Sauber C36 – tehnička analiza

Marko Rakić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Sauber C36 – tehnička analiza

Marko Rakić

Sauber je jutros predstavio svoj adut za sezonu 2017., model C36, kojim švicarska momčad proslavlja 25 godina u Formuli 1. Prvi utisci već su pali. Mnogima se bolid sviđa, što i nije čudno s obzirom na dizajn koji smo imali zadnjih godina. Osim toga, Sauber će ove godine nastupiti u novoj kombinaciji boja. Budući da više nema Banco Do Brasila, žute boje više nema, a zamijenjena je bijelom u većoj količini te zlatnom u nešto manjoj. No to su promjene koje i sami vidite, tako da neću trošiti previše vremena na to, već na tehničku analizu.

Promjene na bolidima za ovu godinu su jasno vidljive, pa nema smisla stalno spominjati veće prednje krilo, više aerodinamičkih dodataka itd., već se fokusirati na ono što izdvaja od uobičajeno napravljenog posla. Na ovogodišnjem Sauberu se vidi velika promjena po pitanju zadnjeg kraja, koji je sada puno uži od prošlogodišnjeg te sada podsjeća na ono što su jače momčadi koristile od početka 2014. Vidi se nekoliko neobojenih dijelova bolida (peraja i donji dio prednjeg krila) što ukazuje na smanjenje mase.

Između kotača vidimo karbonski element u tri dijela koji služi usmjeravanju zraka ka velikim bočnim krilima koje dalje preusmeravaju na podnicu, koja pak vodi do difuzora pomoću nekoliko zakrilaca i kanalića. Sauber se odlučio na strujanje zraka oko auta, što je očito izostavljanjem S ducta. Prednje krilo ne donosi ništa neuobičajeno.

Ispod bočnih usisnika za zrak se sada nalazi nekoliko krila i usmjerivača. Vanjsko krilo (neobojeno) na rubu podnice izgleda kao produžetak velikog bočnog krila te preusmjerava zrak prema savijenom dijelu podnice. Od tog mjesta dio zraka ide prema dva okomito postavljena usmjerivača koja će biti primjetna na idućoj fotografiji.

Rupe u podnici ispred prednjeg kotača vidjeli smo još prije nekoliko godina na Red Bullovim bolidima. Mnoge su momčadi kopirale rješenje, a razlog je taj što kroz rupice zrak učinkovitije dolazi do donjeg dijela difuzora preko malog tunela koji nažalost nije vidljiv na fotografiji.

Usisnik zraka iznad glave vozača ono je što prvo upada u oko na novom Sauberu. Nešto slično napravio je Mercedes još 2010. godine, no nije bilo ovako debele pregrade između dva usisnika. Osim toga, sami usisnici ne stoje ravno, već su nakošeni prema vani, pa je tako cijela struktura nešto uža nego što bi bila da stoje ravno. Ispod glavnih usisnika vidimo još dva manja, a to je pokazatelj da su potrebe za hađenjem postale veće zbog užeg dizajna zadnjeg kraja.

Ostajemo i dalje na usisniku iznad vozačeve glave.

Osim debele pregrade na sredini, postoje još dvije na samim rubovima, što govori o kompleksnosti hlađenja današnjih pogonskih jedinica. Nešto slično napravljeno je u bočnim usisnicima, do čega ćemo poslije doći. Pregrada je također vidiljiva i u mikro usisnicima na dnu fotografije.

Novitet u dijelu prednjeg krila su dva elementa okomito postavljena na donju plohu krila. Oni se protežu cijelom dužinom, praktički do kotača.

Pogled iz “poluptičje perspektive” pokazuje koliko su ovogodišnji bolidi odmaknuli po pitanju aerodinamike, s obzirom da krila vidimo na svakom koraku.

Gore sam spomenuo da bočni usisnici imaju još jedan odjeljak, a on se nalazi u donjem dijelu. Ima ih dva. Prvi je dvostruko veći od drugoga, te se po nagibu čini da zrak usmjeravaju oštro prema donjem dijelu.

Bočna strana ne otkriva ništa posebno što nismo vidjeli na preostalim fotografijama. Jedino se može bolje vidjeti kosi otvor usisnika iznad glave vozača, kao i nagib zadnjeg krila. Stražnji kraj je jako zamračen i namjerno je izbjegavano njegovo fotografiranje kako se ne bi otkrio dizajn difuzora.

To je sve oko dizajna ovogodišnjeg Saubera. Ne izgleda spektakularno, no vidi se da je ekipa usvojila gradivo koje je bilo važno upotrijebiti u praksi, budući da se šasija prošlogodišnjeg Saubera često pokazala najlošijom na gridu.

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9487 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1198 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Skidam kapu!

    Ovo što vi radite je nevjerojatno. Posramili bi pola svjetskih portala o Formuli 1.
    Samo tako nastavite momci, nema vam ravnih.


    0

    0
  2. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Svaka čast.. ovo je level-up naspram prošle sezone F1pulsa. Moj naklon! :klanjam:
    ..svake godine ste sve bolji, kao dobro skladišteno kvalitetno vino. :)


    0

    0
  3. Ayrton Senna maurich Donator Prikaži

    Definitivno najbolji F1 site u Hr, a vjerojatno i cijeloj regiji. Svaka čast.


    0

    0
  4. Juan Manuel Fangio Estoril Prikaži

    Slažem se s kolegama ispod, brz i pouzdan portal sa tonom kvalitetnog sadržaja. Tehničke analize su kao šlag na tortu. Bravo ekipa


    0

    0
  5. Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

    Hvala svima :)


    0

    0