Povijest Saubera u Formuli 1 počela je VN Južnoafričke Republike 1993., prvoj utrci te sezone, gdje je mala švicarska momčad iznenadila konkurenciju svojom brzinom. Da Karl Wendlinger nije odustao zbog kvara oko elektronike, on i JJ Lehto bi slavili dvostruko osvajanje bodova u debitantskom nastupu. No, i peto mjesto naspram prejakih Williamsa, McLarena i Benettona je bio podvig i pol. Prvi bolid bio je Sauber C12, cijeli crni i s jako malo sponzora. No pozornost je pljenio svojom konkurentnošću među velikim i jakim ekipama. Nije prošlo dugo vremena dok bolid nije postao potpuno ukrašen sponzorima.
Već za sljedeću godinu ih je bila hrpa, da bi za 1995. sklopili ugovor s Red Bullom te potpuno promijenili liveriju. Osim liverije, došlo je i nešto novca, koji je Sauberu bio prijekopotreban da zadrži konkurentnost. C14 nije bio loš bolid, no Frentzen je iz njega izvlačio više nego što je bilo realno, a donio je ekipi prvo postolje, treće mjesto na VN Italije.
Sljedeći korak prema naprijed zbio se već sljedeće godine kada je Sauber s Petronasom sklopio adekvatniji ugovor, pa su uz Red Bull imali još jednog velikog sponzora. Ekipa je i dalje napredovala, no mehanički kvarovi bili su problem.
1999. započeo je lagani pad forme. Više nije bilo postolja, a pouzdanost je ostala na istoj razini – nepouzdana. Spas je došao već 2001., kada Peter Sauber u momčad postavlja dvojicu mladih talenata, Kimija Raikkonena i Nicka Heidfelda. Te je godine Sauber osvojio četvrto mjesto u poretku konstruktora, što je bio uvjerljivo najveći uspjeh u kratkoj povijesti postojanja.
Ulaskom Red Bulla u Formulu 1 2005. godine, Sauber gubi novčanu podršku velikog proizvođača energetskog pića. No, problem su rješili drugačije. Ostvarili su suradnju s BMW-om, pa se ekipa do kraja sezone 2009. zvala BMW Sauber. Bilo je to najplodonosnije razdoblje ove momčadi.
Formalno je ekipa i 2010. bila BMW Sauber, ali samo imenom, jer je BMW napustio Formulu 1. Nastupali su tako s Ferrarijevim motorima, a sezona je bila prilično teška i bez velikih uspjeha. Sauber doživljava renesansu 2012., kada s Perezom i Kobayashiem osvajaju čak četiri postolja. Bila je to godina u kojoj je Sauber bio opasnost iz sjene, a malo je falilo do pobjede u Maleziji. Od te godine do danas, Sauber je u konstantnom padu te gubljenju navijača. Pitanje je hoće li se ikada potpuno oporaviti. Sauber C36, budi dobar!
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kad se sjetim samo BMW Sauber Ferrari :prcnjau:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
retardirana fia!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nadam se da ce ove sezone biti dosta bolji
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najbolji, najjači i najbrži bolid – Williams pokretan BMW V10 motorom od preko 960 KS, nije im bilo ravnog :)
Kamo sreće da opet gledamo natpis BMW POWER na nekom od današnjih bolida, prvenstvo bi bilo kud i kamo napetije…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dragi prijatelji i urednici F1 puls-a ČESTITAM vam preuzeli ste inicijativu i po meni prešli ste najbrži F1 portal u Hrvatskoj da ga ne reklamiram..
Godinama pratim i mogu vam reći da ste mene osvojili i vidi se po broju komentara da ste se digli a vjerujem da imate kvalitetu i dobili ste iskusne fanove a pomalo će doći i ono drugo.
Trud se isplatio,sretno dalje i samo tako nastavite.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala, nastavit ćemo dalje u istom tonu :)
0
0