F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 62. dan: Sennini nastupi u Monaku

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Ako se nekom vozaču treba odati počast za nastupe i dominaciju na jednoj stazi, onda je to svakako Ayrton Senna i njegove lude vožnje u Monaku. Već je u prvom nastupu u Monte Carlu pokazao svu raskoš svoga talenta, kad je u drljavom Tolemanu skoro došao do pobjede. Vrijeme je bilo veoma loše, kiša je lijevala kao iz kabla, no Ayrton je svoj Toleman vozio kao da je suho. Bilo je to njegovo prvo postolje u karijeri, te prvo od osam koliko ih je osvojio u Monaku.

Čim se dokopao brzog bolida, odmah je postalo jasno da ostali vozači na gridu neće imati lagan zadatak. Već je u kvalifkacijama za VN Monaka nagovijestio da se sprema po ono što je prošle godine zaslužio. Uzeo je pole position Mansellu ispred nosa, dok je svog momčadskog kolegu ostavio s više od sekunde razlike. U utrci nije imao sreće. Već u 13. krugu pokvario se Renault u njegovom Lotusu, pa je Brazilac morao odgoditi planove za podizanje zlatnog pehara u Monaku.

1986. nije uspio osvojiti pole position, a startao je s trećeg mjesta, na kojem je na kraju i završio, daleko od vodećeg dvojica Prost – Rosberg. Na svoje je došao godinu poslije, kada u posljednoj sezoni za Lotus uspijeva osvojiti prvu pobjedu u kneževini, i to s prednošću od pola minute naspram drugoplasiranog Piqueta, koji je tada vozio dominantni Williams.

Prelaskom u McLaren Senna dobiva najbrži bolid, te s Prostom vodi bitku za titulu prvaka. Brazilac je potpuno dominirao cijelim vikendom. U kvalifikacijama je bio brži sekundu i pol od Prosta te 2.7 sekundi od trećeplasiranog. Utrku je vozio u nekom svom svijetu, ostavljao je druge vozače iza sebe kao da su u GP2 bolidima. No, u 65. krugu dogodilo se nešto što nitko nije očekivao. Ayrtonov bolid bio je zabijen u barijeru prije ulaska u tunel, a Prost je zauzeo prvo mjesto i pobjedu 11 krugova poslije. O ovoj situaciji je napisan članak na 14. danu zimske stanke.

Od 1989. do 1993. Senna je bio neoborivi broj 1 u Monaku. Osvojio je tri pole positiona te pet pobjeda, ne ostavljajući protivnicima ništa drugo osim gorkog okusa u ustima. 1992. i 1993. nije imao najbolji bolid, no uspio je. Najveća pobjeda definitivno je ona iz 1992. kada je iza sebe uspio zadržati Nigela Mansella u najboljem Williamsu svih vremena.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

6 komentara

  1. Sebastian Vettel 5 Dino Prikaži

    Jedan, jedini Ayrton Senna. Legendo počivaj u miru!



    1

    0
  2. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Marko hvala na uratku.


    0

    0