Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 63. dan: Zaboravljene staze – Istanbul Park (Turska)

Piše: Marko Rakić

Prije 6 godina, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Nije bilo tako davno da smo gledali utrke na Istanbul Parku, no čini se kao da nedostaje kalendaru Formule 1 već jako dugo vremena. Ovo je jedan od rijetkih radova Hermanna Tilkea koji je cijenjen od strane navijača, a u samo sedam izdanja ova staza donijela je pregršt dobrih borbi.

2005. održana je prva utrka ikada na turskom tlu, a pobjedu je odnio Kimi Raikkonen. Bio je to vikend kada su vozači učili stazu, izlijetali na sve strane, a najteži je svakako bio osmi zavoj, koji je postao prepoznatljivi i zaštitni znak Istanbul Parka. Sljedeće godine se Felipe Massa upisao u povijesti kao novi osvajač pole positiona i novi F1 pobjednik. Cijeli je vikend bio brži od Schumachera, te je zasluženo slavio. 1-2 pobjedu Ferrarija onemogućio je Vitantonio Liuzzi, koji se izvrtio na stazi te izazvao sigurnosni automobil. Oba Ferrarija su otišla u boks, Schumacher je izgubio vrijeme čekajući Massu, pa je iz boksa izašao iza Fernanda Alonsa, kojeg do kraja utrke nije uspio prestići.

Sljedeće dvije godine imali smo istu priču. Tako je Felipe Massa u tri godine zaredao tri pole positiona i tri pobjede, postavivši se kao vladar staze u turskoj. No, pobjeda 2008. i nije bila tako lagana, a više je bila plod Ferrarijeve strategije. Lewis Hamilton prestigao ga je na stazi, no odlazak manje u boks spasio je Brazilca te mu omogućio drugu sezonsku pobjedu.

Utrka iz 2009. bila je nastavak dominacije Buttona i Brawna, koji su u prvih sedam utrka pokupili šest pobjeda. Sebastian Vettel bio je najveći Britančev protivnik cijelog vikenda, no izlijetanje u prvom krugu i nešto lošija strategija bacili su ga na treće mjesto, iza timskog kolege Marka Webbera. Godina poslije donijela je možda i najbolju utrku u turskoj. Mark Webber bio je u sjajnoj formi, vodio je u ukupnom poretku te je osvojio pole position s velikom prednošću nad timskim kolegom Vettelom. No, u utrci nije bila ista pjesma. U drugoj polovici se Vettel počeo približavati Marku, te je sačuvao nešto više goriva i spremao se za napad. U 40. krugu pokušao je obaviti pretjecanje, no nije uspjelo, već je došlo do kontakta između njih dvojice, gdje je mladi Nijemac izvukao deblji kraj. U vodstvo su prešla dva McLarena, čija je bitka počela samo nekoliko zavoja nakon sudara Red Bullova. Hamilton je pobijedio u dvoboju te osvojio VN Turske.

Već se 2011. pričalo kako je Turska pod upitnikom jer je Bernie htio povisiti cijenu organizatorima utrke. Ispostavilo se kasnije kako će to biti posljednja VN Turske, koja je donijela mnogo borbe na stazi. Bila je to utrka na kojoj je bilo najviše pretjecanja od sezone 1983., a također je i utrka s najviše zaustavljanja u boksu, više od 80. Pitanje pobjednika nije bilo pod znakom upitnika niti u jednom dijelu trkaćeg vikenda. Vettel je osvojio pole i pobjedu te povećao vodstvo u poretku vozača.

Turska je i dalje bila zainteresirana za utrku, no ne pod uvjetima Berniea Ecclestonea, koji je tražio ogromne sume novca za održavanje velike nagrade. Pregovori su se odvijali nekoliko puta, no solucija nikad nije pronađena, pa je Istanbul Park otišao u zaborav, kao i mnoge druge dobre staze.

Komentiraj

8 komentara

  1. Pierre Gasly
    Perica9 Prikaži

    Nije zaboravljena , ponekad ju igram na F1 2011. Najviše zaustavljanja u boksu , mislim da Soči ima najmanje (:


    0

    0
  2. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    Meni definitivno jedna od najboljih staza uopče, tko zna možda nam novi vlasnici vrate utrku u Turskoj.
    No mene zanima dali se danas voze uopče utrke na toj stazi?


    0

    0
  3. kratki putopis za 2010.
    prva utrka na drugom kontinentu. troje nas krenulo autom iz dubrovnika (mladost ludost) u petak popodne. bugarska policija nam nije naplatila kaznu kad su vlaho i shax rekli da navijaju za ferrari…ja sa zadnjeg sica vičem no ferrari, honda, honda! :) nakon 20-ak sati vožnje direktno krenuli na kvale, ništa hostel, ništa istanbul, ništa tuširanje, ništa odmor.
    35e ga karta, nikad jeftinija. možeš se s autom vozit oko staze, ali prvo vam vojska pregleda vozilo, sa nekakvim detektorima, pogledaju ispod sa zrcalima i tako to…u publici dosta bugara. slaba posjeta, većina tribina zatvoreno. vruže za popizdit. odlične ga livade. taman scumacher izletio kraj nas na kraju kvala pa smo ga promatrali ‘izbliza’. pravi nijemac, brine se za svoj bolid i pomaže ga ukrcat na kamion. mahnuo par puta publici.
    ferrari vozi 800. utrku. kod poznatog zavoja br. 8 sam gledo zadnji dio utrke. nema ekrana, nije mi bilo jasno što su red bullovci zajebali, kako odjednom mclareni u vodstvu. oko staze voze i busevi, pa dok ja idem par krugova prije kraja doć do startno-ciljne ravnine za izletit na stazu, skoro svi u busu idu doma. fali im motorsport tradicije. jadna i skupa ponuda merchandizea. taj dan je sato vozio indycar, a nisam to imo đe pogledat. :( istanbul fenomanalan. najjeftinija piva je prekoputa zatvora. :D
    igrali picigin na crnom moru.
    kraj putopisa.

    sjećam se te 2011. kad je bilo najviše preticanja – drs su očajno naštimali, preticalo se, pardon, obilazilo se na prvoj trećini ravnica.


    0

    0
  4. Odličan, možda i najbolji, Tilkedrom.
    Ah, ta osmica……



    1

    0
  5. Mclaren
    KERS Prikaži

    E ta fali mozda i najvise.



    1

    0
  6. Pierre Gasly
    Perica9 Prikaži

    Mislim da se nece vracati u kalendar jer je postao Islambul


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni