F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 65. dan: Zvuk Formule 1 od 50-ih do danas (drugi dio)

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zvuk bolida se, barem u prvoj polovici 70-ih godina, nije puno mijenjao. Sve momčadi vozile su na atmosferskim motorima zapremine 3000 kubičnih centimetara i osam cilindara, no jedna je momčad bila dosljednja svojoj filozofiji. Bio je to Ferrari, koji je imao dvanaescilindrični motor, kojeg su nakon nekoliko godina razvoja Talijani dotjerali do savršenstva, pa je uz popularni model 312 bio nepobjediva kombinacija.

Na videu ispod možete čuti zvuk jednog od najboljih bolida ikada u Formuli 1, Lotusa 72.

U drugoj polovici dolazi do određenih promjena. Povećao se broj motora s 12 cilindara (uz Ferrari su takav motor imali BRM i Alfa Romeo), no pravu inovaciju napravio je Renault, koji se 1977. pojavio s malenim 1.5 motorom sa šest cilindara. Tajna je bila turbina, pa je snaga agregata bila puno veća nego ona koju su atmosferski motori tog vremena mogli dati.

Tržište motora se početkom 80-ih potpuno razbuktalo, te je bilo velikih razlika između proizvođača. Nije bilo nikakvog pravila o tipu motora, njegovoj kubikaži ili broju cilindara, pa smo tada imali od 1.5 četverocilindraša do 3.0 V12 motora. Poslušajte kako zvuči BMW-ov omaleni turbo motor, koji je u vrijeme kvalifikacija razvijao i do 1400KS.

1988. bila je zadnja godina turbo motora, a već su tada bili znatno oslabljeni u odnosu na sredinu 80-ih.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

1 komentar

  1. kad su već ovde došli na red i turbo motori molin da se nakon svih zvukova kad bude prilike posveti i jedna rubrika samo nijma tj zlatnoj eri f1 :top:


    0

    0