F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Put oko svijeta

Damir Abramović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Iduće godine kalendar Formule 1 ponovno bi trebao brojati rekordnu 21 utrku, kao što je bio slučaj 2016. godine. Tolika količina utrka momčadima predstavlja probleme s osobljem, kao i s transportom opreme. Puno se vremena provede i kilometara prijeđe na tim putovanjima. Poznato je koliko je bure lani izazvao termin VN Europe samo tjedan dana nakon VN Kanade.

Zbog toga je Chase Carey, novi šef Formule 1, izjavio da se radi na ideji o grupiranju utrka prema vremenskim zonama, sve kako bi se momčadima smanjio teret putovanja. Za sada možemo samo spekulirati kako bi izgledao potencijalni kalendar za iduću sezonu i hoće li se uopće dramatično razlikovati od trenutnog. Ono što s velikom sigurnošću možemo reći je da će se sastojati od 21 utrke. Znamo i to da nakon 18 godina odlazi VN Malezije, a vraćaju se velike nagrade Njemačke i Francuske. Njemačka je imala pauzu od godine dana, dok je ona Francuske trajala od 2008. godine.

Lista zemalja koje će ugostiti Formulu 1 2018.:
Abu Dhabi, Australija, Austrija, Azerbajdžan, Bahrein, Belgija, Brazil, Francuska, Italija, Japan, Kanada, Kina, Mađarska, Meksiko, Monako, Njemačka, Rusija, Singapur, SAD, Španjolska, Velika Britanija

Pokušajmo sastaviti kalendar prema ideji Chasea Careya. Pretpostavka je da bi sezona tradicionalno počela u Australiji, početkom ili sredinom ožujka. U tom dijelu svijeta nalaze se još Singapur, Kina i Japan. Gledati Kinu tako rano u kalendaru već je tradicija, ali Singapur i Suzuku koja je nudila jedne od najboljih završnica sezona, bilo bi malo neobično. Time bi bile riješene dalekoistočne utrke i Australija.

Tada bi se karavana Formule 1 vratila u Europu gdje bi se zadržala sve do devetog mjeseca. Za raspored utrka inspiraciju bi mogli potražiti u kalendarima iz sezona 2002. ili 2003.. Tada je europski dio sezone započinjao u Španjolskoj (od utrka koje su još prisutne). Zatim su slijedili Austrija i Monako za koji je rezerviran zadnji vikend mjeseca svibnja. Trenutna praksa je nakon Monaka pakirati stvari za let “preko bare“ u Kanadu, pa se potom odmah vraćati u Europu. Bilo bi razumno prestati s time, te Kanadi pronaći prikladniji termin nešto kasnije u godini.

Formula 1 bi se nakon Monaka mogla zaputila na dvije utrke na krajnjem istoku Europe – Rusiju i Azerbajdžan. To bi onda za srpanj, kolovoz i rujan ostavilo klasične europske utrke – V. Britaniju, Francusku, Njemačku, Mađarsku, Belgiju i Italiju. Zbog rasterećenja momčadi imperativ je zadržati četverotjednu stanku tijekom kolovoza, između utrka u Mađarskoj i Belgiji.

S europskim dijelom sezone gotovim u prvoj polovici rujna, Formula 1 se seli na zapad, na dva američka kontinenta. Po uzoru na kalendare s kraja šezdesetih godina, zaredale bi se utrke u Kanadi, SAD-u i Meksiku. Zatim bi se još “skočilo“ do Brazila prije završne dvije utrke sezone na Bliskom istoku. To su Bahrein i Abu Dhabi, dvije ne pretjerano atraktivne utrke za kraj.

Najveće promjene bili bi raniji termini utrka u Singapuru i Japanu, prebacivanje Kanade ka preostalim utrkama u Sjevernoj Americi, i Bahrein koji bio postao predzadnja utrka. Ovakav raspored kalendara teoretski bi skratio kilometražu putovanja za gotovo ¼ (otprilike 24000 kilometara) u odnosu na ovosezonsku. Poprilična ušteda, ali je upitno koliko je to provedivo u stvarnosti.

Raspored utrka 2017.

Teoretski raspored utrka 2018.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Damir Abramović
Pulsmedia autor
23 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

12 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    pohvale za trud i grafičke prikaze.
    ovaj teoretski je logičan što se tiče udaljenosti, ali kako autor kaže vrlo ‘upitno koliko je to provedivo u stvarnosti’.
    mene zanima kad će francusku stavit.



    5

    0
    • Fernando Alonso Lovro Andraka urednik Prikaži

      Ako se ne varam, govorilo se da će Francuska dobiti ljetni termin, u srpnju ili kolovozu.

      Inače, pohvale za članak, taman sam jučer htio napisati običnu vijest o ovome, ali sam skužio da bi članak u pripremi mogao biti o tome :D

      Slažem se s napisanim u članku i mislim da bi racionalizaciju putovanja bilo najpametnije provesti upravo ovako – Australija, Azija, Europa, Amerika i finale u zemljama koje najviše plaćaju jer ipak nije realno očekivati da se one strpaju na početak sezone s obzirom na to koliko plaćaju da budu u završnici (doduše, Bahrein koji je u članku spomenut to ne radi, on je uvijek bio na početku sezone, samo Abu Dhabi je taj koji želi finale). Dobro bi bilo prvenstveno za momčadi, smanjili bi se troškovi i razne logističke muke tijekom seljenja s lokacije na lokaciju, a ni fanovi ne bi imali ništa protiv takvog nečeg.



      2

      0
  2. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    Zanimljivo i fora prikaz. Uvijek sam bio prelijen da si sam vizualiziram cijeli kalendar…
    Ovaj đir od Suzuke u Austin je brutalan, cak i na drugu stranu karte koji je bliži…
    Navika na neke termine utrka je jaka, ali neke promjene bi mozda bile dobre, dok su mi neke nezamislive kao npr Suzuka u prvi dio sezone. Jos uvijek mi nedostaje stari Hockenheim u sredini ljeta- vani sunce prži, u zamracenom gledam kako se bolidi prže na tim dugim pravcima u šumi… Ne mogu to opisat. Skolski praznici, generalna dosada u kojoj bi jedva cekao tu utrku, a kad bi dosla vrijeme bi stalo… Plus sto sam obozavao tu stazu i ocito volim zelenilo… Ne znam



    5

    0
  3. Bernie Ecclestone Ferrari1345 Prikaži

    Između suzuke i Austina se putuje preko tihog oceana koji je jedno 3 puta bliži nego da se ide nelogičnim putem preko europe, tako da… osim ako vjerujete da je “earth is flat” pa je ova mapa vjerno prikazana :)



    4

    0
    • Jim Clark Damir Abramović novinar Prikaži

      Vidim da sam pogriješio što sam to tako prikazao.
      Kad sam računao udaljenosti, onda sam računao onu najkraću koja je preko Tihog oceana, a nisam je tako prikazao i na karti. Kako bi bilo jasnije, poslat ću Anti novu sliku gdje će to biti ispravljeno. :thumbs:

      P.S.
      Zemlja zaista nije ravna, okrugla je, pa se zbog toga ova karta (prikazana u Robinsonovoj projekciji) ne može doslovno shvaćati po pitanju udaljenosti.
      Kad bi se u nekom slučaju zaista iz Suzuke u Austin putovalo preko Europe (kako je prikazano), taj bi put bio dulji za samo 5000 km, ili 45%. ;)



      3

      0
  4. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Nije mi jasna jos situacija da se nakon Brazila vraca u Abu Dhabi i Bahrein…Ako vec rade ovakav kalendar onda mi je bolje da se te utrke rijese odmah poslije ovih s istoka i onda nazad na Europu, ali imam neki osjecaj da Abu Dhabi zahtjeva zavrsnicu sezone kod njih…Za ljubitelje nekih staza ovo bi moglo bit kao kad su “meni” premjestili Maleziju u 10 mjesec, ali ne znam…Mislim da je sav taj kalendar manji problem kojeg se treba rjesavat tek kad osiguraju neke staze poput Interlagosa, pa cak i Monaka sto je suludo da se uopce takve staze dovode u ovakvu situaciju…Sve u svemu jako zanimljivo za procitat, a i ako se dogodi ovo gledat cu na to kao neku zanimljivu promjenu koja ce, tko zna, mozda i funkcionirat



    2

    0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Šeikovi iz Abu Dhabija ne zahtijevaju, već izuzetno masno plaćaju za to da zavšnica sezone bude na njihovoj stazi.



      5

      0
    • Formula 1 data Prikaži

      a mislim da to ovisi i o vremenskim prilikama. npr, malezija je prije bila negdje na proljece, doba monsuna i takvih losih uvjeta. nedavno su je bili i prekinuli radi previse kise, prije nekoliko godina. kao sto bi ja brazil pomakao, buduci da vise nije finish sezone, pa ga stavio u doba kad su najmanje sanse da vrijeme poremeti utrku. recimo ono lani je bila katastrofa. 3 sata ispred tv radi nicega.



      2

      0
  5. Mclaren KERS Prikaži

    Ovo smo u drustvu raspravljali vec par puta, totalno uludo potrosene milje..pa i Europa je svakako iscickana…iz Austrije u V. Britaniju pa u Mađarsku pa u Njemačku..ko je tu lud.



    6

    0
  6. Kimi Raikkonen Michael Schumacher Prikaži

    Sve u svemu od kad se deda maknuo raspored tj linija putovanja momčadi izgleda kudikamo logičnije i pametnije složene te momčadi ima manje sim tam vožnji.
    To što su dvije zadnje trke u emiratima i da su malo nelogično stavljene zbog linije i nije baš toliko nelogično kad se uzme u obzir da su baš emirati ti koji ne pitaju za cijenu, a jasno je da vlasnici tj šeici žele da su baš njihove staze te koje će odlučiti prvaka. Prestiž je nešto što šeici žele i ne zanima ih koliko je to € ili $ samo da je kod njih.



    6

    0
  7. Formula1 f1zd Prikaži

    Zar se timovi ne vraćaju ‘doma’ između utrka? Pogotovo kad su svaka dva tjedna?



    5

    0