Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 64. dan: Zvuk Formule 1 od 50-ih do danas (1. dio)

Piše: Marko Rakić

Prije 6 godina, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Bolidi Formule 1 oduvijek su bili sinonim za moćan, glasan i prodoran zvuk, uz velike brzine i prelijepe bolide. U današnjem vremenu prvi put svjedočimo prilično tihim bolidima, a najgore stanje bilo je 2014. godine, kada se na F1 utrci moglo sasvim normalno pričati, čak i ako ste se nalazili blizu ograde. Prije nije bio takav slučaj, već su bolidi bili toliko glasni da bi uši boljele nakon samo nekoliko krugova. Na samom početku sporta nije postojalo pravilo koliko kubičnih, pa su bolidi imali od 1500ccm do 4500, kao što je imao Ferrari. Jedan takav nalazi se u videu ispod, a vozač je Juan Manuel Fangio.

No, već je u trećoj godini Formule 1 doneseno pravilo o kubikaži, koje je glasilo da motor ne smije imati više od 2000, dok broj cilindara nije bio važan. Sljedeće godine je broj povećan na 2500, te su se takvi motori zadržali u sportu do kraja 1960. Poseban zvuk proizvodio je Ferrarijev 2.4 V6 iz 1960., koji je bio jako bučan, ali veoma specifičan.

Zatim su od 1961. do kraja 1965. korišteni motori zapremine tek 1500 kubika, ali koji su imali prekrasan zvuk, posebno V8 verzija od Climaxa, kojeg je koristilo dosta momčadi. Na videu je fantastični Lotus 33.

Još jedan dobar primjer je i Honda iz 1965. sa svojim 1.5 litrenim V12 motorom i vrlo čudnim zvukom. I prethodne dvije godine je Honda imala drugačiji zvuk od Mercedesa, Ferrarija i Renaulta.

Od 1966. donesen je pravilnik gdje je kubikaža motora mogla ići do 3000, što je povećalo snagu za više od 100% u vrlo kratko vremenskom razdbolju. Zvuk motora bio je sjajan, najglasniji do tada, uz najviše okretaje. Pogledajte kako je to zvučalo 1967. u Nizozemskoj. Na 4:00 počinje predstava.

 

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni