Zimska stanka, 66. dan: Zvuk Formule 1 od 50-ih do danas (treći dio)

Marko Rakić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 66. dan: Zvuk Formule 1 od 50-ih do danas (treći dio)

Marko Rakić

1989. krenulo je veoma dugo razdoblje korištenja atmosferskih motora. U početku su bili znatno slabiji od turbo motora korištenih kroz 80-e, no brzo su evoluirali do respektabilne snage. Zvuk tadašnjih bolida bio je nevjerojatan, kako mnogi kažu, najbolji koji su ikad odjekivali slavnim stazama. Zapremina svih motora za 1989. bila je 3500 kubičnih centimetara, a broj cilindara je bio 8, 10 ili 12. Lamborghini i Ferrari su koristili najviše cilindara, pa je njihov zvuk bio poseban.

Punih šest sezona koristila se zapremina od 3500 kubičnih centimetara, da bi se od 1995. počeli koristiti oni od 3000. Nije to puno naštetilo zvuku, dapače, neki su bolidi zvučali nevjerojatno dobro, kao Williams FW18, koji je Damona Hilla doveo do naslova prvaka.

Najpoznatiji zvuci Formule 1 došli su početkom novog milenija, kada su se atmosferci vrtili do gotovo 20000 okretaja u minuti, što je rezultiralo vrištećim zvukom moćnih V10-ki. Svakako je najpoznatiji bio zvuk Ferrarija, dijelom i zbog Michaela Schumachera.

Nakon 17 sezona korištenja motora velike zapremine i broja cilindara, došlo je pravilo da sve momčadi moraju koristiti 8-cilindrične motore s 2400 kubika. Bilo je jasno kako će se dio zvuka izgubiti, što je i bio slučaj, no još je uvijek to bilo jako glasno, posebno ako se usporedi s bolidima koje smo na stazi slušali zadnje tri godine.

2011. bila je iznimka po pitanju zvuka zbog blown difuzora, i zaista, bilo je to veoma glasno i karakteristično, jer se “prdekanje” čulo pri kočenjima, tj. mijenjanjem brzina pri usporvanju. Mnogim ljubiteljima Formule 1 se to svidjelo, no trajalo je samo jednu sezonu.

Podrži nas

Zadnji donatori:
Ibarac00
avalentic

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9512 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1198 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Zimska stanka

Komentiraj

2 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    poslušat ću kad dođem doma, tj. sjednem za komp sa zvukom.


    0

    0
  2. Mclaren KERS Prikaži

    Znam da svijet i tehnologija idu naprijed..ali ovaj zvuk F1 (uživo) i ovaj danas nisu niti slični i nema onog više kostriješenja uz stazu..bilo kako bilo moramo se pomiriti s time..samo da je taj Ferrari lupio sakom po stolu..mislim da moto GP nebi bio gledaniji od F1.


    0

    0