F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Cosworth i Aston Martin zainteresirani za F1

Zvonko Vasilj

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Jučer se održao drugi po redu sastanak radne grupe dobavljača motora i najveća novost je da su na njemu prisustvovali ljudi iz Coswortha i Aston Martina. Grupa je sastavljena zbog planiranja razvoja pogonskih jedinica nakon 2020. godine dokad će na snazi biti trenutna pravila o pogonskim jedinicama.

Iako je pojašnjeno da se Formula 1 vjerojatno nikada neće vratiti na tradicionalne atmosferske motore, nakon dolaska novih vlasnika ipak se ide u smjeru koji će rezultirati ne samo jeftinijim motorima nego će i ohrabriti nove dobavljače da se pridruže.

Dokaz da ima interesa za nove dobavljače je i dolazak Coswortha i Aston Martina na jučerašnji sastanak, kao i zanimanje Zyteka i Magneti Marellija.

Jučer je bilo tek drugo okupljanje radne skupine, a na prvom je u ožujku sudjelovao impresivan broj zainteresiranih među kojima je najveće ime bio Volkswagen. Sve je prošlo pozitivno, a sudionici su bili složni oko toga da sport ne može nazadovati što se tiče tehnologije i ekološke osviještenosti.

Idući sastanak je planiran u rujnu, kada će FIA i FOM zajednički formulirati prijedlog za pogonske jedinice nakon 2020. godine.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Zvonko Vasilj
Pulsmedia autor
90 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

30 komentara

  1. Pierre Gasly Perica9 Prikaži

    Joj , svi su zainteresirani , a nitko neće na kraju doći…. glupost



    2

    0
  2. Fernando Alonso Lovro Andraka urednik Prikaži

    Konačna odluka o novim pravilima za motore trebala bi se donijeti do 31. prosinca, a navodno bi ta pravila mogla na snagu stupiti i godinu ranije od planiranog, dakle već 2020. AMuS piše da bi to moglo odgovarati svima – Liberty Media želi promjenu čim prije, trenutni proizvođači se slažu s tim jer će tako uštediti jednu godinu razvoja trenutnih pogonskih jedinica, a i potencijalni novi proizvođači imali bi dovoljno vremena za pripremu.

    Što se tiče samih motora, ne bi trebalo biti drastičnih promjena. Zasad je favorit V6 1.6 litreni motor kakav i danas imamo, ali izmijenjen i pojednostavljen. Novi motori trebali bi imati 2 turbopunjača (biturbo), ali jedan dio manje – MGU-H bi trebao biti odbačen, a ostao bi MGU-K, što je (ako se ne varam), isto što je i KERS kojeg smo do 2014. imali. Jedan od ciljeva je i smanjenje težine motore pa bi tako baterije trebale biti manje, a zbog težine je i odbačena ideja o pogonu na sva 4 kotača.

    Isto tako i bolide, tj. šasije i aerodinamiku čeka pojednostavljenje i to od 2019. Ross Brawn će okupiti momčadi uoči ljetne stanke i započeti pregovore oko tih novih pravila za bolide od 2019. koja želi finalizirati do travnja 2018.



    8

    0
    • Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

      Sve je to ok, samo ne pogon na sva 4, to narušava DNK F1… uglavnom treba da sastave pravila tako da je dizajn motora moguć u mnogim varijantama. Šta pod tim mislim je to da nije određeno kako cilindri treba da su raspoređeni, kao što je sada određeno da su pod 90° i nikako drugačije. Onda treba da skinu ona ograničenja protoka goriva u 1h te da povećaju tank goriva, da ne gledamo čuvanje goriva na trkama. Također kilaža je prevelika trenutno, treba da je srežu za 50kg barem, ako ne i 100kg, samo nek tutnu malu baterijicu ko što je bilo dok je KERS sam korišten, jer rezanjem kilaže će opet imati brze bolide, samo neće bit potrebna krilca i komplikovana aerodinamika. Difuzore treba da pojednostave maximalno, kao i prednja krila koja su od 2011 prekomplikovana.



      7

      0
      • Sve si dobro reko. Trebaju,po mom misljenju, uvesti podrucije gdje bi proizvođaci mogli otstupati jedni od drugih i na taj nacin bolje pokazati svoje mogućnosti,npr zapremina od 1.6 do 2.0. Izbacit mguh i ostavit samo kers sistem. 4×4 niposti ni razmatrati, aerodinamiku pojednostavit, uvesti neogranicenu potrosnju pa ako nekom tteba 500 kg goriva nek trosi, ionako neće steći prednost zbog prevelike mase. Ukinut ova smijesna ogranicenja broja motora. Uvest da imaju makar po 8 motora za sezonu. A i bilo bi fino da dođe i neki novi gumar.



        3

        0
      • Pastor Maldonado pero Prikaži

        Onda bi uzbuđenja bilo na pretek
        Rezlutati bi bili:
        1) 1h , 40 min…..
        2) -1 krug
        3 ) -3kruga
        4) -5 krugova
        ………….



        2

        0
      • Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

        @pero zašto misliš da bi to napravilo tolike razlike?

        @ferrari-bosna to oko zapremine jedino ako će 1.6 biti biturbo, a ovi 2.0 atmosferci, inače svi će uzeti najveću zapreminu, logično :D
        Ovo oko neograničene potrošnje nije baš dobra stvar, to treba da je ograničeno, a i novi gumarski rat ne bi valjao, jer bi i to stvaralo nepotrebnu razliku među ekipama.
        Vidjet ćemo, ja se nadam boljem zvuku, ljepšim bolidima (jer ovi trenutno i nisu nešto posebno lijepi, shark fin, t krilo, ružan nos, predugački su, prednje krilo ružno…), te više ekipa i dobavljača motora.



        2

        0
      • Pastor Maldonado pero Prikaži

        Mislim zato jer bi se u nekim detaljima koje spominjete (protok goriva… vrste motora)
        dalo previše slobode i najjače firme bi time profitirale jer bi to pojeftinjenje zapravo značilo poskupljenje (isprobavanje više vrsta motora….)
        Time bi se napravile velike razlike.
        Na kraju priče, za sezonu dvije, svi ostali bi shvatili od najboljih što je najbrže i svi bi imali iste varijante, i opet plesali po novim granicama dopuštenoga.
        Samo, tada bi tih granica bilo puno više, a time bi se opet i u slijedećim sezonama napravila velika razlika između bogatih i manje bogatih momčadi.
        Za neke stavke se slažem. Pojeftinjenje motora, manje komplicirane nesigurne a više sigurne elektronike…………… + ono što ste zaboravili:
        Za jednu – dvije nule manje plaće vozačima.


        0

        0
      • @ heatblast
        To oko zapremine sam upravu, zaboravio sam to dodati.

        Sto se tice potrosnje, mislim da treba biti neogranicena, jer su tu ne bi mogle napraviti velike razlike dok bi sa druge strane bilo jos raznocrsnije i samim time zanimljivije. Neogranicena potrosnja je mač sa dvije ostrice. Ako vise trosi, treba veći rezervoar goriva, veća masa, bolid postaje masivniji… Logicno
        Tako da bi tu morali naći ravnotezu. Al u jednom se svi slazu, moraju biti jednostavniji, i ostaviti samo neladasnji kera sistem. Motori bi postali onda jeftiniji. Ne bi bilo samo 4 motora na 20 trka. To je meni malo smijesno. Trebaa biti 6-8 i tada će moći jos vise pritiskati.



        1

        0
      • @ pero
        Zasto manje plaće vozacima, fudbaleri gotov da isto zarađaju, dok f1 vozaci makar zivot rizikuju

        Sto se tice bogatih i manje bogatih ekipa ferrari, mercedes, red bull, mclaren, williams pa i reno le uvijek biti tu.
        Malo.je nerealno ocekivati da se torro rosso bori za titulu.


        0

        0
      • Pastor Maldonado pero Prikaži

        Ma to je više zezancija na ovih par najplaćenijih.
        Glede nogometaša spustiti plaće za 2-3 nule
        Svaka plaća preko milijun nečega po sezoni
        je totalna besmislica i hranjenje ega.
        A glede budućnosti F1.
        Zapravo se svi slažemo.
        Ostalo su sitnice koje FIA mora promišljati da
        pojeftinjenjem previše stvari ne napravi sebi i momčadima
        medvjeđu uslugu, kao što se znalo dešavati.
        Za to sam da se stvar pojednostavi, ali ne previše
        kao u….. ne znam…… Indycar-u, F2
        Mora uvijek biti prostora za razvoj motora….
        a ne samo borba oko aerodinamike, postavki downforcea i odabira guma.
        Velike automobilističke firme bi postale manje zaintersirane
        i dobili bi gore napisane klase u kojima bi jedna – dvije firme opskrbljivale sve momčadi.
        F1 se kroz povijest hvali razvojem.
        Zapravo F1 je jedina serija koja je bazirana na tome.
        Zato auto industrija i ulaže veliku lovu (posljedično i ostali preko reklama)
        Moraju naći ravnotežu između jednostavnosti i razvoja, a to stalno i pokušavaju.
        Kako tehnika svaki dan ide naprijed tako se i ta granica stalno mijenja.
        Nije ni njima lako svaki puta pogoditi pravu kombinaciju.



        3

        0
      • Pastor Maldonado pero Prikaži

        p.s. ovo s protokom goriva i premalom količinom potpisujem (ali sumnjam)
        Industrija ide ka tome da što više smanji potrošnju, zato mgu-h mgu-k., protok………
        Bila bi prava (za natjecanje pozitivna) revolucija da maknu bilo kakva ograničenja u gorivu.
        Nego kada pričamo o tome, sjetio sam se sezone kada je bilo dopušteno…
        ispravit ćete me, pišem samo po sjećanju. Ne da mi se guglati.
        3.000 ccm atmosferski i 1.500 ccm turbo
        Trajalo je to jednu sezonu dok nisu riješili problem ljenosti turbo motora ispod 1.500 okretaja
        a onda se pisala nova povijest (i svi su prešli na turbo)



        2

        0
    • Brawn Gp Majki2111 Prikaži

      Ja prvi nebi da se odbaci mguh.


      0

      0
  3. David Croft Frantic Donator Prikaži

    I Aston bi da pravi motor ili komplet bolid?
    Ili da prave bolid sa Cosworthovim motorom?
    Ajd neka.
    Toplo se nadam de će to biti 2020., te da ćemo imati 26 bolida.
    :kokice:



    7

    0
  4. Honda zekohonda Donator Prikaži

    the more the merrier.



    6

    0
  5. Pastor Maldonado pero Prikaži

    “Sport ne može nazadovati što se tiče tehnologije i ekološke osviještenosti”
    kaže Volkswagen uvjeren u neprobojnost nove verzije svoga softvera za varanje
    na tehničkom pregledu.



    13

    0
  6. Fernando Alonso r.u.m. Prikaži

    Aston Martin je RedBullov partner tako da vjerujem da su oni ako uđu 100% njihov dobavljač ekskluzivni.



    2

    0