Okrugli stol: Koje su tri stvari kojima se najviše veselite ove sezone

Izdvojeno / Okrugli stol

Ante Vetma

Prije 7 godina 11 min 15 komentara

Vedran Kristić

Uz brojne promjene za 2017. (tehnički pravilnik, sportski pravilnik), novi unutarmomčadski dueli, nova imena u vrhu tehničkih timova momčadi, povratak na nove/stare dobavljače pogonskih jedinica, nove vlasnike itd., puno je toga čemu se možemo veseliti uoči i za vrijeme trajanja sezone. S obzirom na to da su posljednjih godina zimski mjeseci bili najzanimljiviji dio sezone, a da je Ferrari (još jednom ili ovaj puta za ozbiljno?) impresionirao na predsezonskim testovima, te da Red Bull najavljuje mnoštvo novih stvari na bolidu (uz poboljšanja na Renaultovoj pogonskoj jedinici rano u sezoni), veselim se toj borbi na vrhu za koju se nadam da neće izostati. Formula 1 to očajnički treba. Veselim se i borbi oko sredine poretka, odnosno za status best of the rest. I ovdje bi trebalo biti zanimljivo, Renault se polako diže prema vrhu, no što može McLaren Honda napraviti do kraja sezone, kako će se Force India pokazati nakon najbolje sezone u svojoj povijesti, što će se dogoditi s Williamsom?

Druga stvar koja me jako raduje su novi unutarmomčadski dueli. Najzanimljivije će svakako biti u momčadi aktualnih konstruktorskih prvaka koja će i ove godine biti kandidat za naslov. Tamo će Lewis Hamilton imati novog momčadskog kolegu – Valtterija Bottasa. Hoće li Finac (kao što mnogi pišu) pasti u sjenu trostrukog svjetskog prvaka, ili će se dogoditi nešto poput Daniela Ricciarda 2014., ili nešto treće? Željno iščekujem i prvu punu sezonu Maxa Verstappena u Red Bullu te me jako zanima kako će se nositi protiv odličnog Australca. Sergio Perez će također imati novog kolegu kojem se predviđaju velike stvari. Nešto slično kao i u Williamsu gdje će se Massa boriti protiv dvostruko mlađeg Strolla. Novog kolegu će imati i Alonso, što može nadareni Vandoorne protiv iskusnog Španjolca? Hoće li Fernando izgubiti strpljenje već sredinom sezone ako se bude vukao po začelju? Hoće li Hulkenberg nokautirati Palmera, hoće li Magnussen biti lak protivnik za Grosjeana, kako će se Ericsson nositi protiv Wehrleina? Mnoštvo zanimljivih dvoboja koje jedva čekam vidjeti ove sezone.

Za kraj, veselim se novim bolidima. O tome sam već pričao. Šire gume, širi bolidi, šire i niže stražnje krilo… sviđa mi se. Sada ih jedva čekam vidjeti na stazi u akciji gdje ćemo ih gledati jedne protiv drugih…

Ivan Papak

Nova 2017. sezona trebala bi dati odgovore na neka pitanja koja su spavala zimski san. Pitanje svih pitanja glasi: može li Sebastian Vettel izazvati Lewisa Hamiltona? Unaprijed mi oprostite što u prvi plan stavljam direktno dva vozača, ali ne mogu se oteti dojmu da svijet čeka mitski dvoboj spomenutog dvojca. Također, samim takvim činom u prvi plan kao glavnog izazivača stavljam Ferrari. Mogu li mali crveni iz Maranella ovaj put složiti konja za utrku koji može prisiliti tešku njemačku artiljeriju na kapitulaciju. Ferrari je jako dobro izgledao na testiranju i indirektno najavio da se ovaj put njihov paket riješio dječjih bolesti i da su spremni za obračun. Također, Vettelova spremnost nikad nije bila upitna.

Iduće u nizu pitanja jest može li Valtteri Bottas odgovoriti na stazi na psihološke igrice Lewisa Hamiltona. Ovaj segment me posebno zanima, budući da znam koliko je Valtteri brz vozač, međutim koliko je hladni Finac uistinu hladan ostaje nam za vidjeti. Psihološke igrice započet će vrlo brzo te me zanima na koji način će Finac odgovoriti, odnosno hoće li se to odraziti na njegovu brzinu na stazi kao što je to često bio slučaj kod Nice Rosberga. Ukoliko to ponderiramo činjenicom da dolazi u jako posloženu ekipu te u vjerojatno i dalje najbrži auto na gridu, uzbuđenja nam ne manjka.

Treća stvar koja me izrazito veseli odnosi se na pitanje koje mnogi postavljaju: mogu li se mladi lavovi poput Maxa Verstappena nositi s novim monstrumima od bolida? Formula 1 uvijek je bila sport za “velike dečke” a uvođenjem nove generacije bolida predstavlja parcijalni povratak na stare staze slave. Vozači će biti suočeni sa snažnijim ubrzanjem i kočenjem, znatno većim opterećenjima uslijed bržih prolazaka kroz zavoje, težim start procedurama te je fizička pripremljenost od velikog značaja. Kako će na to reagirati “klinci” Formule 1 ostaje nam za vidjeti.

Na samom kraju bih volio rezimirati da smatram da je jedna od najintrigantnijih sezona udaljena tek nekoliko dana od nas.

Marko Rakić

Ako baš moram izdvojiti tri stvari kojima se veselim u novoj sezoni, onda su to Ferrarijeva forma, dvoboj u Red Bullu i šaroliki grid.

Svi pričaju o tome kako je pompa oko prošlogodišnjeg Ferrarija bila ista kao i ove godine, ali zaboravlja se činjenica da je Ferrari u početku sezone zaista bio prijetnja Mercedesu te da bi uzeli dvije pobjede bez problema. No, Australija je protekla sa “sjajnom” taktikom, raspoloženi Vettel je morao parkirati bolid prije početka utrke u Bahreinu, a u Kanadi je zbog dobre taktike ponovno ispustio pobjedu. Španjolska je također bila dobra prilika, i Ferrari je bio nešto brži u utrci, no nije se moglo preteći. Govorim hipotetski – da je Ferrari uzeo četiri pobjede u tih prvih sedam prvenstvenih utrka, stvari bi bile puno drugačije, događa se jedan pozitivan uzlet u psihi ljudi te svatko daje onaj bonus kojeg samo pobjede otvaraju. A pritom ne treba zaboraviti da je Allison ostao bez žene odmah na početku sezone, a potpuno odsustvo tehničkoj direktora je loše za bilo koju momčad. Ferrari koji smo gledali ove godine na testiranjima izgleda kao Mercedes 2014., a došle su vijesti da ni Ferrari nije odvrnuo svoj motor u Španjolskoj, baš kao ni Mercedes. Dakle, Australija bi mogla donijeti zaista puno zanimljivih stvari.

Verstappen i Ricciardo vozačka je postava na koju se niti jedna momčad ne bi požalila, no bude li borbe za naslov, ili barem za pobjede, pitanje je koliko će mladi pijetlovi moći ostati mirni. Ricciarda vidim kao boljeg vozača za kvalifikacije, a Verstappena za utrku. Naravno, ovo drugo je važnije, no nije tu Ricciardo u nekom posebnom zaostatku, barem onako kako ja to gledam. Zadnji dvoboj kojem sam se ovako veselio bio je onaj između Alonsa i Masse 2010. godine, no svi znamo kako je to završilo :) Mislim da kod Red Bulla nećemo gledati takvo nešto jer su obojica odlični talenti koji neće posustati kad padnu jednu ili dvije utrke.

Eh da , taj šaroliki grid za ovu godinu me zaista veseli. Evo, vratimo se samo koju godinu unazad, recimo u 2014, ili možda još gore, 2013. Sve tamne boje, ili siva ili crna, Caterham je bio zeleni pa je malo iskakao, Ferrari je standardan i poseban uvijek, a Force India je jedina imala liveriju za pohvalu. Pogledajte samo ovogodišnji grid: Mercedes s manje sive boje i manje tirkiza, standardni Red Bull, standardni Ferrari, roza Force India (veselje kako za koga), Williams u i dalje lijepoj kombinaciji s Martinijem, iako bi neka promjena dobrodošla. McLaren se vratio onoj lijepoj narančastoj, Toro Rosso je prešao na svjetlije i ljepše kombinacije boja, Haas je dodao malo više sive i crvene, Renault se obukao u kombinaciju crne i žute, dok je Sauber plavo – bijelo – zlatni. Sjajno!

Ante Vetma

Čini se kao da nikad zimska pauza nije bila ovako dugačka, a tome sigurno pridonosi i puno otvorenih pitanja na koje ćemo odgovore početi dobivati već ovog vikenda. Prva i najvažnija stvar – veselim se dvoboju na vrhu! Ja sam svoju kartu za Ferrari-hype-vlak kupio već kad se na testiranjima pokazalo da Ferrari drži glavu dolje, radi svoj posao, nema problema s bolidom, čak i maskira tempo, a dok s druge strane Mercedes ne izgleda uopće dominantno kao što se prošlih godina moglo detektirati. Ne kažem da očekujem Ferrarijevu dominaciju, pa čak možda niti da ne prestignu Mercedes po čistoj brzini, ali teško je pobjeći dojmu da su Crveni blizu, a to je sve što možemo poželjeti za dobru sezonu. Ako budu unutar dvije-tri desetinke od Mercedesa, budite sigurni, neće to biti Lewisova šetnja do naslova.

Osim toga, jako sam zainteresiran za unutarmomčadske bitke, pogotovo zato jer ove godine imamo puno novih parova. Mercedes, Williams, Force India, Renault, McLaren, Haas i Sauber imaju nove postave, a čak i u ovim koji su ostali isti očekujem napete situacije, pogotovo u Red Bullu. Bottasa se lako otpisuje, ali nijednog F1 vozača se ne treba zanemariti ako namiriše borbu za pobjede i naslov. Massa bi trebao riješiti Strolla bez većih problema, ali viđali smo i čudnije scenarije pa i tu bitku sa zanimanjem treba pratiti. Ocon kao veliki potencijal protiv Pereza koji je prošle godine bio jedan od najboljih vozača na gridu. Hulkenberg kao vječni talent protiv vjerojatno najšeprtljavijeg vozača od trenutne dvadesetorke, hoće li to biti uvjerljiv ishod? Od Vandoornea očekujem jako puno i mislim da olako ispod rada prolazi njegov nevjerojatan skor u nižim serijama, a gdje bolje prilike za dokazati se od dolaska na megdan Fernandu Alonsu. Ricciardo vs Verstappen ne treba ni spominjati.

I posljednje – izgled bolida. Iako sam ja vjerojatno jedan od rijetkih fanova kojem su bolidi 2009.-2016. izgledali bolje od onih 2007. ili 2008. – ovo sada je neka potpuno druga priča. Po slikama i video isječcima koje smo vidjeli – bolidi izgledaju nevjerojatno dobro. Samo čekam kadar u Australiji kada formacijski krug bude pri kraju i kamera ih bude s leđa hvatala u posljednjem zavoju dok se lagano preslaguju po gridu i spremaju za start…

David Vidović

Najviše se veselim kvalifikacijama. Jednostavno je, i mislim da ćete me svi razumjeti, nema ljepšeg osjećaja gledatelja nego kada srce zaigra od kadra u kome bolid kroz zavoj prolazi tako seksipilno i po savršenoj liniji dok juri nama nezamislivom brzinom koja je golim okom vidljiva čak i kroz kameru koja snima iz daljine. Bio je snimak iz Barcelone, kamera je postavljena na vanjskoj strani trećeg zavoja staze, moje oči su ispale na brzinu kojom novi bolidi prolaze zavojima da ih čak i kamere moraju juriti da stanu u kadar. A kvalifikacije su dio vikenda koji će odmah profitirati od novih pravila, zbog znatno bržih bolida ne treba da se stidimo i da nas je sramota očekivati nove rekorde staza. U Q3 nema kalkulacija, nema čuvanja goriva ili guma, jedan krug u kome vozač daje sve od sebe, a sudeći po testiranjima, Q3 bio mogao postati jako, jako zanimljiv ove sezone.

Rekli su nam da ove sezone dobivamo još izjednačenije motore, i mene zanima je li to istina, pa rat proizvođača motora stavljam na drugo mjesto. Četiri velike kompanije koje su svojevremeno proizvele neke nevjerojatne motore, ali koliko sada mogu sustići jedni druge? Prve informacije iz Barcelone stižu, neke i iz usta Grosjeana koji koristi taj motor, da Ferrari ima ozbiljne vreće pijeska na stražnjem krilu i da su vozili na pola potencijala. Ako je to istina, i ako uzmemo u obzir da je vjerojatno isto radio i Mercedes, možda nas ove sezone konačno čeka žešći duel dobavljača motora, možda i prekid Mercedesove dominacije? Iznad sveg tog stoji pitanje Renaulta, jesu li oni toliko loši koliko javnost kuka da jesu, ili su tako dobri koliko sami sebe hvale da su ispunili sva svoja očekivanja? Tu je onda i pitanje Honde, u što ne vrijedi zadirati…

Treća stvar su suci; hoće li novi vlasnici imati utjecaj i na njih? Amerikanizacija Formule 1 će se svakako primijetiti, ali hoće li novi vlasnici ići do tih granica da se Formula 1 počne uspoređivati s NASCAR-om po grubosti u duelima? Sve to sada izgleda pomalo daleko i nerealno, ali mogla bi biti suha realnost prije nego što mislimo. Hoće li možda takav stil utrka više odgovarati vozačima poput Maxa? Ili će takav stil utrka gdje se u duelu dozvoljava sve i svašta još više udaljiti vozače od napadanja bolida ispred, posebice ako DRS zaživi i pod Rossom Brawnom?


Odgovor

15 komentara

  1. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Da se nadovezem na Ivanovo, nemam nikakve sumnje da na mlade vozace nece negativno uticati brzi bolidi. To se uzgojene muskarcine uz vrhunske uslove kakve imaju.
    A najzanimljivije ce mi biti bottas vs hamilton, max vs daniel i alosno vs honda.


    0
    0

    0
  2. Formula 1
    1883 Donator Prikaži

    Ivan Papak
    Mitski dvoboj o kojem govorite samo se može dogoditi ukoliko bi ova dva velikana vozili u istoj momčadi, sve drugo je tarlašika.


    0
    0

    0
    • Michael Schumacher
      khar Prikaži

      Ne uvijek, čak je to nekad bila i otegotna okolnost, pogotovo kod sudara, kad se tim mora svrstati na stranu jednoga vozača, ali generalno se slažem.

      Teško da se na gridu nađu dva jednako kompetitivna bolida različitih proizvođača.


      0
      0

      0
    • Mclaren
      raca Prikaži

      @1883, nije da sam znatiželjan, ali bi volio znati što znači riječ tarlašika :misli:


      0
      0

      0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        @raca
        – Tarlašika (talašika) – nešto neozbiljno, loše, dosadno, glupo, bez smisla, užasno
        – Sve je to talašika – izraz nepovjerenja za opstojanje nećega ili neke situacije
        – Talašika (Vukajlija) – Neko ko o nečemu nema pojma, a trsi se da nešto zna ili bi pak trebao da zna. Ili neko ko je tek počeo da radi i uopšte nije upućen u posao. Suprotno od ekspert.
        Talašika ipak nije isto što i laik, jer je laik neutralna riječ, a talašika ima negativnu konotaciju. Laik ne zna i svjestan je toga i od njega niko ni ne očekuje da zna.
        Najbliže je ovome “neozbiljno”. :pivo:


        0
        0

        0
  3. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Ja sam tu samo jedan frustrirani Alonsovac koji zeli McH i Aloa u borbi za naslov tako da moram reci kako je moja prognoza jos uvijek pobjeda McH ??

    ? Salim se ja malo, ali da ova sezona je pretrpana nepoznanicama i bas ce biti zanimljivo gledat sezonu jer razvoj motora je slobodan tako da u svakom dijelu sezone netko moze skocit ?


    0
    0

    0
  4. Ferrari
    Black Queen Prikaži

    Zanimljivoj sezoni kao 2012., 5. naslovu Vettela i konačnom povratku Ferrarija na vrh :)


    0
    0

    0
  5. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    Nadam se prije svega zanimljivoj sezoni za sam vrh. Znači borbi između Mercedesa, Ferraria i Red Bulla, ali na kraju pobjedi Hamiltona i njegovom 4 naslovu. Naravno zanima me vidjeti upravo neke nove mlade snage kako će se nositi s več provjerenim “lavovima” prije svega Van Dorn protiv Alonsa, pa Strolla protiv Masse. A treća stvar u koju sve manje i manje vjerujem može li Honda napokon se približiti vodečima pa makar i tokom sezone. Naravno ima još tu dosta toga, ali neću više pisati ionako je ovaj komentar dosta dugačak. :)


    0
    0

    0
  6. zigorec Prikaži

    Prvo čemu se veselim su same utrke, cijela sezona pred nama.
    Iduće je nirvana koja me čeka u subotu i nedjelju ujutro. Djeca šuškaju u hodniku, pred zatvorenim vratima od sobe riječima: “Ne ulazi, tata gleda formulu, znaš da grize.”
    Konačno, veselim se pravoj muškoj ružičanstvenoj boji Force Indije. Napokon da netko razbija stereotipove i u tako žestokoj muškoj utvrdi kao što je Formula 1.


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.