F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Marijan Mandić: Monegaški memento

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marijan Mandić: Memento

10. Sauber

Novom podnicom dokazali su da su se uz McLaren odlučili za jedan od najradikalnijih planova razvoja bolida. To je bilo i očekivano, no treba imati na umu kako Sauber raspolaže s mnogo manje resursa nego McLaren (koji iza sebe ima i Hondu koja mora napredovati). Svakako, bit će zanimljivo vidjeti može li Sauber do kraja sezone sustići barem Haas. Ericsson je imao još jednu mirnu utrku, a Wehrlein se nadao ponoviti odličan rezultat od prošlog vikenda.

Marcus Ericsson 2.5
Pascal Wehrlein 4.5

9. McLaren

Dok su na slobodnim treninzima izgledali poprilično slabo, u subotu odrađuju uvjerljivo najbolje kvalifikacije ove sezone s dva bolida u Q3. To je potvrda kako nadogradnje funkcioniraju, te kako Alonsovo sedmo mjesto nije bilo slučajnost. Međutim, Button je opet dobio za Hondu klasičnu kaznu koja ga je smjestila na start iz pit lanea, dok je Vandoorne morao odslužiti 3 mjesta kazne zbog kontakta s Massom. Gledao sam prijenos na Sky programu (Crofty je svojom objektivnošću zaslužio moj veliki aplauz) i Button je obećao 10 funti za svako pretjecanje koje ćemo vidjeti na stazi. Sve da je obećao i 100 000 funti, ne bi bio u velikom minusu. Zanimljivije od toga jest kako je izjavio da jedini u McLarenu ima ugovor za iduću sezonu… Ni jedan od njih nije uspio napredovati u poretku, a Buttonov povratak u F1 okončan je kontaktom s Wehrleinom za kojeg krivi retrovizore. Treba podvući crtu i reći kako je najvažnije da je Pascal živ i zdrav, budući da kadrovi kada je njegov Sauber bio okomit na stazu nisu izgledali nimalo dobro.

Jenson Button 4
Stoffel Vandoorne 5

Pascal Wehrlein i Jenson Button, VN Monaka 2017.

8. Force India

Ove sezone cilj im je četvrto mjesto, svjesni da je Red Bull predaleko, a da su Williams i Renault stvarni (a McLaren potencijalni) rivali. Osim što su napokon prilagodili oznake svojih bolida, u Monaku su došli i s najnovijim, trostrukim T-krilom (vjerojatno privlačeći sponzorstvo Gillettea). Treba pohvaliti ružičastu vrpcu koju su dodali na liveriju za ovaj vikend. Što reći nakon za njih uvjerljivo najgore predstave ove sezone? Force India je osim strateških dvoboja na vrhu bila jedina zanimljiva točka nedjeljne utrke. Bili su često u DRS zoni vozača ispred, te su čak napravili i nekoliko pretjecanja. Perezova je utrka bila kompromitirana kontaktom s Kvyatom u prvom krugu, za koji je Meksikanac u potpunosti kriv. Želio je napraviti isto što i Bianchi Kobayashiju 2014.. Nevezano uz temu, mislim da bi se Francuz fantastično snašao s novim bolidima i dok gledamo ovogodišnje debitante ne možemo zanemariti koliko je bolji dojam Jules ostavljao. Ocon je pak imao problematične kvalifikacije, dok je Perez startao kao sedmi i sigurno imao veća očekivanja.

Esteban Ocon 5.5
Sergio Perez 4

7. Renault

Napreduju ove sezone laganim koracima. Mogu biti zadovoljni napretkom u Španjolskoj, gdje su prvi put pokazali da kvalifikacijski tempo mogu prenijeti i u utrku. Što se tiče Renaultovog motora, cilj im je za iduću sezonu biti izjednačeni s Ferrarijem/Mercedesom (možda i Hondom). Perez se sve češće spominje kao moguća zamjena za Palmera. Hulkenberg je morao rano odustati zbog problema s mjenjačem, a Britanac je ostao jedno mjesto kratak za prvi bod ove sezone (pa ocjena ide kao poticaj).

Nico Hulkenberg 3
Jolyon Palmer 6

6. Williams

Što reći za Strollov nastup u Monaku. Je li opravdanje da mu je ovo prva sezona, da je u četvrtak samo tražio granice bolida? Nisam siguran, no čini mi se da je i Oconu ovo prva sezona… Sainz se počinje spominjati kao moguća zamjena.

Felipe Massa 7
Lance Stroll 2.5

5. Haas

Pokušajmo se vratiti nekoliko sezona unazad. HRT, Caterham, Marussia/Manor… Kada su oni ostvarili dvostruke bodove? Haas je u Španjolskoj to uspio nakon manje od godinu i pol dana u sportu. Idući vikend još jednom. Uspjeh je tim veći što su ove godine pravila promijenjena u odnosu na prošlu, a Amerikanci su se uspjeli i tomu prilagoditi. Neki će reći, i ćorava koka zrno nađe, i bit će djelomično u pravu. Haas se može nadati bodovima samo kada nekoliko vozača iz top momčadi odustane, a za to su dosta velike šanse ove godine, što zbog mehaničkih problema, što zbog mogućih kontakta na stazi. Kontakti stvarno jesu mogući, već dugo nismo imali situaciju da je grid od trećeg do desetog mjesta tako zgusnut. Čestitke idu i vozačima, posebno Magnussenu.

Romain Grosjean 7
Kevin Magnussen 8

4. Toro Rosso

Monako je (kao i za McLaren) staza koja možda i najviše odgovara karakteristikama njihovog bolida, pa se od njih očekivalo mnogo. Kvyat je bio jedno od najvećih iznenađenja na slobodnim treninzima i velika je šteta što nije završio utrku. Sainz je odvozio još jednu mirnu i staloženu utrku.

Daniil Kvyat 5.5
Carlos Sainz 9

Daniil Kvyat, Toro Rosso

3. Mercedes

Bottas je priznao da je njegov posao i dužnost bila zaustaviti Vettela u Barceloni. Mercedes se možda već okrenuo borbi samo za konstruktorsko prvenstvo, a situacija koju smo vidjeli u Monaku ovaj vikend ne može ih učiniti optimističnijima. Hamiltonu Vettel polako bježi izvan dosega. Nijemci su već godinama bili bez ikakve konkurencije, a sad, kada im je voda došla do grla, Hamilton se morao odreći pijenja vode tijekom utrke. Wolff smatra da Vettelova pobjeda nije bila namještena, te da je i sam Ferrari bio iznenađen vremenima koje je Vettel uspio postaviti na svježim gumama. Hamilton je izjavio kako nikad nije vozio tako loše podešen Mercedes. Nakon katastrofalne subote i neprospavane noći, deseto mjesto činilo se kao uspjeh, no dogurao je do sedmog i ostvario koliku-toliku kontrolu štete. Baku i Montreal donose slične uvjete za gume, i pitanje je što Mercedes može napraviti želi li zaustaviti dominaciju Ferrarija.

Valtteri Bottas 7.5
Lewis Hamilton 6.5

2. Red Bull

U Monako su došli razočarani sa 75 sekundi zaostatka kojeg su imali na prošloj utrci, a iz njega odzlaze prezadovoljni. Pokušali su se opravdati deficitom motora i Ricciardovim nezadovoljstvom postavkama bolida u Barceloni. Već smo nekoliko puta ustvrdili da je ovogodišnja šasija puno slabija od očekivane. Horner za to krivi Pirellijeve gume koje se ponašaju puno drukčije nego što su oni očekivali na testiranjima i zaziva jednake motore za sve momčadi. Činjenica jest da je Red Bull uz McLaren momčad od koje se očekivalo mnogo više ove sezone, no izjave i stavovi koje čitamo iz Red Bulla svakog su tjedna sve radikalnije. Zasukajte dečki malo rukave, i dobri će rezultati nastaviti dolaziti, Renault nije toliko loš (pitajte McLaren). Ricciardo je napravio lavovske krugove dok je Bottas krstario stazom, te mu je tako preoteo postolje. A Max je bio frustriran kao i uvijek…

Daniel Ricciardo 9.5
Max Verstappen 7

1. Ferrari

Žalosno mi je čitati kako je Ferrari trenutno vodeći isključivo zbog Pirellija. Od posljednjeg naslova 2008. samo su 2012. imali bolid koji je bio konkurentan. Naporan trud, novac, ali i angažman nekih novih lica omogućio je da Talijani nakon tri nesretne godine s v6 motorima napokon zasjednu na tron. Još je rano prognozirati ishod sezone, ipak jasno je da samo veliki iskorak Mercedesa može ugroziti Ferrarijevu dominaciju. Kimi je napokon imao dobru utrku, i samo neka nastavi tim tempom do kraja sezone. Za konstruktorski naslovo ove će sezone svaki bod biti važan (kao i za onaj vozački). Najvažnije je ne potcijeniti konkurenciju.

Kimi Raikkonen 8.5
Sebastian Vettel 9

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3336 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

24 komentara

  1. David Croft Ferrari Prikaži

    Ferrarijeva DOMINACIJA?!
    Kakva dominacija autoru?

    NHF, uzivam u ovim “izvjestajima”, ali o kakvoj dominaciji mi ovdje govorimo?



    8

    0
  2. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Široke si ruke za Hamiltona. Ako se dobro sićan taj vozač nikad nije odveza lošu utrku, uvik je neki vanjski faktor utjeca na rezultat, nešto mu upadne u oko, sunce mu je pre jako, setup mu je katastrofalno podešen, nikad on. Čisto da se zna u jednom dijelu utrke bija je najbrži na stazi. Kvalifikacije su bile na razini Palmera, a u utrci nije pokaza ništa osim što je par bolida isprid upalo u probleme. Objektivna ocjena 2, moja ocjena 1.



    15

    0
    • Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

      Cudi me da nisi u minus isao.



      5

      0
      • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

        A vidi, ispada da vozač nemože dobiti 1 jer uvik može gore, ali negdi triba povući granicu minimalnih očekivanja i sve ispod nje ocjenjivati s nedovoljnom ocjenom. Meni je ta granica s ovotjednom predstavom debelo prijeđena.



        2

        0
      • Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

        Jedinica je za one koji svojom gluposcu uniste sebi i drugima utrku. Hamilton je zakazao ovaj vikend no nevidim razloga za nizu ocjenu od 4. Isto tako smatram da je 6.5 prevelika ocjena za njegov nastup. Osobno bih ga ocijenio sa 4.5



        2

        0
      • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

        Nikako, trkaći incidenti se događaju, i kad su rezultat očite greške ili gluposti jednog vozača tribali bi ući u ocjenu ali nikako ne bi tribali biti jedini način da se dobije jedinica. Letargična vožnja sa znatno lošijim rezultatom od očekivanog u odnosu na timskog kolegu, konkurenciju, vozače okolo na stazi bi tribala biti ocjenjena jedinicom pa makar ta vožnja bila bez iti jednog lock upa, incidenta, kontakta.

        Čak sam sudar di se drugom ni krivom ni dužnom uništi utrka nije razlog za automatsku jedinicu, osim ako nije baš ko Rusija 2016. kad se neko tri puta u dva zavoja zabije u istog vozača. Malo je to škakljiva situacija kad se neko zabije u vozača za kojeg navijaš, ali ispsuješ ga dobro i to je to, ako je dotad ima zapaženu vožnju onda to po meni nije za 1.



        1

        0
      • Mislim da ocjene od 1-5 trebaju biti kada vozac ne ispuni ocekuvnja a 5-10 kada ispuni


        0

        0
  3. Marlboro MrDoomroom Prikaži

    Budući da se radi o Monaku i da se sve odvija na kvalifikacijama više/manje Hamilton je trebao biti ocijenjen daleko lošije. Bolid je na razini da se bori za PP, a ne da završi na P14. To što je napredovao spletom sretnih okolnosti je druga stvar, al od takvog kalibra kao što je Hamilton da ispadne u Q2 je nezamislivo. Nema tog opravdanja koji može opravdati tako loš vikend. Jednostavno nema.



    9

    0
    • Fernando Alonso F12012 Prikaži

      Slažem se, kad budem zbrajao bodove smanjit ću mu na 5 ocjenu (ipak je imao bolji vikend od Buttona ili Pereza te je uspio minimalizirati štetu). Jasno je da je vikend bio daleko ispod njegovog standarda.
      Previše sam pao na napredak, a premalo naglaska stavio na kvalifikacije…



      2

      0
      • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

        Po meni, a ovo je pomalo navijački otkad imam Pereza na manageru, Perez je ima manje uspješan vikend ali vozački bolje je izgleda od Hamiltona. Uostalom sa 16. mista progura se na 9. Je da se svojom glupom greškom i naša na 16. mistu i onda i to 9. Zajeba al najviše je pritica, cilu utrku je napada i da ga je Kvjat vidija u retrovizoru ono priticanje bilo bi highlights utrke a on u konkurenciji za vozača dana. Previše šbbkbb ali nek se čuje i ta verzija priče..


        0

        0
  4. Blue Flag Seb05 Prikaži

    mislim da ovo nikako nije dominacija Ferraria, a nadam se da će biti ali za sad je skroz daleko od toga
    niti je Mercedes sad under-dog to je Wolff izjavio da skine pritiska sa svoje momčadi i ko da ljudi navijaju za take, a nemogu ljudi odman prić za njih navijat, neka Ferrari osvoji 3 godine naslov pa će onda nekom dosaditi i neutralci će počet navijat za RB i Mercedes ili Renault
    a ovi Honer uz Marka priča najviše gluposti, pa što bi to svi imali jednake motore, rađe neka svi imaju jednaku šasiju



    1

    0
  5. Honda zekohonda Donator Prikaži

    ”ericsson je imao još jednu mirnu utrku” – pa, ne baš…uspio je izletit kod st. devote-a pod sc-om.
    nije spomeuto da je stoffel bio dugo u bodovima, pa onda i on izletio u st. devoteu…



    4

    0
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Nije Stoffel izletio , vec ga je po mome misljenju blesavi Perez izgurao na blazi nacin nego Kvyata.



      2

      0
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      It was really difficult to keep the temperature in the brakes and in the tyres, and my situation was further complicated by the fight I was having with Sergio Perez.
      He dived down the inside into Ste. Devote and unfortunately me going off line meant I got onto the marbles and there was nowhere to go other than off into the barriers.



      1

      0
  6. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Nema govora o dominaciji…

    Monako je specifična staza, te taj slučaj možemo tako i gledati… “specifično”.

    .. taj ‘hipe’ je poslijedica VN Monaka. Da li bi ikome palo na pamet govoriti o dominaciji u utrkama prije Monaka? Naravno da ne bi. Također Mercedesu ne treba nikakav “veliki iskorak” jer smo vidjeli da su u klasičnim uvjetima (na pravim trkaćim stazama) riješili taj zaostatak u race-paceu za Ferrarijem, i da te gume mogu držati pod kontrolom. Možda nešto teže, jer im je nešto uži prostor optimalnog ranga temperature (prozor) nego što to ima Ferrari, ali se to u utrci ne osjeti toliko kao na samom početku sezone, kad je i tada bilo neizvjesno tko će dobiti utrku. Također Ferrarijevi pit-stopovi su očajni nasprem cijelog grida, pa tako i Mercedesa. A ono što je najbitnijie, Mercedes je ovu sezonu rapidno popravio startove, te su sada čak i bolji nego što ih imaju Ferrarijevi vozači. Startovi su bili Mercedesova Ahilova peta , ta da se nisu popravili ove sezone sa njima, vjerovatno bi samo zbog startova već mogli predpostavtiti da će Ferrari dobiti ovu sezonu, pa čak i da ne startaju u prvom redu… ovako sve to otpada.

    Ako od Kanade pa nadalje budu komotno dobivali skoro svaku utrku sa 1-2 na kraju utrke, onda bi mogli početi govoriti o nekakvoj dominaciji… no kao i do sada, za dobiti utrku na stazi biti će potrebno imati savršeno pozicionirane sve kotačiće… od jako vrhunski odrađenih treninga, savršene strategije, sreće u prometu i pomoći timskih kolega na stazi da se neka od utrka dobije, kao što je bio i do sada slučaj.

    …svašta su ovih dana rekli u Mercedesu, tako da to ne bi komentirao, jer je upitno što se sa čim želi postići. No jedno je sigurno, Hamilton je počeo svoje “mind games”, pa će i mediji imati o čemu pisati, kad im nikakvu sličnu satisfakciju ne pruža Ferrari… dapače, Ferrari nikad tiši. Tko je to mogao očekivati od brbljavih latina. ;)



    10

    0
  7. Jedina zamjerka na tekst jest ta da je mogao biti ocijenjen i jedan vozač koji je pobjegao, isključivo zbog vlastitih frustracija. U skladu s tim je trebala biti i ocjena, čista jedinica. Druga bi stvar bila da je uspio pobijediti na 500 milja, kao što je Hulk pobjegao prije dvije godine (ili tri?) u Le Mansu i pobijedio. Ostalo mi je vrlo OK, ocjene su donekle subjektivne, ali su kvalitetno analizirane. Nadam se da će na kraju godine biti i zajednička tablica za vozače po stazama, da se podsjetimo kako je tko vozio (i bivao ocijenjen), da ne moramo tražiti od trke do trke.



    3

    0