F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Može li Ferrari poraziti Mercedes na dugim pravcima Montreala?

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Dva tjedna nakon spektakularne Ferrarijeve dvostruke pobjede u Monaku i odvajanja Sebastiana Vettela na +25 u odnosu na Lewisa Hamiltona – Formula 1 odlazi u Kanadu, na stazu Gilles Villeneuve. Dvoboj se nastavlja, a sada je očito da je Ferrari bio brz na svim stazama ove godine, bez obzira na konfiguraciju, temperature i mjesečeve mijene.

S druge strane, Mercedesov bolid je moćan, motor je snažan, ali iz nekog razloga imaju tendenciju barem u jednom dijelu garaže zabrljati vikende. U Monaku se za to pobrinuo Hamilton, u Španjolskoj Bottasov motor, u Rusiji opet Lewis, u Bahreinu Bottas, i tako dalje.

Na koga bi se kladili ovog vikenda?

Pogled unatrag

Ferrari i McLaren imaju po 13 pobjeda u Montrealu, a čak 12 su osigurali Michael Schumacher (koji je apsolutni rekorder) i Lewis Hamilton među sobom. Ferrari je i prošle godine bio blizu, ali su nakon jedne diskutabilne strategije izgubili vodeću poziciju koju je Vettel zaradio odmah na startu.

Zanimljivo je pogledati kvalifikacijske zaostatke od prošle godine, to dovoljno govori o tome koliko je neizvjesno bilo na ovoj stazi, za razliku od većine drugih utrka iz 2016.

Hamilton je osvojio pole sa 0.064s prednosti ispred Rosberga. Na trećem mjestu je bio Vettel s 0.116s zaostatka za Rosbergom, a četvrti je bio Ricciardo, 0.176s iza Vettela.

Muka po kočnicama

Sedam je zona za kočenje i više od 70% kruga će vozači provesti na punom gasu, što nikako nije dobra vijest za Red Bull. Osim toga, oni su uz Haas još jedna ekipa koja se ove godine u nekoliko navrata mučila s kočnicama.

Talijanski proizvođač kočnica za F1, Brembo, je upravo Kanadu istaknuo kao najveći test za kočnice još 2015. godine. Štoviše, naglasili su da joj u kalendaru uopće nema konkurencije. Doduše, sada imamo i Azerbajdžan gdje također kočnice pate nakon nekoliko dugih pravaca, što je još jedna loša vijest za Red Bull i Haas jer je to već iduća utrka.

Muka po gumama

Gume su bile jedna od glavnih tema proteklih vikenda i nakon zanimljivog dobacivanja između Tota Wolffa i Pirellija – čini se kako je općeprihvaćeno mišljenje da je Ferrari napravio bolji posao po tom pitanju ove sezone. Iako, zaboravlja se da Valtteri Bottas nema te probleme u onim razmjerima kao Lewis Hamilton.

Montreal je staza na kojoj je zagrijavanje guma još teže nego u Monaku i bit će zanimljivo pratiti slobodne treninge i gledati što rade Mercedesovi vozači i koliko testiraju za njih problematični ultrasoft. Staza koja je u principu spoj nekoliko pravaca i šikana nije idealna za dovođenje guma na optimalnu radnu temperaturu jer praktički niti nema dugih zavoja koji bi ih pošteno opteretili.

Dobra staza za Hamiltona i Bottasa

Poznato je kako je Lewis Hamilton vozač koji je za tu mrvicu precizniji na kočenjima od većine svojih rivala. Štoviše, baš taj aspekt vožnje se ističe kao njegov pravi forte i ne čudi da je u Kanadi pobjeđivao čak pet puta. Prvi put 2007. godine, a ako mu to uspije i ove nedjelje – to bi bila i treća pobjeda u nizu.

S obzirom na to da je uvijek sjedio u boljim bolidima, čisti rezultati ne otkrivaju cijelu priču. Tako je fer istaknuti i Bottasov impresivan skor na ovoj stazi. Nikad nije izgubio od timskog kolege u kvalifikacijama, a imao je i nekih iznenađujuće dobrih rezultata poput trećeg mjesta 2013. godine kada je na istim kvalifikacijama Pastor Maldonado bio deset mjesta niže. Godinu kasnije je bio četvrti, ispred Felipea Masse, 2015. je bio četvrti, a Massa je tada zapeo još u Q1. Zaključno, prošle godine je bio sedmi.

Što se utrka tiče, dovoljno je reći da je prošle dvije godine bio na pobjedničkom postolju s Williamsom.

Niže u poretku…

Ako malo zanemarimo borbe na vrhu, jednako zanimljive bitke mogle bi se voditi i u srednjem dijelu poretka.

Iako je McLaren očigledno napredovao u Španjolskoj i Monaku, dvije utrke koje slijede vjerojatno trebaju u potpunosti otpisati jer se čini kao da je samo pitanje kruga u kojem će Honda otkazati.

No, ovdje bi svoju priliku mogli naći dečki iz Force Indije. Od pomoći će definitivno biti trenutno najjači motor na gridu kojeg imaju u svom bolidu, a to bi mogla biti fina berba bodova da se još snažnije učvrste na četvrtom mjestu i odmaknu Toro Rossu, a potencijalno se približe Red Bullu, što nije tako nerealno kao što zvuči. Spomenuo sam probleme s kočnicama koje bi mogle koštati Red Bull na ovoj stazi, a razmak između te dvije ekipe je trenutno samo 44 boda. Iza Force Indije je na petom mjestu Toro Rosso s 29, a Williams, odnosno Felipe Massa je na šestom s 20.

Renault i Haas su oboje na 14. bodova, a nakon dvostrukog finiša u bodovima za Magnussena i Grosjeana u Monaku, teško je vjerovati da bi isti podvig mogli ponoviti na stazi s ovakvom konfiguracijom.

Lance Stroll

Kako bi Williams malo ublažio kritike prema svom vozaču i pokušao se ukrcati na neki pozitivni PR vlak, poslali su dečka u dječju bolnicu u Montrealu kako bi se malo naslikao i pridobio pokoju simpatiju nakon debakla u prvoj četvrtini sezone.

Ovo je za njega domaća utrka i po prvi put u prošlih 11 godina Kanađani će na stazi imati domaćeg vozača. Zanimljivo, Stroll vozi upravo za ekipu koja je Jacquesu Villeneuveu omogućila naslov prije 20 godina.

Dva su zanimljiva statistička podatka koja se vežu uz Strolla ovog vikenda. Najprije, ako osvoji svoj prvi bod bit će to prvi put još od 2012. da nekom vozaču to uspije. Posljednji lokalni dečko s prvim bodovima doma bio je Daniel Ricciardo u Australiji 2012. godine.

I drugo – ako pobijedi u utrci srušit će rekord najmlađeg pobjednika kojeg trenutno drži Max Verstappen i za kojeg smo vjerovali da ga nitko u bližoj budućnosti neće srušiti s obzirom na postroženje pravila o dolasku mladih vozača u Formulu 1. No, obzirom da svinje ne lete, Verstappen vjerojatno može mirno spavati.

Raspored vikenda

Da ne bi bilo zabune, prvi slobodni trening vozi se u petak u 16, a drugi istog dana u 20 sati. Subotu rezervirajte za treći trening u 16 sati i kvalifikacije u 19. U nedjelju smo u večernjem terminu – u 20 sati, a po završetku taman fino stignemo odgledati drugo poluvrijeme Hrvatska – Island. :)

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3318 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

13 komentara

  1. Formula1 f1zd Prikaži

    Mjesečeve mijene :rofl:
    Odličan tekst, Ante



    19

    0
  2. Pierre Gasly Perica9 Prikaži

    Ma Vettel prvi , LH je izgubio želju.



    6

    0
  3. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Biće teško.
    Još ako galebovi budu odmagali….. :rofl:
    Ali, da može, može. Na svakoj stazi su bili dobri.



    4

    0
  4. Blue Flag Seb05 Prikaži

    a najvjerojatnije su oba Mercedesa u prednosti, očito obojici leži ova staza



    1

    0
  5. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    odličan tekst. malo šale malo statistike malo sprdnje, i na kraju bitne informacije o terminima :)
    lijepo zaokruženo



    9

    0
  6. Mercedes hrcfaca Prikaži

    Odličan članak, bit će jako gusto nekako mislim da će Ferrari bit brži u onom srednjem sektoru dok očekujem da će prvi i zadnji sektor pripast srebrnima, i Hamilton je uvijek ovdje bio dobar zato očekujem još jednu pobjedu.



    1

    0
  7. Bilo bi vrijeme da ferrari pobijedi na ovoj stazi iz dva razloga:
    1. Razlog: Ferrari nije pobijedio ovdje jos od 2004
    2. Razlog: Ferrari nije pobijedio dvije trke uzastopno jos od 2010 godine ( monza, singapur)



    8

    0
  8. Ferrari goran181 Donator Prikaži

    Kvalifikacije ce biti na knap, no vjerujem da Ferrari ima tempo na ovoj stazi. Imali su ga prosle godine, vjerujem da ove godine to mora biti pobjeda.



    11

    0
  9. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Vetma, zaboravio si plimu i oseku….
    :rofl:



    6

    0
  10. Alfa Romeo ferrari Prikaži

    Ferrari je u naletu i to je sad više manje svima jasno,tu su, na vrhu,kako će završiti utrka,to zaključivati unaprijed i raditi neke prognoze je mislim besmisleno…u jedno sam možda siguran a to je da među prva 4-ili 5 bolida nema vozača koji će napraviti možda neki veći razmak ako se dočepa prve pozicije na startu!



    1

    0