Zimska stanka, 85. dan: Povijest boja Sauberovih bolida

Marko Rakić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 85. dan: Povijest boja Sauberovih bolida

Marko Rakić

Povijest Saubera u Formuli 1 počela je VN Južnoafričke Republike 1993., prvoj utrci te sezone, gdje je mala švicarska momčad iznenadila konkurenciju svojom brzinom. Da Karl Wendlinger nije odustao zbog kvara oko elektronike, on i JJ Lehto bi slavili dvostruko osvajanje bodova u debitantskom nastupu. No, i peto mjesto naspram prejakih Williamsa, McLarena i Benettona je bio podvig i pol. Prvi bolid bio je Sauber C12, cijeli crni i s jako malo sponzora. No pozornost je pljenio svojom konkurentnošću među velikim i jakim ekipama. Nije prošlo dugo vremena dok bolid nije postao potpuno ukrašen sponzorima.

Već za sljedeću godinu ih je bila hrpa, da bi za 1995. sklopili ugovor s Red Bullom te potpuno promijenili liveriju. Osim liverije, došlo je i nešto novca, koji je Sauberu bio prijekopotreban da zadrži konkurentnost. C14 nije bio loš bolid, no Frentzen je iz njega izvlačio više nego što je bilo realno, a donio je ekipi prvo postolje, treće mjesto na VN Italije.

Sljedeći korak prema naprijed zbio se već sljedeće godine kada je Sauber s Petronasom sklopio adekvatniji ugovor, pa su uz Red Bull imali još jednog velikog sponzora. Ekipa je i dalje napredovala, no mehanički kvarovi bili su problem.

1999. započeo je lagani pad forme. Više nije bilo postolja, a pouzdanost je ostala na istoj razini – nepouzdana. Spas je došao već 2001., kada Peter Sauber u momčad postavlja dvojicu mladih talenata, Kimija Raikkonena i Nicka Heidfelda. Te je godine Sauber osvojio četvrto mjesto u poretku konstruktora, što je bio uvjerljivo najveći uspjeh u kratkoj povijesti postojanja.

Ulaskom Red Bulla u Formulu 1 2005. godine, Sauber gubi novčanu podršku velikog proizvođača energetskog pića. No, problem su rješili drugačije. Ostvarili su suradnju s BMW-om, pa se ekipa do kraja sezone 2009. zvala BMW Sauber. Bilo je to najplodonosnije razdoblje ove momčadi.

Formalno je ekipa i 2010. bila BMW Sauber, ali samo imenom, jer je BMW napustio Formulu 1. Nastupali su tako s Ferrarijevim motorima, a sezona je bila prilično teška i bez velikih uspjeha. Sauber doživljava renesansu 2012., kada s Perezom i Kobayashiem osvajaju čak četiri postolja. Bila je to godina u kojoj je Sauber bio opasnost iz sjene, a malo je falilo do pobjede u Maleziji. Od te godine do danas, Sauber je u konstantnom padu te gubljenju navijača. Pitanje je hoće li se ikada potpuno oporaviti. Sauber C36, budi dobar!

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9487 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1198 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Sauber#Zimska stanka

Komentiraj

6 komentara

  1. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Kad se sjetim samo BMW Sauber Ferrari :prcnjau:


    0

    0
  2. Brawn Gp stefan89 Prikaži

    Nadam se da ce ove sezone biti dosta bolji


    0

    0
  3. Najbolji, najjači i najbrži bolid – Williams pokretan BMW V10 motorom od preko 960 KS, nije im bilo ravnog :)
    Kamo sreće da opet gledamo natpis BMW POWER na nekom od današnjih bolida, prvenstvo bi bilo kud i kamo napetije…


    0

    0
  4. Fernando Alonso r.u.m. Prikaži

    Dragi prijatelji i urednici F1 puls-a ČESTITAM vam preuzeli ste inicijativu i po meni prešli ste najbrži F1 portal u Hrvatskoj da ga ne reklamiram..
    Godinama pratim i mogu vam reći da ste mene osvojili i vidi se po broju komentara da ste se digli a vjerujem da imate kvalitetu i dobili ste iskusne fanove a pomalo će doći i ono drugo.
    Trud se isplatio,sretno dalje i samo tako nastavite.


    0

    0