Razilaze li se McLaren i Honda?

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 7 godina 4 min 37 komentara

Britanski Daily Mail prenosi da će se koncem ove sezone razići McLaren i Honda nakon tri godine u kojima je ekipa iz Wokinga dotakla samo dno. Gubitak Hondine podrške će značiti i gubitak 88 milijuna eura, a novi-stari partner bi im trebao biti Mercedes, o čemu se priča već neko vrijeme.

McLarenov dugogodišnji suvlasnik Mansour Ojjeh je u Montrealu dosta vremena proveo razgovarajući s Mercedesovim neizvršnim predsjednikom Nikijem Laudom i šefom trkaće ekipe Totom Wolffom. Jedina prepreka bi mogla biti činjenica da bi ekipa aktualnih konstruktorskih prvaka mogla dobiti rivala u obliku momčadi iz Wokinga, ali prepreke po ovom pitanju nisu nepremostive.

Druga prepreka bi mogao biti datum 15. svibnja koji je po sportskom pravilniku zadnji rok do kojeg proizvođač pogonske jedinice FIA-i mora dostaviti informaciju o momčadima koje će snabdijevati naredne sezone. I ovdje postoji iznimka, a to je da se nakon ovoga datuma sklopi dogovor ako se s tim slože svi proizvođači pogonskih jedinica i FIA.

McLaren Honda se trenutno nalazi na posljednjem mjestu te u najgoroj situaciji otkako su obnovili svoje partnerstvo. Honda u Kanadi nije donijela nadograđenu verziju motora, što je dodatno razljutilo McLarenove čelnike, a Alonso je dva kruga prije kraja utrke imao 10. mjesto i jedan bod za svoju ekipu, da bi mu onda po n-ti puta poslušnost otkazao RA617H. Trkaći direktor Eric Boullier je tada rekao da ne postoje riječi kojima se može opisati razočaranje, frustracija i tuga, dodavši da ova razina performansi jednostavno nije dovoljno dobra.

Oba vozača su već načela po pet turbopunjača i problematičnih MGU-H jedinica koje jedva izdrže dvije utrke, pa bi se u nastavku sezone nebrojeno puta mogli naći s kaznama na gridu.

McLaren bi na kraju sezone mogao izgubiti i Fernanda Alonsa koji ostaje bez ugovora, ali s druge strane, Španjolac i nema previše realnih opcija kada je riječ o Formuli 1. Odluku će donijeti nakon ljetne stanke kada bude imao bolji uvid hoće li mu bolid za 2018. biti kompetitivan.

Gubitak Honde bi značio gubitak od oko 90 milijuna eura koje od japanskih partnera dobivaju za plaće vozača te istraživanje i razvoj. Uz to, za Mercedesovu godišnju zalihu bi morali iz vlastitog džepa platiti 12 milijuna eura, pa bi ih prelazak na motore iz Brixwortha ukupno gledajući ‘koštao’ oko 100 milijuna eura. No, McLarenov šef Zak Brown više ne smatra da bi gubitak velike financijske podrške iz Japana bio problem, kao niti činjenica da s Mercedesom ne bi imali status tvorničke momčadi, jer su gubitci u ove tri godine prešli svaku granicu. Odgovor leži u tome da je McLaren gubitkom sponzorskih ugovora i padom u donji dio konstruktorskog poretka (manje novčane nagrade) počeo gubiti puno više nego što Honda daje u Woking.

“Mislim da to sada postaje poslovna odluka. Na kraju dana počinjete gubiti puno sredstava u vidu novčanih nagrada. Izgubili smo i sponzore koji su otišli drugim momčadima”, rekao je Amerikanac.

“Imate dvije vrste sponzorskih gubitaka. Imate one koji napuštaju sport, ponekad ne znate je li to zbog vas, sporta ili okolnosti, ali kada netko napusti ekipu kako bi prešao u drugu, to znači da su zadovoljni u sportu, ali nisu sretni s momčadi.”

“Zadnjih par godina smo imali više takvih slučajeva nego što smo ih vjerojatno imali, možda ne statistički, u zadnjem desetljeću. Kada dodate to, počinje se neutralizirati pozitivan element ugovornog odnosa s Hondom zahvaljujući kojem dobivamo te prihode. To očigledno nije slučaj s puno momčadi u Formuli 1.”

Ako McLaren doista napusti Hondu nakon trogodišnje suradnje, japanski proizvođač će sljedeće godine svojim pogonskim jedinicama opskrbljivati samo Sauber.


Odgovor

37 komentara

  1. Fernando Alonso
    r.u.m. Prikaži

    Ja tu vidim još jedan zanimljiv problem a to mislim da su trenutno i RBR i Mclaren u vrlo sličnoj situaciji , ne mogu prismrdit Mercedesu i Ferrariju a momčadi su sa jako velikim buđetima i velikim vozačima i tradicijom … itd. a ista stvar ih muči, nemaju adekvatan motor a niti ne nazire se riješenje za to niti u 2018 što govori i Verstapen u jednoj izjavi neki dan.
    Nebi se čudio raznim scenarijima ove godine mogla bi jesen biti interesantna ali niti ne vidim nikakvo riješenje za te dve momčadi a ni za Alonsa nažalost moju.
    Svašta je moguće možda RBR ode u Hondu a možda Sauber procvijeta sa Hondom ako proradi nekim čudom a to je moguće jer svi znamo kada Alonso promijeni ekipu ta ekipa procvijeta.
    Od svega ovoga najviše me muči gdje če završiti Alonso a za drugo me ne se kira previše jedino bi volio više kompetetivnih momčadi.



    5
    5

    0
  2. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Odlicno za Mcl. Da bar budu u sredini poretka sljedeće sezone. Super za Sauber jer postaju tvornicka momcad i ako se Honda imalo urazumi moglo bi biti bar malo ploda.
    Alonso….jbg više sreće drugi put.
    Mcl je bitno da se postavi na pravi put i počne vraćati sponzore , bodove i postolja.
    Ako uzmu mečku mogli bi dobro proći ako se ostvare predviđanja da ce se tvornički mercedes raspustiti kroz par god te ponovno postanu MclM.



    4
    4

    0
  3. Shell
    ferrari-bosna Prikaži

    Nema mcl drugih opcija osim honde



    3
    3

    0
  4. Marlboro
    MrDoomroom Prikaži

    Znači povratak na početak turbo ere i partnerstvo s Mercedesom. McLaren je sam sebe doveo do ponora igrajući svoje karte prerano. Jednostavno nisu mislili na duge staze. Hondu su prisilili na preuranjen ulazak u F1. Realno po meni ovo je trebala biti njihova prva sezona. Nisu se potrudili svom budućem partneru dati prednost imajući najbolji PU na gridu pod svojom haubom. To je 3 godine iskustva i kako sta izgleda i treba da radi. Ajmo dalje ako se i Mercedes uistinu i vrati s McLarenom to znači do 2021. ništa od naslova kome i protiv koga misle parirati sa custom PU Mercedesu, Ferraria, Renaultu??? Još jedan mogući od scenarija što ako Honda nekim čudom proradi gdje će taj PU završiti? Nekako sve ide ka Red Bullu 2019. i eto opet ostadoše kratkih rukava. Malo apsurdna situacija u kojoj se McLaren našao svojom krivicom.



    5
    5

    0
    • Fernando Alonso
      r.u.m. Prikaži

      Iz svega proizlazi da je Mcl u gabuli ali ne slažem se da jedan takav proizvođač (Honda) s takvim resursima ne bi mogao u 2 godine ispeglati motor iole konkurentan za utrkivanje ne kažem da mora biti pobjednički.
      Više se zalažem za tezu da su ovi PU pre skupi i pre komplicirani evo ti primjer i Renaulta stvar je što iza Merca i Ferrarija je pre velika rupa svi zaostaju preko sekunde i nešto što je puuuuno.



      1
      1

      0
  5. Pirelli Wet
    Covjek koji zna sve Prikaži

    Za McLaren najpametnije je šutit i pustit Hondu da radi svoj poso jer pravi motor se ne pravi preko noći.
    Sve u svemu kad su potpisivali ugovor s Hondom imali su osmjeh od uha do uha, da nisu imali ušiju smijali bi se oko glave, a sad kad traje teško razdoblje dok ovi razvijaju motor McLarenovci se obezobrazili pa prijete prekidom “veze”… najbolje im je ne pričat neke priče protiv Honde jer je on sami pogon njihovog vozila.



    5
    5

    0
    • Bmw
      Kuki Prikaži

      Koji posao, rade ga vec tri godine bezuspjesno i da motor proradi treba im jos minimalno tri godine da stignu mercedes i ferari



      5
      5

      0
      • Alfa Romeo
        ferrari Prikaži

        Očito nije lako složiti motor sa svim stručnjacima koje imaju na raspolaganju….izgleda da ima stručnjaka ovdje više nego u Hondi!Mercedes je najprvi počeo sa razvojem motora,i Ferrariju je trebalo(alo FERRARI!!!) nekoliko godina da dođu do toga da budu konkurenti….možemo mi pljuvati i po merecedesu,,sjetimo se koliko se kvario i sramotio….ima priča o dominaciji RB kad su gazili svih,od Ferrarija do Mercedesa….tako da se pustimo blatnih priča!



        4
        4

        0
    • Marlboro
      FI fan Prikaži

      honda radi posao a par puta su odustali zbog posude za ulje…. ja stvarno nez kako su i to sprijecili


      0
      0

      0
  6. Monisha Kaltenborn
    Faststone Prikaži

    Rijetko viđena glupost. Mclaren je zbog sekundarnog Mercerdesovog motora i sekundarnog software-a, pobjegao od Mercedesa i odabrao Hondu, jer s Mercedesovim motorom ne mogu ni sanjati o tituli. Najbolji dokaz za to su razlike u performansama između tvorničkog Mercedesa i njihovih satelita kao što su Force India, Williams, pa i samog McLaren Mercedesa, koji je naglo pao u performansama s pojavom tvorničkog tima Mercedes. Mclarenu je bolje i da ostanu na nula bodova, nego da u poretku prave društvo Williamsu i Force Indiji, bez ikakve nade za titulom. Honda je barem za sada, jedina nada za Mclaren. S Mercedesovim motorom mogu ići samo ako se tvornički Mercedes povuče iz F1, pod pretpostavkom da će Mercedes isporučivati svoj originalni motor kupcima. Honda je za sada pušiona, ali realno gledano, ni McLaren nije ništa posebno, što se najbolje vidi na stazama koje se ne oslanjaju toliko na snagu motora, koliko na šasiju. Nadam se da će obje komponente proraditi, iako za sada ne vidim svjetlo na kraju tunela.



    3
    3

    0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      FI i Williams nemaju šasiju na razini mercedesa. Kada su bili blizu kao 2014. vidjeli smo da se može ugroziti mercedes. Čak mi se čini da bi mclaren bio ispred rb-a sa ovogodišnjim motorom i šasijom.



      4
      4

      0
      • Monisha Kaltenborn
        Faststone Prikaži

        Na osnovu svega do sada viđenog, Mclaren će s Mercedesovim motorom ponovo biti na razini Williamsa i Force Indije. Ako ih to veseli, samo naprijed. Mislim da Mclaren dugoročno može profitirati s Hondom. Ali s obzirom na manjak strpljenja, i s obzirom na vlast bezličnog lika Zaka Browna, možemo očekivati povratak Mclarena pod vazalski odnos s Mercedesom. Mclaren će tada biti među prvih 5 momčadi, ali bilo kakva titula bit će im nedostižna. S Hondom bar mogu sanjati titulu i nadati se, a s Mercedesom čak ni to.



        2
        2

        0
      • Fernando Alonso
        Mr.Spaceguy Donator Prikaži

        Ispred FI i Williams. Tu negdje s RBR.



        2
        2

        0
      • Marlboro
        MrDoomroom Prikaži

        Oke Dani zašto su onda pobjegli od Mercedesa i zašto nisu dali vremena Hondi da se posloži kako treba? U tajnosti su mogli sa Hondom raditi i harati ove godine, a ne već treću godinu upitati prstom u Hondu. Meni se čini da su oni vidjeli projekt u kojem neće uložiti ništa (mislim na PU) a pokupit će sve vrhnje ulaganjem samo u šasiju. Hell yeah ni vozače nemaju na platnoj listi.



        2
        2

        0
      • Fernando Alonso
        Mr.Spaceguy Donator Prikaži

        Ajde ti objasni kako su oni mogli harati ove godine. Sad je McLaren kriv zbog Hondine nesposobnosti. :facepalm:
        Honda ima resurse ali nema znanja.



        3
        3

        0
      • Marlboro
        MrDoomroom Prikaži

        Kad je Mercedes krenuo sa hibridnom tehnologijom? Za neke stvari se treba vremena a ne preko noći sklepat nešto i nazvati PU. Ni Ferrari nije došao blizu Mercedesa preko noći, a kamoli da se to od Honde očekivalo.
        McLaren nebi ništa izgubio da je ostao na Mercedesu osim što bi progutali malo ponosa i čekali pravu priliku da budu nešto na stazi a ne MEME nakon svakog vikenda.



        1
        1

        0
      • Fernando Alonso
        Mr.Spaceguy Donator Prikaži

        Honda da je krenula i ranije svejedno nebi napravila konkurentan motor. Tri godine tapkaju u mraku i izmjenjuju koncepte. Nikad gora pouzdanost, motor guta gorivo. McLaren pola utrke izgubi na stednji. Zaostaju 90ak bhp za Mercedesom. Ovo nije Honda iz 80. Jednostavno nisu sposobni napraviti motor koji ce parirati Mercedesu. Jedan Renault koji se zalagao za promjenu pravila je potpuno izgubljen a da nece Honda biti.



        5
        5

        0
    • Marlboro
      FI fan Prikaži

      Faststone!!
      Zamisli npr da se ferkan vucara na zadnjem mjestu a najjaca ekipa u povijesti f1 a mch je 2 naj ekipa i tebi je OK da se mch vucara po zacelju….omg


      0
      0

      0
  7. Kimi Raikkonen 7
    Iceman Donator Prikaži

    Da sam ja na mjestu šefa McLarena, polomio bi se da dobijem Mercedesov motor, pa makar bio detuniran. Hebeš ti ovu situaciju…. Baš kao što piše gore u tekstu mislim da više gube nego što dobiju od Honde. Nešto se kritizira McLarenova šasija…. Mi i ne znamo točno koliko je ona dobra ili loša, ali ako je motor srce bolida, onda sve kreće od njega. Nije bezveze Ferrari sav novac, znanje bacio u razvoj PU za 2015, pa ga poboljšao u 2016, pa opet ga poboljšao u 2017. Tek je od ove godine šasija na razini Mečke.
    Uglavnom ako McLaren i narednu godinu ostane sa Hondom vjerujem da gore ne može od ovoga, ali bit će to još jedna godina tuge i razočaranja za njih same kao i navijače McLarena. Rekao bih da Alonso ima vezane ruke. On nema puno mogućnosti što se tiče top momčadi, ali čak mislim da je svojom posljednjom izjavom potaknuo McLaren da ozbiljno krene prema Mercedesu.



    4
    4

    0
    • Alfa Romeo
      ferrari Prikaži

      I ti misliš da će se čuda dogoditi ako pređu na mercedesov motor,a drugo,pa nije to samo tako preći na drugi motor i raskinuti ugovor preko noći…..postoje ugovori,obaveze itd.itd


      0
      0

      0
  8. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    Što se tiće Mclarena mislim da im je sigurno bolje se vratit na Mercedesove motore, jer vidimo svi da Honda več 3 godine nije sposobna napraviti dobar motor, a također vjerujem za koju godinu ako se Honda konačno vrati na pravi put možda se opet i Mclaren vrati na njih.



    1
    1

    0
  9. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Nadam se da je to samo prijetnja kao Red Bill (baš guba Bill, slučajno sam tako napisao pa neka ostane)
    kada nešto nije kako bi htjeli da bude.
    Ipak ne vjerujem da Honda ne može napraviti konkurentan motror.
    Dugo ih nije bilo, nova pravila, umišljenost (tri problema taman za tri godine)
    Slijedeće bi mogli procvasti.
    Bilo bi naporaznije da MCL ode i dogodine uzme drugorazredni Mercedesov motor,
    a Sauber počne pisati zvjezdane trenutke svoje povijesti.



    9
    9

    0
    • avalon Prikaži

      sa “drugorazrednim” mercedesovim motorom FI je 4. u konstruktorskom prvenstvu , u dosadašnjih 7 trka u 6 su oba bolida bila u bodovima , a od pereza i ocona jedino su bolje plasirani vozaći ferraria , mercedesa i RB . nisu loši rezultatski ovi iz FI s obzirom da koriste “drugorazredni” motor .



      2
      2

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Milsim da se “drugorazredni” odnosilo na pretpostavku da kupci ne dobijaju identične motore kao Mercedes. Ako je tako, onda se ne mogu nikada nadati da će biti u ozbiljnoj konkurenciji za titulu, koliko god dobru šašiju imali.

        NIsam siguran što je dugoročni izlaz iz situacije. Da bi momčad imala šanse za titulu u današnjoj formuli mora imati “svoj” motor. Dakle, McLaren, Williams nemaju šanse sve dok se Honda ne prizove pameti i dok Audi ne uđe. Imam dojam da RB ima identične motore kao Renault. To je rezultat njihovog kmečanja prije godinu-dvije.


        0
        0

        0
  10. Mateo300 Prikaži

    Ljudi moji mclaren je 2014 u autraliji uzeo oba auta na postolju. Pametnom dosta.



    1
    1

    0
    • Clay Regazzoni
      HeatBlast44 Prikaži

      A ostatak sezone, dal su i ostatak sezone redali podije? Nisu jer su imali slabiji motor od Mercovog +ulje je pravilo razliku, a i sami su zabrljali bolid. Nije Mc’Larenu cilj bio imat konkurentan motor, vec pobjednicki. Sa Hondom su probali, ali jbg, dosad nije išlo, kad nece nece. Jbga sad da im bi konkurentan a pouzdan pa kakav god :D



      3
      3

      0
  11. Ferrari
    goran181 Donator Prikaži

    Ajd igrajmo se malo predviđanja! Ja predviđam da ce MCL uzeti Ferrarijev motor, i to prije kraja sezone. Možda negdje oko Austrije :)


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.