F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Pobjeda Vettela ili pobjeda Ferrarija?

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Spremite se i držite se čvrsto, jer smo ovakvu sezonu, ili barem ovakav nagovještaj sezone čekali dugo vremena, vjerojatno od 2012. nismo imali kršten obračun dvije momčadi na vrhu. Znam da je pola vas već sito od ovakvih izjava, također znam da je druga polovina gladna i žudi za neprestanim izvorom ovakvih izjava, ali mislim da je ni manje ni više Lewis Hamilton pravi vjesnik proljeća u Formuli 1. Iako su nakon Barcelone u Ferrariju bili skromni i negirali bilo kakvo „nabijanje“ vremena, Hamilton je još od prvog testa, pa sve do petka u Australiji bio odlučan i jasan u izjavi koju je često ponavljao: s Ferrarijem nema šale! Ako čovjek koji je bio dva puta prvak u posljednje tri godine kaže nešto takvo, zašto da mu ne vjerujemo na riječ?

Ali, čini se da se i sam Lewis iznenadio kada je vidio tempo Ferrarija u utrci, i ako ste negdje vidjeli video snimak Hamiltonove izjave, ali ne one PR u press centru, već one pred mikrofonima TV kuća, mogli ste na Lewisovom licu vidjeti veliko razočaranje i zabrinutost, da ne pretjeram, ali gotovo strah. Dugo nisam vidio Lewisa da daje onako kratke i jasne odgovore na pitanja s fiksiranim pogledom u daljinu.

I nije se za šaliti – ako 18 krugova vozite ispred suparnika,u čistom zraku „do žice“ potrošite svoje gume, a suparnik ostane uveliko unutar za njega sigurne zone u prljavom zraku iza vas, i na istim gumama ostane još 5 krugova na stazi, frustracija je neizbježna. A upravo je frustracija nešto s čime se Lewis Hamilton jako rijetko susretao posljednjih godina u Mercedesu. Čista frustracija kada je netko jednostavno brži ili bolji u vas u nečemu, a vi ništa ne možete uraditi povodom toga. I prije nego što mi na prozor počnete bacati kamenje, dozvolite mi da pojasnim – ne kažem da je Ferrari bio nadmoćan nad Mercedesom u Australiji, to ćete vidjeti kasnije u tekstu, ali postoji osnovana sumnja da je Vettel bio nadmoćan ljudski gen za sat i pol vožnje u nedjelju ujutro.

Nešto što me kopkalo još tijekom utrke je pitanje, kako Vettel može držati korak s Hamiltonom, dok Kimi prepušta sebe gotovo u zonu napada Verstappena u vidno groznom Red Bullu? Vremena krugova nakon utrke otkrivaju da je Kimi prosječno bio za gotovo 4 desetinke sporiji od Vettela po krugu! Kao primjer koliko je Vettel bio brži, predstavljam vam tabelu gdje su u jednoj koloni vremena Vettela, u drugoj Raikkonena i Vettelova prednost nad Kimijem u tom krugu, kroz prva 22. kruga (na kraju 23. kruga Vettel ulazi u boks). Bili su na istim gumama (ultra mekim); Vettel je do 17. kruga bio unutar dvije sekunde iza Hamiltona, ali je samo jednom mogao koristiti DRS, a nakon 17. kruga je usamljen na čelu do boksa, dok je Kimi cijeli vrijeme bio usamljen, redovito pet sekundi iza Bottasa i oko 2 i pol do 3 sekunde ispred Verstappena u ovim krugovima, dakle nije imao nikoga da mu smeta.

Uputa* za sortiranje po određenoj koloni kliknite na strelicu pokraj naslova
Krug Vettel Raikkonen Prednost Vettela
1. 1:35.078 1:37.493 -2.415
2. 1:29.727 1:30.567 -0.840
3. 1:29.043 1:30.163 -1.120
4. 1:29.128 1:29.950 -0.822
5. 1:29.127 1:29.598 -0.471
6. 1:29.083 1:29.226 -0.143
7. 1:28.865 1:29.311 -0.446
8. 1:28.753 1:29.324 -0.571
9. 1:28.234 1:29.628 -1.394
10. 1:28.657 1:29.612 -0.955
11. 1:28.393 1:29.466 -1.073
12. 1:28.221 1:29.501 -1.280
13. 1:28.372 1:28.941 -0.569
14. 1:28.690 1:29.529 -0.839
15. 1:28.507 1:29.418 -0.911
16. 1:28.221 1:29.291 -1.070
17. 1:28.364 1:29.257 -0.893
18. 1:28.478 1:28.698 -0.220
19. 1:28.118 1:28.916 -0.798
20. 1:28.224 1:28.836 -0.612
21. 1:28.578 1:28.987 -0.409
22. 1:28.501 1:29.485 -0.984

Vidite sada na što su svi mislili kada su rekli da je Vettelov tempo fantastičan i „vanzemaljski“? Kada bi maskirali imena u vrhu i pitali nekoga što misle voze li ova dva vozača isti bolid, siguran sam bi malo kome palo na pamet da su ovo momčadske kolege. I upravo me ova stvar i kopka, je li Kimi bio toliko loš, ili je Vettel bio toliko dobar? Ako je Vettel imao običan dan i ako je ovaj uspjeh zasnovan na tempu Ferrarija – na kome nivou je onda Kimi treba voziti utrku da bude ovako loš? Na drugu stranu, ako je Kimi imao ok utrku, kakav DNK u sebi nosi Sebastian Vettel?

Vratimo se na trenutak na isfrustriranog Lewisa. Na početku, kada sam opisivao Hamiltonovu facu s davanja intervjua okolišao sam da kažem da ga je možda čak i strah, sada kada sam vam pokazao Vettelov tempo, mislim da mogu otvorenije pričati o tome. Osjećaj koji mu se uvukao u kožu nakon što je imao pune retrovizore crvenila u prvih 18 krugova utrke dok je često na radio govorio kako „mu gume ne rade“ i kako „nema gripa“. U jednoj od tih izjava je i priznao da je njegova odluka bila da uđe u boks jer je iscijedio sav život iz onih ultra mekih guma. Ali Ferrari je i nakon toga ostao čvrsto na nogama, dok on nije imao šanse protiv Verstappena na novim gumama. Nekoliko vozača, poput Hülkenberga, Pereza, Masse i Maxa su već rekli da je preticanje u novim bolidima „ravno nemogućem“, i upravo je to stvar koja treba zabrinjavati Lewisa i Mercedes najviše. Bez obzira na to kako je podešen njihov bolid (što mi ne znamo), i je li istina da su podešeni samo za čist zrak (što mi opet ne znamo), strateški dobro potkovani Ferrari s ovim tempom može postati konstantna prijetnja ako jedan od Mercedesa zaglavi iza sporijeg bolida na izlasku iz boksa.

To bi onda značilo da bi nam nedostatak pretjecanja u Formuli 1 ustvari popravio utrke u Formuli 1, tko bi se tek sjetio takvog obrta situacije? Ali, kao i svake sezone, prvi mačići se u vodu bacaju. Sezonu na možemo suditi na jednoj utrci, i jednu utrku ne možemo suditi na jednom ili dva poteza. Ferrari je već puno puta pokazao da vole da izgore u želji kada im se ukaže prilika za to, samo što ovaj put imaju Vettel da smiri situaciju. Za kraj ostavljam zanimljive riječi Ted Kravitza sa Sky Sportsa: Ferrarijeva najveća prednost – njihova strast; Ferrarijeva najveća mana – njihova strast.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

37 komentara

  1. Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

    Sta vam je svima? Jedna trka i odmah se zamajavate svakavim pricama. Ova usporedba Kimija i Seba je apsurd jer je ocito da Kimi nije sav svoj citav vikend i da se ne radi o nikakvom cudu i genijalnosti Vettela. Pobjedio je na prvoj trci, svaka mu cast na tome, ne dizite sad odmah halabuku oko jedne takticki i uz malo srece dobivene trke, ima ih jos 19, dug je put pred nama, pun uspona i padova.


    0

    0
  2. Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

    Razlika izmedju Kimi-ja i Vettal-a je u razlicitim motivima. Jedan je tu radi ugovora i donosenjem bodova, drugi je tu radi titule. Vrlo jednostavno.


    0

    0
  3. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Jedna od mogućnosti: Jock Clear je reka da se ne može priticati i da Vettel nije pokušava priteći Hamiltona i da Hamilton posli nije pokušava prići Vettela, e sad moguće da Raikkonen svjestan te činjenica da neće moći priteći Bottasa uzima pristup kasnijeg odlaska u boks pa nastoji čuvati gume ali se situacija komplicira kad se i Bottas odluči za istu strategiju.

    Druga mogućnost: Petak je bija loš za Ferrari i traženje setup-a Vettel do kasno navečer proučava podatke i slaže kombinaciju koja mu odgovara, ali Raikkonenu taj setup ne odgovara stilu vožnje i zato ima manje povjerenja u bolid od Vettela.

    Treća mogućnost: Vettel je stvarno toliko bolji ali onda se postavlja pitanje di je zapravo Ferrari u odnosu na Mercedes i da li će Vettel i ubuduće moći tako nadoknađivati nedostatke.

    Po meni razlog je kombinacija 1 i 2.


    0

    0
  4. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Nemojmo ljudi o čudotvorcima i vanzemaljicima.Autoru kolumne je promakla pretpostavka da je Vettel
    za sad možda a poslje Kine budem siguran,opet na “svom”terenu.Kad bolid ima dovoljno prirodnog gripa i adekvatna aero pomagala+pouzdan motor-ne nužno najjači-Vettel je svakom gadan protivnik kojeg je teško izbaciti iz takta.Uostalom to je 4+ dokazao u v8 eri, bolidom koji je imao gore opisane atribute.Točno da je Lujo iznenađen i ako Ferrari kroz sezonu s Mercedesom ostane kuća uz kuću,Vettela bude teško zaustaviti.Tu su još Kimi i Bottas,opasan Mercedesov potencijal,na kojeg nakon izjave Wolffa-Botas i gospodin Hamilton!?-ne računam.Srečom!


    0

    0
  5. Ferrari pro5i vilin konjic Donator Prikaži

    “Sei stato bravissimo. Grande. Un martello.”


    0

    0
  6. Ljudi moji nemojte se zanositi nakon jedne jedine utrke. Tek nakon Spanjolske se moze nesto vise prognozirati.
    Vettelova pobjeda je fascinantna, bez sumnje, ali je dosla velikim dijelom zbog Hamiltonovog problema s gripom i lose tajmiranog odlaska u boks zbog cega je izgubio vrijeme iza Maxa. Da nesto nije u redu s Hamiltonovim gumama valjda je pokazalo i to sto ga je Bottas dostizao i bio bi ga i prosao da je smio.
    Nece u svakoj utrci biti tako.


    0

    0
  7. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    Imamo 2 razlicita scenarija Mercedes- Ferrari koja su se odigrala u utrci:
    1. (Ham i Vet)- u prvom stintu Ferrari uspijeva pratiti Merc, u drugom Merc ne uspijeva Ferrarijev…
    2. (Bott i Rai)- Ferrari ne uspijeva doci blizu Mercedesa
    Trn u oku mi je Kimijev fastest lap. Otkud to? Komplicira i ruši logiku.
    Kontroliranje pace-a? – Zasto? Cuvanje-oprez s gumama? -mozda, ali ako su neki odradili drugi stint sa super-soft, onda vodeca cetvorka na softu valjda nije strahovala za gume… Vettel je u drugom stintu sigurno kontrolirao pace, ali Ham mu se unatoc tome nije uspio pribliziti…

    Pravo stanje omjera snaga je sigurno negdje izmedju dva spomenuta scenarija… Vidjet cemo u Kini


    0

    0
  8. Charles Leclerc reso20 Donator Prikaži

    Kimi je tokom cijelog tjedna cvilio da mu ne odgovara bolid.
    Tu leži jedna od činjenica njegovog problema, osim toga rekao je da US mu jednostavno
    nije odgovarao kao što nije ni Hamiltonu, ali mu je soft bio dobar.
    Plus sad već znamo da je otprilike Vettel brži za 3 desetinke u nekakvom prosjeku. Vjerujem da je znao da mu Verst ne može zaprijetiti zato i je na kraju pao najbrži krug. Ali isto tako je rekao da znaju gdje je problem
    i da su počeli raditi na tome. Ali, razlika je u tome što je Vettel radio na tome da se popravi to
    do subote a Kimi nije… S druge strane Vettel je strateg, točno zna čovjek što je trebao napraviti da to osvoji. Biti strpljiv, nizati krugove konstantne, sačuvati bolid, gume u slučaju da se Hamilton približi i najbitnije na kraju sačuvati pogonsku jedinicu da ne prdne.
    Htjeli mi priznati ili ne Kimi je vodonoša i to ne toliko dobar više, na njega ne možeš previše računati da će zakinuti bodove Ham u korist Vettela i to je još jedna činjenica.
    Vettel ako će se boriti za naslov, borit će se sam.
    Po meni je Mercedes još uvijek naprijed, ali kroz 3,4 utrke bit ćemo svi mudriji :P


    0

    0
  9. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Nigdje se vise ne spominje hamiltonov tr i navodni gubitak snage motora. Jel netko zna kaj vise?


    0

    0
  10. Gledao sam negdje snimak kad Ham izjavljuje i da nije otisao u tom krugu u boks svejedno bi izgubio poziciju.


    0

    0
  11. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    Da li bi Ferrari odnio pobjedu da je imao “2 Kimija”?


    0

    0
    • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

      E jbg sad, da li bi Mercedes imao pole da je imao 2 Bottasa?

      Ne radite takve komparacije. Kimi je prosle godine bio dobra krava muzara za Ferrari. On ima isti izraz lica kad osvaja podijum i biva 10-ti. Vettel sve to dozivljava emotivno, kad ima slab bolid, ima i pad forme, kad ima kompetentan bolid tad izvlaci maximum.

      Iskreno meni je veci problem bio Bottas, nego Kimi. Bottas je 10 godina mladji, vozi za Mercedes, sto bi se reklo svjeza je krv, cudi me da je bio onako inferioran naspram Hamiltona. Ocekivao sam da ce zubima da trga Haniltona, a on bijase vodonosa…


      0

      0
      • David Croft Ferrari Prikaži

        Slavene pa ne bi rekao to za Bottasa.
        Za prvu utrku je bio jako dobar. Pritiskao je Hamiltona u drugom stintu i došao mu skoro unutar jedne sekunde.
        Vidjet cemo u slijedecim utrkama kako to ide.


        0

        0
      • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

        Slazem se da je pitanje provokativno i da se ne moze samo tako gledat, ali je pomalo i moguca surova istina. U redu mi je da se svakom moze desit los vikend, pa i “najboljima ikad”, tko god to bio, ali to mi stoji za Vettela- cinjenica je da je odradio jebacki posao ne samo na utrci nego i pripremi iste… Koliko? je nemoguce izmjerit jer je puno elemenata u igri… opet, pokazat ce vrijeme…
        A Bottas je po meni bio odlican. Ako se uzme i usporedi koliko je iskusni Kimi zaostao za Vettelom… dostigao je Ham u utrci… kako? Zasto? Opet jest, kako god i to je cinjenica. Nisam siguran da bi Rosberg bolje… i to u prvoj utrci… Isto, vrijeme ce pokazat…


        0

        0
      • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

        Pa Bottas je imao 10 krugova svjezine gume, zbog toga se je i priblizio Hamiltonu. Sad ako je sustigao Hamiltona, jasno je da je mogao i napasti, jer su ovom gume pocele da slabe, sad zbog cega nije, ostaje nam sumnja u timske odredbe? Mozda je to i greska bila, sto nisu pustili Bottasa da ganja Vettela jer Hamilton nije mogao. Ali opet gledam grafikon pred sam kraj utrke, Hamilton je u par krugova vozio brze od Bottasa.

        Poredio sam Bottasa i Kimi-ja iz cistog razloga, jer Kimi nema problema biti 2 vozac, dok Bottas je rekao da to nece biti. Kimi nije sad nesto briljirao na stazi, ali P4 je extra rezultat. Bezobrazno je sad traziti dva Ferrari-ja na podijumu, koliko god bili optimisticni.

        Jednostavno cinjenica je da Mercedes na ovoj stazi nije dominirao, nije bio onako explozivan, da nakon par krugova stvori vec 10 sekundi. Hamilton-ov setup za utrku je ocigledno bio promasaj, no to je opet jedan od dokaza da je Mercedes ranjiv.


        0

        0
      • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

        @Slavenowski , razmisljam, da nije Bottas imao svjezije gume jer je svojom zaslugom bolje sacuvao one iz 1.stinta? Ok, Ham je bio pod pritiskom, sto je takodjer vjerojatno utjecalo…
        Takodjer, mozda se moze gledat ovako: mozda je Ham svjesno podesio bolid koji agresivnije trosi gume, a Bottas konzervativnije… To je takodjer pitanje kod omjera snaga Ferrarija i Mercedesa? Da li je Hamilton odn. Mercedes mogao posloziti setup bolida koji bi manje trosio gume bez da izgubi na brzini… i da li ce to moci ubuduce?
        koliko tu ima onoga da je Mercedes generalno grublji, a Ferrari njezniji prema gumama, sto bi ove sezone moglo biti od velikog znacaja… (lani se kod merc to ni nije moglo primjetit i nije bilo toliko bitno jer su bili prebrzi za ostale)


        0

        0
  12. Kimi Raikkonen Iceman 7 Prikaži

    Prva je utrka, Kimi definitivno nije bio na razini Vettela, ali u odnosu na prošlu sezonu gdje je Vettel vodio u kval. duelima 8-3, da bi izgubio 11-10, s pravom se možemo nadati da će osvajat postolja i bodove, pa čak i za jednog vozača s 37 godina, ( ovo s godinama napominjem jer Massa čim osvoji postolje( Monza 2015) ili sad u Australiji govori da je prestar za ovo…) Pokazao je napredak za jednog veterana s jadnim ugovorom, uostalom nepamtim da mu je ikad “race pace” bio toliko sporiji od momčadskog kolege (samo u kvalifikacijama, 2014-15)…. U Kini je prošle godine zamalo pole osvojio, valja se nadat top rezultatu njega i Vettela …


    0

    0
  13. Michael Schumacher khar Prikaži

    Pobjeda Vettela ili pobjeda Ferrarija?
    Može li se to odvojiti jedno od drugoga?

    Koliko je Kimmi loš???
    Prerano je još. Jedan loš setup i pregrijavanje guma može napraviti puža i od najboljeg vozača.

    Ferrari vs Mercedes???
    Prerano je još za veselje. Merc izgleda jači u kvalifikacijama.


    0

    0
  14. Alo aloo , prva utrka je tek prosla o cem pricate…kakav drugi vozac , i kimi i seb jednako su konkurentni ne mozete suditi na osnovu jedne utrke, al i svatko dobro zna da ferrari preferira seba, sjetite se prosle godine kad su barem 3 utrke unistili kimiju dok se seb na to nije mogao zaliti..
    Polako tek je pocelo , do Spa ne treba nista komentirati ?


    0

    0