F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Lauda: Formula 1 ne treba poboljšati sigurnost bolida

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Još od incidenta Julesa Bianchija 2014. godine na VN Japana, a kasnije i njegove smrti 2015. godine vodi se žustra polemika oko sigurnosti vozača u bolidu i iako kokpit pruža nevjerojatnu sigurnost tijelu vozača, od Bianchijevog incidenta tema oko sigurnosti vozača je bazirana na njihovu glavu koja je najslabije zaštićeni dio tijela. Prva ideja koju je FIA imala, i čak testirala je Halo sustav koji je na kraju dobio crveno svjetlo i odbačen je ranije ove godine, a umjesto njega ja za 2018. zacrtan Shield koncept, dizajn koji izgleda kao vjetrobran koji se montira na kokpit bolida. FIA je prošlog tjedna objavila da će se ovaj sigurnosni sustav prvi put testirati u petak na Ferrarijevom bolidu, na prvom slobodnom treningu VN Velike Britanije. Sljedeći test će biti održan tek na VN Italije.

Nekoliko vozača je već ranije izrazilo nezadovoljstvo ovim sustavom, a kratkog jezika nisu ostali niti bivši vozači. Martin Brundle je prije utrke u Austriji obavio intervju sa Nikijem Laudom na startnom gridu kada ga je pitao jednostavno i kratko pitanje: “Treba li poboljšati sigurnost u Formuli 1 danas?”

“Ne.

“Ako hoćeš iskreno, Formula 1 je odradila toliko dobar posao vezan za sigurnost bolida i vozača u njima od smrti Ayrtona [Senne], i oko toga se ne može raspravljati. Stvari su već sada na odličnom nivou. I štogod uradimo u budućnosti, moramo pomno pratiti i paziti da ne taknemo i da ne uništimo gene Formule 1, njen DNK. Ako dopustimo da bolidi imaju staklo preko kokpita od kojeg se ne može vidjeti vozač i kaciga, onda moramo biti oprezni.

“Današnja Formula 1 potpuno sigurna.”

Na kraju je Brundle dodao da se potpuno slaže sa Laudom, ali suprotno od mišljenja vozača inženjeri podržavaju ovaj koncpet, a jedan od njih je i Adrian Newey, koji sumnja da će se Shield koristiti u 2018. jer je premalo vremena da se momčadi dogovore i usvoje novitet.

“Mislim da je Shield bolje rješenje od Halo sustava. Prvo se mora provjeriti vidljivost iz kokpita kada se spusti zaštita koju planiraju uvesti, ako je izobličenje predmeta veliko onda se u startu ta ideja mora sasjeći jer ne smijemo dopustiti da vozači imaju smanjenu vidljivost. Što se tiče zatvorenog kokpita, mislim da to nije toliko velika stvar kao što se pokušava napraviti.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

17 komentara

  1. Mclaren luke flywalker Donator Prikaži

    F1 sigurnost jeste dobro napredovala od smrti Senne ali sigurnosti nikad dosta.



    5

    0
  2. Ma jbt halo i shield, julesu ne bi ni to pomoglo.
    Bolidi su sigurni, ne bi bili sigurni da neko pogine prilikom prevrtanja, udesa i tako to. Julesov sudar je bio specifican zbog bagera, znate već to….



    8

    0
  3. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    F1 ne treba biti ništa sigurnija nego što je. U potpunosti se slažem sa Laudom. F1 postaje sve bliže anemičnim generacijama koje odrastaju pod klimom sa plejkom u rukama (0-24), a sve dalje gladijatorima moto-sporta koji su ikonizirali taj sport. ..blesavoće, što drugo reći. Ako želiš sigurnost, ne udaljavaj se od mamine suknje.. i eto ti sigurnosti.



    12

    0
  4. Mercedes QFlash82 Donator Prikaži

    Bi li ovaj komad stakla/pleksiglasa spasio život Bianchiu ? Možemo samo nagađati, moja je pretpostavka da bi konačni ishod sudara bio jednako tragičan.

    Dakle u konačnici nema smisla sa sigurnosnog aspekta, s vizualne strane je samo nakaradno, po pitanju perfomansi po kiši upitne vidljivosti.



    6

    0
    • “Bi li ovaj komad stakla/pleksiglasa spasio život Bianchiu ?” a bi li pomoga massi ? ili možda nesretnom henry surteesu kojeg je otkinuti kotač pogodija u glavu i usmrtija ? dakle … ima primjera di bi zaštita bila bezvrijedna ( bianchiu nikakva zaštita ne bi pomogla ) ali i di bi “obavila svoju zadaću” šta znači estetika bolida ? pri prestavljanju bolida skoro svi su negodovali kontra shark fina , a sad ga niko ni ne primjećuje više sudeći po izostanku komentara a šta se tiče vidljivosti po kiši .. kako niko nije brinija o vidljivosti do sada kad je kiša padala po vizirima ? nije valjda da viziri kaciga imaju nekakve mini brisače ?



      3

      0
      • De se ti malo saberi pa prelistaj sta si napiso!
        Ovo sranje nije potrebno f1,bolidi su dovoljno sigurni. Fudbal je siguran sport pa desi se da igrac umre na terenu zbog prevelikog naprezanja. Najbolje neka uvedu i ogranicenja na brzinu!
        Sta tek reći za motogp, nista drugo osim da su oni pravi raceri, a ovi formulasi samo kukaju oko sigurnosti, nek ne voze ako ih je strah.
        Najvise me nervira sto se to spominje u zadnje vrijeme, pa i ptije je bilo nesreća pa niko nikad nije predlozio ovu glupost! Nije to zbog toga sto su inzinjeri bili glupi ili sto nije bilo ove tehnologije već zbog toga sto su ljudi vidjeli da to nicemu ne sluzi!



        9

        0
      • Max Verstappen DaveGilmour Prikaži

        ”zbog toga sto su ljudi vidjeli da to nicemu ne sluzi!”

        Ničemu ne služi, a najvjerojatnije bi spasilo život dvojici poginulih vozača u open wheel serijama (Wilson i Surtees) te bi Massu poštedilo ozbiljnijih ozljeda. U zadnjih desetak godina u ”ozbiljnim” open wheel serijama poginula su četiri vozača (možda sam zaboravio nekoga pa me ispravite ako griješim). Shield ili Halo bi vjerojatno spasio njih dvojicu što je 50% učinkovitost, a to je poprilično puno za nešto što ”ničemu ne služi”.

        ”a ovi formulasi samo kukaju oko sigurnosti, nek ne voze ako ih je strah.”

        A tko to kuka točno?
        Veliki broj vozača je protiv ovakvih oblika zaštite.

        ”ptije je bilo nesreća pa niko nikad nije predlozio ovu glupost!”

        Nisu predložili zaštitu za glavu, ali su predložili mnoštvo drugih ”gluposti” koje su u tom trenutku bile veći prioritet. U današnjoj F1 je relativno ”teško” poginuti, ali još uvijek postoji jedan način za lagano izgubiti život, udarac u glavu. Budući da su većinu drugih opasnosti otklonili sada su se usredotočili na vozačevu glavu i sviđalo se to nama ili ne, nekakav oblik zaštite će se sigurno uvesti.

        Da se razumijemo, ne zagovaram ja Shield ili Halo, ali nisam ni protiv njih. To je jedna vrlo teška tema u kojoj moramo odlučiti da li nam je važnija vlastita zabava ili sigurnost vozača.
        Isto kao što tebe nervira stalno spominjanje sigurnosti tako i mene nervira stalno nazivanje vozača p**kicama zato što im je stalo do vlastite sigurnosti. Zato i napisah ovaj komentar.



        4

        0
      • Kimi Raikkonen 7 Azavi Donator Prikaži

        Spominjes sasvim drugu seriju utrka, Henry Surtees uopće nespada u formulu 1, kao ni Willson. I da se to uvelo u F1 prije njihov nesreca oni nebi imali korsiti jer nisu u f1 (argument nema smisla). Uvijek je bilo nesreća i uvijek će biti. Kad se ALO razbio u Australiji izasao je samo sa polomljenim rebrom, a svaki covjek u normalnom autu bi bio gotov. Znaci sigurnost je na razini.



        4

        0
      • Max Verstappen DaveGilmour Prikaži

        @Azavi
        U komentaru pišem o open wheel serijama, a ne nužno o F1. Taj dio komentara je bio odgovor na izjavu forumaša ferrari-bosna kako ta zaštita ničemu ne služi.
        Glava je više-manje jednako izložena u svim open wheel serijama i ono što bi štitilo glavu u F1 bi jednako efikasno štitilo glavu u Indy Caru, F2, Super Formuli… Poanta mog komentara je ta da bi nekakv oblik zaštite za glavu spasio min. dva života u posljednjih deset godina, dakle ipak to čudo nečemu služi. To što se te nesreće nisu dogodile u F1 nema nikakve veze s djelotvornošću ili nedjelotvornošću Shield-a i Halo-a.

        ”Uvijek je bilo nesreća i uvijek će biti.”

        To mi je jasno, ali ne možeš to koristiti kao argument protiv uvođenja dodatne zaštite. Rizik neće nikad u potpunosti nestati, no to ne znači da ne treba težiti svođenju tog rizika na minimum.
        F1 bolidi su i više nego sigurni, no mogu biti sigurniji. Sada se postavlja pitanje: Treba li žrtvovati malo sigurnosti da bi se udovoljilo navijačima ili sigurnost vozača treba biti prioritet? Inače uvijek zagovaram kako je sigurnost prioritet, no i meni je teško progutati ove nove ideje pa sam u ovom slučaju u dilemi.



        3

        0
  5. Ferrari blejky Donator Prikaži

    Ma ova pitanja sigurnosti mi sve više idu na živce.Pa po čemu vozači formule 1 trebaju biti posebni? Pa šta bi trebali onda piloti borbenih aviona reći ili astronauti.Čiji posao je više opasniji po život?
    Da se razumijemo svi oni rade taj posao zato što ga vole i to je život koji su izabrali a jedina razlika između njih je ta što ovi drugi dobiju kiki-riki plaće za razliku od vozača f1.
    Svaki posao ima svoje rizike to je životna činjenica i ako nisi u stanju to prihvatiti bio ti vozač f1 ili pilot,vojnik….itd ostavi se tog posla onda.
    Mislim stvarno razumijem da svatko gleda da zaštiti sebe ali ovo je pre smješno. Ja bi da me platite 5-10-15-20-25 milona ali ja ne želim preuzeti nikakav rizik a novca se ne odričem.
    Sportske nesreče su na žalost sastavni dio svakog sporta i života sportaši stradavaju u svim sportovima danas .
    Možda zvuči užasno ali ako nisi spreman preuzeti rizik onda se prestani bavit tim poslom.



    15

    0
  6. Jules nije poginuo zbog nesigurnosti bolida već zbog okoline. Bageri trebaju ostati iza zaštitnih ograda dok ostali bolidi voze ili njih (bagere) treba prilagoditi i osigurati od podlijetanja bolida



    8

    0
    • Ferrari zanzaro Prikaži

      Mislim da trenutno stanje zadovoljava. Kad bolid izleti, izvrti se, ostane u pijesku, nastupa SC ili VSC. Da je to bilo tako tu trku vjerovatno bi sve proslo ok. Ispravite me ako grijesim, malo sam i zaboravio tijek dogadanja tu odredenu trku. Danas je SC ili VSC na stazi prilikom svakog zaustavljanja, izlijetanja i sl. Mada je u onom kisnom kaosu stvarno bilo nesnalazenja na svim razinama, pogotovo sudackih. Misljenja sam da se danas i po tom pitanju sigurnosti i izlaska SC otislo po dosta naprijed.


      0

      0