F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Inovacije u Ferrariju: Uvode 3D printanje za izradu klipova u motoru?

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Iako je Ferrari u ovoj zimskoj pauzi vjerno slijedio upute svog predsjednika Sergija Marchionnea – neke informacije o novom bolidu ipak izlaze na svjetlo dana. Prošle godine su se opekli grandioznim najavama pa su se sada odlučili na drukčiji pristup i rad u tišini bez velike pompe.

Međutim, iz Maranella je došla informacija kako je projekt 668 već u odmakloj fazi, a debitantski izlazak na stazu zakazan je za 24. veljače u Fioranu.

Tehnički direktor Mattia Binotto, koji je na to mjesto došao iz odsjeka za razvoj motora, kaže da se motor drastično razlikuje od onog kojeg su koristili u 2016., te da se radi o velikom napretku.

Glasine kažu da se u suradnji s Magneti Marellijem sprema novi sustav mikroubrizgavanja koji pomaže generirati savršen plamen za komoru za izgaranje, što bi povećalo performanse i istovremeno smanjilo potrošnju goriva.

Međutim, negativna strana sistema je ta da bi motor bio pod iznimnim opterećenjem što bi, u kombinaciji s povećanim temperaturama, moglo biti kobno za pouzdanost.

Da bi riješili taj problem Ferrari mora revolucionarizirati pristup dizajnu motora i fokusirati se na inovativnost. Trenutno su u tijeku testovi novog dizajna klipa za motor koji bi koristio čeličnu leguru umjesto aluminijske koja se koristila dosad.

Aluminijske legure su lakše od čeličnih, ali također se lakše deformiraju i lome pri ekstremnim temperaturama. Dodatna težina pomičnih dijelova poput klipova mogla bi biti problem pa je fokus prebačen na pronalazak rješenja koji bi imao bolje performanse i bolju pouzdanost.

Inženjeri iz Maranella ispituju najnovije tehnologije 3D printanja upravo kako bi riješili taj problem, obzirom da je tim putem moguće napraviti kompleksne strukture, dosad neupotrebljive zbog robusne tehnike izlijevanja metala u kalupe.

Iako Ferrari nije jedini koji će pokušati iskoristiti ovakav tip tehnologije, Binotto se nada da će se rezultati na stazi pokazati što prije, čak moguće i na samom početku sezone.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3332 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Fernando Alonso r.u.m. Prikaži

    Napokon je završio taj dugi Siječanj e sada počinjem odbrojavati i vrijeme mi ide još i sporije.
    Još 2 tjedna do predstavljanja bolida odnosno 3 tjedna do prvih testiranja.
    Jedva čekam da vidim te nove pile.


    0

    0
  2. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Nocas sam sanjao da je Vettel pobjedio na prvoj utrci u novoj sezoni i da su ih odmah proglasili favoritima. Dva RedBulla se sudarila na startu a Alonso zavrsio deseti. Doduse u snu je Button vozio umjesto Vandoorna. :)


    0

    0