Statistika vozača i momčadi uoči Vn Bahreina 2015.

Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Marko Rakić

Prije 9 godina 5 min 5 komentara

Bahrein, Sakhir

Nismo se ni okrenuli, a četvrtka ovosezonska utrka samo što nije počela. Dojmovi iz Kine se još nisu smirili, a već danas počinje nova press konferencija vozača uoči Vn Bahreina. Kao i prošla utrka, Bahrein je u kalendar Formule 1 ušao 2004. godine, kada je Ferrari uzeo dvostruku pobjedu. Jubilarno 10. izdanje ove utrke smo gledali prošle godine (jer 2011. nije održana), i to u noćnom izdanju, a utrkivanje je bilo fantastično, čemu svjedoče brojne nagrade fanova za najbolju utrku 2014. U čast Michaelu Schumacheru, prvi zavoj sada nosi njegovo ime, uz podršku na ogradi pored istoga (#KeepFightingMichael). Staza u Sakhiru duga je 5.412 km te sadrži 15 zavoja, 9 desnih i 6 lijevih. Opterećenost kočnica i motora je velika, a prosječna brzina kroz utrku se kreće oko 210 km/h. Najuspješniji vozač na ovoj stazi je Fernando Alonso s tri pobjede, dok po dvije imaju Felipe Massa i Sebastian Vettel. Kod momčadi je najuspješniji Ferrari, četiri pobjede.

Vozači:

Lewis Hamilton – Prošle je godine napokon uspio osvojiti Vn Bahreina, što mu nije pošlo za rukom od početka karijere, iako je uvijek bio konkurentan na stazi u Sakhiru. Na postolje se penjao još dva puta, 2007. kao drugi te 2010. treći. Nikad nije osvojio pole position na ovoj stazi, a najveći uspjeh mu je drugo startno mjesto, s kojeg je startao prošle godine.

Nico Rosberg – Pole siter iz 2013. i 2014. još nije okusio slast pobjedničkog “šampanjca” u Bahreinu. U svojoj debitantskoj sezoni je postavio jedan rekord upravo na ovoj stazi, kada je odvozio najbrži krug i postao najmlađi vozač kojemu je to pošlo za rukom. Imao je tada 20 godina i 258 dana. Najbolji rezultat iz pustinje mu je prošlogodišnje drugo mjesto.

Felipe Massa – Dvostruki pobjednik Bahreina, dolazi na svoju 11. pustinjsku utrku. Slavio je 2007. s pole positiona te godinu poslije, kada je prekinuo niz odustajanja te sezone. Na postolju je još bio 2010., kada je sudjelovao u predzadnjoj dvostrukoj pobjedi Ferrarija. U prošlogodišnjoj utrci je dugo držao treće mjesto, no sigurnosni automobil je totalno poremetio planove ekipe te je na kraju završio kao 7.

Sebastian Vettel – Nijemac je bio prilično uspješan u Bahreinu, a osvojio je dvije pobjede (2012. i 2013.), dva pole positiona (2010. i 2012.) i još jedno postolje (drugo mjesto 2009.). 2010. je bila prva utrka prvenstva, kada je vodio većinu utrke, no zbog kvara na bolidu, pobjedu je morao predati Fernandu Alonsu. Prošle je godine završio na 6. mjestu.

Kimi Raikkonen – Finac je čak 6 puta stajao na postolju Vn Bahreina, ali nikad nije uspio pobijediti. Interesantno, po dva postolja je osvojio za McLaren, Ferrari i Lotus. Od 2005. do 2008. je bio posjetitelj postolja, a uvjerljivo najbolju utrku na tlu Bahreina je odvozio 2006. kada je sa zadnjeg startnog mjesta došao do najniže stepenice postolja.

Jenson Button – Izuzev pobjede iz 2009. i trećeg mjesta 2004., Jenson nema baš najbolja sjećanja na Vn Bahreina. Čak 5 puta nije vidio kockastu zastavu, a zadnje odustajanje je imao prošle godine kada je kvačilo otkazalo poslušnost dva kruga prije kraja utrke. Najbolja startna pozicija Britanca na ovoj stazi je 3. mjesto iz 2006.

Fernando Alonso – Najuspješniji vozač na ovoj stazi, slavio je čak tri puta, od čega dva puta s Renaultom (2005. i 2006.) i pobjeda za Ferrari u prvom nastupu za talijansku momčad 2010. 2005. je osvojio svoj jedini pole position na ovoj stazi.

Sergio Perez – Svoje četvrto i Force Indijino drugo postolje u karijeri je osvojio Sergio Perez prošle godine. Valja se prisjetiti i utrke iz 2013. kada je završio na 6. mjestu, uz odličnu borbu s nekoliko vozača, te timskim kolegom Buttonom.

Nico Hulkenberg – Prošla godina bila je prva u kojoj je Nico Hulkenberg uspio osvojiti bodove u Bahreinu. Tim petim mjestom je zasjeo na treće mjesto u poretku vozača, što mu je najveći uspjeh karijere.

Romain Grosjean – Dvostruki osvajač postolja u Bahreinu, svoja je dva brončana pehara osvojio 2012. i 2013. U potonjoj godini je to odradio s 11. startne pozicije. Prošle godine nije osvojio bodove.

Momčadi:

Mercedes – Hamiltonova prošlogodišnja pobjeda i Rosbergovi pole positioni iz 2013. i 2014. su trenutno najveća dostignuća ekipe iz Brackleya.

Red Bull – Sve značajnije uspjehe za ekipu ostvario je Sebastian Vettel, dvjema pobjedama (2012. i 2013.) i pole positionima (2010. i 2012.).

Williams – Vozači ove slavne momčadi nikad nisu stajali na postolju Vn Bahreina, a najbolji rezultati su dva 6. mjesta, osvojena 2005. i 2006.

Ferrari – Uvjerljivo najuspješniji tim na stazi Sakhir Internacional, posjeduje četiri pobjede i tri pole positiona. Za slavlja su zaslužni Michael Schumacher (2004.), Felipe Massa (2007. i 2008.) i Fernando Alonso (2010.), za pole positione Schumi (2004. i 2006.) te Massa (2007.). Dvostruke pobjede su ostvarili 2004. (Schumacher – Barrichello), 2008. (Massa – Raikkonen) i 2010. (Alonso – Massa). Prošle godine su imali katastrofalnu utrku, 9. i 10. mjesto s više od pola minute zaostatka.

McLaren – Momčad iz Wokinga se ne može pohvaliti pobjedama na ovoj stazi, ali može s nekoliko postolja koje su osvojili Kimi Raikkonen (2005. i 2006.) i Lewis Hamilton (2007. i 2010.).

Force India – Prošlogodišnje treće mjesto Sergia Pereza i peto Nice Hulkenberga donijelo je najveći broj osvojenih bodova u povijesti ove momčadi, što ih je katapultiralo na drugo mjesto u konstruktorskom poretku. Vrijedi istaknuti i solidnu utrku Paula di Reste iz 2013. kada je osvojio četvrto mjesto.

Toro Rosso – Talijanska momčad nikad nije osvojila bodove na ovoj stazi, a najbolji plasman je Liuzzijevo 11. mjesto iz 2006.

Lotus – Dva dvostruka postolja iz 2012. i 2013. u istom sastavu i poretku (Raikkonen – Grosjean) najveći su uspjesi Lotusa u Bahreinu.

Sauber – Jedini pole position od 1993. do danas je ekipa Saubera osvojila baš na ovoj stazi. 2008. je glavni junak bio Robert Kubica, koji je zatim osvojio i jedino postolje za švicarski tim, treće mjesto.


Odgovor

5 komentara

  1. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Baš mi žao portala, posebno ljudi koji se trude oko ovih autorskih tekstova. Nema nikoga da prokomentira, pohvali, baš tužno, a s druge strane pljuju po ostalim hrvatskim portalima kako su isti. What’s the point?


    0
    0

    0
    • Wolf
      hattrick Donator Prikaži

      Totalno se slažem sa dobom.. mislim da je medijska pokrivenost F1 vrlo slaba, tj. ograničena.
      Što se ovog portala tiče.. siguran sam da vapi za nekakvom boljom reklamom. Recimo da je GP1.hr imao tu sreću kad je bio period “besplatne F1 u Hrvatskoj” bio dobro reklamiran televizijski prilikom svake utrke, što naravno nakon toga nije niti jedan portal imao priliku ili mogućnosti.

      Vjerujem da bi većina ljudi koji nemaju pojma za ovaj portal, a komentiraju na GP1, otkrili da je u biti puno kvalitetniji.. i vizualno i tehnički. No eto, dok god neznaju, to neće niti znati.

      Moj prijedlog.. dobro iskonfiguriran google-adwords koji će pucati na ciljanu skupinu i na ciljanim mjestima… naravno sa atraktivnim flashićem ;)

      Ima firmica koji to sve rade-pomognu za prihvatljive pare.

      ____________

      Naravno i ono što sam već predlagao.. malo raširit grane i ponudit te autorske tekstove sportskim novinama u zamjenu za besplatnu reklamu. (partnerski odnos)

      Danas bez dobrog marketinga, a da se tiče nečeg javnog, nema baš puno vajde.. pogotovo na duže staze. Meni osobno već polako postaje dosadno dolazit’ i na ovoj sajt i biti tu jedan od rijetkih servis-postera na skoro pustom forumu. No što je – tu je.. za Markeca ću se još potrudit..


      0
      0

      0
      • Luka Maloić Prikaži

        Mislim da je glavni problem u tome što premalo ljudi zna za portal.
        Smatram da je po kvaliteti ispred svoje konkurencije i treba samo jači marketing.
        Potpisujem vaše postove.

        Više ljudi – više dinamike – više zadovoljstva za sve :)


        0
        0

        0
    • Emerson Fittipaldi
      diesel Prikaži

      @hattrick – Ti i Marko se poznajete ili?

      Da, Gp1 je imao strašnu reklamu i na tome je i ostalo, jer sada taj portal meni ne liči na nešto što je bio. Definitivino mi je F1puls ispred svih portala trenutno, Vidjet ćemo šta vrijeme nosi, a ja se nadam da će i dalje biti ovakakv. Pozdrav od fana diesel :D


      0
      0

      0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.