Todt: Povratak na V10/V12 ne bi bio dobro prihvaćen

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 7 godina 2 min 18 komentara

Predsjednik FIA-e Jean Todt kaže da se Formula 1 ne može vratiti na glasnije V10 ili V12 motore jer vjeruje da to “društvo” ne bi prihvatilo.

Kroz idućih nekoliko tjedana započet će razgovori vlasnika Formule 1 o budućnosti sporta po pitanju pogonskih jedinica nakon 2020. godine, a kritike navijača zbog V6 motora ne prestaju još od prve utrke 2014. u Australiji.

Jedan prijedlog navodno su jednostavniji motori koji bi bili moćni kao i trenutni, ali bi vratili onaj stari poznati zvuk. Todt kaže da to ne bi bilo dobro prihvaćeno:

“Društvo to ne bi prihvatilo. Imamo odgovornost da vodimo organizaciju koju nadgleda cijeli svijet. A svijet to ne bi prihvatio.”

“Siguran sam da mnogi proizvođači ne bi prihvatili kad bi netko rekao – idemo se vratiti na motore od prije deset godina.”

“Siguran sam da bi barem 3 ili 4 otišla iz Formule 1. Kao što znamo – stabilnost je ključna. Najprije, imati što je moguće više konkurencije, a zatim zaštita investicije.”

“Ne možete investirati u nove tehnologije svake godine, to nije financijski održivo, a već se žalimo zbog troškova utrkivanja. Troškovi u Formuli 1 su za mene apsurdni.”

Todt vjeruje da Formula 1 mora biti svjesna problema zaštite prirode i da bi se trebali potruditi ostati “zeleni”.

“Kada vidite sav naglasak koji se stavlja na klimatske promjene, na zagađenje, osjećam da moramo sudjelovati u tome. Istina je da će utrka Formule 1 zagaditi prirodu manje od jednog aviona Paris-New York, ali moramo pružiti primjer.”

Slušajući ovakve izjave Jeana Todta, teško se oteti dojmu da je on jedan od onih zaštitnika prirode koji bi nakon što mu Boeing sleti na Pleso – naručio Eko taksi.


Odgovor

18 komentara

  1. Ferrari
    KrBoy93 Donator Prikaži

    još malo ćemo morat pazit kad prdnemo u svojem stanu da nam se zeleni ne natovare za vrat.
    Mjerit će kolko smo štetnih plinova ispustili u prdežu. Ma jebo to, dajte nam oktana :))


    0
    0

    0
  2. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Pa dobro ne treba biti V10 ili V12, ali nije ništa rekao za V8 koji je više nego solidan :)


    0
    0

    0
  3. Clay Regazzoni
    HeatBlast44 Prikaži

    Kladim se da Jean Todt vozi Toyotu Prius.
    I koje to drustvo ne bi prihvatilo V12? Ono koje ne prati F1 ne treba ni da ih ista zanima oko ovog sporta, nek puste nas koji pratimo da i uzivamo.


    0
    0

    0
    • Ferrari
      pro5i vilin konjic Donator Prikaži

      Upravo tako.

      Kada sam 2014 čekao prvu utrku sezone, probudio se sat vremena prije, pripremio slušalice, odvrnuo glasnoću i kada sam čuo škripu guma u prvom zavoju, jedan dio mene je umro i još je uvijek mrtav. uzaš. jedini sport koji pratim i jedini koji me zanima.


      0
      0

      0
  4. Michael Schumacher
    cavallina Prikaži

    jos samo fali da uvede elektricne motore….
    nadam se ipak da shvaca da formula ako je formula ne smije biti olicenje stednje i pazenja na svaku sitnicu….to ubija sport-preparirana formula nam ne treba


    0
    0

    0
  5. Ferrari
    pro5i vilin konjic Donator Prikaži

    Todte, nadam se da si star i potpuno u krivu.


    0
    0

    0
  6. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    Drustvo? Boli drustvo k za motore u f1. Samo fanove je briga. Nek maknu fuel flow(povecaju tank ili vrate nadoljievanje) i mgu h za pocetak.


    0
    0

    0
  7. Pirelli Hard
    Monty Prikaži

    Kad nemaš argumenata za obranit sadašnju komfiguraciju PU odmah lupi V12 i sve pet,jer taj v12 ionako nikog ne zanima.
    Ljepo je biti ekološki osvješćen ali mi nije jasno-o ovom pišem ponovo-kako automobilska industrija do sad nije shvatila svu genijalnost ovih današnjih ekoloških dragulja zvanih PU i s tim draguljem ušla u serijsku proizvodnju,već svi redom rade hibridne sustave koji s PU nemaju ni jedne dodirne točke.Kad se bi pitalo mene ostavio bi V6 2,5+-turbo ili biturbo a MGU-H bi bacio u muzej ljudske gluposti gdje mu je i mjesto.Knjigu tehničkog pravilnika sveo bi na 2-3 slova.Kubikaža,xy kg goriva i tlak prednabijanja.Koji kutovi,mase,provrti i slične gluposti.Pustit ljude nek u okvirima zadanog naprave kako najbolje znaju a ne ih prisiljavati da razmišljaju tuđom glavom,što je slučaj u današnjoj F1 koja funkcionira pod radnim naslovom-Kako uhvatiti Mercedes.Dok nema slobode u stvaralaštu nema ni stvarnog napretka.


    0
    0

    0
  8. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži

    Mislim da realno postoji samo jedan razlog zbog kojeg FIA ne želi vratiti atmosferske V8,10,12 motore. Povratkom na takve motore bi se vrlo vjerojatno sadašnji mali broj opskrbljivača motora smanjio na još niži broj (u najgorem scenariju bi ostao samo Ferrari). Sve ove ostale priče a la čuvanje okoliša su budalaštine jer kakvu će to razliku na globalnoj razini napraviti prelazak s V6 na V10. Nikakvu.

    No moram reći da su mi se u zadnje tri godine ovi motori, PU-evi da budemo precizniji, uvukli pod kožu. Zvuk se puno popravio u odnosu na 2014.-u i sada mi ti motori zvuče jako dobro, usudio bih se reći čak i bolje od V8 (naravno to je samo moje subjektivno mišljenje). No glavna stvar koja me je osvojila kod ovih V6-ica je njihova ogromna snaga naspram koje V8-ice izgledaju kao trećerazredni motori.

    Suma sumarum, nebi imao ništa protiv povratka V10 ili V12 motora, ali ako su nam jedine opcije atmosferski V8 i turbo V6 moj glas ide V6-ici.


    0
    0

    0
    • Clay Regazzoni
      HeatBlast44 Prikaži

      Ubaci Turbo u V8 i eto ti odmah vise snage nego V6.


      0
      0

      0
      • Max Verstappen
        DaveGilmour Prikaži

        Nemam ja ništa protiv protiv V8 turbo motora, štoviše takvi motori bi mi bili još draži od sadašnjih.

        Ja sam usporedio V8 atmosferac s V6 turbom. Glupo bi mi bilo da se vraćaju nazad motori koji su razvijali cca 750-800 konja kada trenutačno imamo zvijeri koje imaju blizu 1000 konja.

        Ako bi se vraćao V8 u nekom drugom obliku u kojem bi razvijao približno jednaku snagu sadašnjim motorima (da stave veći dispalcement ili da izvuku više snage iz 2.4. V8 što je vjerojatno moguće) onda im se nebi protivio.


        0
        0

        0
      • avalon Prikaži

        eto rješenja , ubacit turbo u V8 i snage ka u priči . jbte kako je to jednostavno . , a da je ubacit turbo u turbo u V10 ili V12 pa ga još “nabrijat” na 5 – 6 bara ? možda bi bilo dobro ponovno konstruirat motor sa više od 12 cilindara ka šta je ima Auto Union Type C …V16 sa 6000 ccm i 2x Roots supercharger – ima “pritiska” 0,95 bara koji je ima 513 KS i 5000 o/m , max brzine 340 kmh i sve to 1936. današnji motori su u odnosu na taj pravi liliputanci …. 2,6 X manje cilindara , 3,7 X manja kubikaža no skoro duplo više snage , duplo više okretaja i 30+ kmh brži ali i 125 kg lakši od tog auto uniona . e da , uprkos V16 zvuk je bija za kur jer se motor vrtija na samo 5000 o/m . čudno mi je da fanovi još nisu shvatili da zvuk za kojim se “pati” puno ovisi o broju okretaja , a turbo motori ne trebaju visoke okretaje ( primjer je i ovi auto union ) iz valjda dobro poznatih razloga . atm pritisak je 1 bar i na njemu “rade” atmosferci , a turbo taj pritisak može “modificirat” na nivo koji odrede pravila …. 1987. su pravila dozvoljavala 4 bara , a 1988. 2,5 bara jer je ograničena i količina goriva sa 195 ( 1987. ) na 155 litara ( 1988.) da bi močne V8 i 3500 ccm sa 580 do 620 KS na sitnih 11 000+ o/m i tyrrell , benetton , march , lolu timove koji su koristili atmosferski motor “zaštitili” od “zločestih tubaka” atmosferci nisu imali ograničene količine goriva . no to im nije pomoglo jer su pregaženi od timova koji su koristili “male” motorčiće od 1500 ccm sa turbom ;) BMW M12/13 TURBO potvrđuje činjenicu da broj cilindara + turbo ne znači automatski i više snage jer ovaj motor BMW – a je ima tek ČETRI cilindra ( redna ) , a razvija je više od 1400 KS ;) uostalom kad vi na taj V8 i “dodali” turbo izgubilo bi se ono za čime mnogi čeznu … onaj zvuk motora koji se vrti na 19 000 + o/m da bi usisa 400 – 500 l zraka u sekundi dok za V6 to “obavlja” turbo pa je dovoljno da se vrti i na 10 – 11 000 o/m . ovi motor je poszavija novi brzinski rekord , ima ( otprilike ) 1000 KS , sad će sa povečanjem downforca vjerovatno poobarat rekorde koje su držali V12 , V10 , agresivnije izgledaju , trajnost je fantastična u odnosu na nekad , stalno napreduju u mnogim segmentima ali ko to sve je*e kad ne vrište . a da vrište , vrte se , a u drugim područjima da su slabiji , sporiji , kvarljiviji od ovih bi li to bilo Ok , zadovoljilo nostalgičare ?


        0
        0

        0
      • avalon Prikaži

        PS naravno da trka ne zagađuje , ne zagađuje ni jedna PET boca ili plastična kesa bačena u prirodu ali da samo 10 % ukupnog stanovnika zemlje dnevno baci samo po jedu bocu ili kesu to bi godišnje bilo 2520000000 komada kesa ili boca … je li to već ozbiljna šteta ? “sitnice” su zapravo velike jer da ih eliminiramo do velikih stvari bi teško dolazilo . sitnice zbrojene čine stvari velikima ;) zašto i F 1 ne bi svojom sitnicom globalno doprinjela , podržala trend ?


        0
        0

        0
  9. Felipe Massa 19
    felipe stipe Prikaži

    Koja glupost


    0
    0

    0
  10. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    Poštujem ovog čovjeka, ali onda si promašio profesiju, za mene ekologija i Formula 1 jednostavno ne idu zajedno, ali to je samo moje subjektivno mišljenje!


    0
    0

    0
  11. fjaka Prikaži

    meni je i v6 turbo super samo bez drsa krsa kersa mrsa prsa trsa i šta sve još imaju


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.