4 stvari koje nismo naučili nakon VN Bahreina

Izdvojeno / Kolumna

Ante Vetma

Prije 7 godina 5 min 25 komentara

1. Tko ima najbrži bolid

Ni treća ovosezonska utrka nam nije pružila konačan i definitivan odgovor na pitanje tko ima najbrži bolid. Iako pola našeg foruma tvrdi da je to i dalje Mercedes, a druga polovica tvrdi da je ipak Ferrari – žestoke rasprave najbolji su dokaz da ni jedno ni drugo nije točno. Da, Lewis Hamilton i Valtteri Bottas očigledno imaju na raspolaganju čarobni gumb koji im u kvalifikacijama donosi nekoliko desetinki sekunde u posljednjoj rundi, ali što im je to donijelo u prošle tri utrke? Tri pole positiona i samo jedna pobjeda. Zašto? Je li Ferrarijev race-pace toliko superioran? Naravno da nije. Problem za Mercedes je što se ove godine nalaze u situaciji kada je apsolutno sve bitno i moraju od početka do kraja utrke biti precizni u svim aspektima, od vozača do stratega.

Lako nam je prošle godine bilo bacati lovorike po Mercedesu za briljantne strategije kad su u svim situacijama imali dodatnu sekundu u džepu pa su mogli izvoditi više-manje što su htjeli. Sada ćemo vidjeti koja je momčad bolja. Ne samo bolid, nego momčad. Ferrari se tu pokazao (iznenađujuće) dobar jer smo prošle godine vidjeli puno šlampavosti s njihove strane. Opet, lako ih je prozvati šarlatanima kad pod pritiskom najdominantnije momčadi svih vremena naprave stratešku grešku. Sad kad su u egalu ili kad forma ovisi o tipu staze – vidjet ćemo kako zapravo stoje Ferrari i Mercedes. Čak i kad netko ima najbrži bolid, to ove godine neće biti dovoljno jer su prednosti i zaostaci minimalni. Važnije, vidjet ćemo tko ima bolju momčad i tko je bolji vozač. Kako je dobra ova Formula 1 2017.!

2. Koliko je dobar Lance Stroll

Iako sam osobno protivnik “testiranju” unutar Formule 1 i mislim da nema nikakvog smisla opravdavati nečije greške samo zato jer je “mladi vozač” – mi zapravo još ne znamo koliko je Lance Stroll dobar u uvjetima utrke jednostavno zato jer nijednu nije završio. Najprije da pojasnim zašto osobno ne opravdavam “on je mlad, naučit će” argument. Jednostavno, Formula 1 nije za učenje. Za to postoje niže serije. Ako ih netko preskoči, to bi trebalo značiti da je spreman za borbu s velikim dečkima. Ako nije spreman na borbu, onda izvoli natrag u nižu seriju. Ovdje su ulozi preveliki i eksperimentiranje zbog nečijeg dubokog džepa bi biti vrlo opasno. Lako nam je raspravljati tko je kriv u sudaru Perez/Stroll ili Sainz/Stroll. Što će biti ako nakon VN Abu Dhabija budemo raspravljali tko je kriv za sudar Vettel/Stroll ili Hamilton/Stroll dok ga obilaze za krug? Hoćemo li onda reći da je mlad i da će naučiti? Ne, cijeli svijet će skočiti na dečka i njegove mentore koji su mislili da je ovo pametna ideja.

Raspravljam s kolegom Zvocom oko Strolla i rekao mi je da se strpim do VN Španjolske s nekakvim prosudbama. Nadam se da će dotad Stroll doći do cilja neke utrke pa da vidimo kako stoji u odnosu na Massu, iako i kvalifikacije već puno govore. Lova je lova, ali ajd, do Španjolske ćemo se strpjeti sa sudovima kako je Williams postao moderna sponzoruša koja se uvjerava da joj dragi sigurno ima nekih kvaliteta.

3. Gdje je zapelo za Raikkonena i Bottasa?

Dva tipa simpatična odmah na prvu loptu, vozači kod kojih (čini se) nema puno bullshita. Finski jednostavni, direktni i brzi. Gdje je bio Bottas cijelu ovu utrku? Jeli njegov setup bolida bio toliko usmjeren ka kvalifikacijama nauštrb utrke? Nije, zato jer je Hamilton bio standardno brži desetinku ili dvije od njega, samo što mu DRS nije radio u posljednjem dijelu kruga pa je izgubio točno toliko koliko je imao prednosti na prve dvije utrke. Znači, Bottas je odradio standardno dobar, ne izvrstan krug u kvalifikacijama. Gdje je onda nestao ritam u utrci? Zašto se barem nije mogao zadržati iza Hamiltona pa da mu Lewis može vratiti poziciju kad je vidio da ne može sustići Vettela? U najmanju ruku neobično.

Ako je to s Bottasom neobično, što onda reći za Kimija. Toliko su muči s bolidom da čovjeku više nije ništa jasno. Uoči ove sezone svi su najavljivali njegov preporod i nastavak vrlo dobre forme od prošle godine. Novi fizički bolidi trebali su mu odgovarati i činilo se da će profitirati old-school vozači. Međutim, Kimi se potpuno pogubio. Dojma sam da nije tako strašno kao što se čini po rezultatima jer realno gledajući – Kimi mora odraditi bolje kvalifikacije i bolji start utrke i onda vjerujem da će se naći u poziciji odakle će moći biti relevantan faktor umjesto vozikanja daleko iza vodećeg trojca.

4. Što je krepalo na Hondi

Ozbiljno, koji dio motora je otkazao pri kraju utrke u Alonsovom bolidu, što kaže McLarenov izvještaj?


Odgovor

25 komentara

  1. Maurizio Arrivabene
    Kuštelaar Prikaži

    Williams postao moderna sponzoruša? Kaj s Maldonadom nisu bili sponzoruša?


    0
    0

    0
    • Max Verstappen
      DaveGilmour Prikaži

      U trenutku dolaska u Williams Maldonado je bio GP2 prvak. To što je sa sobom donosio i hrpu love je bio samo dodatni bonus.



      4
      4

      0
      • Maurizio Arrivabene
        Kuštelaar Prikaži

        Zapravo obrnuto. Donosio je hrpu love, a to sto je osvojio GP2 je bio samo dodatni bonus, tj. opravdanje za njegov potpis. Odjebat Hulka zbog Maldonada nema smisla, osim ako ne dolazi sa 7 nula!



        1
        1

        0
      • Max Verstappen
        DaveGilmour Prikaži

        Ima istine u tome što ti kažeš, ali se ne mogu složiti oko toga da je Williams bio ili da trenutno je sponzoruša. Za mene bi tim bio sponzoruša kada bi dao mjesto vozaču isključivo zbog novca koji donosi sa sobom, dakle vozaču koji u nižim kategorijama nije pokazao ništa osim dubokog džepa. Maldonado je osvojio GP2 što je najviše što jedan mladi vozač može napraviti u nižim kategorijama, a Stroll je dominantno osvojio F3 (istina protiv dosta nekvalitetnog grida i u najjačem bolidu).
        Sigurno je i lova pridonijela tome da njih dvojicu gledamo u F1, ali osim te love tu se radi o vozačima koji su se ipak iskazali u nižim kategorijama. Da su potpisali nekog Katarca koji u Albanskoj F5 ne može biti u prvih 10, onda bi nazvao tim sponzorušom.



        1
        1

        0
      • Fernando Alonso
        Alonso king Prikaži

        Maldonado je znao biti vrlo opasan vozac na stazi, ali kad se sjetim 2012 gdje se ponekad borio i za postolja, pa je i pobjedio utrku sto mnogo vozaca nije uspjelo, onda bih puno radije gledao njega umjesto Strolla.



        3
        3

        0
    • Formula 1
      data Prikaži

      maldonado je obican divljak. takvima nije mjesto u f1.



      2
      2

      0
  2. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    1. U kvalama Mercredes brzi, u utrci Ferrari brzi.

    2. Treba Strollu dati vremena. Mlad je jos. Poboljsava se iz utrke u utrku.

    3. Bottas nema vremena vise. Mora se odmah poboljsati inace mu ne gine status vodonose. Misljenja sam da ce vec nakon sljedece dvije utrke Mercedes donijeti odluka da se sve podredi Hamiltonu. Ferrari u rukama Vettel je opasan pretendent za naslov. Slicno vrijedi za Kimija. On se mora popraviti inace Ferrari moze zaboraviti na naslov. Morati ce krasti vrijeme Hamiltonu.

    4. Alonso je gotovo sam siguran namjerno jucer odustao. Time je dao do znanja sto on i ekipa misle o Hondi iako se taj cin protivi sportskom duhu.



    1
    1

    0
    • Fernando Alonso
      Mr.Spaceguy Donator Prikaži

      “The deficit in power and performance we had on the straights today was amazing,” Alonso said in McLaren’s own press release. “Sometimes I looked in the mirrors at the beginning of the straights and saw the other cars 300, 400 metres behind, so I forgot completely about that car and started changing settings on the steering wheel and doing my own things, then the next thing I see when I come on the brakes is that car alongside me.

      “It’s frustrating. When the red lights go off you’re motivated and you start fighting, but you’re so behind on the straights that there’s no way you can defend your position. You fight in a fair way with everyone, but you don’t enjoy the battle.”

      And that’s what McLaren are willing to quote in public…

      Isjecak iz Skyovog clanka sve govori o McLarenovom misljenju prema Hondi.



      1
      1

      0
  3. Narain Karthikeyan
    Nando Alosno Prikaži

    Ja kao navijac ferrarija i dalje ne vjerujem 100% da je Ferrari brzi bolid u utrci. Imam osjecaj da ni necu biti 100% siguran do spanjolske. Definitivno ovo dosad lijepo izgleda naravno.
    Ne vjerujem Strollu zato jer kad vidis njegov bolid na onboardu pa skuzis da ne upravlja stroll bolidom nego bolid njime. Mozda ga jos hvata tremica ko zna. Williams nece dugo cekati s “akcijama” ako on ne pocne redovito skupljat bodove.
    Bottas MORA u Rusiji nesto pokazat, inace mu prijeti mnogo “Please let him through, he’s faster.”
    Kimiju vise ne vjerujem da vec trecu utrku zaredom on ima problema sa postavkama bolida i bolidom opcenito. Isto kao i Bottas, Kimiju triba podijum u Rusiji minimalno. Mislim da ni Ferrari nece dugo cekati s “akcijama” ako Kimi ne bude pokazivao nista jer Ferrari nakon dugooo vremena vidi priliku za konstruktorski naslov, a Vettel to ne moze sam.
    Alonso je 100% umirovio zdrav bolid jer mi je cudno kako ga je lijepo dovukao do boxa. A u isto vrijeme nije rekao kakav problem.
    Neznam jeli tko dijeli misljenje sa mnom ali ja bi tako rado htio vidjeti Sainza/Checa u nekoj top ekipi. Khm khm Ferrari



    6
    6

    0
  4. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    – Ove godine Mercedes brži u kvalifikacijama, ali ove je godine Ferrari na razini Merca u utrci, ako ne i brži i ono što je najvažnije rade odlične poteze u pitanju strategija što su prošle godine redovito uspijeli uprskati.
    – Što se tiće Strola po meni mu definitivno nije mjesto u F1, jer već tri utrke nije došao do cilja dobro istina možemo sad govoriti da nije imao sreće, ali vjerujem isto tako da je tu neki iskusniji vozač kako bi sigurno se pametnije u nekim situacijama postavio i nebi došlo do sudara, no bit će zanimljivo koliko će Williams to tolerirati, jer znamo svi kako je tu Strol ipak došao ponajviše zbog novaca, a tek onda talenta.
    – Kimi i Bottas definitivno će morati kroz sljedećih nekoliko utrka podiči ritam igre, jer u suprotnom mislim da će im ekipe za sljedeču godinu nači zamjen, no također upravo njih dvojica bi mogli na kraju sezone biti odlučujući faktori tko će osvojiti naslov naravno mislim na konstruktorski..
    – Što se tiće Alonsa teško mi je to vjerovati, ali i sam mislim kako mu je prekipjelo i kako je odlučio odustati iako je u tom bolidu još sve funkcioniralo koliko to uopče može.


    0
    0

    0
  5. RenaultSport Prikaži

    Ne znam zasto se stalno spominje Alonsovo namjerno odustajanje, na niti jednom drugom portalu (stranom) se ne pise o tome, samo na ovome. Gospodine Vetma naveli ste da su to spanjolski mediji napisali, a koji to tocno ako se smije znat?
    Inace sve ostalo cista petica sto se tice portala.



    5
    5

    0
    • Narain Karthikeyan
      Nando Alosno Prikaži

      Ted Kravitz je na Sky Sports-u je to reka u Ted’s notebook


      0
      0

      0
    • Nigel Mansell
      pero Prikaži

      Pisali ili ne pisali.
      Svi smo vidjeli u živo da je odustajanje u posljednjem krugu
      neugodno bazdilo.
      Bolid je bio u komadu.
      Do boksa je došao bez problema.
      Brzine je mijenjao bez problema.
      Gume su bile cijele.
      Motor nije ispustio nikakav neugodni zvuk ili dim……..
      Iz boksa nisu uočili na telemetriji da išta ne radi izvan limita.
      Do sada u svim situacijama (svih momčadi) iz bokseva bi javljali:
      “problem tajitaj” “stani brzo” “čuvaj motor”……
      U najmanjem slučaju, sumnjivo.
      Zato je normalno da se piše o tome, pogotovo u jeku zadnjih događaja
      s Hondom, Indy car, depresijom, 120%, životinjom………

      Zašto ti to smeta?
      Bar imamo što čitati i o čemu raspravljati.



      3
      3

      0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Nisam rekao da su španjolski mediji napisali nego da su ustvrdili, dakle – netko je rekao, ne nužno napisao. Naravno da neće njihov medij takvo što objaviti, bila bi nacionalna sramota. Kao što je Nando Alonso napisao, Ted je rekao u bilježnici, treba pratiti po Twitteru što se piše, a to je odmah buknulo nakon što se povukao. Ne samo Ted, Kahran Vohra donosi informacije iz paddocka i tvrdi istu stvar.
      No, mislim da je važnije upitati je li to istina, a ne tko je to objavio, zar ne? Može li itko pronaći detaljnije McLarenovo objašnjenje? Ili Hondino? Koja komponenta je krepala i koji je službeni razlog povlačenja? Objašnjenje McLarena da je “Fernando osjetio da imaju problem i rekao da će povući bolid u garažu” je u najmanju ruku sumnjivo.



      3
      3

      0
  6. Fernando Alonso
    croatic f1 urednik Prikaži

    1. Ove godine ne postoji jedan najbrži bolid, ove godine imamo ono što smo godinama priželjkivali – dvije momčadi s najbržim bolidom. Tijekom cijele sezone gledat ćemo borbu Ferrarija i Mercedesa, tko će biti bolji ovisit će od staze do staze o raznim faktorima. Mercedes možda ima malu prednost u jednom letećem krugu, ali u utrci Ferrari nema problema s praćenjem, dapače, čine se kao brža momčad u trkaćem tempu. Nijanse će igrati ulogu tijekom cijele sezone, a bitni faktori će biti i vozači u tim bolidima, tj. Vettel i Hamilton.

    2. Stroll je mlad, naučit će :P Ima vremena, ove sezone su bolidi puno teži za vožnju i iskusniji vozači od Strolla griješe. Na testiranjima je (logično) testirao granice pa je s ovakvim bolidima doživio veće posljedice nego što bi vjerojatno neke od prošlih sezona i javnost ga je odmah razapela kao i Maldonada. Nije nijednom došao cilja, ali nijedno od tih odustajanja nije bilo uzrokovano nekakvom glupom greškom, banzai potezom ili nečim zbog čega ga bi se trebalo prozivati novim Maldonadom.

    3. Finci u top momčadima su trenutno u žešćoj banani. Bottas nije krenuo tako loše u Australiji, onda je u Kini doživio totalni fijasko, pa je zatim u kvalifikacijama u Bahreinu pokazao znakove buđenja da bi u utrci ponovo ostavio jako loš dojam. Opet se može reći da ima vremena, ali mislim da Bottas jednostavno nije dovoljno dobar da se bori s Hamiltonom i Vettelom.

    Što se tiče drugog Finca, stvarno ne znam što se s njim događa otkad je došao u Ferrari. Pa ne možeš samo tako izgubiti vozačke vještine, ajd još da je u Lotusu bio tako loš, mogli bi pripisati onom izbivanju iz F1 sve, nije to stari Kimi otkad je otišo i sl., ali on je u Lotusu vozio odlično! Kad je došao u Ferrari 2014. očekivao se sudar titana, a Alonso ga je uništio, kao i Vettel u narednim sezonama. Ni ove sezone ne vide se znakovi bilo kakvog preporoda i mislim da bi Ferrari ozbiljno trebao početi s razmišljanjem o novom vozaču za 2018.

    4. Iako sam već danas dosta pisao o tome i ne vjerujem u ovu teoriju skovanu od nekog istreniranog oka za zavjere i borbu protiv ljudi guštera, koja mi ne drži vodu, evo jedne izjave iz McLarena, točnije Erica Boulliera koja dodatno pobija tu teoriju o sabotaži i potvrđuje moju teoriju da je jednostavno riječ o čuvanju pogonske jedinice:

    “Fernando drove his usual gutsy race, driving the wheels off his MCL32 despite its straight-line speed deficiency, until he felt something wrong on lap 55. In light of all the problems we’d already had this weekend, we then agreed to retire his car. We’ll now investigate what that problem was.”



    2
    2

    0
  7. Pirelli Hard
    Monty Prikaži

    Za razliku od protekle tri sezone u kojima se Mercedes igrao s protivnicima,ovog puta se našao u nepoznatom području.Ferrari u rukama,ko sto vragova upornog Vettla,polako otkriva pukotine u dosad neuhvatljivom Mercedesu.Nek se pridruži Raikonen,Sky-Boys mogu odmah na aparate.
    Neznam zašto prozivati Strolla kad i jedan vrhunski mladi vozač može napraviti više cirkusa od Strolla i Maldonada zajedno,pritom optuživati druge i za to pobrati pohvale!?Govorim o prošlogodišnjem Verstappenu.
    Na Hondi je “krepao” Bojler! :D



    7
    7

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.