PR gafovi, katastrofe i smiješna strana neobičnih F1 odluka

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 9 godina 5 min 1 komentara

Pele

Davne 2002., kada je VN Brazila bila jedna od uvodnih utrka sezone, netko je zatražio od Brazilske nogometne legende Pelea da označi kraj utrke mašući kockastom zastavicom.

Nažalost, kada je Michael Schumacher prošao startno ciljnu liniju u posljednjem krugu, Pele je veselo čavrljao sa svojim prijateljima, izvijestio je BBC i nije mahnuo zastavicom. Promašio je također Michaelovog brata, Ralfa, koji je završio drugi, samo 0.5 sekundi iza brata. Stari majstor Pele se pribrao i uspio dočekati trećeplasiranog Davida Coultharda koji je zaostao skoro minutu.

Na kraju krajeva, Peleova zakašnjela reakcija nije utjecala na rezultate utrke. 2014. na VN Kine kockasta zastava za kraj utrke ukazala se u 55 krugu od 56. To znači da bi se u obzir trebao uzeti poredak na kraju 54 kruga. Srećom pa se poredak vozila nije promijenio.

Gluhi na Južnoafrički problem

Tijekom 80-ih godina prošlog stoljeća, međunarodni pritisak na Južnoafričku Republiku je jačao zbog rasističke politike apartheida. Unatoč kritikama, F1 je nastavila utrkivanje u toj zemlji sve do 1985.

Te godine, prema ESPN F1, “Ligier i Renault odbijaju sudjelovati na utrci, u skladu s francuskom vladom koja je zauzela čvrsti stav prema Južnoafričkom režimu.” Švedska i Brazilska vlada svoje su vozače savjetovale da preskoče spornu utrku. Neki sponzori odlučili su maknuti svoja imena i obilježja s automobila. Nakon što je FIA primila tako oštre kritike za utrku 1985. godine, izvršno tijelo je odlučilo da se neće vraćati u Južnoafričku Republiku dok apartheid ne okonča.

Nesporazumi u Indianapolisu 2002.

Čini se da je 2002. bila prepuna PR pogrešaka. Nakon VN Austrije, u kojoj je Ferrarijev Rubens Barrichello dobio kontroverznu naredbu da se pomakne u stranu kako bi Michael Schumacher prošao naprijed, Nijemac je pokušao vratiti uslugu na VN Sjedinjenih Američkih Država. Nije do kraja jasno što je točno Michael htio, pobjedu Barrichella ili da samo zajedno uđu u cilj uz njegovu pobjedu.

Michael je za Autosport izjavio:

“Pokušali smo proći cilj zajedno, ali pogriješili smo i nismo znali tko je pobjednik sve dok nismo izašli iz automobila. Osjećam da je Rubens zaslužio ovu pobjedu. Žrtvovao se za mene najmanje dva puta ove sezone i smatram da je to u redu.”

Bilo kako bilo, Ferrarijeve manipulacije rezultatima iz Austrije i Amerike nisu dobro prihvaćene u medijima i navijačima. Ovakve stvari ubrzale su donošenje pravila o zabrani momčadskih naredbi i dogovora 2003. godine.

Kradljivci dijamanata 2004. u Monaku

VN Monaka je oduvijek glamurozna i blještava, možda u nekim slučajevima i pretjerano blještava. Tijekom 2004. na VN Monaka, dio promocije filma “Oceanovih 12”, Jaguar je ugradio velike dijamante na “noseve” svojih automobila. Prema BBC Sportu svaki je vrijedio najmanje 140 000 funti.

Što može poći po zlu?

Ako ste pomislili da jedan od automobila može udariti u barijeru uskih ulica Monaka i da se dijamant može izgubiti – bili ste u pravu. Nije zapravo trebalo dugo čekati na takvo što.

U prvom krugu, 30 sekundi nakon starta, Christian Klien udario je u zid u Loewsu. U međuvremenu kada je automobil vraćen u boks na kraju utrke, dijamant je nestao.

“Netko će odavde otići sa nečime što nije samo obična uspomena sa staze. Ne očekujem da ćemo ga uspjeti vratiti, ali pripremili smo se za takvo nešto inače ne bi ni stavljali to na automobil,” rekao je Nav Sidhu, glasnogovornik Jaguara za CNN.com

Problemi s Bahreinom 2011.

U 2011. godini, politički prosvjedi u Bahreinu otkazali su otvaranje sezone u toj državi. FIA (Bernie) nije željela samo tako odustati od te bogate utrke i trudila se ugurati je kasnije u kalendar.

Nakon tih pokušaja suočili su se sa žestokim kritikama od strane šefova momčadi i od raznih organizacija za ljudska prava.

“Mislim da je to nedopustivo i neprihvatljivo. Rekli smo Bernieu naše mišljenje. Ako forsirate takav pristup naravno da upadate u probleme. Ne možemo očekivati od naših ljudi da rade i funkcioniraju u takvom okruženju i situaciji,” rekao je Mercedesov Ross Brawn za Wide World of Sports.

Na kraju, suočen sa pritiskom šefova momčadi, F1 CEO Bernie Ecclestone objavio je da je utrka otkazana. Bez obzira kakvo je mišljenje o tim prosvjedima, cijela situacija naškodila je ugledu F1.

Farsa duplih bodova

Za sezonu 2014., Ecclestone je predstavio svoju smiješnu ideju da rezultate posljednje utrke sezone boduje dvostruko. Srećom, ova odluka nije imala utjecaj na konačni zbroj bodova, ali je mogla imati. Ova ideja planirana je godinama i odbačena nakon samo jedne sezone, prije nego uspije nanijeti neku veću štetu.

F1 ima bogatu tradiciju, ali i tradiciju PR gafova. Nadajmo se da će Bernie dva puta promisliti prije nego opet odluči “unaprijediti” sport.


Odgovor

1 komentar

  1. Fernando Alonso
    croatic f1 urednik Prikaži

    Što se tiče dvostrukih bodova, nije bila samo Berniejeva krivica što su ih uveli. Za bilo kakve promjene pravila moraju se složiti momčadi i FIA, a oni su nažalost podržali tu glupu ideju. Srećom, nije utjecala na ishod prvenstva i brzo je ukinuta. Bernie je nedavno iznio niz novih ludih ideja među kojima je i povratak dvostrukih bodova, ali onako kako ih je on htio i za 2014., na zadnje 3 utrke. Među idejama je i dodatna subotnja utrka, umjetne kišne utrke, start sa 12. pozicije za onog tko osvoji pole i ono o čemu se sad najviše razmišlja – žensko F1 prvenstvo. Nadam se da su i momčadi i FIA naučile lekciju prošle godine sa dvostrukim bodovima te se nadam da ove nove gluposti neće niti uzeti u obzir.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.