Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 61. dan: Najbolji trenuci Virgina/Marussie/Manora u Formuli 1

Piše: Marko Rakić

Prije 6 godina, 13 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Nakon prve dvije godine u Formuli 1, tadašnji Virgin nije imao mnogo razloga za veselje. Od tri nove momčadi (fenjeraši), stalno su završavali na posljednjem mjestu, pa nisu ubirali nikakve novce za to, a financijska situacija od početka nije bila bajna i uvijek se jedva krpao kraj s krajem. 2012. stvari kreću na bolje, pa na kraju godine uspijevaju završiti ispred raspadnutog HRT-a te dobivaju prvi bonus od FIA-e. 2013. bila je veoma važna godina za Marussiju. Osvajanjem 10. mjesta u poretku zaradili su 10 milijuna eura, što im je puno značilo kako bi razvili bolid za novu sezonu te kupili Ferrarijeve motore. U Brazilu 2013. bilo je veliko slavlje zbog osvajanja 10. mjesta.

https://www.youtube.com/watch?v=6EA-BvY9C-4

Sljedeći veliki trenutak za Marussiju bila je VN Monaka 2014., kada je Jules Bianchi sjajnom vožnjom osvojio deveto mjesto, što su bili prvi bodovi za ekipu nakon pet sezona nastupanja. Oduševljenje u ekipi bilo je nevjerojatno, a to im je priskrbilo deveto mjesto u poretku konstruktora te veliki novčani bonus na kraju sezone.

https://www.youtube.com/watch?v=9NZnyVPGYA4

2015. bila je najgora sezona za ovu momčad. Jedva su uspjeli doći na prvu utrku prvenstva, s modificiranim bolidom iz 2014., no nisu se uspjeli utrkivati. Ostatak sezone bio je tragičan, bili su uvjerljivo zadnja momčad.

2016. donijela je puno dobrih stvari za Manor. U kokpitu se, nakon Julesa Bianchija, ponovno našao vozač koji nije platiša, a velika vijest bila je i prelazak na Mercedesove motore. Pascal Wehrlein bio je cijele sezone odličan, nekoliko puta se kvalificirao u drugu rundu, a bodove je osvojio u Austriji, gdje je završio na 10. mjestu.

Kada su se mnogi ponadali da su stvari napokon sjele na svoje mjesto, sve je krenulo nizbrdo. Wehrlein je otišao u Sauber, Ocon u Force Indiju, a financijsko stanje bilo veoma loše, toliko da nisu imali za sastaviti novi bolid. Momčad nije uspjela pronaći novog investitora, čime smo ostali bez trećeg i zadnjeg fenjeraša koji su ušli u sport 2010. godine.

Komentiraj

13 komentara

  1. Rodjeni su da budu u F1 i vjerujem da cemo ih opet gledati.
    Jes da su beton tim, trude se i to treba postovati.


    0

    0
  2. Fernando Alonso
    croatic f1 urednik Prikaži

    Pohvale za ovaj mali homage Manoru :thumbs:
    Meni je osobno jako žao što smo ostali bez njih. Uvijek mi je žao kad ostanemo bez neke momčadi, ali Manora mi je posebno žao jer su pokazali da imaju srce, da se žele utrkivati u F1 pod svaku cijenu. Situacija je bila teška, a kulminacija je definitivno bio odlazak u stečaj krajem 2014. Tad su se jedva izvukli, ali uspjeli su i odvozili cijelu iduću sezonu sa blago modificiranim starim bolidom i motorom. Spomenuto je u tekstu, taman se činilo da su stvari na svom mjestu i da se Manor stabilizirao kao momčad (Mercedesov motor, Williamsovi mjenjači, potpuni novi bolid koji nije bio čvrsto zabetoniran za samo začelje kao dotadašnji…), ali stvari su brzo krenule naopako. Nadao sam se da će ponovo uspjeti u zadnji čas spasiti stvar, ali nažalost, ovaj put nije uspjelo.


    0

    0
  3. Znam da je oftopik ali hrvacka je izgubila od norveske


    0

    0
  4. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Jules, Monako 2014. Dan kada sam postao njegov fan. Bemti :( Ja sam stvarno mislio da ce krenuti bolji dani za Manor….i onda se sve preokrenulo. Ona slika tima sa modelom bolida za 2017. me malo rastuzila….bas mi je zao ljudi. No ajde, nekako si mislim da ce se vratiti jednog dana….ipak su to borci.


    0

    0
  5. Michael Schumacher
    cavallina Prikaži

    malo mi se stisnulo srce dok sam slusala kako Jules govori o svom novom ugovoru, za sezonu koja ce mu biti i posljednja…. :(
    pocivaj u miru, #JB17!

    a Manor….Manor cemo uskoro gledati ponovno..nekako uopce ne sumnjam u to, ovo je samo kratka pauza :)


    0

    0
  6. Sebastian Vettel
    senja Prikaži

    Bili su oni i prije Julesa konkurentni, i po meni bolji od one ostale dvije ekipe koje su ušle sa njima. Samo nisu imali sreće. Glock je fino vozio za njih. Ne mogu se sjetiti koja je utrka bila, i kako su se tada zvali (Virgin ili Marussia). Bila je kiša. Glock se vozio na sedmom mjestu, i onda se Vergne zabije u njega i izbaci ga. Bilo je to negdje pred kraj sezone. Možda baš zadnja utrka. Poslije toga Pic bude u bodovima, da bi izgubio to mjesto od onih zelenih, kod kojih je i prešao sljedeće sezone. Znači tu su nesretno izgubili za njih poveći broj bodova odustajanjem Glocka. A kasnije i odlučujući bod zbog nesposobnosti platiše Pica (možda i namjerno, jer se već znalo da se seli u tu drugu ekipu).


    0

    0
  7. Fernando Alonso
    r.u.m. Prikaži

    Šteta,nažalost jako jako skup sport za netvorničke momčadi.
    .Kada bi barem došla koja tvornička momčad, :WW,Porsche,Audi,Peugeot,Lamborgini,Chrysler,Ford,Jaguar,Opel,Alfa,Citroen,…Zastava :)
    ne znam ima tih kandidata koji bi mogli napraviti bolid za F1.


    0

    0
  8. Volio bih da sad dodje onaj Stefan gp da vidim sta oni mogu i koliko bi izdrzali.?


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni