F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Alea iacta est

Ivan Papak

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Upravljajući rimskom vojskom preko rijeke Rubikon, Cezar je najavio osvajanje Rima. Od tog trenutka sve oči i uši bile su uprte u velikog vojskovođu i njegov plan da ovlada Carstvom. U posljednjih 10 godina, Carstvom upravljaju neki drugi imperatori. Mercedes i RedBull uzeli su sve što se uzeti moglo. Tifozi svake godine zazivaju moćnog duha s Apenina da oslobodi zarobljenu konjicu. Danas je vjetar konačno zapuhao.

Na samom početku želim reći da ovo nije suđenje knjige po koricama ili dana po jutru. Ovo nije proglašenje dugoočekivanog naslova za Ferrari. Ovo je proglašenje buđenja talijanske konjice koja je spavala zimski san. Zimski san dug, predug. Ferrari je u zemlji klokana djelovao brzo, možda ne toliko brzo koliko je na kraju sugerirao zaostatak Lewisa Hamiltona, ali svakako brže od Mercedesa. Međutim, nije brzina Ferrarija ono što treba plašiti konkurenciju. To je strašna odlučnost koja isijava iz njihova Cezara, Sebastiana Vettela. Lewis Hamilton danas nije imao nikakve šanse. Ferrari je možda “preskočio” Hamiltona preko bokseva i strategije, međutim lakoća s kojom je Vettel pratio Lewisa i s kojom je kasnije dirigirao svoju prednost je ono što treba zabrinjavati trokraku zvijezdu.

Lewis je danas djelovao iznimno nemirno, već nakon pet krugova žalio se na grip te se njegovo nezadovoljstvo nastavilo u narednim krugovima. S druge strane, Vettel (za razliku od njegovih čestih nastupa) nije zucnuo u radio. Radio je ono za što je plaćen i ono što najbolje zna: držati glavu dolje i voziti kao da ga svi vrazi svijeta progone. Upravo ta njegova smirenost, odlučnost i poniznost bitne su karike današnjih lovorika. Možda se to nekima neće svidjeti, ali mišljenja sam da ukoliko Ferrari uspije i dalje biti unutar tri desetinke za Mercedesom, s ovakvim Sebastianom Vettelom, Lewis će morati početi izvlačiti zečeve iz šešira i to jako brzo.

Ono što Ferrariju treba jednako važno kao ovakav Vettel jest barem približno ovakav Kimi Raikkonen. Kimijevu klasu ne treba preispitivati, međutim njegovu motivaciju svakako da. Da bi se Ferrari prometnuo u ozbiljnog pretedenta na naslov, Kimi mora biti uz bok Vettelu kako bi se zajedničkim silama uspjeli obraniti od njemačke odmazde. Danas je taj “štit” preuzeo Max Verstappen, no Ferrariju je nužan Finac jer borba s Mercedesom će biti sve osim lagana. Osim Finčeve potpore, Ferrariju je više nego ikad potrebna strateška podrška s pitwalla. To je segment s kojim se Ferrari muči još od odlaska Jeana Todta, međutim, danas je Ferrari upravo strateškom odlukom okrenuo rimsku božicu sreće u svoju korist.

Kocka je bačena, povratka više nema. Kakva je uistinu razlika u brzini Ferrarija i Mercedesa možda ćemo saznati već za 2 tjedna.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ivan Papak
Pulsmedia autor
18 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

31 komentara

  1. Michael Schumacher cavallina Prikaži

    Odličan tekst! :klanjam: :pivo:


    0

    0
  2. Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

    Lewis je danas djelovao iznimno nemirno, već nakon pet krugova žalio se na grip te se njegovo nezadovoljstvo nastavilo u narednim krugovima.

    Da, da :thumbs:


    0

    0
  3. ima i ona da jedna lasta ne čini proliće :D


    0

    0
  4. Slažem se,no u komentaru ima nešto što se meni ne sviđa.a to je kao neko umanjivanje ili kao ono eto čuda Ferrari je uspio,pa novinaru moj Ferrari je još uvijek najjača i najtrofejnija momčad formule 1! I ima sav potencijal i neograničeno bogatsvo da on opet dođe na vrh,i to nije neko čudo jer je to ipak Ferrari i on je tu možda jedini koji može promijeniti sve odnosno prekinuti dominaciju..


    0

    0
    • Pozdrav morenocro,
      svakako stoji sve što ste rekli, međutim nije mi bila nikakvo namjera umanjivati Ferrarijev uspjeh, već samo reći da je trebao doći ranije i da ako je suditi po današnjoj predstavi moguće da sada počinje Ferrarijeva era ako se to tako može nazvati..


      0

      0
  5. Maurizio Arrivabene Basso Profondo Prikaži

    Lipo napisano ja kao zagriženi Tifos ne želim već slaviti naslov…Samo polako bit ćemo pametniji za dva tjedna!


    0

    0
    • Vjerujem da ćemo za 2 tjedna dobiti realniju sliku prave Ferrarijeve brzine u odnosu na Mercedes, međutim ono što je sigurno da je Ferrari puno jači u praćenju bolida u prljavom zraku. Iako Lewis kaže da taj problem imaju svi, to ne znači da se kod svih jednako manifestira. Vettel je djelovao jako uvjerljivo dok je “plivao” u prljavom zraku iza Mercedesa za razliku od Lewisa


      0

      0
  6. Maurizio Arrivabene Firemarshall Donator Prikaži

    Ne bi se slozio s tobom Ivane kad kazes da je Ferrari spavao zimski san.. Ferrari je jedina momcad koja je uvijek u borbi za naslov i kad ne osvoji to je ravno posljednjem mjestu..ali ne za prave fanove
    Pa pogledaj samo 20 godina unazad
    1997 – borba Ferrari Williams
    1998 – borba Ferrari McLaren
    1999 – borba Ferrari McLaren
    2000 – borba Ferrari McLaren
    2001 – troboj Ferrari McLaren Williams
    2002 – borba Ferrari McLaren
    2003 – troboj Ferrari McLaren Williams
    2004 – samo Ferrari
    2005 – troboj Renault McLaren Ferrari
    2006 – borba Ferrari Renault
    2007 – borba Ferrari McLaren
    2008 – borba Ferrari McLaren
    2009 – best of the rest uz nesrecu Masse
    2010 – borba Ferrari Red Bull
    2011 – troboj Ferrari Red Bull McLaren
    2012 – borba Ferrari Red Bull
    2013 – borba Ferrari Red Bull
    2014 – izgubljeni u prostoru i vremenu
    2015 – borba Ferrari Mercedes
    2016 – troboj Ferrari Mercedes Red Bull
    2017 – kako izgleda borba Ferrari Mercedes

    Pa ti reci tko spava zimski san a tko je konstanta u ovom sportu.
    Hvala


    0

    0
    • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

      Ako je Ivan mislio na zimski san neosvajanjem titule, onda je u pravu. No u ovih 10 godina bile su 3 izgledne sanse, ali ipak se pika titula.

      Ovo trebas postaviti u temi Ferrari, koliko god da je Ferrari bio inferioran, bio je u borbi za titulu.


      0

      0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      @Marshall
      Ma 2016 bih izostavio sa popisa.
      2015 OK,, može i proći ali iako je Seb do par trka prije kraja matematički bio u borbi za naslov, čak i ispred Rosberga, nije bilo šanse da ugroze Benza.
      Izostavio bi sa spiska i 2013, 2011, 2005 (pobijedili su samo onu debilanu kada je vozilo 6 bolida).
      S druge strane, 2002 su bili tu sami, a ako im je ko pravio konkurenciju, to je više bio Williams nego mclaren (pogotovo u kvalifikacijama, mislim da su Jpm i Ms te godine imali po 7 PPa).
      Te dvije ekipe su im bile puno bliže po formi (ali ne i po rezultatu, zaostatku za MSom) 2001.
      Oni jesu konstanta, to stoji, ali ruku na srce, od 2008. nije to TO. Iako su 2010. i 2012. bili vrlo blizu da sa Fernandom uzmu titule, falilo je ono nešto, malo brzine u kvalama, pokoja loša odluka pit walla, ziheraški pristup, …. Osim te 2 sezone, oni jesu bili u vrhu (skoro uvijek su u vrhu), ali ni blizu borbi za titule, onako realno. Pokoj sporadična pobjeda.


      0

      0
      • Pozdrav =)
        @frantic – napisali ste više manje sve što sam i ja htio reći. Naime, moje spominjanje ferrariju u kontekstu zimskog sna isključivo se odnosilo na nedostatak titula (i vozačke i konstruktorske) u zadnjih 10 godina, a to nije malen period, upravo kao što gore navodi kolega Firemarshall za ekipu kao što je Ferrari.
        A što se tiče ovog popisa, ovako to izgleda dosta impresivno, međutim ako se zagrebe ispod površine to nije baš tako, ne znam napamet sada za ostale sezone ali 2016 Vettel zaostaje 160 bodova za Nicom, a 2015 zaostaje skoro 100..tako da nije to bila baš “borba za naslov”…da sada ne idem po svim godinama a znam da ih ima još takvih.


        0

        0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        fratniče, sve si objanio. marshall je ipak pretjero s godinama. ;)


        0

        0
    • Mika Hakkinen stoka Prikaži

      Za sto se to ferrari lani boria u tom troboju? Pa zaosta je skoro 400 bodova ti pricas o nekom troboju? Borba je ako si do zadnje bar dvi tri trke u igri, ne matematickoj nego realnoj. A ne lani se u barceloni znalo da ferrari nema sanse za nikakav naslov.
      2005.troboj a imali skoro upola bodova od renaulta.
      2009. Je mclaren bia best of the rest
      2010. Samo je alonso bia u igri ito iskljucivo svojim voznjama. Ferrari konstruktorski losminus 100bodova
      2011. Minus 275 bodova
      2013. Treci sa minusom 250bodova
      2014. Minus 500bodova
      2015. Minus 270bodova
      2016.minus 400


      0

      0
  7. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Lip tekst, užitak ga je čitati.

    Ovo za Raikkonena je zanimljiva tema. Teško je pretpostavljati što se tu dogodilo ali izgleda da se Vettelu isplatija trud u petak do kasno u noć i da se upravo tu krije rezultat s kvalifikacija koji je omogućija i ovaj race pace i pobjedu, pa možda to može biti taj nedostatak motiva koji se spominje kod Raikkonena ali nemožemo znati. U svakom slučaju nebi ga lako otpisiva.


    0

    0
    • Kao što sam i napisao, Kimijev talent je neosporan, međutim on jednostavno mora početi isporučivati konkretan output koji će mu/njima pomoći da osvoje naslov. Kimi danas praktički nije napravio nijedan potez, ni dobar ni loš, odvezao utrku ispod radara.


      0

      0
  8. Samo ću reći, ovo je prva utrka.


    0

    0
  9. Fernando Alonso r.u.m. Prikaži

    Slažem se mislim da u podjednakim bolidima Seb je pobjednik,jednostavno od uvijek sam smatrao Hamiltona mrvicu slabijim u utrci (psihički) dok je neosporna brzina u kvalama tu je jak ali bodovi se dijele u utrci tako da Sebu dajem prednost samo da Ferrari ostane ovako blizu Mercedesu i radi nas svih jer je očito da neće biti puno prestizanja pa barem neka nam onda bude napeta sezona u dvoboju dva diva auto industrije FERRARI VS MERCEDES.
    Dva Finca kao drugi vozači pa i nisu toliko različiti u performansama po meni su Kimi i Botas tu negdje samo još da vidimo kakve če biti performanse na pravoj stazi jer je ipak Australija gradska trka.


    0

    0
  10. Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

    Kakvi su ovo hvalospjevi na racun Vettela od random lika nakon samo jedne pobjede koja je vise takticka uz malo srece, nego neka dominacija i vozacka majstorija? Hajte molim vas :chill:


    0

    0