Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 65. dan: Zvuk Formule 1 od 50-ih do danas (drugi dio)

Piše: Marko Rakić

Prije 6 godina, 1 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Zvuk bolida se, barem u prvoj polovici 70-ih godina, nije puno mijenjao. Sve momčadi vozile su na atmosferskim motorima zapremine 3000 kubičnih centimetara i osam cilindara, no jedna je momčad bila dosljednja svojoj filozofiji. Bio je to Ferrari, koji je imao dvanaescilindrični motor, kojeg su nakon nekoliko godina razvoja Talijani dotjerali do savršenstva, pa je uz popularni model 312 bio nepobjediva kombinacija.

Na videu ispod možete čuti zvuk jednog od najboljih bolida ikada u Formuli 1, Lotusa 72.

U drugoj polovici dolazi do određenih promjena. Povećao se broj motora s 12 cilindara (uz Ferrari su takav motor imali BRM i Alfa Romeo), no pravu inovaciju napravio je Renault, koji se 1977. pojavio s malenim 1.5 motorom sa šest cilindara. Tajna je bila turbina, pa je snaga agregata bila puno veća nego ona koju su atmosferski motori tog vremena mogli dati.

Tržište motora se početkom 80-ih potpuno razbuktalo, te je bilo velikih razlika između proizvođača. Nije bilo nikakvog pravila o tipu motora, njegovoj kubikaži ili broju cilindara, pa smo tada imali od 1.5 četverocilindraša do 3.0 V12 motora. Poslušajte kako zvuči BMW-ov omaleni turbo motor, koji je u vrijeme kvalifikacija razvijao i do 1400KS.

1988. bila je zadnja godina turbo motora, a već su tada bili znatno oslabljeni u odnosu na sredinu 80-ih.

Komentiraj

1 komentar

  1. kad su već ovde došli na red i turbo motori molin da se nakon svih zvukova kad bude prilike posveti i jedna rubrika samo nijma tj zlatnoj eri f1 :top:


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni