F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Odnos Mercedesa i prvog pratitelja nakon Australije u posljednje četiri sezone

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Subotnjom i nedjeljnom predstavom Ferrarija postalo je jasno (barem meni) da je Mercedes prvi put u četiri godine dobio pravog suparnika u borbi za titulu. Da je neka druga staza u pitanju, onda ne bih obraćao toliku pažnju jer se znalo dogoditi da je zaostatak neke momčadi malen upravo zbog konfiguracije staze. A upravo je Mercedes u prve tri godine turbo hibridne ere bio nadmoćan u Australiji i zato bih kroz analizu prikazao kako je to izgledalo prethodnih godina i kako je bilo prošlog tjedna na otvaranju 68. sezone Formule 1.

2014.

Ova godina nije mjerodavna po pitanju kvalifikacija, budući da su održane u kišnim uvjetima, pa je bilo teško pokazati brzinu bolida. No, zato je Nico Rosberg i više nego adekvatno pokazao snagu W05 u utrci, kada je ostavio drugoplasiranog Ricciarda (prvotno, poslije je diskvalificiran) 24 sekunde iza sebe. Tu prednost izgradio je je za samo 41 krug, budući da je sigurnosni automobil u boks ušao u 16. krugu. Prednost Mercedesa tog vikenda bila je minimalno sekundu po krugu, no to nemamo na papiru, pa valja uzeti podatke sa sljedećih nekoliko utrka. Prva na redu je Malezija, no ponovno je bilo kišno, pa idemo dalje na Bahrein. Tada se moglo, barem ugrubo, vidjeti da su prvi pratitelji Mercedesa Red Bull i Williams. Prvi pratitelj (Ricciardo) zaostao je 0.866 za Rosbergom na pole positionu, dok je četvrtoplasirani Bottas bio sporiji dodatne dvije desetinke. Dakle, gotovo sekunda sporiji bolid. Sljedeća utrka je Kina, ali opet kiša i opet se ne može utvrditi pravo stanje stvari. Slijedi Španjolska, ponovno isti raspored sljedbenika. Ricciardo s bolnim zaostatkom od 1.053 najbliži je Hamiltonovom poleu, dok je Bottas još tri i pol desetinke sporiji. Dosta 2014.

2015.

Užas i strava na kvalifikacijama za sve ne Mercedes navijače. Hamilton je oribao Rosberga za više od šest desetinki te ogulio najbržeg pratitelja, Felipea Massu, za 1.391 sekundu, dok je četvrtoplasiranog Vettela ostavio 1.430. Niti utrka nije bila nešto bolja. Kao glavni pratitelji Mercedesa isfiltrirali su se Ferrari i Williams. U Maleziji ponovno kiša, no utrku dobiva Vettel mudrom strategijom Ferrarijevog pitwalla. Sljedeća utrka bila je Kina, veoma hladno otrježnjenje. Hamilton na poleu, Vettel 0.905 iza njega. Felipe Massa bio je dodatne tri desetinke sporiji. U Bahreinu je bila četvrta utrka sezone, a malo iznenađenje priredio je Vettel, koji je razdvojio Mercedese te zaostao 0.411 za Hamiltonom. Bottas u Williamsu bio je 8 desetinki sporiji od polea. Vidljivo je bilo da Ferrari smanjuje zaostatak tijekom sezone, dok se kod Williamsa povećavao.

2016.

Nešto manje strave i užasa godinu poslije, no zaostatak je i dalje prevelik. Ferrari prvi i jedini konkretni pratitelj. Vettel zaostao 0.838 za Hamiltonom, u utrci se borio za pobjedu. Sljedeća utrka bila je Bahrein, gdje je ponovno Vettel bio najbrži pratitelj, a zaostatak za Hamiltonom bio je pola sekunde. U Kini se pridružuje Red Bull kao najbrži pratitelj. Ricciardo je zaostao pola sekunde za pole positionom, dok je Raikkonen ovog puta bio brži Ferrari te je bio sporiji dodatnih šest stotinki. Slijedi Rusija te nešto veći zaostatak od očekivanog. Vettel kao drugoplasirani ostvario je 0.706 sporije vrijeme od Rosberga, dok je Bottas u Williamsu bio još četiri desetinke sporiji. Nakon Monaka, gdje je Mercedes izgubio kvalifikacije od Red Bulla, zaostaci su postajali sve manji, a bilo je slučajeva gdje je zaostatak bio niži od dvije desetinke (Vettel u Kanadi).

2017.

Dolazimo do poante članka i onoga zašto sam ga napisao. U prethodne tri godine vidjeli smo da je zaostatak ostalih momčadi za Mercedesom obično najveći u kvalifikacijama za VN Australije, dok se na pravim trkaćim stazama smanji za nekoliko desetinki. Uzmimo u obzir da je takvih staza u kalendaru najviše, pa zaostatak za Mercedesom ne bi trebao biti tako velik. Hoće li ga uopće biti? To je pitanje na koje ovim pregledom pokušavam odgovoriti. Nitko u posljednje tri godine nije došao tako blizu Mercedesu u Australiji, a sljedećih utrka bi zaostatak bio primjetno manji. Znači li to da bi se dvije i pol desetinke Vettelovog zaostatka za Hamiltonom mogle potpuno istopiti na sljedećim, trajno trkaćim stazama?

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Ma neka ostane i isti/sličan, samo da se ne povećava….


    0

    0
  2. Kimi Raikkonen bobo Prikaži

    Kao i uvijek…odlično primjećeno, analizirano i napisano! Pohvala.


    0

    0
  3. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    lijepa analiza. nadam se da će omjer snaga ostati isti i da će biti zanimljiva borba za vrh.


    0

    0