F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zašto Vettelova pobjeda nije namještena

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Ustvari nije teško objasniti. Danas kada su se smirile tenzije s jučerašnje utrke u Monaku zgodno će biti pogledati stvari kakve su zaista bile, a ne kako si je netko zamislio u glavi. Dakle, Raikkonen je poveo u utrci te su se on i Vettel lagano odvojili od ostatka društva. Problem je nastao kada su dostigli zaostale bolide. U međuvremenu se Vettel držao na cca. dvije sekunde od Raikkonena, ali se svako nekoliko krugova približio, kao da je pokušavao reći timu “hej, imamo još brzine u bolidu”.

Nakon što su prošli nekoliko bolida za cijeli krug, Valtteri Bottas se potpuno približio Ferrarijevim vozačima, pa su u Mercedesu mudro odigrali i povukli Finca u boks. No ne dovoljno mudro i nisu imali sreće, kao ni Verstappen poslije njega. Vidjevši to u Ferrariju, odmah su pomislili kako bi se mogao dogoditi undercut te su Kimija pozvali u boks, budući da je vozač na višem mjestu prioritetan. Na kraju je i Kimi upao u gužvu, no ostao je ispred Bottasa i Verstappena, dok su Vettel i Ricciardo ostali naprijed, napravili nered s vremenima (zašto to Raikkonen nije radio, a imao je prilike) te izašli ispred svojih momčadskih kolega. Onda bi po onome što su navijači Kimija jučer pričali mogli slobodno reći da je i Red Bull sabotirao Verstappena, budući da je izgubio poziciju od Ricciarda.

Čak i da obrnemo situaciju, pa da se Vettela prvog pozvalo u boks i da je kojim slučajem prešao Raikkonena na taj način, opet bi bila paljba po Ferrariju i zašto su Vettela prvog pozvali u boks. A relanost je bila ta da je Vettel jučer bio puno brži od Kimija, i na jednim i na drugim gumama, te ih je očito i bolje čuvao, pa je imao priliku stitsnuti par krugova nakon što je Raikkonen otišao po nove gume.

Jednostavno, ako Kimi želi osvojiti pobjedu onda ne može malo spavati, malo voziti. Vettel je veoma težak protivnik, posebno sada kad u rukama ima bolid za naslov. On to zna i zato iskorištava svaku mrvicu koja mu se pruži, dok Raikkonen želi isti tretman, a ne daje niti blizu kao onaj drugi vozač. Problem za Ferrari u konstruktorskoj utrci bi upravo mogao biti Kimi Raikkonen.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

35 komentara

  1. Sebastian Vettel daisy Prikaži

    Gospodin Rakić objasnio ??‍♂️??



    21

    0
  2. Alfa Romeo ferrari Prikaži

    Moje je mišljenje da je namještena,jer i prije svega je Kimi lagano popuštao po krugovima ali onako da se ne primjeti,a dokaz tome je i njegov izraz lica na postolju….nije on bio razoćaran što je drugi nego što su mu naredili da igra igru kako bi Vettel osvojio prvo mjesto,pa i logično je kad je Vettel taj koji se bori sa Hamom ne Kimi…



    8

    0
    • Kimi je mogao imati muda i odjebati poziv s pitwalla kao sto je vettel to napravio vec nekoliko puta



      8

      0
    • David Croft Ferrari Prikaži

      To je onda jebena matematika, ako su u Ferrariju uspjeli sve to izracunati da bi ovaj došao ispred Kimija za 0.500…
      Jos voziti 1:15.2 na gumama starim 40 krugova koji su donijeli tu cijelu prednost je stvarno nevjerojatna kalkulacija…zamisli riskirati da razbiješ bolid radeći te krugove?
      Stvarno namjesteno…nema sta.

      Uostalom da su zeljeli zamjeniti zamjenili bi na stazi…ali nisu.
      Još to govori i Horner iz Red Bulla (covjek ima uvid u sve podatke), Wolf iz Merca kao i Pat Symonds koji je vrhunski inženjer…Brundle i DiResta također tvrde da je Seb bio brži i zbog toga je dobio utrku.



      19

      0
      • Alfa Romeo ferrari Prikaži

        Nije to jebena matematika,nego vrlo jednostavna matematika..itekako su važne stotinke u formuli 1,zato su oni prije pripremali teren za taj ishod,pa otkud onda sve te sumnje i čemu ovaj članak ako je kako ti kažeš?!I opet kažem,Kimijev izraz lica i njegovo ponašanje dokazuje da nije baš oduševljen što su napravili iz Ferrarija… kako ja znam on je stalno nizao brze krugove od samog početka i polako se odmicao od Vettela,i odjednom se smirio i počeo voziti čak sporije krugove…



        4

        0
      • Alfa Romeo ferrari Prikaži

        Hamilton je isto izjavio da favoriziraju Vettela,ništa to ne znači ali možemo i njemu vjerovat kao što ti vjeruješ Horneru…



        3

        0
      • David Croft Ferrari Prikaži

        Hamilton je u potpunosti nerelevantan.
        Mislim ovakve tvrdnje poput tvojih su smijeh…



        15

        0
      • Alfa Romeo ferrari Prikaži

        ti ne znaš čitati ili si ti smijeh od čovjeka??Prčitaj pažljiviji i naići ćeš na dio “ništa to ne znači”……,dalje,pročitao sam dosta članaka u talijanskim medijima gdje isto pričaju o tome,pa eto ti pametan a svi ostali glupi….


        0

        0
      • David Croft Ferrari Prikaži

        Znači teorija o tome da je Kimi N A M J E R N O sebe usporavao u prvom stintu je relevantnija od mišljenja inženjera koji su u F1 svijetu? Ili šefova RBR-a i Mercedesa koji imaju uvid u GPS tragove, sve simulacije zaustavljanja bolida i strategija?

        Pa da…vjerojatno i jesam pametniji, ako ne padam na takve 3.14zdarije tobože “navijača” koji su zalutali u ovaj sport.



        8

        0
      • Alfa Romeo ferrari Prikaži

        stari moj ti izgleda samo vrijeđaš,i ja mogu biti bezobrazan i neugodan i u par riječi te spustiti na zemlju,ne pravi se pametan jer takvih mi je pun kurac…..a ako sam ja zalutao u taj sport kako ti kažeš koji ga pratim više manje 35 godina onda ne znam što da kažem za tebe koji si fulao sport a mogao si pratiti balet…. za kraj,po mnogima je namješteno da Kimi završi na drugom mjestu..ostale filozofije koje ti pišeš su nebitne!



        1

        0
      • David Croft Ferrari Prikaži

        A kako te ja to vrijeđam?
        Jesam li ja to tebi rekao da si zalutao u sport?

        Tu si teoriju pokupio na nekim komentarima ispod vijesti…zato i kažem da su to navijači koju su očito zalutali u sport te ne gledaju činjenice.
        Mislim tu nema ništa lošega.

        Obično je strana koja je glasna je ona koja je u manjini (Kimijevi fanovi u ovom slučaju), a tiha većina raspravlja na razuman način.

        Ja ovdje raspravljam na razuman način sa brojkama i činjenicama kao i mišljenjima stručnjaka i ljudi koji su direktno povezani sa F1.

        Ove tvoje teorije su proizvod tabloidne ekipe poput Davida Croftya sa SkySportsa…ništa drugo.
        Dok sve ostalo govori u korist svih ostalih stručnjaka.

        Ti ovo shvati kako želiš.

        Pozdrav.



        6

        0
      • Alfa Romeo ferrari Prikaži

        Nije bitno,ja sam dao moje mišljenje koje je možda krivo možda ne,ipak ne znamo ni ti ni ja svaki detalj po kome bi mogli zaključiti kako je tekao razgovor između njih….pa i sam članak ti je mala naznaka da netko sumnja u to…da budem iskren,meni je strašno žao da je Kimi drugi,veselio sam se startu i mislio to je to i samo pametno do kraja…ali tablica odnosno poredak sve govori,ipak je Vettel taj koji je u borbi sa Hamom a ne Kimi i od tuda te sumnje…


        0

        0
      • Marlboro MrDoomroom Prikaži

        Nego znaš možda razlog zašto je Bottasu bilo zabranjeno da bude treći u utrci? S obzirom da znamo da je overcut najbolja opcija za probiti se naprijed u poretku.



        2

        0
      • Michael Schumacher khar Prikaži

        @MrDoomroom

        Nije Bot bilo zabranjeno da bude 3. ali ne računaš da je Bot bio pod dvostrukim napadom, te sa nesigurnom smetnjom zvanom Sainz


        0

        0
    • Blue Flag dFixxx3r Prikaži

      potpuno bi se složio s tobom da postoji informacija o tome da je zaista naređeno da popušta.
      dok nemamo tu informaciju ovo je nagađanje, špekulacija, trla baba lan


      0

      0
  3. Pierre Gasly Perica9 Prikaži

    Vidjeli su undercut Bottasa i Maxa pa su povukli jednog u boks da bi osigurali pobjedu , naravno mogao je to biti i Vettel.



    5

    0
  4. Ayrton Senna maurich Donator Prikaži

    Potpisujem sve navedeno.



    7

    0
  5. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Po izrazu lica na slici Kimi još ne kuži kaj se dogodilo.



    10

    0
  6. Max Verstappen F1ST Prikaži

    Novinaru , nije mercedes povukao prvi potez sa bottasom , vec red bull sa maxom a merc je samo sljedio red bull da ih mad max nebi preskocio…
    sto se tice kimija navija li smo mnogi za njega , al sam uvjeren kako god da su okrenili boxove da bi vettel ipak izbio naprid. neminovno je brzi a i sam sam toliko zelio da kimi pobjedi .
    uglavnom ne navijam za ferrari … eto cisto toliko od mene



    17

    0
  7. Narain Karthikeyan Nando Alosno Prikaži

    Idem u opsirnu i temeljitu, pa cak i kompliciranu analizu razloga zasto je Kimi izgubio:
    – Vettel je brzi.



    34

    0
  8. Mislim da se nije toliko raspravljalo ni nakon Njemačke 2010. ??‍♀️

    Vettel je bio brži,pobijedio i gotovo. Sve ostalo sto netko misli da je bilo ili bi volio da je bilo nema smisla. Završena utrka,bodovi podjeljeni. Vettel apsolutno i neosporivo zaslužio pobjedu. ??



    22

    0
  9. Kimi’s laps:

    L23 1:16.968 (US)
    24 1:17.269 (US)
    25 1:17.236 (US)
    26 1:17.938 (US)
    27 1:17.801 (US)
    28 1:17.028 (US)
    29 1:16.876 (US)
    30 1:17.105 (US)
    31 1:17.074 (US)
    32 1:17.663 (US)
    33 1:17.034 (US)
    34 1:34.039 (PIT 24.8s) (Vettel was 1.1s behind)

    Vettel’s laps once he was on clean air:

    L34 1:16.592 (US)
    35 1:16.446 (US)
    36 1:16.264 (US)
    37 1:15.587 (US)
    38 1:15.238 (US)



    21

    0
  10. Mercedes hrcfaca Prikaži

    Ma svake detaljnije analize su suvišne, Vettel je jednostavno brži od Kimija i bilo je samo pitanje trenutka kad će proči ispred.



    19

    0
  11. Michael Schumacher khar Prikaži

    Samo kratki osvrt @Marko Rakić, ja i dalje nisam uvjeren da overcut funkcionira

    i Red Bull sabotirao Verstappena, budući da je izgubio poziciju od Ricciarda.

    ja i dalje mislim da je RedBull sabotirao/žrtvovao Verstappena

    Da objansim.

    Na Bottasa se vršila dvostruka ofenziva iz Red Bulla u koju je ukalkuliran smetnja Sainz.

    Ciljevi ofenzive: pozicije 3.Riciardo 4.Verstappen

    Plan izvršenja: Verstappen radi undercut na Bottasa
    ->rezultat A(uspjeh) 3.VES 4.BOT -> SAINZ ostaje na stazi zadržava, RIC radi overcut -> 3.RIC 4.VES 5. BOT
    ->rezultat B(neuspjeh) 3.BOT 4.VES -> SAINZ ostaje na stazi zadržava, RIC radi overcut -> 3.RIC 4.BOT 5. VES
    ->rezultat C(uspjeh) 3.VES 4.BOT -> SAINZ ne ostaje na stazi i zadržava već odlazi u box, RIC radi overcut (fail) -> 3.VES 4. BOT 5.RIC
    ->rezultat D(neuspjeh) 3.BOT 4.VES -> SAINZ ne ostaje na stazi i zadržava već odlazi u box, RIC radi overcut (fail) -> 3.BOT 4. VES 5.RIC

    Ključ uspjeha strategije: -> Mercedes je doveden u no win situaciju, odnosno mora prihvatiti rizik.
    Ključ uspjeha Verstappena je uspješan undercut, ključ uspjeha Ricciarda je SAINZ kao smetnja

    A – RIC VES BOT
    B – RIC BOT VES
    C – BOT VES RIC
    D – VES BOT RIC

    Tko u sad tu najviše gubi, i misliš li da bi VES prihvatio ovakvu ofenzivu RedBulla, na kraju krajeva tko je najviše tu riskirao

    Iako Mercedes je mogao odgovoriti i ostati na stazi 2 kruga dok ne očiste SAINZA i riskirati ako SAI uđe u box da undercut upali

    E – BOT RIC VES ili F – VES BOT RIC

    Slična stvar postoji i kod Ferrarija. Budem objasnio.

    Daleko od toga da je Ferrari učinio nešto loše ili da je bilo“ Vettel is faster then you“, ali Ferrari je dao VET sve što mu može dati da bude prvi.

    Kad pogledate tko je bio u opasnosti nakon što je BOT zaglavio iza SAI??? Kažete spori RAI!? Nije. VET je bio u opasnosti, ne RAI. On je uvijek imao 1 krug više fore da reagira na bilo što samo zbog 1 sec prednost pred VET.

    Spori ali optimalni RAI ide u box 1-2 kruga poslije nego što je otišao. Zašto??? Zato što zadržava 1 mjesto i zato što si je očistio stazu od plavih zastava.

    Tko je u govnima ako ide poslije RAI ide u box??? -> Vettel se otvara da mu Ric napravi undercut.

    Što ako VET ide u box ispred RAI????
    Ima undercut i izlazi na stazu ispred BUT, WHE i još nekoga. Sad u tom trenutku spori RAI odgovara i odmah u idućem krugu ulazi u box. (neslaganje s Hornerom, zašto bi RAI kružio 5 krugova stazom kad može reagirati na VET ulazak dok se ovaj ***** s BLUE FLAGS radiom)

    Ono što tvrdim
    – nitko ne radi undercut ako ima smetnju na stazi (to znači izgubljena bar 1 sec u prestizanju u brzom krugu i odmah odgovor protivnika u idućem),
    – da overcut funkcionira samo u iznimnim slučajevima
    – RAI nikada ne bi ušao u box i izišao u gužvu
    – VES nikada ne bi ušao u box prije nego što očisti SAI, isto je sigurno planirao i Merc za BOT ( 1 krug poslije za undercut na par RAI – VET)
    – da su RedBull i Ferrari kompromitirali strategiju VES i RAI da dobiju/očuvaju poziciju koja im treba

    Bar je to moje mišljenje prema nečemu što sam uspoređivao, a ono što me najviše čudi je zašto nitko nije javio RAI „ delta +0,5sec, hurry up bitch“ :)

    Malo je predugačko pa budem postao i na forum za raspravu.



    2

    0
  12. Pastor Maldonado pero Prikaži

    U ovoj temi priče što se dešavalo nakon Vettelovog prelaska nemaju smisla.
    U Ferrariju nisu toliko glupi pa da nisu znali izmjeriti vrijeme i gužvu u koju će Kimmija pustiti.
    Tu činjenicu niste spomenuli, a niste uzeli u obzir ni činjenicu da je sa hladnim gumama u Monte Carlu nemoguće normalno voziti a kamo li pretjecati.
    Vrlo se teško približiti (za krug) sporjem bolidu u zonu “mahanja” plavih zastava, za hladnim gumama, a njih je nemoguće nakon boksa optimalno zagrijati iza sporijih bolida.
    Jednostavno im je bilo izračunati (nakon ulaska Bottasa u box) koja je varijanta brža.
    Povlačenje Kimmija u box ili naredba iz boxa ” 3 kruga maximalnom brzinom pa u box”
    Nisam teoretičar zavjera niti navijač bilo kojeg od navedenih aktera.
    Možda ste u pravu, ali definitivno u članku nisu spomenuti svi problemi.
    Ljepše bi bilo predočiti sve činjenice i nakon toga izvesti zaključke.
    Vjerojatno bi zaključak bio isti, ali bi zvučalo manje navijački.



    3

    0