F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

3 stvari koje smo naučili nakon VN Kanade

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

1. Veličanstvena trojka je to s potpunim pravom

Lewis Hamilton, Sebastian Vettel i Fernando Alonso kao trojac već neko vrijeme su sami vrh ovog sporta, a to priznaju čak i žestoki navijači bilo kojeg od nabrojanih. Prošla su vremena kad se Alonsu prigovaralo za slabije forme u kvalifikacije, Vettelu za dosadne utrke s pole positiona, a Hamiltonu za pucanje pod pritiskom čim situacija zagusti.

Jučer nas je svatko od njih oduševio na svoj način. Hamilton je dominirao cijelog vikenda i na najbolji način se vratio nakon fijaska u Monaku. Što se Vettela tiče, nedostatak par desetinki za pobjedničkim postoljem govori samo dio priče. Pravi prikaz njegove moći je otkriven tijekom utrke kad je uz kompromitiranu strategiju i raspadnuti bolid svejedno došao na par sekundi iza Kimija Raikkonena. Fernando Alonso je u specifičnoj situaciji kad se za njega tijekom cijele utrke ne čuje, a onda bacite pogled na live timing i vidite ga negdje oko osme ili devete pozicije. Takvo čitanje utrke imaju samo stari majstori što Alonso nedvojbeno jest.

Mnogi će reći – stavite u njihove bolide Ricciarda, Verstappena, Ocona, ili nekog četvrtog – i također bi mogli odvoziti dominantne partije u Mercedesu, također bi se mogli probiti do 4. mjesta u Ferrariju, također bi dovukli McLaren do kojeg boda. Možda. Zapravo, vjerojatno. Ali, ono što odvaja odlične vozače od izvanserijskih je činjenica da ovi drugi to rade konstantno.

Max je posebno zanimljiv slučaj, jako često bljesne, i to sjajnije od svih drugih kolega. No, pitanje i dalje ostaje – ima li kapacitet da dominira utrkom, vikendom, sezonom? Bljesnuti je lakše kad se od vas očekuje u najboljem slučaju 5. pozicija, pa riskirate po APP sistemu (ako prođe-prođe). Što kad Max bude u borbi za naslov i kad ulozi budu visoki, hoće li onda ići na nož kao u prvom zavoju Kanade? Ako hoće – prosipat će bodove i tako potencijalno propuštati naslove; a ako neće – onda ovi potezi imaju veliku sjenu nad sobom, a to je da stanje uma u kojem se utrkivanje svede na “pukovnik ili pokajnik” što prije ili kasnije završi u suzama.

2. Sergio Perez neće nikad sjesti u bolid top ekipe

Bili vi vruća ili smirena glava, ne treba puno mozgati kako bi se došlo do ovog zaključka. Štoviše, vrlo je jednostavno. Najprije, u Formuli 1 ne postoji vozač koji će bolid voziti više od njegovih mogućih kapaciteta, tako da možemo odbaciti spekulacije kako Perez izvlači 120% iz Force Indije. S tim na umu, ako ste u poziciji šefa ekipe i tražite novog zaposlenika na poziciji vozača – provest ćete duboku analizu svakog potencijalnog kandidata. Naravno da je prvi kriterij brzina (zato ćete preporučeno pismo Jonathana Palmera odmah u startu ukloniti iz hrpe) i ostat će vam recimo tri ili četiri vozača. Podaci kažu da su sva četvorica podjednako brzi, recimo, unutar desetinke i pol. Koji je idući kriterij, hipotetski gledano? Odbacit ćete one koji će unijeti nemir u ekipu, disruptivne karaktere i slično. Priča za Sergija Pereza nakon blesavih izjava u Monaku i ponašanja u Kanadi tu završava.

Force India nije mogla na stol staviti razumniju ponudu za svog vozača. Propusti kolegu jer imamo šansu za postolje. Ako mu ne uspije, vratit će ti poziciju. Perez nije htio ni čuti, a kasnije se na opravdano šamaranje novinara Willa Buxtona nevješto izvlačio. Naravno, kad u momčad donosite desetke milijuna dolara, onda si možete to priuštiti. Arogantno, naravno, ali razumljivo. Istovremeno, ekstremno je glupo od Pereza da nije uvidio kako postoji puno mudrija taktika u tom slučaju. Propustiti Ocona, pokazati da si timski igrač, a kasnije imaš i fino opravdanje da si bio sporiji jer se Oconova taktika pokazala uspješnija. Preksutra kad Ferrari ili Mercedes pokucaju – imaš dokaz da si timski igrač i onda si u igri za top bolid gdje se možeš nametnuti.

Perez je odlučio ići ovim putem, što mu je sasvim sigurno zatvorilo vrata bilo kojeg direktora u top ekipama.

3. Lance Stroll nije toliko loš koliko se činilo da jest

Treba priznati pogrešku i reći da je Stroll odradio vrlo dobar posao u Kanadi. Ne odličan, jer ga je Massa i dalje deklasirao u kvalifikacijama i pukom nesrećom nije opet završio ispred njega. No, napredak je napokon vidljiv. Stroll i dalje ne odaje dojam sigurnosti i njegove onboard kamere je teško gledati bez grimase na licu, ali dečko je vozio odmjereno, iskoristio prilike koje su se stvorile i odradio par strpljivih pretjecanja.

Ispred nas je Baku gdje bi pod svaku cijenu trebao ponoviti ovakav uspjeh, a onda je to idealna prilika za lančanu reakciju. Pritisak će malo pasti, može se fokusirati samo na rad i napredak, a onda ćemo vidjeti koji su njegovi dometi.

Da se razumijemo, ovaj rezultat je objektivno prilično loš, Strollov vikend bilo kojem drugom vozaču ne bi bio na čast. Međutim, kako je to sve skupa izgledalo u prvih šest utrka, lijepo je vidjeti bilo kakav napredak. Od njega se ne očekuje da bude svjetski prvak u budućnosti, nego da razbije minimalno bolida u onom vremenskom periodu koji je potreban Williamsu da napuni blagajnu i da ga šutnu i uzmu pravog vozača.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3337 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

26 komentara

  1. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Treba napomenuti i da je Hamilton zaboravio kad se voze kvalifikacije u Kanadi.


    0

    0
  2. Marlboro FI fan Prikaži

    polako nemos odma rec za trola da nije los koliko se cini, maldonator je ima i bolji partija pa ga nema na mapi :/



    2

    0
  3. Ferrari Korisnik Prikaži

    Super članak, odlično napisano, ova rečenica: “Ono što odvaja odlične vozače od izvanserijskih je činjenica da ovi drugi to rade konstantno. “, mi je uvijek falila kada sam uspoređivao te vozače i kada me netko uvjeravao kako su oni bolji i slicno…



    2

    0
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Zato se nazivi “rođeni šampion” i “vanserijski talent” čuvaju dok se to ne dokaže u pobjedničkom bolidu. Jedna stvar je impresionirati kao underdog, a nešto sasvim drugo boriti se s pozicije kad se očekuje da svaku utrku briljiraš.



      9

      0
    • Upravo zbog toga mi se čini izdvojeni uspjeh Strolla kao pretjerano uzdizanje u nebesa. Neka odradi nekoliko dobrih utrka u sezoni za konačne zaključke.
      Meni je sasvim suprotan primjer Ocon. Ovog puta se i značajnije istakao, ali taj dečko se već nekoliko utrka mota oko bodova i uvijek je mnogo bliže iskusnijem momčadskom kolegi nego što je Stroll Massi.


      0

      0
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Da se razumijemo, ovaj rezultat je objektivno prilično loš, Strollov vikend bilo kojem drugom vozaču ne bi bio na čast. Međutim, kako je to sve skupa izgledalo u prvih šest utrka, lijepo je vidjeti bilo kakav napredak.

        Drugim riječima – očekivao sam ga u zidu na svakoj stazi ove godine, ali ipak se skockao koliko toliko. Žalosno da se to proziva uspjehom, ali Williams je ove godine zaista tako nisko pao.



        1

        0
  4. Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

    “…nego da razbije minimalno bolida u onom vremenskom periodu koji je potreban Williamsu da napuni blagajnu i da ga šutnu i uzmu pravog vozača.”

    Sta znaci ovo da Williams napuni blagajnu? Mislis da tata Stroll daje lovu da bi ju Williams cuvo na racunu? Ne, nego ju daje da njegovom sinu i Massi naprave sto bolji auto, i da ga nadograđuju tijekom sezone, i da potrose svu lovu koju im je on dao na to dvoje. Sigurno nece mirno gledat kak Williams stedi njegove pare, a sin vozi kantu od auta.



    6

    0
    • Ferrari Korisnik Prikaži

      a ti sad znaš na koji način oni mogu skupit pare, ok pare od tate Strolla ce potrosit na malog, al onda ce od drugih sponozra stavit na stranu pa opet ustedi, ili nesto slicno tome



      1

      0
      • Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

        Mislis da ce sponzori davat novce da bi ih momcad cuvala na racunu? Mislis da sponzori daju pare i onda okrenu glavu i da ih ne zanima dalje sta se događa s tom lovom? Daj ajde…malo ozbiljnosti



        5

        0
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Misliš da bi Williams prihvatio vozača koji će se guzlati u prosjeku oko 15. pozicije bez da debelo povećaju budžet ekipe? Naravno da ide i u razvoj, ali ako bi to bilo sve – onda nema nikakvog smisla s njihove strane.

        Stroll plaća za svoje mjesto, a tata Stroll nije postao vlasnik Williamsa da bi usput i određivao kuda će sve ići ta lova.



        3

        0
      • Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

        Pa mislim da ima smisla, pogotovo u ovoj sezoni s novim pravilima kad je razvoj jako bitan, i za ovu, ali i za naredne sezone, i sigurno trose novce za razvoj i ovogodisnjeg i iducegodinjeg bolida, ako ne i za neke stvari za par godina unaprijed. Sumnjam da jedan dio cuvaju na racunu da imaju kad mali ode. :) I mislim da je Williams u toj poziciji da mora zbog para trpit da se mali vucara po 15. mjestu, jer znas i sam da je Willams garazna momcad, kao i Sauber, koji je svojevremeno bio velik, pa je dosao u poziciju da moraju uzimat debelo sponzorirane vozace da bi prezivjeli (Marcus).

        I da, nije tata Stroll postao vlasnik Williamsa, ali mislim da svaki sponzor, pogotovo kad se radi o ovolikim kolicinama novca, ima uvid u to gdje njegovi novci idu. Ne određuje on sta ce ic na sta, ali sigurno ima uvid u trosenje svojih sponzorskih sredstava.


        0

        0
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Da, nisam mislio da Williams mulja Strollu i stavlja lovu sa strane, već su mu jednostavno postavili cifru koju treba dati da mali vozi. Isto kao što su napravili s Maldonadom, gle čuda, čim je on otišao oni odnekud priskrbili novac za Mercedes PU.

        Jednostavno moraju imati profit obje strane, a to seže šire od razvijanja bolida za jednu sezonu. Čitao sam računice da ulaganje seže do 80-tak milijunčića, što je sasvim dovoljno Williamsu da razvijaju bolid, pretrpe gubitak kojeg će imati zbog pada u konstruktorskom poretku, a ostane fina cifra i sa strane kao honorar jer su primili Lancea.


        0

        0
      • Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

        Williams je na Mercedes preso s pocetkom hibridne ere, ocito su dobro znali da ce Mercedesova PU bilt bolja od dotadasnjeg dobavljaca Renaulta, ali sad bas da su na Maldonadu zaradili da bi uzeli Mercedesovu PU, ne znam bas. Odakle ti uopce da je Mercedesova PU bila skuplja od Renaultove u dogovorima za 2014.? Mercedes je ulozio kvadrilijarde u razvoj hibridnog PU-a, tako da mi ima smisla da imaju sto vise kupaca, da vrate sto veci dio ulozenih para. Svejedno, nije ni toliko bitno, samo kazem da sumnjam da je neka “zarada” na Maldonadu dovela do toga da se kupuju (mozda) skuplje pogonske jedinice. Nekako mi ta prica labavo zvuci u ovakvom jednom biznisu kao sto je F1 :)


        0

        0
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Možda, ne znam. U tom slučaju je angažman Strolla nelogičan potez Williamsa. Jer, koliko god oni razvijali bolid s tim novcem, šasija im je i dalje slabija strana kao što vidimo na bilo kojoj aero stazi, a Stroll ih čak i razbije često.

        S druge strane – Force India je uzela Ocona na temelju talenta iako su i oni mogli uzeti nekog s većim budžetom, a to im se sada isplaćuje jer su preskočili Williams u poretku konstruktora..

        Ako lova od Strolla ide u potpunosti na razvoj bolida, onda mu Williams treba hitno dati otkaz jer bi s boljim vozačem osvajali više bodova, neovisno o razvoju bolida…


        0

        0
      • Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

        Ali vidis da se na FI roza boja ne vidi od kolicine sponzora, tako da su si ocito mogli dozvolit da uzmu jednog vozaca na temelju talenta, dok kod Williamsa bas i ne vidim neku veliku kolicinu sponzora, tako da je Strollov novac bio neophodan ocito, da nebi doslo do Sauber situacije. Ocito on donese vise nego sto gube padom u poretku konstruktora. A i ocito je FI pogodila na pocetku, Williams nije, pa se sad grcevito radi na nadogradnjama. Ne znam, tek je 7 utrka proslo, trecina sezone, ko zna sta ce napravit do kraja. Mozda i prestignu FI. :)



        1

        0
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Je, Renault je bio najskuplji motor za 2014. Bili su prvaci 2013. injos se vjerovalo da ce im nova pravila najvise pasati.



        1

        0
      • I ja sam negdje pročitao kako je tada novi direktor Renaulta odlučio da svaka djelatnost mora imati financijsku korist pa tako i F-1. Njihovi motori postali su daleko najskuplji što za Red Bull nije bila neka prepreka nakon dobrih iskustava i osvojenih naslova. Nasuprot tome Frank Williams je na glasu kao najveći škrtac u F-1 nakon Bernieja, odnosno vremena dok je on bio vlasnik ekipe Brabham


        0

        0
  5. Fernando Alonso AlOnSoF14 Prikaži

    Previse se dize bura oko Pereza sta ako nije pustio ocona bori se svako za sebe mozda to nije dobro za ekipu al sta oni imaju prigovarati kad im sam Perez donosi velike pare a i najvise mrzim te situacije kao onu “Fernando is faster than you.” nije jednostavno zanimljivo i pravedno prema vozacima! :D



    5

    0
  6. Fanstastičan tekst!

    Hamiltona se neću dotaknut jer tko god šta rekao imao je praznu stazu od prvog do zadnjeg zavoja! – Pošteno, čovjek se u kvalifikacijama izborio za to!
    Max – super start, ali ajmo malo vidjet taj njegov dodir sa Vettelom… guma je mogla puknut bez pardona; mogli su i on i Zebazdian zaplesat i napravit dar mar…
    Mali je budući svijetski prvak, ali smatram da Vettel, Kimi, Botas i Hemić imaju daleko veću kontrolu bolida u gužvi na startu – ovaj “divlja”!

    Reklo bi se za Zebazdiana da je prejednostavna staza, da je dominantan bolid, (a šta je Hamilton imao 2015/2016 godine?) i taj njegov dolazak sa zadnjeg na četvrto mjesto je “bezveze”… Ma dajte ljudi, čovjek je sa zadnjeg mjesta došo na pedalj od postolja!! Nema tu govora o ičemu neko o jebenoj želji, iskustvu i sposobnosti! I molim Kimijeve navijače da iskreno kažu – da je situacija u utrci bila obrnuta – di bi bio Zebazdian, a gdje Kimi, (samo mi nemojte, probleme sa kočnicama stavljat u argument)

    Htjeo sam se dotaknut ostalih, ali i ovako je komentar predug za portal i još ću samo reći da mi je jako žao šta Fernando nije došo do bodova! Iako više ne vozi za Ferrari i dalje mislim da je top 3 vozača Formule 1!

    Bravo Stroll!¨Navijam za tebe!! :)



    7

    0
  7. Max Verstappen F1ST Prikaži

    ova stavka broj dva , mislim jos cemo o njoj raspravljati u blizoj buducnosti.



    5

    0
  8. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    super text! nekoliko dobrih konstatacija o kojima nisam do sada razmišljao na taj način.

    Ima netko taj intervju pereza di se izvlačio. volio bih to pogledati :)


    0

    0
  9. pročita sam sve komentare na kolumnu i pitam se jesam li ja lud , ne shvaćam ništa ili …. puno komplimenata je dano članku na osnovi čega ? točke 1 jer u superaltivima piše o lewisu , sebu
    , alonsu ? pa to svi znaju ili priznaju ( neki samo među svoja “4 zida” ) . perez nikad neće sjest u bolid top ekipe ? a zašto to ? jer nije propustija ocona ? da ne spominjem LH ( ipak je višekratni prvak pa si može priuštit ) mogu spomenut maxa koji je isto tako odj*a tim radio . čak je posli izjavija da je miljama ispred kolege pa ? to je valjda za mnoge bilo cool . je li slušanje tim odredbi pomoglo carlosu ? još je u TR , a kolega koji “ne sluša” je u RB ;) ocon je bija brži ali nije moga preteć pereza i još je bija preteknut od seba ( i perez takođe ) . a kako bi to on dostiga , PRESTIGA ricciarda koji je valjda “šuša” a ne tvrd orah pa mu to ne bi bilo problem zar ne ? i ovo o strollu …. previše se omalovažava tog momčića , a svi znalci koji pomno prate trke ( i puno znaju ) zanemaruju njegove titule ( tata mu ih je kupija ? ) i misle da je treba vozit još poneku nižu kategoriju . zanemaruju da su ove sezone bolidi teži za vožnju od 2015. kad je starta max koji je u prvih 7 trka jednom osvojia bodove isto ka i stroll . istina , max je tada osvojia 6 , a stroll 2 ali opet spominjem razliku u “lakoći” vožne “onih” bolida . pa opaska “…njega se ne očekuje da bude svjetski prvak u budućnosti, nego da razbije minimalno bolida” . koliko je to bolida stroll porazbija u trkama , a da je sve njegova krivica ? od njega se ne očekuje da bude prvak , a večina ga je dočekala na nož ka da stvarno očekuju čuda na stazama i titulu , a lance ih je startom u sezonu razočara . jbte , ocon razvali bolid prije trke u kanadi , carlos sje*e sebe , bolid i upropasti massi trku , max otkine pola spojlera sebu , “lansira” ga na začelje , a niko ni da zucne o tome , ni da spomene … da ne spominjem giovinazzia koji je u 2. trci sorija bolid u kini 2 X . samo se “udara” po rookiju . ovoliko se nije “pucalo” npr ni po max chiltonu . sutil nije kritiziran 2014. jer nije osvoji a ni bod u sezoni iako je iza sebe do 2014. ima 7 sezona i 109 trka ali je zato stroll popljuvan , a po autoru kolumne lance je tu da napuni kasu williamsa , a onda će ga šutnut i uzet pravoga vozača . a samo koju rečenicu prije piše kako se stroll ( kad pritisak malko padne ) “može se fokusirati samo na rad i napredak, a onda ćemo vidjeti koji su njegovi dometi.” znači li to da autor još ne zna domete lanca ali već zna da će ga williams đutnut i uzet “pravoga” ? kako “saznat” ko je pravi ? je li pravi bija npr magnussen koji je u prvoj sezoni ka rookie osvojia 55 bodova ( podij… 2. misto u australiji , svojoj prvoj trci u karijeri F 1 ) isto ka i “starosjedilac” u F 1 kimi ? pa šta se dogodilo sa kevinom ? baš ništa , niko ga nije tražija 2015. . ili da opet spomenem sutila za kojim su mnogi žalili i “sugerirali” mu neki “veči ili veliki” tim , a kad se vratija nije ga bilo nigdi uprkos iskustvu . hulkenberg kojega se veliča , a nikad nije osjetija postolje u 122 trke i 7 sezona . dapače , gubija je od pereza koji nikad neče u top tim . u svoja 4 odustajanja , 2 zbog kočnica , 2 zbog sudara za koliko je kriv mladac ? da je napravija ono šta i max u svojoj 6. trci karijere ( MC ) valjda bi ga razapeli , a max je razbijanjem grosjeana proglašen “mudanom” . da je LS sje*a sebov spojler ka max u kanadi kakvi bi komentari bili ? ne uvažavajući činjenice , okolnosti ( di nije bija kriv ) omalovažavat mladog vozača i nije baš ni ukusno ni korektno tim više šta se ne znaju njegovi dometi . ako je sudit po kanadi 18 godišnjak je odvozija korektno sa nekoliko solidnih preticanja koja nisu ni u jednom trenutku bila riskantna za preticane kolege . šta ako ovo podigne samopouzdanje strollu pa se opusti i počme demonstrirat vožne kakvima je osvaja titule u 3 niže kategorije ? neče bit prvak , neče donit bodova koliko je donosija bottas ali ljudi … ovo je momčiću tek prva sezona !



    1

    1