Iza nas je točno polovica sezone u kojoj svaka momčad na raspolaganju ima samo četiri pogonske jedinice, a tablica s korištenosti elemenata pokazuje da bi mnoge ekipe u narednim utrkama mogle dobiti prve kazne za nove elemente.
To vrijedi i za Mercedes koji je na prošloj utrci uzeo nove elemente za svoje vozače (ICE, TC, MGU-H, MGU-K), čime su se barem zasad približili konkurentima za naslov, talijanskom Ferrariju. Scuderia je u Velikoj Britaniji bolid Sebastiana Vettela opremila novom motorom i elektronikom, a Raikkonenov novim motorom, turbopunjačem i MGU-H jedinicom. To znači da više nema velikih razlika između Mercedesa i Ferrarija, barem ako je suditi po tablici. No, treba imati na umu da je Vettel već dugo vremena na posljednjem dozvoljenom turbopunjaču, iako javnosti nisu dostupni podaci koliko je on uistinu bio u uporabi, a time i u kakvom je stanju.
U najboljoj situaciji su Force India i Williams, koji su prošle godine sezonu odradili s jednim motorom, turbopunjačem, MGU-H i MGU-K jedinicom manje od dopuštenog, te s čak dvije baterije i kontrolne elektronike manje od dopuštenih.
Poražavajuća statistika je u McLaren Hondi, gdje su na prošloj utrci Alonsu podarili praktički novu pogonsku jedinicu (sve osim kontrolne elektronike) u nadi da neće imati problema na Hungaroringu, jednoj od staza gdje bi McLaren trebao imati nešto veće šanse.
Momčadi s Mercedesovim pogonskim jedinicama su polovicu sezone odradile s prosječno korištenih 2.19 jedinica po bolidu, Ferrarijeve s 2.79, a Renaultove s 3.05 jedinica. McLaren je za prvih 10 utrka u prosjeku trebalo 5.75 Hondinih pogonskih jedinica, što je praktički duplo lošije od Renaulta koji drži treće mjesto na ljestvici pouzdanosti.
Sauber koristi prošlogodišnju Ferrarijevu specifikaciju te je momčad za prvu polovicu sezone koristila prosječno 2.75 pogonskih jedinica po bolidu.
Gledano općenito, elementi koji su izloženi najvećim opterećenjima (a time koji se i najčešće mijenjaju) su MGU-H jedinice i turbopunjači, koji su korišteni skoro dvostruko više nego što bi se očekivalo polovicom sezone.
Podsjetimo, momčadima je u 2017. dozvoljeno koristiti samo četiri pogonske jedinice (odnosno po četiri elementa od svake komponente) u sezoni.
Momčad | Vozač | ICE | TC | MGU-H | MGU-K | ES | CE |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mercedes | Hamilton | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Mercedes | Bottas | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Red Bull TAG Heuer* | Ricciardo | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 |
Red Bull TAG Heuer* | Verstappen | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Ferrari | Vettel | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ferrari | Raikkonen | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Force India Mercedes | Perez | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Force India Mercedes | Ocon | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Williams Mercedes | Massa | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Williams Mercedes | Stroll | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
McLaren Honda | Alonso | 6 | 8 | 8 | 6 | 5 | 4 |
McLaren Honda | Vandoorne | 4 | 7 | 7 | 4 | 5 | 5 |
Toro Rosso Renault | Kvjat | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 |
Toro Rosso Renault | Sainz | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Haas Ferrari | Grosjean | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Haas Ferrari | Magnussen | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Renault | Hulkenberg | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Renault | Palmer | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 |
Sauber Ferrari** | Ericsson | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Sauber Ferrari** | Wehrlein | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
* Ovogodišnja specifikacija Renaultove pogonske jedinice
** Prošlogodišnja specifikacija Ferrarijeve pogonske jedinice
ICE | Motor s unutarnjim izgaranjem |
---|---|
TC | Turbopunjač |
MGU-H | Motor Generator Unit-Heat |
MGU-K | Motor Generator Unit-Kinetic |
ES | Baterija |
CE | Kontrolna elektronika |
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 20 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je sfzd.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ova sezona ce mi se zgadit kad Ferrarijevi i Merovi vozaci pocnu dobivat penale pa to odluci prvenstvo ☹ Pls ne izbicivajte vise ovakve stvari pfff sad sam nervozan…..msn da su SV turbopunjac i varili, lemili sta li vec samo da ne dobije kaznu….msn aiiii?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Alonso, Stoffel i Honda dominiraju.
Ubjedjivih 1-2 i konstruktorska titula.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Honda je iskoristila elemenata skoro ko svih ostalih 9 momcadi zajedno, jednostavno sramotno. Pa da su u McLarenu raspisali natjecaj za proizvodnju motora i da su se javila dva ponajbolja strojarska studenta napravili bi bolji motor od ovih luđaka iz Japana. Svaki put kad ovo pogledam ne mogu povjerovati, jednostavno mi je ovo sa Hondom potpuno neshvatljivo i sto je najbolje od svega nitko tamo ne dobija otkaze. Da se ovo dogodilo prije 25-30 godina dobijali bi svakodnevne vijesti iz Japana o masovnim harakirijima no ocito su i oni pali pod americku facebook kulturu pa su im kao i cijelom svijetu emoji najdublji znak iskazivanja emocija
2
0