Jučer se održao drugi po redu sastanak radne grupe dobavljača motora i najveća novost je da su na njemu prisustvovali ljudi iz Coswortha i Aston Martina. Grupa je sastavljena zbog planiranja razvoja pogonskih jedinica nakon 2020. godine dokad će na snazi biti trenutna pravila o pogonskim jedinicama.
Iako je pojašnjeno da se Formula 1 vjerojatno nikada neće vratiti na tradicionalne atmosferske motore, nakon dolaska novih vlasnika ipak se ide u smjeru koji će rezultirati ne samo jeftinijim motorima nego će i ohrabriti nove dobavljače da se pridruže.
Dokaz da ima interesa za nove dobavljače je i dolazak Coswortha i Aston Martina na jučerašnji sastanak, kao i zanimanje Zyteka i Magneti Marellija.
Jučer je bilo tek drugo okupljanje radne skupine, a na prvom je u ožujku sudjelovao impresivan broj zainteresiranih među kojima je najveće ime bio Volkswagen. Sve je prošlo pozitivno, a sudionici su bili složni oko toga da sport ne može nazadovati što se tiče tehnologije i ekološke osviještenosti.
Idući sastanak je planiran u rujnu, kada će FIA i FOM zajednički formulirati prijedlog za pogonske jedinice nakon 2020. godine.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Joj , svi su zainteresirani , a nitko neće na kraju doći…. glupost
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ne budi tako siguran.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobro je što ih ima.
Čim dolaze znači da su zainteresirani.
Naravno, realizirati će plan ako im se sve poklopi.
Ponuđeni ugovor, pravila……
s osobnim očekivanjima, visina troškova…..
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Konačna odluka o novim pravilima za motore trebala bi se donijeti do 31. prosinca, a navodno bi ta pravila mogla na snagu stupiti i godinu ranije od planiranog, dakle već 2020. AMuS piše da bi to moglo odgovarati svima – Liberty Media želi promjenu čim prije, trenutni proizvođači se slažu s tim jer će tako uštediti jednu godinu razvoja trenutnih pogonskih jedinica, a i potencijalni novi proizvođači imali bi dovoljno vremena za pripremu.
Što se tiče samih motora, ne bi trebalo biti drastičnih promjena. Zasad je favorit V6 1.6 litreni motor kakav i danas imamo, ali izmijenjen i pojednostavljen. Novi motori trebali bi imati 2 turbopunjača (biturbo), ali jedan dio manje – MGU-H bi trebao biti odbačen, a ostao bi MGU-K, što je (ako se ne varam), isto što je i KERS kojeg smo do 2014. imali. Jedan od ciljeva je i smanjenje težine motore pa bi tako baterije trebale biti manje, a zbog težine je i odbačena ideja o pogonu na sva 4 kotača.
Isto tako i bolide, tj. šasije i aerodinamiku čeka pojednostavljenje i to od 2019. Ross Brawn će okupiti momčadi uoči ljetne stanke i započeti pregovore oko tih novih pravila za bolide od 2019. koja želi finalizirati do travnja 2018.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve je to ok, samo ne pogon na sva 4, to narušava DNK F1… uglavnom treba da sastave pravila tako da je dizajn motora moguć u mnogim varijantama. Šta pod tim mislim je to da nije određeno kako cilindri treba da su raspoređeni, kao što je sada određeno da su pod 90° i nikako drugačije. Onda treba da skinu ona ograničenja protoka goriva u 1h te da povećaju tank goriva, da ne gledamo čuvanje goriva na trkama. Također kilaža je prevelika trenutno, treba da je srežu za 50kg barem, ako ne i 100kg, samo nek tutnu malu baterijicu ko što je bilo dok je KERS sam korišten, jer rezanjem kilaže će opet imati brze bolide, samo neće bit potrebna krilca i komplikovana aerodinamika. Difuzore treba da pojednostave maximalno, kao i prednja krila koja su od 2011 prekomplikovana.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve si dobro reko. Trebaju,po mom misljenju, uvesti podrucije gdje bi proizvođaci mogli otstupati jedni od drugih i na taj nacin bolje pokazati svoje mogućnosti,npr zapremina od 1.6 do 2.0. Izbacit mguh i ostavit samo kers sistem. 4×4 niposti ni razmatrati, aerodinamiku pojednostavit, uvesti neogranicenu potrosnju pa ako nekom tteba 500 kg goriva nek trosi, ionako neće steći prednost zbog prevelike mase. Ukinut ova smijesna ogranicenja broja motora. Uvest da imaju makar po 8 motora za sezonu. A i bilo bi fino da dođe i neki novi gumar.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Onda bi uzbuđenja bilo na pretek
Rezlutati bi bili:
1) 1h , 40 min…..
2) -1 krug
3 ) -3kruga
4) -5 krugova
………….
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@pero zašto misliš da bi to napravilo tolike razlike?
@ferrari-bosna to oko zapremine jedino ako će 1.6 biti biturbo, a ovi 2.0 atmosferci, inače svi će uzeti najveću zapreminu, logično :D
Ovo oko neograničene potrošnje nije baš dobra stvar, to treba da je ograničeno, a i novi gumarski rat ne bi valjao, jer bi i to stvaralo nepotrebnu razliku među ekipama.
Vidjet ćemo, ja se nadam boljem zvuku, ljepšim bolidima (jer ovi trenutno i nisu nešto posebno lijepi, shark fin, t krilo, ružan nos, predugački su, prednje krilo ružno…), te više ekipa i dobavljača motora.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim zato jer bi se u nekim detaljima koje spominjete (protok goriva… vrste motora)
dalo previše slobode i najjače firme bi time profitirale jer bi to pojeftinjenje zapravo značilo poskupljenje (isprobavanje više vrsta motora….)
Time bi se napravile velike razlike.
Na kraju priče, za sezonu dvije, svi ostali bi shvatili od najboljih što je najbrže i svi bi imali iste varijante, i opet plesali po novim granicama dopuštenoga.
Samo, tada bi tih granica bilo puno više, a time bi se opet i u slijedećim sezonama napravila velika razlika između bogatih i manje bogatih momčadi.
Za neke stavke se slažem. Pojeftinjenje motora, manje komplicirane nesigurne a više sigurne elektronike…………… + ono što ste zaboravili:
Za jednu – dvije nule manje plaće vozačima.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@ heatblast
To oko zapremine sam upravu, zaboravio sam to dodati.
Sto se tice potrosnje, mislim da treba biti neogranicena, jer su tu ne bi mogle napraviti velike razlike dok bi sa druge strane bilo jos raznocrsnije i samim time zanimljivije. Neogranicena potrosnja je mač sa dvije ostrice. Ako vise trosi, treba veći rezervoar goriva, veća masa, bolid postaje masivniji… Logicno
Tako da bi tu morali naći ravnotezu. Al u jednom se svi slazu, moraju biti jednostavniji, i ostaviti samo neladasnji kera sistem. Motori bi postali onda jeftiniji. Ne bi bilo samo 4 motora na 20 trka. To je meni malo smijesno. Trebaa biti 6-8 i tada će moći jos vise pritiskati.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@ pero
Zasto manje plaće vozacima, fudbaleri gotov da isto zarađaju, dok f1 vozaci makar zivot rizikuju
Sto se tice bogatih i manje bogatih ekipa ferrari, mercedes, red bull, mclaren, williams pa i reno le uvijek biti tu.
Malo.je nerealno ocekivati da se torro rosso bori za titulu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma to je više zezancija na ovih par najplaćenijih.
Glede nogometaša spustiti plaće za 2-3 nule
Svaka plaća preko milijun nečega po sezoni
je totalna besmislica i hranjenje ega.
A glede budućnosti F1.
Zapravo se svi slažemo.
Ostalo su sitnice koje FIA mora promišljati da
pojeftinjenjem previše stvari ne napravi sebi i momčadima
medvjeđu uslugu, kao što se znalo dešavati.
Za to sam da se stvar pojednostavi, ali ne previše
kao u….. ne znam…… Indycar-u, F2
Mora uvijek biti prostora za razvoj motora….
a ne samo borba oko aerodinamike, postavki downforcea i odabira guma.
Velike automobilističke firme bi postale manje zaintersirane
i dobili bi gore napisane klase u kojima bi jedna – dvije firme opskrbljivale sve momčadi.
F1 se kroz povijest hvali razvojem.
Zapravo F1 je jedina serija koja je bazirana na tome.
Zato auto industrija i ulaže veliku lovu (posljedično i ostali preko reklama)
Moraju naći ravnotežu između jednostavnosti i razvoja, a to stalno i pokušavaju.
Kako tehnika svaki dan ide naprijed tako se i ta granica stalno mijenja.
Nije ni njima lako svaki puta pogoditi pravu kombinaciju.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
p.s. ovo s protokom goriva i premalom količinom potpisujem (ali sumnjam)
Industrija ide ka tome da što više smanji potrošnju, zato mgu-h mgu-k., protok………
Bila bi prava (za natjecanje pozitivna) revolucija da maknu bilo kakva ograničenja u gorivu.
Nego kada pričamo o tome, sjetio sam se sezone kada je bilo dopušteno…
ispravit ćete me, pišem samo po sjećanju. Ne da mi se guglati.
3.000 ccm atmosferski i 1.500 ccm turbo
Trajalo je to jednu sezonu dok nisu riješili problem ljenosti turbo motora ispod 1.500 okretaja
a onda se pisala nova povijest (i svi su prešli na turbo)
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja prvi nebi da se odbaci mguh.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mgu-h je nepotreban, kompliciran, skup, neprimjenjiv na cestovnim vozilima, stišava zvuk….
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
stišava zvuk, stišava zvuk, stišava zvuk………..
Treba im to za svaki slučaj milijun puta ponoviti
da ne bi u trenucima “poboljšavanja” situacije ponovo zaboravili
na 50% ukupnog doživljaja gledatelja.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mgu-h je dobar izum, ali formuli 1 ne treba. F1 je ga stvorila i dokazala da radi, razvijen je dovoljno, da ponovim f1 nije potreban. Kome treba ovaj izum sada je probijen led
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
imaš i u wec-u mgu-h, porsche ga jedini koristi. toyoti ne treba, rahmetli audiju i nissanu nije trebao.
tako da ga nije ‘f1 stvorila’.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čekaj, jel bez tog MGU-H će opet bit turbo-laga, jer koliko znam ta baterija i jeste vrtila turbinu u nižim obrtajima čime je uklanjala tu turbo rupu… ili griješim?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I Aston bi da pravi motor ili komplet bolid?
Ili da prave bolid sa Cosworthovim motorom?
Ajd neka.
Toplo se nadam de će to biti 2020., te da ćemo imati 26 bolida.
:kokice:
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovdje se govori o ulasku u F1 samo kao proizvođač motora, ulasci novih momčadi su druga priča. Aston i Cosworth su odvojeni u ovoj priči.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
the more the merrier.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tresla se gora rodio se mis
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Sport ne može nazadovati što se tiče tehnologije i ekološke osviještenosti”
kaže Volkswagen uvjeren u neprobojnost nove verzije svoga softvera za varanje
na tehničkom pregledu.
13
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nemoj tako. Napast ce te nasi ljubitelji narodnog auta..
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vozio sam ga 15 godina :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aston Martin je RedBullov partner tako da vjerujem da su oni ako uđu 100% njihov dobavljač ekskluzivni.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Što se mene tiče,to bi i bilo u redu da jedna tako velika momčad ima svog dobavljača i da ne ovisi o Renaultu koji ima svoju tvorničku momčad i nikada im neče biti oni na prvom mjestu.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pričam sam sa sobom.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U redu je kolega.
Evo jedna :pivo:
:rofl:
1
0