F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

4 stvari koje smo naučili nakon VN Australije

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

1. Započela je nova era F1

Navijači Formule 1 vjerojatno su najteža publika na svijetu. Ipak, velika većina se slaže da je s ovom sezonom započela jedna nova era našeg najdražeg sporta. Napokon vidimo vozačke pogreške. Imaju više potiska, to je očekivano, ali nitko nije očekivao da će baš toliko plesati po stazi. Dobro, da je pobjegao Palmeru nije ništa pretjeranoo znakovito, ali mi smo na testiranjima i na prvom GP vikendu već vidjeli Mercedes i Red Bull u zidu i to jednostavno zato jer vozači nisu mogli ili znali ukrotiti te zvijeri. To je pravo, hardcore utrkivanje, a ne statistika s brojem pretjecanja po utrci. Neka ih bude i u drugoj utrci 5, ali neka budu rezultat vozačkog umijeća, a ne push-to-pass gumba.

Novu eru već nakon prvog GP vikenda obilježava i otvorenost prema novim medijima. Godina smo bili zatupljeni ograničenim razmišljanjem o ekskluzivitetu Formule 1 i sad je pravi šok vidjeti nekoliko sati nakon utrke izvrstan sažetak utrke, i to na službenom youtube kanalu, a ne na opskurnom ruskom portalu gdje samo čekate koji će te malware pokupiti i gdje vas pokraj videa gleda Matilda (21) udaljena samo 13 kilometara spremna za akciju.

Pogledajte video i probajte pojmiti kakav je osjećaj sjediti u tom bolidu dok ovako prolazi zavojem:

2. Formula 1 je prepuna mitova

– “Ferrarijev bolid je drastično različit od Red Bullovog, znači da je Newey napravio briljantnu šasiju, a Ferrari će opet podbaciti”

– “Talijani i njihova strategija…”

– “Formulu 1 može voziti bilo tko”

Mitova nikad nije nedostajalo, u koju god eru da pogledate naći ćete ih barem par koji izazivaju 360° flip očne jabučice. Zato je pravi užitak uživo gledati demistifikaciju takvih pojava. Najprije, svi su se pitali kakvog li će monstruma napraviti Adrian Newey u pravilima koje su “krojili on i Prodromou”. Kad se na testiranjima pojavio s prilično jednostavnim rješenjima svi su se pitali što li nas to čeka u Australiji jer sigurno ne pokazuje adute da ih ne kopiraju konkurenti. I tako došla Australija, a ćelavi genijalac proveo svaku sekundu slobodnog vremena skenirajući Ferrarijev bolid na gridu dok su Ferrarijevi mehaničari činili živi zid oko tog bolida. Kako li se vremena mijenjaju…

Kad smo kod Ferrarija, oni su prošle godine dobili puno puta po glavi (i od navijača i od Presidentea) zbog loše strategije. Sad se pokazuje da je vrlo jednostavno biti strateški genij poput Mercedesovog pit-walla kad imate ultradominantan bolid. Kako to izgleda sada kad im je netko visio za vratom u prvom stintu? Odjednom epitet genijalaca prelazi u crveni tabor.

Mit o tome da danas bilo tko može sjesti u F1 bolid i voziti ga fino se razbio kad smo vidjeli on board kameru Lancea Strolla. Siroti mali bogataš se čini kao simpatičan dečko i vidi se da je lijepo naučio kako treba odgovarati na pitanja novinara, ali kako se kaže – “when the green flag drops – bullshit stops”. Bez obzira na sve priče, Stroll se mora dokazati u bolidu, na stazi, u duelima, na startu, u kvalifikacijama; ukratko – u akciji. Zasad je pokazao bliski susret sa barijerom u Melbourneu (je li to bilo identično mjesto gdje se Maldonado zabio u svom debiju za Williams dok se borio s Alonsom?) i nevjerojatne kadrove dok smo se vozili on board s njim. Koliko god neki vozači imali korekcija na volanu, kod Strolla to izgleda kao da ima “yips”! Dok sam gledao te kadrove, imao sam dojam da cijelo vrijeme Lance vrišti u kacigu od straha.

3. Pirelli je napravio odličan posao

Jest, prva je utrka i nikad se ne zna kako će to kasnije izgledati, ali zaista veseli (nakon toliko godina) vidjeti da vozači mogu pritisnuti i na početku i na kraju stinta, da se mogu boriti i pratiti drugog vozača bez da će gume otići k vragu u idućem krugu. Koliko smo ih kritizirali ovih godina, sada treba skinuti kapu za odlično odrađen posao. Osim kod Hamiltona, ali sve se nekako čini da za brzo trošenje guma on treba kriviti svoju ekipu, a ne Pirelli.

4. Deutschland über alles – Fratelli d’Italia

Ovo ne treba posebno obrazlagati. Njemačka i talijanska himna na pobjedničkom postolju, a onda šampanjac i Preludij iz Bizetove Carmen – to je kombinacija koja je mnoge podsjetila na jednog vozača koji je obilježio ovaj sport. Naravno, rekordi se ruše i nitko ne jamči da možda već ove sezone Hamilton sruši taj rekord pole positiona, a nekad možda i rekord pobjeda i naslova. Ako ne on, onda će netko drugi. Ali, broj je jedno, emocija je drugo. Bili vi navijač Ferrarija ili ne, možete li ostati ravnodušni na posljednji zavoj posljednjeg kruga VN Australije kad je kadar uhvatio crvenu publiku na nogama uz aplauz Vettelu i Ferrariju? Ako se tamo sredinom sezone pokaže da je Ferrari i dalje kompetitivan, pomisao na ove dvije himne u Monzi je dovoljan poticaj da se već sad polako počne planirati put na VN Italije.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3337 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

25 komentara

  1. Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

    Cekaj samo malo? Kako to mislis da je neka Matilda samo 13 km od mene? :D :D

    Odlican tekst, zadovoljan sam!


    0

    0
  2. Mercedes Jester Donator Prikaži

    Odličan članak. Odličan!!!!


    0

    0
  3. Mi navijači F1 smo najteža publika, ali i najvjernija mislim. O kojem se još sportu po portalima ovoliko raspravlja kao o F1. Ni nogomet nam nije blizu što se toga tiče…


    0

    0
  4. David Croft Ferrari Prikaži

    Pohvala za mitove ;)


    0

    0
  5. Sebastian Vettel 5 CrashOverride Donator Prikaži

    Clanak taman :) Taktika.. Box.. Ovo ono.. Taman bu ove godine…


    0

    0
  6. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Ovaj članak o stvarima koje smo naučili sam od jučer čekao. Bravo, pogotovo za 2. dio, nema nedodirljiviji! :D

    Kad je Mercedes bio u zidu ovog vikenda? Meni je mozak totalno zablokirao i ne mogu se sjetiti :/


    0

    0
  7. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Odličan tekst, ali video prolaza kroj zavoj je nešto brutalno, nešto što vraća nadu. E i malo da i ja buden general posli bitke, nekako san ima osjećaj da RB neće biti na razini Mercedesa jer svaku promjenu pravila u vezi aero paketa bi RB bija malo slabiji pa bi se kroz sezonu podiga znatno više nego ostali. Početak 2009. početak 2012. početak 2014.


    0

    0
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Ja sam i Zvonimiru i Robiju (ovdje je Beethoven87) tvrdio da je Ferrari ne samo blizu Mercedesu već i da su ih prestigli. Sad da budem opet prorok – mislim da su u Australiji podbacili u petak i nisu naštimali bolid kako treba. Očekujem još veći razmak kroz 2-3 utrke. Možda ne u Kini jer će temperature biti niže, što im ne odgovara, ali uskoro…


      0

      0
      • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

        Da ima smisla, to mi je palo na pamet kad je Ted reka da ga je Arrivabene otpila za interview posli kvalifikacija i da nije bija zadovoljan, pa moguće da je očekiva čak i neki pole a nije ga ostvarija. Još jedna stvar govori u prilog, npr. 2016. su na testiranjima vozili na istoj gumi brže nego u kvalifikacijama što nekako sugerira da su tili ostaviti dojam da su jači nego što stvarno jesu a svejedno su bili solidni u prvih par utrka. Ove godine se čini ko da su čak sandbagali pa mi se to čini ko obećavajući samovjereni stav. Klimave pretpostavke ali vrime će pokazati.


        0

        0
  8. Formula1 f1zd Prikaži

    Uf, jedva sam dočekao povratak ove serije članaka.Svaka čast :)
    Na ovaj dio oko Monze sam se naježio…Uf


    0

    0
  9. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    izvrstan članak.
    kod zadnjeg članka su me trnci prošli dok sam se sjetio nekih prošlih vremena…


    0

    0
  10. Pozdrav, Ante, ovo je komentar prvenstveno namijenjen tebi, novinaru i autoru članka na portalu.
    Za razliku od čitatelja koji pišu komentare kako god žele, novinaru je dužnost da piše razumljivo. Razni čitatelji, iz različitih razloga, mogu pisati razne bedastoće, upotrebljavati izraze koje samo on ili uska skupina ljudi razumije, piskarati na stranim jezicima, ali sve je to novinaru zabranjeno. Znaš, postojimo i mi, ljudi, normalni, kojima engleski jezik nije baš materinji, a ne da mi se ili nemam vremena tražiti što znači poneki pojam koji baš i nije uobičajen. Kada takvo što napišu čitatelji u komentarima to se može razumjeti: nepismeni su, prave se važni, misle da su takvim načinom pisanja pametniji od drugih i još bezbroj razloga, ali sve to je novinaru nedopustivo. Evo citata iz tvojeg teksta:
    Push-to-pass gumb, 360° flip, “when the green flag drops – bullshit stops”, “yips”.
    Gle, ako želim biti nerazumljiv mogu pisati na bednjanskom, samo sam 9 km udaljen od Bednje i mogu svaki komentar prevoditi na taj dijalekt tako da bude nerazumljiv vjerojatno svima na portalu, ali to mi nije cilj. Ima raznih čitatelja koji pišu komentare na dijalektima koji su nerazumljivi (ili teže razumljivi) drugima, ima i onaj Desmosedici (ili tako nekako) koji povremeno piše komentare na talijanskom, valjda da bi pokazao kako poznaje taj jezik. Novinar to ne smije.
    Na kraju ovog predugog komentara, shvati ovo kao konstruktivnu kritiku. Sviđa mi se članak, kao i većina na portalu, a ovo je samo pokušaj da se još poveća kvaliteta članaka i portala.
    Hvala, i nemoj ovo shvatiti osobno, nemam namjeru vrijeđati ikoga, a ponajmanje novinara ovog portala koji izuzetno cijenim i redovito pratim.


    0

    0
  11. Mclaren luke flywalker Donator Prikaži

    Ante, mitovi su za 10 :D


    0

    0
  12. Mercedes hrcfaca Prikaži

    EE da ta njemačko pa onda talijanska himna, to je nešto što se ne zaboravlja lako.
    Inaće Ante opet sve pohvale za članak.


    0

    0
  13. Super članak….
    Grande makina! Napkon….


    0

    0