F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Otkriveno koliko je koja ekipa dobila novca od FOM-a za 2016.

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Na početku svake sezone FOM (Formula One Management) uprihodi s tri različita izvora – naknade za održavanje utrka, medijska prava i ostalo (poput sponzorskih ugovora na stazama).

FOM-ova zarada za prošlu godinu procjenjuje se na oko 1,86 milijarde američkih dolara, dok je pravi profit na oko 1,38 milijardi. 68% tog prihoda se dijeli među ekipama.

Spomenuti iznos od 940 milijuna je za 3,5% manji od prošlogodišnjeg zbog predviđenog rasta marketinških troškova koje je Liberty kao FOM-ov vlasnik predodredio. Osim toga, broj utrka je pao s 21 na 20 pa i od tud dolazi određeni deficit.

Prihodi se dijele na 10 ekipa u ratama kroz devet mjeseci, počevši od travnja, a iznosi su različiti. Tablica ispod je procjena Motorsport portala.

Ekipa A B A+B ** *** Ostalo Ukupno 2016 ± Poredak 2016.
Ferrari  36  41 (13%)  77  68  35  180  -9%  3
Mercedes  36  61 (19%)  97  39  35  171  –  1
Red Bull  36  52 (16%)  88  39  35  161  +12%  2
McLaren  36  31 (9%)  67  30  97  +18%  6
Williams  36  33 (10%)  69   10****  79  -9%  5
Force India  36  36 (11%)  72  72  +7%  4
Toro Rosso  36  23 (7%)  59  59  +3%  7
Renault  36  16 (5%)  52  52  -19%  9
Sauber  36  13 (4%)  49  49  -10%  10
Haas  *****  19 (6%)  19  19  –  8
 Ukupno  324,5  324,5  649  68  143  80 940   965 (-3,5%)

Stupac “A” je izračunat na temelju statusa ekipe kroz dvije od tri prošle godine, dok je stupac “B” temeljen isključivo na poziciji u poretku konstruktora na kraju 2016. godine, s tim da samo top 10 ulazi u obzir.

Da je Manor preživio do početka ove sezone, iznos u “A” stupcu bio bi 32,5 milijuna dolara, što je za 1 milijun manje nego godinu prije, ali obzirom da Manora nema – njihov iznos se ravnopravno dijeli s ostalih devet ekipa.

Obzirom da je Haas odradio tek jednu sezonu, oni ne mogu ući u tu prvu klasu plaćanja.

Stupac “B” je izračunat od 1. do 10. pozicije na kraju prošle godine – prvoplasirani prima 19% ukupno predviđenog iznosa, šestoplasirani 9%, a desetoplasirani 4%.

Ferrari, Mercedes, Red Bull i McLaren imaju prihod i po posebnom dogovoru s FOM-om. Osim toga, Ferrari prima i dodatni bonus zbog dugovječnosti momčadi, dok Williams prima dodatni bonus zbog statusa povijesne ekipe.

Red Bull je prvi potpisnik trenutno vrijedećeg bilateralnog sporazuma (koji vrijedi do 2020.), pa zbog toga prima dodatnih 35 milijuna dolara.

Ostala primanja provjerite u tablici, uz pomoć kratica:

* Iznosi zaokruženi zbog preglednosti
** Dugovječna ekipa
*** Bonus zbog osvajanja dvostrukog konstruktorskog naslova
**** Ekipa s povijesnim statusom
***** Haas se ne kvalificira za ovaj prihod dok ne završi drugu sezonu (2017.)

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3335 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    ‘Spomenuti iznos je za 940 milijuna manji od prošlogodišnjeg’
    -valjda 3,5 % po članku iz motorsporta, a ne 940.

    znači renault ipak nije uspio dogovorit nekakav bonus. što mi je drago. da se ponovim malo: ja sam protiv bilo kakvih bonusa, da se razumijemo. tj. svega nakon a i b stupaca. a treba posebno podebljat i to je to…uf, skoro zaboravih: umri bernie!!! :D



    5

    0