F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 60. dan: Kako je Frentzen upao u borbu za naslov 1999?

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Sezona 1999. bila je neobična iz više razloga, a uglavnom je to bio Ferrari. Prvi vozač i glavna faca Formule 1, Michael Schumacher, slomio je nogu u sudaru na VN Velike Britanije, pa se u borbu za naslov uključio drugi vozač Ferrarija, Irac Eddie Irvine. Ono što je neobičnije da se u borbu za vozački naslov, barem nakratko, ubacio Heinz Harald Frentzen, i to s malom ekipom Jordan.

Od 1995. i prelaska na Peugeotove motore, momčad Eddija Jordana bilježila je konstantan rast u formi. No, partnerstvo s Hondom krajem 90-ih donijelo je žutima najbolje rezultate u 12 godina dugoj avanturi u Formuli 1. Čak tri pobjede i još nekoliko postolja bio je veliki uspjeh za Jordan, momčadi koja budgetom nije mogla niti približno konkurirati velikim igračima poput Ferrarija, McLarena i Williamsa. Ta 1999. bila je uvjerljivo najbolja godina za Jordan. Završili su kao treći u poretku konstruktora, dok je Frentzen završio na trećem mjestu u poretku vozača.

Nijemac je te sezone bio briljantan, dok je njegov momčadski kolega Damon Hill bio primjetno lošiji, pa je nemalo puta izgledao kao amater pokraj Frentzena. Ustvari je Nijemac te godine sam dogurao momčad do trećeg mjesta u konstruktorskom poretku, budući da je osvojio gotovo osam puta više bodova od Hilla. Početak sezone bio je obećevajući. Osvojio je drugo i treće mjesto, čime je bio treći u poretku s dva boda manje od Irvinea te isto koliko i Hakkinen. Uslijedile su četiri utrke u kojima je osvojio samo tri boda, koja je osvojio u Monaku, dok je u ostalim utrkama odustao. Onda je uslijedilo iznenađenje – pobjeda na VN Francuske, prva njegova nakon dvije godine te druga pobjeda za Jordan u tako kratkom roku.

Krenulo je tada odlično i za Jordan i za Frentzena. Do VN Italije osvojio je još tri četvrta mjesta te dva treća, čime je došao na 20 bodova do vodećeg Hakkinena. Uslijedila je i druga pobjeda sezone, koja je osvojena zbog Hakkinenovog izlijetanja dok je bio u vodstvu utrke. Nijemac se tako približio na samo deset bodova zaostatka za Hakkinenom i Irvineom, čime se nakratko ubacio u borbu za naslov. Priča je nastavila teči nestvarnim putem. Za sljedeću veliku nagradu Heinz Harald Frentzen osvojio je pole position, što je bilo veliko oduševljenje. U utrku je dobro startao, vodio je gotovo polovicu utrke, a onda ga je izdao bolid, čime su propale sve prilike u borbi za naslov. Kao za inat, i Hakkinen i Irvine su tu utrku loše odradili, a Frentzen bi pobjedom došao na samo dva boda od Hakkinena. Bio je to zadnji pravi bljesak male irske ekipe, koja se iz sporta povukla na kraju 2005.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

18 komentara

  1. isuse najlipša slika ikad stavljena ovde na sajtu, mislin da ću si je uzet za avatar :klanja


    0

    0
  2. Honda zekohonda Donator Prikaži

    Nije honda nego mugen honda!


    0

    0
  3. mugenhonda zekohonda vrak bi ga znal više


    0

    0
  4. Pierre Gasly Perica9 Prikaži

    2 mjeseca prošla , još dva


    0

    0
  5. Mclaren KERS Prikaži

    Uf..1999 puno je ljeta proslo..stvarno malo prebrzo to ide..


    0

    0
  6. Marko, valjda si očekivao da ću ti komentirat ovaj tekst koji si ipak mogao napisati malo opširnije jer Jordanova forma iz 1999. nije bila slučajna, baš kao ni Frentzenovi rezultati.
    Frentzen je bio jedan od najkonstantnijih vozača te sezone i njegova borba za naslov prvaka nije bila slučajna. Još da nije bilo onog kvara (grrrrr) u Nurburgringu…
    Ali pazi ovo – napisao si “Uslijedile su četiri utrke u kojima je osvojio samo tri boda, koja je osvojio u Monaku, dok je u ostalim utrkama odustao”, i s ovom rečenicom nisi pogriješio. Međutim, kada dodam da se u San Marinu izvrtio na ulju koje je ostavio Irvineov bolid i da je u tom trenutku bio na putu prema podiju, da je u Španjolskoj trebao biti na 5. mjestu ali je odustao zbog kvara na osovini, te da je u Kanadi držao sigurno drugo mjesto prije nego što je tri kruga prije krajazbog kvara na kočnicama završio u zidu (ovo je inače prva utrka u povijesti F1 koja je završila pod SC-m), očigledno je koliko nije slučajan bio njegov odličan rezultat na kraju sezone.
    Ali, koliko god Frentzen, kako si i sam napisao, bio briljantan – tajna rezultata iz 1999. godine leži u fantastičnom tehničkom dijelu tima. Pazi ovih imena – Mike Gascoyne kao tehnički direktor, a Mike Smith kao glavni dizajner. Glavni aerodinamičar John Illey, glavni trkaći inžinjer Dino Toso (nažalost pokojni, a pred njim je bila nevjerojatna karijera) i Sam Michael kao Frentzenov trkaći inžinjer (Uz Jordanov predosjećaj najzaslužniji za taktičku genijalnost u Francuskoj te godine). Ovo su (gotovo svi) bili Jordanovi pilići koji su stasali pod Gary Andersonom. Gascoyne, Smith i Toso će na kraju sezone preći u Renault, a Michael u Williams.
    Iduće godine je počeo pad, a sve zahvaljujući Mugen Hondi jer je bolid ponovo bio izuzetno brz, ali se previše kvario…
    Šteta, još i dan danas se zapitam što bi bilo da je tehnička ekipa ostala na okupu i da je te 2000. godine bolid bio pouzdan. Nakon dvije godine na trećem mjestu (a 2000. je razlika po brzini bila i manja nego 1999.), tko zna gdje bi im bio kraj?


    0

    0
  7. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Nekad pomislim da je ovo bila posljednja romatično – herojska godina u F1 = momčad sa malim budgetom, podcijenjeni F1 vozač = recept za herojstvo.

    Uopće ovo nije bila slučajna Jordanova forma, niti k’o fol iznenadni potencijal Heinz Haralda Frentzena ( čovjek iz slavne trojke; koji je zaboravljen kao i Karl Wendlinger – koji je imao još manje sreće od HHF u F1 karijeri ).

    Alain Prost je “preoteo” Peugeot motore od Jordana, i time im učinio veliku uslugu – dobili su od Ligiera Mugen Honda motore koji su iz godine, bili sve bolji i bolji…..

    Treba nam dobra priča i o toj situaciji, kako je Alain Prost rastavio Mugen Honda na sastavne dijelove ( i dobro prošao zbog toga ), kako bi Peugeot mogao nešto “naučiti” iz toga…..

    Da se vratim na temu; ekipa Jordan i HHF uopće se nisu slučajno našli u borbi za vrh. Jedina olakotna okolnost je bila što je Michael Schumacher bio dugotrajno ozlijeđen. Mika, niti Eddie nisu briljirali.

    Ali ekiap Jordan nije bila spremna na borbu do kraja sezone, a to je pokazalo ono otkazivanje bolida na VN Europe, zbog električnog kvara, mislim.

    Sve u svemu, peh za HHF i ekipu Jordan. Poslije je došla Honda sa BAR-om, Jordan je bio “druga” Hondina ekipa, i sve je otišlo u nepovrat.

    Sve u svemu, neću prežaliti ovu priliku za ekipu Jordan i HHF. Sve bi krenulo u nekom drugom smjeru……


    0

    0
    • nakon ozljede schumachera ferrari je stopira daljni razvoj te sezone i okrenio se 2000. računajuć da bez schu nemogu parirat mclarenima. bilo je tu xy faktora zašto su ostali imali šansu držat korak sa te dvi top ekipe tada.


      0

      0