj 3 i nastavi kroz dugu ravninu prema zavoju 4.

Zavoj 4

Na kraju ravnine dolazi desni zavoj 4 koji se prolazi sa srednjom brzinom i dinamikom. Na ovom mjestu možemo također očekivati poneko pretjecanje u utrci. Trkača putanja u prva tri zavoja je izuzetno važna. Vozač koji napada i prestigne suparnika u prvom zavoju mora žrtvovati idealnu trkaću putanju. Prestignuti vozač sa boljom putanjom i sa dugom ravninom ispred sebe dolazi u priliku vratiti poziciju u zavoju 4. Izlazak iz zavoja vodi u malu nizbrdicu i u najbrži dio staze.

Zavoji 5,6,7 i 8

Nizbrdica vodi prema lijevom zavoju 5 koji se prolazi sa punom brzinom i vodi do oštrijeg, sporijeg, desnog zavoja 6. U zavoju šest prolazi se sporije, oprezno i ulazi u lijevi zavoj 7. Slijedi kratka ravnina koja vodi do iznimno oštrog i sporog desnog zavoja 8. Zavoj 8 nije idealno mjesto za pretjecanje i ne očekuje se pregršt akcije na ovom mjestu. Valja napomenuti da je bilo pokušaja prethodnih godina.

Zavoji 9 i 10

Slijedi kratka ravnina, staza nastavlja nizbrdo dok vozači pokušavaju namjestiti automobil na idealnu putanju za dvostruki lijevi zavoj (9 i 10). To je najteže mjesto na stazi koje traži perfektnu izvedbu. Vozači drže nogu na gasu kod ulaska u dvostruki zavoj, zatim nagaze kočnicu prije zavoja 10. Na ovom mjestu posebno dolazi do izražaja balans automobila. Nakon ova dva zavoja koji zahtijevaju kvalitetnu i pažljivu izvedbu slijedi ponovno vožnja s punim gasom po dugoj ravnini.

Zavoji 11,12 i 13

Nakon ravnine na kojoj automobili postignu brzinu od 300 km/h slijedi kočenje i ulazak u srednje zahtjevni lijevi zavoj 11. To je tipični brzi zavoj nakon ravnine koji krasi Tilkeove staze i greške ovdje nisu neobične, pogotovo na početku vikenda kada se odvijaju testiranja. Staza nastavlja uzbrdo prema zavoju 12 koji se prolazi punim gasom. Desni zavoj 13 je spor i vodi prema novoj ravnini.

Zavoji 14 i 15

Staza vodi nizbrdo i nakon dostizanja brzine preko 300 km/h vozači oštro koče prije ulaska u desni srednje zahtjevni zavoj 14. Zavoj 15 je samo ustvari produžetak zavoja 14 i nastavlja prema startno ciljnoj ravnini.

GUME I DRS ZONE

McLaren-Formel-1-GP-Bahrain-15-April-2015-fotoshowImage-928af642-857053

Bahrain International Circuit poznata je po vrlo abrazivnoj površini, prema izvješćima Pirellia staza u Bahreinu je jedna od najgrubljih u kalendaru. Očekuje se veliki utjecaj topline na degradaciju guma. Upravo je to omogućilo pobjedu Ferrarija u Sepangu.
Uglavnom, utrka će startati nekoliko minuta prije sumraka, temperatura staze će padati kako će utrka odmicati. Hladnija staza znači manji utjecaj temperature na degradaciju guma, bit će stoga zanimljivo gledati drugi slobodni trening – održava se u isto vrijeme kada i utrka – da se dobije ideja o nadolazećim uvjetima.

Pirelli će dostaviti žuto markirane meke komponente guma i bijelo markirane srednje komponente. Talijanski proizvođač guma očekuje 1.5-1.7 sekundi razlike po krugu između ove dvije komponente guma. Očuvanje jednog kompleta mekanih komponenti guma za utrku svakako je prednost.

Očekuje se strategija od dva zaustavljanja u boksu.

DRS zone postavljene su na 2 mjesta na stazi. Detekcijska točka prve DRS zone je postavljena malo prije zavoja 9 dok je aktivacijska točka između zavoja 10 i 11. Druga detekcijska točka je prije zavoja 14. Aktivacijska točka postavljena je blizu ulaska u boks i završava na kočenju u zavoju 1. Od ove potonje očekuje se i najviše akcije na stazi.

VRIJEME

Bahrein krasi vruća pustinjska klima. Prosječna dnevna temperatura rijetko pada ispod 20 stupnjeva i oborine su rijetke. Za travanj u Bahreinu su karakteristične vrlo visoke dnevne temperature i skoro nikakve oborine. Za vikend pred nama predviđa se iznimno toplo vrijeme sa 0% šanse za kišu.
Zapravo, pravo iznenađenje bit će vidjeti oblak na nebu.

Jedino vrijedno spomena od vremena jest vjetar. AccuWeather predviđa umjeren sjeverni vjetar, koji će puhati brzinom 40 km/h, tijekom subote i nedjelje. To znači vjetar u prednji dio bolida u zavoju 1 i vjetar u stražnji dio bolida na kočenju u zavoju 11.

Male razlike u smjeru puhanja i jačine vjetra mogu izrazito mnogo utjecati na samo ponašanje automobila. To će biti jedan od odlučujućih faktora u kvalifikacijama.

KLADIONIČARSKI KUTAK

Lewis Hamilton označen je kao najveći favorit u svim kladionicama diljem svijeta. Koeficijent na njegovu pobjedu kreće se u prosijeku oko 0,5.
Nico Rosberg sljedeći je favorit sa znatno većim prosječnim koeficijentom 2,5. Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen su sljedeći pratioci sa znatno većim koeficijentima koji iznimno variraju zavisno od kladioničarske kuće. Vrlo je sigurna oklada staviti novce na sigurnosni automobil. Odnosno da se on neće pojaviti u utrci zbog vrlo širokih izletnih zona. Koeficijent na izostanak sigurnosnog automobila iznosi 0,5.
Ako se želite kladiti na novi Hamiltonov “hat-trick” (pole position, pobjeda utrke i najbrži krug) koeficijent iznosi oko 2.

 

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Zanimljive informacije :)
    Hvala Luka


    0

    0