Izdvojeno / Okrugli stol

Okrugli stol: Što nas čeka iduće sezone?

Piše: Ante Vetma

Prije 6 godina, 15 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 8 minuta

Vedran Kristić

Budući da posljednjih dana možemo čitati kako sami tehnički direktori i šefovi raznih momčadi među sobom kontriraju na izjave o tome da će novi bolidi zadovoljiti očekivanja, te da će utrkivanje biti kvalitetnije, gledateljima je pravi zadatak odgonetnuti što nas zbilja čeka za nešto više od mjeseca dana u Melbourneu. Kao prvo, očekujem ipak nešto bolju, zanimljiviju, gledaniju sezonu u kojoj će barem dvije momčadi od prve utrke konkurirati za vrh. U tom slučaju mi neće biti krivo ako bude manje pretjecanja. Dapače, ako ih bude manje, ne mora nužno značiti da neće biti i kvalitetnija. Drugo, a kad je estetika u pitanju ništa manje važno, prije svega očekujem oku ugodnije bolide nakon osam godina širokih prednjih krila uparenih s tanjim gumama i uskim i visokim stražnjim krilom, kombinacijom koja mi nikad nije legla.

Nakon tri godine dominacije jedne momčadi, i nakon ukidanja sustava razvojnih tokena za unaprjeđivanje pogonskih jedinica, ovaj tzv. tehnički reset pravilnika je prava prilika za neke momčadi koje polako najavljuju napad na sam tron. Mercedes bi trebao zadržati prednost, ili barem mjesto oko vrha, dok se Red Bull s pravom nada dobrom ulovu, iako treba imati na umu da potpuna promjena pristupa u izradi Renaultove pogonske jedinice neće odmah značiti da će “TAG Heuer” biti dostojan protivnik Mercedesovom stroju. Ali razloga za optimizam ima. Ferrari mi je trenutno velika nepoznanica, pomalo i McLaren, dok od tvorničkog Renaulta očekujem ipak bolju predstavu nakon tranzicijske 2016.

Zanimljivostima bi svakako trebao pridonijeti podosta velik broj izmjena na vozačkom polju, a ne treba zaboraviti ni velike rošade po pitanju tehničkog osoblja. Poseban naglasak će biti na dvoboju Hamilton-Bottas, kojeg ovdje ipak neću previše komentirati, jer je dovoljno pročitati komentare na objavu Ricciardovog prelaska u Red Bull, i zatim to usporediti s bodovnim stanjem na kraju 2014. Ipak, mogu reći da Lewis definitivno neće imati lagan posao. Bit će napeto i u Red Bullu gdje će prvu punu sezonu kao momčadski kolege odraditi Ricciardo i Verstappen. Od Ocona i Vandoornea očekujem opravdavanje epiteta koje nose, dok se epiteti još ne mogu pronaći za mladog Strolla, no rezultati su ipak tu. Nešto niže na (prošlogodišnjem) gridu ne očekujem veliku muku Grosjeana i Hulkenberga protiv svojih momčadskih kolega.

Luka Maloić

Zahvaljujuci, ponajprije, novim pravilima F1 bolidi će izgledati agresivnije i dinamičnije. Prirodna evolucija iz godine u godinu govori nam da brzine ne bi smjelo nedostajati. Prosle sezone vidjeli smo rekorde krugova u Bahreinu i Austriji – sa skromnim V6 motorima. Sjetimo se samo Rosbergovog pole-a sa VN Mađarske koji je za čak 2 sekunde srušio “benchmark” iz 2015! Tako da, prije svega ostalog, očekujem brzinu. Toto Wolff tvrdi da će bolidi za 2017 biti teži za upravljanje te da će stvarati više G sila na vozače, a mene to, iskreno, veseli. Vjerujem da će to razveseliti Alonsa, Kimija i ostatak starije ekipe koja je toliko nostalgično pričala o “wow” efektu kojeg nisu osjećali prošlih sezona. Znači, pravac je jasan – više brzine, manja vremena po krugovima i više downforcea.

Neki se boje da ćemo vidjeti manje pretjecanja, ali ja ne želim biti pesimist prije početka sezone.
Ozbiljno vjerujem da će automobili generirati više downforcea kroz gume, mehanički, što ne bi smjelo srušiti broj pretjecanja po utrci. Utjecaj prednjeg krila će biti manji jer će podnica i difuzor generirati više downforcea – a to dovesti do više pretjecanja. Jer bolje i jedno normalno nego 10 pretjecanja samo zbog DRS-a ili menadžmenta guma.

Uz nabrojeno, veselim se momčadskim dvobojima. Osobno, zanima me krajnji ishod u McLarenu.

Marko Rakić

Baš sam pričao s Vedranom o tome kakva su mi očekivanja za novu sezonu…nikakva, nemam očekivanja. Za 2014. sam očekivao brda i doline, a na kraju smo dobili frišku figu i hladno šamaranje konkurencije od strane Mercedesa. Za ovu godinu zaista ne znam što očekivati. Nekako je najvjerojatnije da će Mercedes ostati na vrhu, čisto iz razloga što sve imaju pod istim krovom i ogroman budžet, vrlo vjerojatno najveći od svih momčadi. Promjena pravila je velika, no ne i drastična, pa bi W08 trebao biti ubojit kao i prethodnici. Realno, da je Red Bull zadnje tri godine imao konkurentniji motor, pitanje je tko bi odnio naslove, jer se Neweyeva šasija mnogo puta pokazala kao izvanredna. U posao tog genijalca ne sumnjam, jer sve što je napravio zadnjih 10-ak godina su zaista remek djela od bolida. Za Red Bull je samo jedan upitnik – Renault. Ove dvije momčadi vidim na vrhu, odvojene od ostalih.

Iza toga vidim samo košmar. McLaren i Ferrari (nešto manje) su u neredu, Renault bi trebao napraviti nešto čudesno da bude iznimno konkurentan, Williams i Force India nemaju novca za nešto ozbiljnije, posebno tri ostale momčadi. Haasu nije toliki problem novac koliko nedostatak iskustva. Sauber bi vrlo lako mogao biti zadnja momčad, dok Toro Rosso ponajviše zavisi od motora, budući da se zadnje dvije godine imali poprilično dobru šasiju.

Što se tiče momčadskih dvoboja, teško je predvidjeti bilo što jer počinjemo iz početka. Naravno, po nekim smjernicama iz prošlih sezona možemo ponešto nagađati, no ne treba raditi neke posebne analize. Tko je očekivao Ricciarda kao vodećeg i boljeg vozača Red Bulla 2014? Tko je očekivao onakvo šamaranje Alonsa nad Raikkonenom te iste godine? Teško je tu nešto posebno reći, a da ne počne biti filozofija. Moje želje su jedno, a ono što će biti je vjerojatno nešto potpuno drugo :)

Ante Vetma

Bez obzira na to kakvi nas bolidi dočekaju i koliko ćemo pretjecanja imati – očekujem odličnu sezonu, i to u prvom redu zbog unutarmomčadskih dvoboja. Dolazak Bottasa u Mercedes na domaći teren Lewisa Hamiltona mogao bi biti vrlo zanimljiv, a još bolji dvoboj mogao bi biti u prvoj punoj sezoni između Ricciarda i Verstappena u Red Bullu. Ako to potencijalno bude i dvoboj za naslov – tim bolje. Zatim, pomalo u sjeni je vozač koji je bio jedan od najdominantnijih vozača ikad u GP2 seriji – Stoffel Vandoorne. Da su drugoplasirani i trećeplasirani zbrojili bodove, još uvijek bi im falila jedna pobjeda da dostignu bodove s kojima je Vandoorne izdominirao sezonom. Iako nisu sve ekipe jednako dobre, u GP2 seriji je ravnopravnost izražena u puno većoj mjeri nego u Formuli 1, a ipak, Vandoorne je svojom šampionskom sezonom dominirao više nego Mercedesi u Formuli 1. Hoće li se on moći nositi sa starim liscem Fernandom Alonsom vidjet ćemo vrlo skoro.

Nekima vjerojatno i karijera ovisi o ovoj sezoni. Esteban Ocon će se odmah morati dokazati protiv Sergija Pereza, isto kao i Pascal Wehrlein protiv Marcusa Ericssona. Obojica su u Formuli 1 dosad imali isprike za svaku lošiju utrku jer su bili u Manoru. No, sada je priča drukčija i bit će pod puno većim povećalom javnosti. Haas će također imati pukovnika i pokojnika u ovo vrijeme iduće godine. Kevin Magnussen i Romain Grosjean čine vozački dvojac koji će se sigurno žestoko obračunati jer vjerujem da bi za gubitnika vrlo lako moglo ponestati mjesta u Formuli 1.

Što se tiče upozorenja o nedostatku pretjecanja, osobno smatram da bi to bila dobra stvar za Formulu 1. Ne za show, ne za masovne auditorije, ali za stare hardcore navijače koji više uživaju u žestokim potjerama nego u laganim ulovima – to će biti prava stvar.

David Vidović

Od 2017. očekujem puno više nego prethodnih sezona. Prošle godine je Red Bull pokazao da mogu biti u koraku s Mercedesom i mislim da je uvođenje novih pravila samo protreslo košnicu i da će tek nastati kaos, naravno u pozitivnom smislu. Od utrkivanja ne očekuje previše, Formula 1 me je već navikla na to, ali barem očekujem raznovrsne pobjednike i neizvjesniju završnicu sezone. Barem Red Bull da napravi iskorak i stupi u Mercedesovu teritoriju, gdje nikako ne treba zanemariti Bottasa u duelu s Hamiltonom, svi imamo friško pamćenje Red Bull 2014. gdje je Ricciardo bio još veći underdog nego Bottas sada. 2017. bi trebala biti ona čarobna sezona za McLaren i Hondu koju su dugo čekali, i mislim da se mogu smatrati neuspijehom ako ove sezone ne budu barem u top 4 momčadi. Još jedna stvar koja me interesuje je način poslovanja novih vlasnika Formule 1, kako će voditi sport i koje i kolike promjene ćemo odmah u ovoj sezoni osjetiti.

Pitamo vas: što vi očekujete iduće sezone?

Komentiraj

15 komentara

  1. Fernando Alonso
    croatic f1 urednik Prikaži

    Zbilja ne znam što očekivati, ali za dosta toga se nadam da će krenuti na bolje. Prvenstveno želim kvalitetnije utrkivanje, za mene bi bilo idealno da DRS-ov efekt oslabi, a da praćenje bolida postane lakše, bez uništavanja guma i velikog utjecaja prljavog zraka pa da imamo više pravih borbi. Bilo bi i lijepo vidjeti više konkurentnih momčadi, među njima da bude i McLaren, a nadam se i da će vozački utjecaj doći do malo većeg izražaja s obzirom na fizički izazov koji predstavljaju novi bolidi.


    0

    0
    • Mislim da bi utjecaj DRS-a mogao biti veći, na žalost ili srećom, kako tko gleda na to. Bolidi će proizvoditi puno veći downforce radi širih guma, većeg obujma difozora, većih prednjih i stražnjih krila i dodatnog tehnološkog napretka iz sezone u sezonu. Sve to proizvodi i veći otpor, a osjetno šire stražnje krilo će igrati još veću ulogu kroz DRS upravo radi svoje veće površine i posljedično većeg otpora kada je sistem zatvoren, te manjeg otpora pri aktivaciji istog. Barem u teoriji bi trebalo biti tako, čisto radi zakona fizike.
      Vidjet ćemo :)


      0

      0
      • Fernando Alonso
        croatic f1 urednik Prikaži

        Kažem, to su samo moje želje, u predviđanja se ne želim i ne usudim upuštati. Jedni kažu bit će bolje utrkivanje, drugi bit će još gore, jedni kažu više utjecaja DRS-a, drugi manje, jedni dosadne utrke, drugi uzbudljive…Dok ne vidimo stvarno stanje na stazi, ne vjerujem nikome :D


        0

        0
      • dao bi se i mrski drs naštimat ako već ne može bez njega.
        mijenjat površinu krilca, nagib, dužinu drs zone…


        0

        0
      • Sigurno će kretati DRS zonu ako pretjecanja budu u stilu zaobilaženja. Mijenjati nagib ili površinu krila bilo bi puno teže provedivo jer bi se vjerojatno momčadi pobunile zato što bi to dovelo do veće “disfunkcije” aero paketa i razvijanja potpuno novih krila koja bi bila u skludu s ostatkom bolida i aero paketa.
        @croatic f1
        Nekako mi je logično da bi moglo biti ovako radi gore navedenih činjenica kojima će raspolagati ovogodišnji bolidi. Osobno želim bolje utrkivanje s više vozača uključenih za pobjedu, ali ako opet netko bude dominirao neće mi taj netko biti nimalo mrzak čisto radi respekta prema vrhunskom poslu koji je ta momčad odradila. U tom slučaju ispod oka bi trebali gledati nesposobne suparnike tih dominatora, ma koliko oni nama bili dragi.


        0

        0
  2. “… oku ugodnije bolide nakon osam godina širokih prednjih krila uparenih s tanjim gumama i uskim i visokim stražnjim krilom, kombinacijom koja mi nikad nije legla.”

    Niti meni.

    Lol…igledali su (meni barem) kao da su “šrinkani” 4:3 naspram 16:9 …hahaha


    0

    0
  3. Mclaren
    wilson Prikaži

    Jedino što bi volio da sezona ne bude dosadna kao tri prethodne.


    0

    0
  4. Decki, pohvala za tekstove.
    Osobno se nadam i zelio bi prije svega dvije stvari:
    1. Da novi bolidi “omoguce” veće isticanje najboljih vozaca, da ostave vise prostora za čuda, da se iz njih moze izvlacit “nemoguce” i da ce to činiti razliku… ukratko, da bude vidljivija razlika među vozacima…
    2. Manje štednje – veći postotak kvalifikacijskih (flat-out) krugova…
    Naravno, uz izjednaceniji grid, borbu barem 2 ekipe za vrh i vise razlicitih pobjednika utrka…
    Eto, “samo” to mi je dovoljno… :-)


    0

    0
  5. Fernando Alonso
    r.u.m. Prikaži

    Očekujem loš Mclaren , išli su raditi potpuno novi koncept motora što znači opet dosta tehničkih kvarova i problema.Na moju žalost, ali držim figu da netko uspije zapaprit malo Mercedesima da se ipak ne prošetaju kroz prvenstvo kao ovih zadnjih nekoliko godina.
    Wiliams mi je nepoznanica,dobri ljudi došli još da im je jedan kvalitetan vozač ala Alonso … tko zna Pady Lowe bi mogao čuda raditi sa Wiliamsom …


    0

    0
  6. Očekujem ranojutarnja buđenja (ponekad) i tjeranje žene, djece i ostale čeljadi koja zabunom uđe u sobu za prijenosa (redovito, kada se netko od njih usudi ući). Ostalo su moja nadanja:
    da će sezona biti puno dinamičnija no prijašnjih godina,
    da će Vettel ili Ricciardo (tim redosljedom) oprati Mercedes, barem do 2018. kada će Vettel tamo otići,
    da će novaci u ekipama zapapriti starosjediocima.
    Nešto još znam, a to je da jedva čekam početak sezone, kao i da ću F1 pratiti nestrpljivo čak i ako bude sezona “dosadna” i predvidiva kao prethodne 3.


    0

    0
  7. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Pored brži i ljepši bolida i konkurentnije sezone, očekujem novog pobjednika (Bottas) i nove momke na podiju, mislim da će tom u idućuj sezoni najbliži biti Vandoorne ili Ocon, a lijepo bi bilo vidjeti bilo koga novog :fakjea:


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni