08 Štajerska – live chat
08 Štajerska – live chat

Red Bull i dalje sumnja da Mercedes koristi ulje za dodatnu snagu motora

David Vidović

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Red Bull i dalje sumnja da Mercedes koristi ulje za dodatnu snagu motora

David Vidović

Red Bull se nekoliko puta tijekom prošle sezone žalio FIA-i kako sumnjaju da bi Mercedes mogao koristiti ulje kao gorivo, posebno tijekom kvalifikacija, kada su bili okom vidljivo neuhvatljivi i mogli su pojačavati snagu motora kroz kvalifikacijske runde, zavisno od potrebe. Na utrkama nisu bili toliko efikasni pa su se počela podizati razna pitanja, jedno od koji je kako Mercedes može biti toliko nadmoćan u kvalifikacijama? Zaposlenici Red Bulla nisu novi u svijetu Formule 1 pa su brzo našli rješenje po kojima Mercedes navodno krši pravila Formule 1. FIA striktno brani bilo kakve mješavine kemikalija koje se smiju koristiti za pogon motora.

Mali detalj koji ide na ruku Red Bulla, a koji smo svi već vjerojatno primjetili je onaj mali oblak dima koji se digne iz Mercedesovog auspuha svaki put kada bolid napušta garažu ili kreće u krug zagrijavanja sa startnog grida. Za sada nitko iz Mercedesea nije točno potvrdio o čemu se radi, iako taj oblak dima izgleda kao nakupljena količina ulja koja je odjednom sagorena, bar kako Red Bull misli. Zanimljivo je i to da smo ovo dešavanje primjetili samo kod Mercedesovog bolida. Iako u teoriji dodavanje ulja u motor za pogon istog ne bi trebalo dati velike, bar ne vidljiva i osjetna poboljšanja performansi, Formula 1 jeste sport u kojem nijanse odlučuju.

Ove zime je stvar postala ozbiljnija kada je Red Bull otvoreno na jednom od sastanaka momčadi i FIA-e zatražio od sudaca da rasčiste što je dozvoljeno unutar pravila i što nije povodom sagorijevanja ulja. FIA je sve momčadi jasno upozorila da bi takva radnja bila kršenje pravila, ali su i dodali da je nemoguće da se neke količine ulja ne sagore u motoru prilikom rada.

Portal Motorsport.com prenosi od izvora da je Mercedes kao odgovor na optužbu Red Bulla predložio da se količina ulja u spremniku tijekom utrke ograniči na 5 kilograma, ali je odbijena jer se smatralo da se tijekom utrke već koristi manje od 5kg ulja.

FIA je nakon prvog predsezonskog testa još jednom poslala pisma upozorenja svim momčadima i proizvođačima motora kako je bilo kakvo miješanje ulja i goriva kršenje tehničkog pravilnika. Ostaje da vidimo hoće li se saga optužbi nastaviti.

Podrži nas

Zadnji donatori:
Jhkuiz5 i zekohonda

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Mercedes#Red Bull

Komentiraj

20 komentara

  1. Formula 1 1883 Donator Prikaži

    Oblačić dima se mogao vidjeti i na Force Indiji i Williamsu. Ne mogu se točno sjetiti na kojim GP vikendima ali sam 100% siguran u napisano.


    0

    0
  2. F1puls Krstas Donator Prikaži

    Sta ste vi (sve) neregularno koristili u doba vase dominacije?!
    To je bilo OK a ovo nije?


    0

    0
  3. Kimi Raikkonen Michael Schumacher Prikaži

    Koliko zlih jezika iz tog RedBulla a Mecka samo štuca kad dela u leru pa bace beli dim van kao znak vozacu stisni me stisni me :P


    0

    0
  4. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Ferrari sumnja na RB i Mercedes da imaju ilegalne suspenzije, RB sumnja da Mercedes ima ilegalno izgaranje.. jedino na Ferrari nitko nema sumnju.. opet, po tko zna koji put.

    Nadam se da će i Ferrari doći do te sive zone.. jednog dana.

    Dok sam navijao za plavi tim, ohrabrivalo me je što im je bilo uobičajeno nakon što im se pojavio na stolu novi tehnički pravilnik (uglavnom prekrojen da bi uskratio njihovu genijalnost iz prošle sezone) završio na kopirki te bio uredno podijeljen svim inženjerima i tehničarima.. kako bi kolektino mogli proučiti i dokučiti moguće rupe u pravilniku i te ideje predstaviti AN-ju, te su tako kao tîm udržili mozgove da dođu do novog genijalnog načina stjecanja prednost. i to im je uspjevalo kroz sezonu.
    To je u prirodi ovog sporta. i to možemo očekivati od svake kvalitetne ekipe, no do sada to nismo mogli očekivati i od Ferrarija.

    Nadam se da će im ova godina u tom pogledu napraviti nekakav preokret, da napokon vidimo tu kolektivnu svijest koja je falila tom crvenom timu, i koja je bio jedni nedostatak kroz sve te godine.. umjesto toga rješenja (težnje i načina) su tražili spas u konstantnom mijenjanju kadra i destabilizaciji tima.. nesvjesni u čemu je bit problema. Čini mi se da su kockice napokon posložene u tîmu.. te se nadam da je ova šutnja dokaz toga na svojevrstan način.

    Ja ne bi optuživao niti jednu ekipu u vezi rješenja, no također je razumljivo da se politika timova vodi kroz to razotkivanje što je možda u “duhu pravila” ili nije.. kako bi se smanjila nečija prednost.

    Za to postoji FIA, pa neka provjerava.. no neke stvari ako su dobro razrađene teško ih je dokazati. U to me je također kvaka genijalnoga rješenja.


    0

    0
    • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

      Mercedes vec godinama manipulise sustav, jer napravili su stroj bolje nego sto je to FIA zamislila. Tipicni skolski primjer bolida. FIA ocigledno ne zna s koje “strane” bi prisla Mercedesu da nadje nesto neregularno, pa drugi “klikeri” iz konkurentnih ekipa sumnjaju u nesto.

      Mercedes je strasno brz bolid, njegov adut je motor, on dozvoljava svakakva odstupanja od konvencionalnog, kada je u pitanju aerodinamika. Sta god da natakare to izgleda nama mocno, no druge ekipe upravo sa aerodinamikom pokusavaju da ublaze deficit za Mercedesom.

      Evo prodjose 2 godine kako Renault i Ferrari tek nesto izmisljaju, treba sustici Mercedes, pa tek onda preteci.

      RBR (Newey) mozda jedini kliker koji moze da nadmudri Mercedesovu aerodinamiku, no Renault kao motor nema sanse. Sta se krije to u Mercedesu, to ni FIA ne zna ili nece da kaze. RBR isto tako ima dobar ovjes, imaju dobru aerodinamiku, ali nemaju dobar motor, Renault je ove godine (tako kazu) napravio revoluciju motora, 95.% istog su ga izmjenili, sad hoce li i to biti dovoljno da se pobjedi Mercedesovo cudo!?

      Ferrari je pristupio dosta radikalno, sam Newey nema pojma kako Ferrari-jevi usisnici funkcionisu, ove godine Ferrari ima vise aero detalja nego u posljednje 4 godine! Motor bi trebao biti bolji od Renaulta, aero je malo enigmatican, ako se opet bude Mercedes dlijepljivao za 1 s od ostalih, onda tu fkt nesto smrdi.

      Sve dok nos Ferrari-ja i RBR-a ne bude ravan, kao u Mercedesa , tad ne mozemo sa sigurnoscu reci da oni jurisaju na titulu. Nosonje nisu ugodni oku, ali su funkcionalniji od ravnih noseva, pa se zrtvuje estetika za parce downforce-a.

      Ovo u sta RBR sumnja moglo bi nositi neku tezinu. Mercedesovo oruzije nije iz vana, vec iznutra.


      0

      0
      • Chase Carey hattrick Donator Prikaži

        Čak i da izuzmemo bilo kakve Mercedesove manipulacije.. sasvim je razumljiv njihov stav prema mogućim budućim tehničkim promjenama agregata.. također sam mišljenja da im FIA može trenutno stavljati soli na rep koliko god hoće (kao i ostali timovi) jer Mercedes ima dovoljno bufera, sve dok ga netko ne sustigne od prozvođača agregata (a to je gotovo nemoguće) nema vajde.. oni će radit na prednosti koju su postigli pet godina prije nego što se uopće u F1 razmišljalo o ovoj soluciji hibridne ere. Znači da su u jednostavn u tehnološkoj prednosti i to za hrpu godina ispred drugih, recimo barem jednu cijelu generaciju ili ti stepenicu. Ono što se moglo to se očito propustilo.. a to je onaj period kad su LdM i Berni došli do informacije da je Mercedes radio na hibridima puno prije.. i to ne nužno da ti agregati budu primjenjeni u F1. Tada su jednostavno trebali prekinuti tu ideju i prekinuti razvoj tih agregata u ostalim timovima, te 2013. godine ostaviti V8 dok su troškovi već započetih projekata bili u jeftinijoj fazi.

        Sada nema povratka.. jer se tu ne radi o skidanju ponekog krilca.. kako bi se ukinula dominacija nekog genioznog aerodinamičara.. ili skidanju nekog elektro-pneumatskog sustava kako bi se ukinula dominacija uzrokovana nečijim genioznim inžinjerom mehanike. Tu se radi o već uloženim milijardama.. ne desetcima ili stotinama miliona… pa je promijena kudikamo teža, čak i za proizvođače koji su se našli u ne obranom grožđu.. kao recimo Honda. Pa nas ne čudi da sada više nije nitko za ideju vraćanja na aspiratorne mašine, bez obzira što bi to jednostavno anuliralo moguću bitnu prednost u agregatima, stavilo funancije pod kontrolu i gledateljima dalo slušnu satisfakciju.

        Budemo vidjeli što će se dešavati ove godine na sastancima, jer je došlo vrijeme odluke.. 2020 je u okvirima F1 već na vratima… te ako će biti kakvih promjena u vezi agregata, već lagano kasne sa odlukom godinu dana…. osim ako se ne planira vraćanje na nove-stare tehnologije koje se razvijaju već desetljećima.


        0

        0
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Po čemu zaključuješ da je ravan nos lošiji za aerodinamiku od “nosonja”? Povijest je pokazala da gotovo uvijek lijepi bolidi su i učinkoviti bolidi.


        0

        0
    • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

      Zasto ga Mercedes nema, ako je ucinkovit? Zasto jos ne dodaju koju stotinku na svoju brzinu? Logicki uzi nos najbolje prolazi na ravnicama, ne stvara velik otpor, dok kroz krivine je ipak bitno da ima tog nekog otpora, kako bi se bolid mogao “oslanjati” na strujanje zraka.

      Mercedes ispod nosa ima malo sira krilca ili lopatice koje grabe taj zrak pri krivinama. Odmah da presjecemo njihova aerodinamika nije prosjecna, oni su i dalje top momcad, no da RBR ima njihov motor, filozofija Mercedesa bi mozda bila ista ili se pocela prilagodjavat RBR-u.

      Danas je kljucan downforce u F1. RBR je na stazama koje iziskuju isti, dobro napatio Mercedes, na kraju krajeva pobjedjivao. No kljucnu prednost Mercedes stvara svojom brzinom, ako siri nos daje 0,2 s prednosti, a Mercedes ima 1 s prednosti nad konkurencijom, onda mogu si priustiti takav luksuz da pored brzine izgledaju i lijepo.

      Ocit primjer je Renault, imali su slicnu filozofiju, pa su presli na konvenicionalnu. Ovo sto Toro Rosso radi, po meni je samo hrabar potez, na kraju krajeva je samo test ocigledan za RBR, jer su reklinda ce saradjivat zajedno na razmjeni ideja i dijelova.


      0

      0
      • Formula 1 1883 Donator Prikaži

        @hattrick i @Slavenovskay
        Po čemu zaklučujete da ovi mošnja/penis nosevi propuštaju više zraka od onoga na Mercu i to na mjesta koje momčadi žele i posljedično stvaraju manji drag i/ili veći downforce? Imate li nekih konkretnih dokaza za to? Neutemeljena priča nekih fanova kruži već par sezona kako Red Bull ima bolju aerodinamiku i još uz to veći downforce od Merca, i za ovo mi molim vas dajte dokaze jer ih nisam apsolutno nigdje vidio i pročitao. Lani je AMuS napravio fenomenalnu analizu na Silverstoneu RBR vs Merc po krugu pa evo pogledajte. Treba napomenuti da je ovdje RBR vozio full downforce stražnje krilo što je potvrdio i Paddy Lowe dok Merc nije, vozili su semi downforce stražnje krilo. Isto tako što treba istaknuti, Red Bull (a o ostalima da ne govorim) niti na jednoj stazi osim Monaca prošle godine nije dobio Merc niti na jednom tehnički zahtjevnom sektoru gdje snaga motora ne utječe presudno na štopericu.
        Proučite malo ovo:
        http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/gps-vergleich-hier-gewinnt-mercedes-auf-red-bull-11509477.html


        0

        0
      • Chase Carey hattrick Donator Prikaži

        @1883
        Kolega, nisam se očitovao što se aerodinamike tiče.. taj segment nosa je više povezan sa početnom filozofijom ostale raspodijele vorteksa preko cijele šasije.
        Kako bi se reklo sve počinje od nosa.. :D
        Današnji cilj sa tim spuštenim nosom (zbog takve regulative) je kako postići u predijelu Y250 bolida, posebice ispod podnice i na bokove, donijeti što više zraka kako bi se stabilizirao stražnji kraj… svaki tim ima svoj način, što uvelike mijenja dalnji koncept šasije. Mercedes recimo zbog toga (pošto mu zraj dolazi oko bočnih dijelova nosa) mora imati cijeli niz krilaca na bargeboardu kako bi stvorili vortekse, dok sa RB-ovim ili Ferrarijevim nosom (koji imaju većina) to nije potrebno u toj količini pošto imaju prostor koji direkno ide u zonu Y250.. uglavnom rezime je da se svatko drži onog u čemu misli da može iskoristit svoj nabolji potrncijal.


        0

        0
      • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

        Jos kad je bilo predstavljanje bolida, pitao sam se upravo zasto ostale ekipe ne kopiraju mercedesov nos? Imali su ga lani, sad opet, i to jedini! (ne racunajuci TR)…
        i dalje ne kuzim… mora postojati neka kvaka (kombinacija tog nosa s necim drugim), koja ocito nije oku vidljiva, pa druge ekipe ne kopiraju. Ne vjerujem da nisu probali. Mozda uopce nema taj vrh toliku vaznost, a opet, ne vjerujem da bi se svi ostali odlucili za ovaj ruzniji “palac- nos” da im nije “brži”…


        0

        0
      • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

        Filozofija Ferrarija i RBR je skoro slicna da protog zraka forsoraju prema podnici bolida. Newey ne odstupa od tog rijesenja, a njegov koncept je i Ferrari primjenio. Veci nagib podnice vise forsira difuzor. A siri nos upravo omogucava bolje strujanje zraka.

        Takva rijesenja su extremna prema aerodinamici, no ona je bila kljucni faktor, da se dobije Mercedes na tehnicki zahtijevnim stazama, RBR je to u par navrata i uradio.

        Opet kazem, ovakav nos (lijep nos) je luksuz u F1. Mercedes moze taj isti da priusti jer imaju odlican motor. S druge strane i taj ovjes kojeg stalno spominju je isto kljican pri balansu bolida. Ferrari 2015 je bio dosta dobar na duzem nosu, jer duzi nos je bolje odgovarao pull rod-u.

        Filozofija tankog nosa je sigurno kompleksna, a vecina timova nema upravo taj luksuz.da experimentise s tim, no evo Toro Rosso me demantuje, no po meni oni su vise testni poligon RBR-u! Vidjeti cemo kako ce se ponasati TR na ovoj filozofiji! Renault se nije bas nesto proslavio, pored sto nisu bili mesto brzi, nisu bili ni kvalitetni na aero polju.


        0

        0
  5. Honda zekohonda Donator Prikaži

    sumnjaš? uloži žalbu.


    0

    0
  6. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Dimio se i ferrari u Bahreinu. Šalim se. Ali zbog čega bi se onda ti motori “dimili” nakon kavala u pitlaneu, a ne na stazi? Nisam primjetio ni tokom kvala, jedino ponekad na startu utrke. A rečeno je da u utrci nemaju tu “prednost”. Očito je renault ponovo sfušao nešto i sada se vade na druge.


    0

    0
  7. Mercedes Mikalo Prikaži

    Dim iz Merc motora se pojavljuje zbog specijalne smjese goriva i peleta .


    0

    0
  8. Mclaren raca Prikaži

    a možda ubacuju i malo koke


    0

    0