Renault R.S.17 – tehnička analiza

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 7 godina 5 min 4 komentara

Renaultov R.S.17 prvi bolid koji je momčad iz Enstonea samostalno dizajnirala i konstruirala pod vodstvom šefova iz Francuske nakon svog povratka u Formulu 1 prošle sezone. Inženjeri, kojih je u sjedištu svakim danom sve više, imali su zadatak izraditi bolid koji udovoljava novom tehničkom pravilniku i koji će momčad hitno udaljiti sa samog dna gdje su bili 2016. Drugim riječima, cilj je peto mjesto konstruktora na kraju 2017., a tu će se naći još nekoliko momčadi s istim ciljem. No, Renault ima svog aduta.

Ipak, koliko god bolid za 2016. bio predmetom brze tranzicije prilikom akvizicije Lotusa, neke sličnosti su uočljive, mada treba imati na umu Abiteboulove riječi s današnje prezentacije kada je rečeno da ovo što danas vidimo nije 100% identično onome s čime će se momčad možda pojaviti na stazi. Prednje krilo djeluje nešto bogatije od onoga što nam je pokazao Wiliams, i otprilike slično Sauberovom, ali postav krilaca i zakrilaca je nešto drugačiji, bez izraženih vertikalnih elemenata. Iznimka su bočne strane prednjeg krila gdje se s vanjske strane nalazi i maleno krilce savijeno prema gore, sekcija koja pomaže u usmjeravanju zračnih stuja pored i iznad kotača. Nos na prvu podsjeća na prošlogodišnju izvedbu, pa tako i R.S.17 ima mali dodatak na samom vrhu, iako je kod prethodnika on padao prema dolje, dok je na ovogodišnjem bolidu izbačen prema van, identično kao i kod FW40 i C36, te se čini da bi i ove godine mogli gledati ovakve izvedbe koje nisu bile tako popularne posljednje dvije sezone.

Gornja slika pokazuje nešto zanimljivije. Na dnu je inkorporiran dodatak koji prati uzdužnu os bolida. Iako se na prvu može činiti da je on blago savijen prema van, zapravo ide ravno ili čak malo prema unutra, čime protok zraka usmjerava na gotovo okomito krilce ispod elemenata prednjeg ovjesa. Iznad tog elementa se nalazi otvor, ali ne S-ducta kojeg možemo vidjeti na gornjem desnom dijelu slike.

Bolji poznavatelji prošlogodišnjeg R.S.16 će uočiti da njegov nasljednik ima istu siluetu ako se pogledom prati središnji dio, točnije, od slova N Renaultovog imena ispod kojeg se u kokpitu nalaze stopala vozača, pa prema otvoru kokpita, zatim prema gornjem vanjskom rubu usisnika za zrak, te konačno samom boku gdje stoji Renaultovo ime. No, njegov nasljednik je detaljima bogatiji. L-krilce je doista bilo L oblika na odbačenom Manorovom, i pokazanom Williamsovom i Sauberovom bolidu. No, kod Renaulta ono počinje praktički s ruba te pada prema dolje, ali prema naprijed, gdje je cijelom svojom dužinom različite širine od ruba do ruba, pa čak i različite boje. Okomiti dio tog krilca je blago zakrivljen prema van te sadrži pukotine kroz koje struji zrak, što je bolje vidljivo na slici ispod.

Lijevo od toga, iznad bočnog usisnika za zrak, nalaze se maleni usmjerivači zraka kao na Williamsovom FW40. No, kod Williamsa je vidljiv maleni usmjerivač nalik na kanard koji je ugrađen ispred usisnika za zrak i retrovizora, dok je Renault izradio dvodijelni držač retrovizora, što znači omogućen protok zraka. Tik iza držača i retrovizora se nalazi horizontalno krilce koje zračne struje usmjerava prema stražnjem kraju bolida, dok kod Williamsa ono može usmjeravati zrak i prema samom bočnom usisniku.

Usisnik za zrak iznad vozačeve glave je dosta veći nego na prethodniku, te je podijeljen u četiri dijela, za razliku od prethodnika koji je imao tri. Službeni podaci za prošlu sezonu su isticali tlak prednabijanja od 4 bara i snagu od oko 875 konja, dok ovogodišnja brošura kaže da je tlak turbine povećan za 25%, a ukupna snaga premašuje 900 konja. Renault i njihovi klijenti će nastupati s potpuno novom arhitekturom motora s unutarnjim izgaranjem, te drugom generacijom ERS-a razvijenog u suradnji s Infinitijem. Prve nadogradnje stižu već u Španjolskoj.

Pogled straga ukazuje na također usko pakiranje i očito nezaobilazni shark fin, tzv. peraju koju smo gledali i prije nešto manje od 10-ak godina. Mišljenja oko estetike su po ovom pitanju očito podijeljena.

Podnica ne otkriva puno detalja i usmjerivača kao Sauberova, ali ne oskudijeva kao Williamsova. Ipak, treba imati na umu da su ovo samo studijske verzije fotografija i da će se po pitanju detalja još mnogo toga promijeniti do Australije. Stražnje krilo je također savijeno prema unutra u svom donjem dijelu, sukladno pravilniku.

Renault si više ne može priuštiti sezonu kakvu su imali prošle godine. Kada je riječ o pogonskoj jedinici, u stanci im je pomogao i pravilnik koji je ukinuo razvoj korištenjem tzv. tokena, pa u Viry-Chatillonu imaju odriješene ruke. Koliko su dobar posao napravili u Viryju i Enstoneu, moći ćemo vidjeti već sljedećeg tjedna.


Odgovor

4 komentara

  1. Maurizio Arrivabene
    Basso Profondo Prikaži

    Za motor se nekako ne bojim(ustvari bojim jer sam Tifos) a za šasiju ćemo vidit uglavnom ove godine nas ne smije iznenaditi skok Red Bulla jer njihova šasija je jak adut a šta se kuvalo u Italiji ćemo vidit iako sam žestoki Tifos ne očekujem čuda…Al evo dao Bog da budem u krivu!


    0
    0

    0
  2. Fernando Alonso
    r.u.m. Prikaži

    Sa ili bez peraje ?
    Ne znam kako zaljepiti sliku ali miožete vi staviti sliku pa da vidimo za i protiv …
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=191044734715023&set=gm.10154411564641545&type=3&theater


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.