F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Statistika vozača i momčadi uoči VN Kine 2015.

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

kina

Već 12. izdanje Vn Kine kuca na vrata, a gledatelji nakon onakvog vikenda u Maleziji čekaju utrku kao ozebli sunce. Staza koja je 2004. ušla u kalendar donijela je dosta uzbudljivih utrka, od kojih valja izdvojiti 2006., 2007. i 2009. Svima je poznato da je Hamilton u svojoj debitantskoj sezoni izletio u šljunak prije ulaza u boks te time izgubio siguran naslov prvaka, dok je u potonjoj godini staza bila jezero po kojoj su bolidi plutali kao patkice u kadi. Stazu je, kao i sve ostale novije, dizajnirao Hermann Tilke. Shangai circuit sadrži 16 zavoja, od čega 9 desnih i 7 lijevih. Stazu karakterizira jako dugi pravac prije startno ciljne ravnine, koji je ujedno i najduži od svih aktualnih staza u kalendaru (1170m). Lewis Hamilton je prošle godine postao najuspješniji vozač na ovoj stazi, pa sada ima jednu pobjedu više od Alonsa koji ima dvije. Od momčadi je najuspješniji Ferrari, te ga slijede McLaren i Mercedes.

Vozači:

Lewis Hamilton – Trostruki pobjednik Vn Kine i četverostruki osvajač pole positiona (2007., 2008., 2013. i 2014.). Ovim rezultatima je Britanac najuspješniji vozač na kineskom tlu, čija staza mu prilično dobro odgovara. Iako vjerojatno nikad neće zaboraviti šljunak pokraj ulaza u boks, dobri rezultati koje je poslije ostvario na ovoj stazi su jedna vrsta lijeka za tu “traumu”.

Nico Rosberg – 111 utrka bilo je previše za dočekati prvu pobjedu, a toliko je Nico čekao za svoju prvu. Pole position s preko pola sekunde prednosti nad drugoplasiranim i sutrašnja pobjeda za Vn Kine 2012. Na postolju se našao još dva puta, 2010. kao treći i prošle godine na drugom mjestu.

Felipe Massa – je u Kini zabilježio dva postolja, u najboljim vozačkim godinama svoje karijere. 2007. je završio kao treći, dok je godinu poslije osvojio drugo mjesto. Prošle sezone je završio na 15. mjestu, uz krug zaostatka nakon niza problema kroz utrku.

Sebastian Vettel – Prvi pole position i pobjedu za Red Bull je ostvario Sebastia Vettel, sada već davne 2009. Iako je još dva puta osvojio pole position (2010. i 2011.), nije ih uspio pretvoriti u pobjede, a zadnji put na postolju u Kini je stajao 2011. kao drugoplasirani iza pobjednika Lewisa Hamiltona.

Kimi Raikkonen – Finac je često posjećivao postolje u Kini. 2007. je pobijedio, drugi je bio 2005. i 2013., dok je na najnižoj stepenici stajao 2004. i 2008. Nikad nije uspio osvojiti pole position, ali je čak četiri puta startao s drugog mjesta.

Jenson Button – Još jedan pobjednik Vn Kine. Ta pobjeda mu je bila zadnja u debitantskoj sezoni za McLaren. Od vrijednijih rezultata valja spomenuti treće mjesto za BAR Hondu iz 2004., treće mjesto za Brawn GP te drugo mjesto 2012. za McLaren. Prošle je godine završio izvan bodova, 11. mjesto.

Fernando Alonso – Uz Lewisa Hamiltona je jedini višestruki pobjednik Vn Kine. Španjolac je kroz povijest bio prilično uspješan u Kini, čemu svjedoče dvije pobjede (2005. i 2013.), još tri postolja (2006., 2007. i 2014. [sva tri s različitim momčadima, Renault, McLaren pa Ferrari]) i dva pole positiona (2005. i 2006.).

Momčadi:

Mercedes – U samo tri godine Mercedes je postao jedna od najtrofejnijih momčadi u Kini. Po broju pole positiona su izjednačeni s Red Bullom, a sve su ih osvojili u zadnja tri izdanja. Rosberg je ekipi 2012. donio prvi pole position nakon 1955., dok je Hamilton to napravio 2013. i 2014. Tim iz Brackleya za sada ima dvije pobjede na ovoj stazi, prošlogodišnju i onu iz 2012.

Red Bull – Prvi pole position, prva pobjeda i prva dvostruka pobjeda bili su prvi veliki podvig za Red Bull, a bilo je to 2009. godine. Austrijska momčad više nikad nije zabilježila pobjedu na stazi u Šangaju, a zadnji put su bili na postolju 2011. kada je Vettel završio drugi. Nijemac je osvojio sve pole positione za Red Bull, i to tri u nizu, 2009., 2010. i 2011.

Williams – Davne 2004. godine je Juan Pablo Montoya osvojio 5. mjesto, što je do danas ostao najbolji rezultat slavne britanske momčadi. 7. je prošle godine završio Valtteri Bottas, dok je Massa ostvario tek 15. mjesto.

Ferrari – S četiri pobjede, Ferrari je najuspješnija momčad na kineskom tlu. Sve su pobjede ostvarili različiti vozači, a to su redom Barrichello (2004., zadnja njega za Ferrari), Schumacher (2006., zadnja u karijeri), Raikkonen (2007.) i Alonso (2013.). Pole position je donio Barrichello 2004. Prošle godine se Alonso smjestio na najnižu stepenicu postolja.

McLaren – Druga najuspješnija momčad u Kini je stari Ferrarijev rival. Hamilton je donio dvije pobjede (2008. i 2011.), dok je Button to učinio 2010. Hamilton je osvojio pole position 2007. i 2008., koliko ih trenutno ima ekipa iz Wokinga.

Force India – Prošlogodišnje 6. mjesto Nice Hulkenberga najbolji je plasman indijske ekipe, koja je od 2008. do danas zabilježila samo dva nastupa u bodovima. Drugi osvajač bodova za ovaj tim je bio Paul Di Resta 2013.

Toro Rosso – U svom 7. nastupu u Formuli 1, Sebastian Vettel je izvrsnom vožnjom sa 17. startnog mjesta osvojio 4., što je bio prvi rezultat ekipe u bodovima te sezone (2007.). Zadnji rezultat u bodovima bilo je prošlogdišnje Kvjatovo 10. mjesto.

Lotus – Lotus što prije želi zaboraviti prošlogodišnju utrku u kojoj nisu ubilježili ni boda zbog niza problema. Svijetla točka je Raikkonenovo drugo mjesto iz 2013.

Sauber – 5. mjesto Nicka Heidfelda u BMW Sauberu najbolje je ostvareno mjesto ove momčadi, dok je 6. mjesto Felipea Masse iz 2005. najbolji rezultat kao samostalne momčadi.

 

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Ova statistika mi je baš postala omiljena rubrika. Gola statistika ne pokazuje mnogo toga, ali je uvijek lijepo pročitati.
    Pohvale :)


    0

    0