Odbačeni Manorov bolid pokazuje smjernice za 2017.

Crankshaft

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Odbačeni Manorov bolid pokazuje smjernice za 2017.

Crankshaft

Konačno zbogom ovogodišnjem Svjetskom prvenstvu Formule 1 je zaposlenicima Manor Racinga dozvolilo nešto opušteniju atmosferu, pa su javnosti pokazali model u 50 postotnoj veličini na kojem su od siječnja prošle godine u Mercedesovom zračnom tunelu radili njihovi aerodinamičari. Na jednoj od slika koju je prikupio Autosport može se vidjeti glavni dizajner Luca Furbatto i šef aerodinamike Nikolas Tombazis, koji uz ostale zadužene za rad na aerodinamici poziraju pored novog MRT07.

No, taj jednosjed neće debitirati na trkaćoj stazi jer Manorovi vlasnici nisu uspjeli pronaći potrebne ulagače kako bi trkaća momčad i matična kompanija imali potrebna financijska sredstva za održavanje na životu. No, ove fotografije su dobar pokazatelj onoga što bi ostale momčadi mogle pokazati krajem sljedećeg mjeseca u Barceloni.

To ne znači da je bolid praktički bio pripremljen za prvi predsezonski test u Španjolskoj jer Manor nije jedina momčad koja je zbog financijskih problema imala probleme s dobavljačima; dovoljno je se sjetiti nedavnog slučaja Force Indije te Saubera koji je prošle godine na prvom testu nastupao s bolidom iz 2015. No, obje šasije koje se trebale koristiti u 2017. su bile konstruirane i spremne za korištenje.

Prednji dio bolida jasno pokazuje u kojem smjeru ide novi tehnički pravilnik. Pogledom na prednji kraj se jasno vidi krilo koje nalikuje na strijela stil krila zrakoplova, odnosno gdje su ona savijena pod određenim kutom u odnosu na, u ovom slučaju, nos bolida. Pogled s ptičje perspektive ukazuje na to da će nos prelaziti preko površine krila, odnosno njegovog centralnog dijela, tzv. neutralne sekcije, dijela odakle počinje ‘savijanje’ s lijeve i desne strane. Naravno, glavna promjena će biti povećanje širine prednjeg krila. Uočljiva su i nešto veća L-krilca koji se nalaze pored nosa, prije zakrilaca te služe za kontrolu rotacije zračnog vrtloga, uz postojeća zakrilca i krilca uz sami rub i nešto veću okomitu plohu, tzv. endplate, koja uz svoje elemente preusmjerava zrak oko nešto širih guma, koje će imati velik utjecaj pa se stoga kroz sezonu očekuju i složenija dizajnerska rješenja kako bi se povećao utjecaj aerodinamike.

Sidepod delta oblika stavlja još veći naglasak na tzv. bargeboards, vertikalne usmjerivače protoka zraka pomalo trapezoidnog oblika s bočnih strana bolida, koji se udaljuju od središnje osi bolida kako idu prema njegovom stražnjem kraju. Oni prate linije bočnih stranica kod usisnika za zrak te se spajaju sa samim uglom podnice bolida. Veća širina sidepoda prati generalni ‘rast’ bolida, što momčadima dozvoljava rad oko razmještaja radijatora i međuhladnjaka/hladnjaka u cilju poboljšanja efikasnosti unutarnjeg protoka zraka. Iznad ove sekcije se nalazi veliko krilce koje se rasprostire od kokpita te prati zaobljenost usisnika zraka i završava par centimetara iznad podnice, što dosta podsjeća na razne aerodinamičke dodatke koje su timovi koristili u zadnjim godinama prije promjene tehničkog pravilnika 2009. Na slikama se da primijetiti kako je ovaj oblik nešto udaljeniji od samog bolida nego što je to bio slučaj posljednjih godina.

Dizajn stražnjeg kraja šasije upućuje na to da se Manor, poput tvorničkog Mercedesa u eri hibridnih pogonskih jedinica, odlučio koristiti air-liquid-air hladnjak pozicioniran između rezervoara i pogonske jedinice. Isto tako se vjeruje da je Manor odlučio premjestiti dio elektronike iz bočnih strana bolida kako bi maksimizirao aerodinamičke performanse koje se mogu generirati upravo s tih strana bolida.

Na novim jednosjedima ćemo vrlo vjerojatno vidjeti povratak peraja ukomponiranih u poklopac motora, tzv. shark fins. Zadnje krilo je konačno niže, šire i nakrivljeno prema nazad, uz bočne strane koje se na polovici svoje dužine lagano savijaju prema unutra.

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9487 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Manor

Komentiraj

2 komentara

  1. Sebastian Vettel senja Prikaži

    Priča se da Manor ima još neke šanse. Sjetimo se da su se vratili iz gore situacije nego sada. Dobro, tada su imali onaj nagradni fond, ali i puno više dugova. Tako da im to nije bilo od velike koristi. Ali ako se opet uspiju vratiti, mogli bi opet godinu dana provesti sa nekim frankenštajn bolidom.


    0

    0