F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Dogovorene promjene bolida za 2018.: zaštita kokpita, t-krila i peraje u prvom planu

Lovro Andraka

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Na sastanku Strateške grupe Formule 1 donesene su neke važne odluke za iduću, ali i tekuću sezonu. Među njima najviše se ističu odluke koje će utjecati na vizualni izgled bolida, a to su uvođenje dodatne zaštite kokpita i promjene vezane za t-krila i tzv. peraje (shark fins). 

Iako je zaštita kokpita trebala biti uvedena već 2017., naposljetku je njezino uvođenje pomaknuto na 2018. Glavni favorit za tu zaštitu bio je kontroverzni halo koji je izazvao brojne kritike u paddocku zbog svog nimalo privlačnog izgleda. Halo je testiran na svim bolidima tijekom prošle sezone, ali nedavno je došlo do zaokreta – FIA je tijekom VN Kine vozačima predstavila tzv. shield koncept čija je glavna prednost daleko bolji izgled.

Riječ je o nečem sličnom aeroscreenu, konceptu kojeg je prošle sezone predložio i testirao Red Bull, samo što je shield niži i nalazi se ispred vozača. Radi se o kompromisu između estetike i sigurnosti, te se smatra da bi mogao biti favorit za uvođenje iduće sezone.

“Nekoliko rješenja za dodatnu zaštitu prednjeg dijela je proučeno i odlučeno je da se prednost da prozirnom shield sistemu,” kaže službeno izvješće FIA-e.

“FIA cilja na testiranja na stazi sa ovim sistemom tijekom sezone kako bi se pripremio za uvođenje 2018.”

Još jedna tema o kojoj su donesene odluke su “nuspojave” novog pravilnika koje su podijelile mišljenja u paddocku – t-krila i peraje. T-krila su izazvala polemike i iz sigurnosnih razloga nakon nekoliko otpadanja istih sa bolida. Pravila oko obje solucije bit će puno ograničenija od iduće sezone.

“Promjene u dijelovima pravila oko pokrova motora su napravljene tako da će dizajni s t-krilom i perajom biti strogo ograničeni.”

Treba izdvojiti i dvije odluke vezane za ovu sezonu. Prva se tiče restartova nakon crvene zastave. Prema novom pravilu, restart se ne bi odvijao nakon jednog kruga iza safety cara, već bi imali stajaće startove nakon crvenih zastava.

Druga kaže kako će od VN Španjolske na svim bolidima morati biti jasno istaknuti ime i broj vozača.

Također, Pirelliju je dana dozvola za razvoj kišnih guma za 2018. sa starim specifikacijama bolida sa manjim dimenzijama kotača.

Bio je to prvi sastanak Strateške grupe na kojem je prisustvovao novi CEO Formule 1, Chase Carey.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Lovro Andraka
Pulsmedia autor
691 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Formula1 f1zd Prikaži

    I evo ga, ponovo se sluša ‘navijače’..
    Dugo je i trajalo…
    :facepalm: :facepalm: :facepalm: za ove odluke…



    8

    0
  2. David Croft Ferrari Prikaži

    3 utrke je trebalo za donijeti odluku oko T krila i peraje, a vec 4 godine ne mogu donijeti odluku oko nekakvih normalnih noseva bez palca na vrhu…
    Doslovno trebaju ograniciti volumen na samom vrhu nosa i riješe problem vrha nosa.



    6

    0
  3. Bernie Ecclestone Ferrari1345 Prikaži

    Maknut twingove i peraje da bi se stavila još debilnija stvar koja urušava estetiku bolida i koja ne pridonosi nikakvoj sigurnosti. Efekt-0 … FIA strikes back! We are listening to fans :facepalm:



    7

    0
  4. Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

    Ne aeroscreen mrtvi neeeeee :bang:



    5

    0
  5. Formula 1 data Prikaži

    kao da ce taj aeroscreen imalo doprinijeti sigurnosti. da se ponovi let groznog preko alonsa, to staklo bi poslo u 100 komada, sto bi samo moglo izazvati dodatne ozlijede



    3

    0